Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 1397547 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1074
  • Autó: Toyota Avensis sedan 1.6 vvt-i Linea Terra(2001), BMW 320D E46
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13875 Dátum: 2018.10.05 18:22:30 »
Sziasztok,

Van egy 2003-as évjáratú 1,4 benzines Corollám, ami nagy valószínüséggel kuplungszett cserés lesz.
Tudnátok ajánlani jól bevált márkát? Melyiket érdemes belerakni? Mik a tapasztalatok?
Na meg a váltóolaj is érdekelne.
Köszönöm!

Szia!

Nekem a T22-ben LUK kuplung szett van ~15000 km óta. Nincs rá panaszom, jól működik!  :)

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Szitya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Auris 1,4 vvti 2008
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13876 Dátum: 2018.10.12 05:32:00 »
Sziasztok!
Toyota Auris 2008 tulajdonos lettem. Kérdésem az lenne hogy a manuális klíma vezérlőt kilehet cserélni digitális vezérlőre.

 :helpsmilie:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8236
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13877 Dátum: 2018.10.12 10:38:41 »
Sziasztok!
Toyota Auris 2008 tulajdonos lettem. Kérdésem az lenne hogy a manuális klíma vezérlőt kilehet cserélni digitális vezérlőre.

 :helpsmilie:
Mindent lehet, de nem rentábilis. Sok macera, sok pénzért. Nem ér annyit

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8708
  • Autó: 2016/11 Auris TS HSD Executive Skyview
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13878 Dátum: 2018.10.16 12:16:41 »
Mindent lehet, de nem rentábilis. Sok macera, sok pénzért. Nem ér annyit
Raádásul a vezérlés még nem is az egész, mert kellenek az airmix motorok, amelyek irányítják a levegő útját. Ezt a manuálisban te magad teszed meg a gombok állításával. És akkor még nem beszéltünka hő szenzorokról, amihez a digitklíma tud állítani.

Szóval a manuális és a digitális klímában a kompresszor és a szűrő azonos... a többi nem annyira.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Szitya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Auris 1,4 vvti 2008
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13879 Dátum: 2018.10.22 22:41:20 »
Sziasztok!
Egy új kérdés fordult meg a fejemben:)
2008 Auris 1,4 vvti Ben van kettős tömegű???

Szitya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Auris 1,4 vvti 2008
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13880 Dátum: 2018.10.22 22:44:28 »
Nagyon új Toyota tulajdonos vagyok és első saját:-)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8236
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13881 Dátum: 2018.10.22 23:29:00 »
Sziasztok!
Egy új kérdés fordult meg a fejemben:)
2008 Auris 1,4 vvti Ben van kettős tömegű???
Nincs

Tapatalkkal küldve


Szitya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Toyota Auris 1,4 vvti 2008
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13882 Dátum: 2018.10.23 08:34:00 »
Köszönöm a választ! 
 :)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1421
  • Autó: Toyota Corolla HB E12 facelift 1.6 VVTi Sol 110 LE (2005) angol szerelés
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13883 Dátum: 2018.10.26 22:06:22 »
Sziasztok,

Attol tartok, hogy 112ezer km utàn kezdi megadni magàt az E12-es Corollàm kuplungja, mert mintha csùszna... Eröteljes gàzadàskor mostanàban picit jobban felmegy a fordulatszàm, kicsit felbög a motor, viszont egyenletesebb gàzadàskor egyelöre türhetöen veszi fel az iramot. A pedàl a szerelö szerint màr kezd felkeményedni, és a héten àllitottak is a pedàlon, hogy egy kicsivel feljebb fogjon (a régi beàllitàsnàl egy gondolatnyit akadt a vàltàs néhàny fokozatban). Nem tudom, hogy ezzel is kapcsolatos lehet-e a mostani tapasztalàs?

