Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2865402 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Atlasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13680 Dátum: 2017.10.09 22:09:03 »
Egységesség helyett lehet jobban jársz ha csak simán jó minőséget raksz bele akkor amikor elromlik. Pl. veszel egyet és ha gond lesz vele akkor tudod cserélni rögtön azt az egyet. Addig felesleges hozzányúlni amíg rendben van.
Hasonló tervem van, csak fordítva.
Veszek legalább egy darab újat, kicserélem az egyik még jó, gyári gyújtótrafóra, hogy ketyegjen az új a garancia miatt.
A gyári gyújtótrafót pedig egy csillag csavarhúzó és egy 10-es imbuszkulcs társaságában az autóban tartom, hogy ha megadná magát az utolsó gyári, akkor ideiglenesen kicserélhessem a még jól működő gyárival, ami addig menne, amíg egy újat nem teszek a helyére. (S még ekkor is maradna egy csere gyári tartalék a kocsiban.)

A dilemmám az, hogy egyet vagy kettőt cseréljek?
Mert ha most mindegyik új lenne, akkor nem kellene attól tartanom, hogy a közeljövőben valamelyik régi gyári - elfáradás miatt - megadná magát.
Nem egy nagy bonyolultságú dolog a csere, de ha pl. valahová időre megyek, akkor közel sem biztos, hogy az útszélen ezzel szeretnék szórakozni.

Denso trafó egyébként mennyi?
Toyota Márkakereskedés általi ára 57.042 Ft. (Fentebb írtam.)
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.09 22:13:44 írta Atlasz »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13681 Dátum: 2017.10.09 22:19:06 »
Nem kekeckedesbol, hanem oszinten kerdezem: az alkatreszekre nem csak akkor ervenyes a garancia, ha azt hivatalosan, autoszerelo muhelyben (tehat nem feltetlen markaszervizben) szerelik be? Azert kerdeztem csak, mert azt nem tudom, hogy magad csereled, vagy szervizben cserelteted.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Atlasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13682 Dátum: 2017.10.09 23:53:24 »
Az eddigi kettőt egy magánszerelő ismerőssel tetettem bele, az alkatrész listaárán felül 1500 Ft-ért. Ezen kívül csere előtt egy ODB-2-es műszerrel a hibakódot kiolvasta, majd csere után törölte. (Nyilván ő az alkatrészt olcsóbban szerezhette be, így összességében megérte neki.)
A garancia abból állt, hogy a gyújtótrafó dobozára tollal ráírta azt a dátumot, ahonnan kezdve az 1 év jótállás kezdődött.

Nincs tudomásom olyan kitételről, hogy konkrétan egy gyújtótrafó esetén márka- vagy egyéb szerelő szükségeltetik ahhoz, hogy a kötelező jótállást érvényesíteni lehessen.

A motort fedő műanyag burkolatot két csillag- és két 10-es csavar tartja, a gyújtótrafót pedig egy darab 10-es csavar. Az elektromos csatlakozót pedig - bolond biztosan - csak egyféleképpen lehet csatlakoztatni. A hiba detektálása (a konkrét hibás gyújtótrafó meghatározása) műszer nélkül is könnyen kivitelezhető: Amelyik hengernél lévő gyújtótrafó csatlakozó lehúzásánál nem esik lejjebb a fordulatszám, az a gyújtótrafó nem működik.

Úgy érzem, meg tudnék birkózni azzal a "kihívással", amit egy gyújtótrafó cseréje jelenthetne. ;)

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13683 Dátum: 2017.10.10 07:39:30 »
Nem kekeckedesbol, hanem oszinten kerdezem: az alkatreszekre nem csak akkor ervenyes a garancia, ha azt hivatalosan, autoszerelo muhelyben (tehat nem feltetlen markaszervizben) szerelik be? Azert kerdeztem csak, mert azt nem tudom, hogy magad csereled, vagy szervizben cserelteted.
De

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13684 Dátum: 2017.10.10 09:05:36 »
Az eddigi kettőt egy magánszerelő ismerőssel tetettem bele, az alkatrész listaárán felül 1500 Ft-ért. Ezen kívül csere előtt egy ODB-2-es műszerrel a hibakódot kiolvasta, majd csere után törölte. (Nyilván ő az alkatrészt olcsóbban szerezhette be, így összességében megérte neki.)
A garancia abból állt, hogy a gyújtótrafó dobozára tollal ráírta azt a dátumot, ahonnan kezdve az 1 év jótállás kezdődött.

Nincs tudomásom olyan kitételről, hogy konkrétan egy gyújtótrafó esetén márka- vagy egyéb szerelő szükségeltetik ahhoz, hogy a kötelező jótállást érvényesíteni lehessen.

A motort fedő műanyag burkolatot két csillag- és két 10-es csavar tartja, a gyújtótrafót pedig egy darab 10-es csavar. Az elektromos csatlakozót pedig - bolond biztosan - csak egyféleképpen lehet csatlakoztatni. A hiba detektálása (a konkrét hibás gyújtótrafó meghatározása) műszer nélkül is könnyen kivitelezhető: Amelyik hengernél lévő gyújtótrafó csatlakozó lehúzásánál nem esik lejjebb a fordulatszám, az a gyújtótrafó nem működik.