Egyébként milyen kuplungszett kellene az automba, milyen màrkàt ajànlanàtok? Elég nagy a szoràs és a tulajdonsàgok sokasàga, legalàbb hàrom fajtàt talàltam az E12-eshez, évjàrattol függöen... Mit lenne javasolt még kicserélni egy esetleges kuplungcsere soràn?

Elöre is köszönöm a segitséget.

edyzol92

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • Autó: 1999 Toyota Corolla 1.4 Harmony (1332 ccm 4E-FE 16V)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13884 Dátum: 2018.10.28 16:29:19 »
Sziasztok!

Van egy 99/10 hó-i sedan corollám (harmony felszereltséggel)... Nem igazán értek a kocsikhoz, ezért az lenne a kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy van-e abs a kocsiban.  Tudtommal nincs.. A kerékagyhoz csak a fékcső csatlakozik, semmi kábel vagy egyéb és satu fékezésnél az abs kivitelű járműveknél lehet érezni, hogy rugdossa a fékpedált és szakaszosan lassul, de én semmi ilyet nem tapasztaltam... Gyújtás ráadásakor a műszerfalon nincs abs visszajelző (vagy csak nem villan  fel :) ) A féltengely csuklóm tönkrement, ezért rendeltem egyet (abs gyűrű nélkülit). Kiszedtem azt, ami eddig benne volt, azon viszont van abs gyűrű... Kézzel benyúltam a kerékagy külső pereméhez (ahova illeszkedik az abs gyűrű, de ott nem éreztem fogazást... Lehetséges, hogy beleraktak egy abs gyűrűs csuklót úgy, hogy a kocsiban nincs abs?  Ez kivitelezhető?  Ha nem, akkor vennem kell egy új csuklót....
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.28 16:40:51 írta edyzol92 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3493
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13885 Dátum: 2018.10.28 18:23:10 »
Felgyorsulsz 50-re, nyomsz egy izmos padlóféket. Ha darál, akkor van benne, ha nem darál akkor nincs. Vagy nem működik. De az ABS kocka elég jól beazonosítható a motortérben, ha van benne....

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7719
  • A Troll
  • Autó: Lancia k 2.0
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13886 Dátum: 2018.10.28 18:48:00 »
Sziasztok!

Van egy 99/10 hó-i sedan corollám (harmony felszereltséggel)... Nem igazán értek a kocsikhoz, ezért az lenne a kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy van-e abs a kocsiban.  Tudtommal nincs.. A kerékagyhoz csak a fékcső csatlakozik, semmi kábel vagy egyéb és satu fékezésnél az abs kivitelű járműveknél lehet érezni, hogy rugdossa a fékpedált és szakaszosan lassul, de én semmi ilyet nem tapasztaltam... Gyújtás ráadásakor a műszerfalon nincs abs visszajelző (vagy csak nem villan  fel :) ) A féltengely csuklóm tönkrement, ezért rendeltem egyet (abs gyűrű nélkülit). Kiszedtem azt, ami eddig benne volt, azon viszont van abs gyűrű... Kézzel benyúltam a kerékagy külső pereméhez (ahova illeszkedik az abs gyűrű, de ott nem éreztem fogazást... Lehetséges, hogy beleraktak egy abs gyűrűs csuklót úgy, hogy a kocsiban nincs abs?  Ez kivitelezhető?  Ha nem, akkor vennem kell egy új csuklót....
Motortető felpattint, a keresztben futó vason bal oldalt ha találsz egy ABS Relay feliratú dobozt, akkor van.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

edyzol92

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • Autó: 1999 Toyota Corolla 1.4 Harmony (1332 ccm 4E-FE 16V)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13887 Dátum: 2018.10.28 20:22:02 »
Idézet
Motortető felpattint, a keresztben futó vason bal oldalt ha találsz egy ABS Relay feliratú dobozt, akkor van.

Köszi! Holnap első dolgom lesz megnézni.  ...de kizártnak tartom, hogy van benne, mert nem érezni a hatását és a gólyalábtól a csukló felé kellene lejönnie egy kábelkötegnek és ott nincs sem kábelköteg, sem pedig csatlakozó (hogy működne az abs, ha jelet sem kap sehonnan?)...   Szóval 99%-ra merem állítani, hogy nincs ABS a verdában, csak aszt nem értem, hogy milyen kontár szerelő volt az, aki abs gyűrűs csuklót tett be.
... és ugye a kerékagynál is kellene lennie fogazásnak, hogy illeszkedjen bele a csukló abs gyűrű fogazása, de nincs... Most már azt is elképzelhetőnek tartom, hogy azért szakadt ki a csapágy kosár a csuklóból, mert a csukló sem úgy volt rögzülve, ahogy kellett volna...  Szóval erre most már baromira kíváncsi vagyok, mert ha nincs ABS, akkor a másik csuklót is le kell cserélnem, mert lehetséges, hogy az is valami kókányolt dolog...   

Ezért jó, keveset futott, nem dohányzó és női tulajdonostól származó autót venni :)    Bár ha tényleg így volna, akkor még megérteném, hogy miért van minden szétkókányolva a kocsiban :)   

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7719
  • A Troll
  • Autó: Lancia k 2.0
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13888 Dátum: 2018.10.29 10:18:45 »
Köszi! Holnap első dolgom lesz megnézni.  ...de kizártnak tartom, hogy van benne, mert nem érezni a hatását és a gólyalábtól a csukló felé kellene lejönnie egy kábelkötegnek és ott nincs sem kábelköteg, sem pedig csatlakozó (hogy működne az abs, ha jelet sem kap sehonnan?)...   Szóval 99%-ra merem állítani, hogy nincs ABS a verdában, csak aszt nem értem, hogy milyen kontár szerelő volt az, aki abs gyűrűs csuklót tett be.
... és ugye a kerékagynál is kellene lennie fogazásnak, hogy illeszkedjen bele a csukló abs gyűrű fogazása, de nincs... Most már azt is elképzelhetőnek tartom, hogy azért szakadt ki a csapágy kosár a csuklóból, mert a csukló sem úgy volt rögzülve, ahogy kellett volna...  Szóval erre most már baromira kíváncsi vagyok, mert ha nincs ABS, akkor a másik csuklót is le kell cserélnem, mert lehetséges, hogy az is valami kókányolt dolog...   

Ezért jó, keveset futott, nem dohányzó és női tulajdonostól származó autót venni :)    Bár ha tényleg így volna, akkor még megérteném, hogy miért van minden szétkókányolva a kocsiban :)
Hát ahogy öregszik egy autó, annál nagyobb lutri venni egyet. Ki tudja mennyit futott, hogy törték, hogy hajtották, hogy szervizelték és hogy milyen elcseszett helyen kezd el csipásodni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

edyzol92

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • Autó: 1999 Toyota Corolla 1.4 Harmony (1332 ccm 4E-FE 16V)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13889 Dátum: 2018.10.29 10:54:10 »
Na... Végigjártam az  autót és nem találtam sem ABS kockát, sem pedig kerék oldali szenzorokat és a kerékagynál sincs ehhez semmilyen kialakítás... Bár ezt eddig is sejtettem.
Szóval valakinek egy ABS gyűrűs csukló akadt a kezébe és azt rakta bele. Szerencsére ezzel nem okozott semmilyen kárt (azt leszámítva, hogy az általa beszerelt csukló darabokra hullott).

Jövő hétre kerítek egy szerelőt szerszámokkal és össze is csapjuk. A régi törött csuklót kézzel, szerszám nélkül is ki tudtam venni, de az újat már csak a gólyalábak és a kormányösszekötő gömbfej
lecsavarozásával lehet a helyére illeszteni.   ...ha meg már úgy is szétkapunk mindent, akkor kap új gólyalábakat, rugót, porvédőt, ütközőt és toronycsapágyakat is. 

Az előző gazdája eléggé elhanyagolta, de szerintem megérdemli a törődést ennyi év után, még akkor is ha már elavult a technika.