Úgy érzem, meg tudnék birkózni azzal a "kihívással", amit egy gyújtótrafó cseréje jelenthetne. ;)
Nem abbeli kepessegeidben ketelkedtem, hogy ki tudnad cserelni. Ugy tudom a szamitogep alkatreszekre is akkor ervenyes a gari, ha azt szervizben, hozzaerto epiti be/csereli ki. Valahol mintha olvastam volna hasonlot az autoalkatreszekkel kapcsolatban is ezert kerdeztem meg. Ha mas nem, a beszerzesi forrast (Unix, Bardi, ZS+U) erdemes megkerdezni errol.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13685 Dátum: 2017.10.10 11:25:41 »
Nem abbeli kepessegeidben ketelkedtem, hogy ki tudnad cserelni. Ugy tudom a szamitogep alkatreszekre is akkor ervenyes a gari, ha azt szervizben, hozzaerto epiti be/csereli ki. Valahol mintha olvastam volna hasonlot az autoalkatreszekkel kapcsolatban is ezert kerdeztem meg. Ha mas nem, a beszerzesi forrast (Unix, Bardi, ZS+U) erdemes megkerdezni errol.
Számítógép alkatrészt megveszem, berakom a gépbe. Ha meghibásodik kiszerelem, visszaviszem a számlával és a garanciajeggyel. Ez ugyanúgy működik videokártyával, RAM-al, HDD-vel. Laptopok esetében a dolog más, mert ott a megbontás a 3 éves garancia elvesztését jelenti.
Autóalkatrésznél úgy tudom ugyanez van. Feltéve hogy vállalja, a szerelő értelemszerűen nem adhat garanciát az elvégzett munka során beépített hozott alkatrészre. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy probléma esetén ingyen nem nyúl hozzá, a garanciázást az ügyfél intézi. Ha a garanciázás az apróbetűs rész szerint szakember általi beszerelés esetén jár csak, akkor lényegében nincs garancia már az első pillanattól, csak ügyfél ekkor még nem tud róla. :whistling:

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13686 Dátum: 2017.10.10 12:01:29 »
Számítógép alkatrészt megveszem, berakom a gépbe. Ha meghibásodik kiszerelem, visszaviszem a számlával és a garanciajeggyel. Ez ugyanúgy működik videokártyával, RAM-al, HDD-vel. Laptopok esetében a dolog más, mert ott a megbontás a 3 éves garancia elvesztését jelenti.
Autóalkatrésznél úgy tudom ugyanez van. Feltéve hogy vállalja, a szerelő értelemszerűen nem adhat garanciát az elvégzett munka során beépített hozott alkatrészre. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy probléma esetén ingyen nem nyúl hozzá, a garanciázást az ügyfél intézi. Ha a garanciázás az apróbetűs rész szerint szakember általi beszerelés esetén jár csak, akkor lényegében nincs garancia már az első pillanattól, csak ügyfél ekkor még nem tud róla. :whistling:
Koszonom a reszletes informaciot, igy mar minden vilagos.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Atlasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13687 Dátum: 2017.10.10 20:09:27 »
Miután így tisztázódott a jótállás kérdése, esetleg van valaki, aki tud Tesla CL542-es gyújtótrafót kedvező beszerzési áron?  :)


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13688 Dátum: 2017.10.10 20:20:36 »
Nagyobb sikered lehet, ha itt ereszted el a kérdést.

Atlasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13689 Dátum: 2017.10.10 21:04:20 »
Két napja már megtettem, de ott sem kaptam választ.  :no:

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13690 Dátum: 2017.10.12 00:23:19 »
Arról van valami tapasztalatotok, hogy melyik az a fékbetét típus, amelyik jól fog, csendes és nem porol illetve nem rakódik le a fékpora a felnire? Nekem elől piros EBC van és az első felnik teljesen fékpor mentesek és persze nagyon jól is fognak. Hátul valami gagyibb van és az eléggé porol, összekoszolja a felnit. Pedig az elsőn nagyobb az igénybevétel, mégsem porol. Persze vehetnék hátra is EBC-t, de gondoltam, megúszom olcsóbban ha lehet. A hátsó betétek is majdnem annyiba kerülnek, mint az elsők.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13691 Dátum: 2017.10.12 06:43:02 »
kérdésedben bennevan a válasz is!!!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13692 Dátum: 2017.10.12 11:43:57 »
Úgy döntöttem, EBC lesz hátul is, de csak az alap (fekete). Állítólag, az is jobb mit az átlagos betétek és kevésbé porol. Kicsivel 7000 Ft felett megúszom. Megrendeltem, majd megírom a tapasztalatomat vele. Ha beválik, a Yarisra is ez fog menni előre a Toyota - Textar helyett, ami szintén nagyon összekoszolja fékporral a felnit. Hátul dobfék van, ott nincs gond.

rotax

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13693 Dátum: 2017.10.12 12:14:28 »
Sziasztok!

Keresek MR2 kormányművet,és ültetőrugókat.2001-es az autóm.Pályán használom ezért
40 mm-es ültetőszett is érdekel.Köszönöm.

Balogh Elek  06304343312

Atlasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13694 Dátum: 2017.10.17 12:15:28 »
igen,a gyári denso márka!!!

Megnéztem alaposabban a gyári gyújtótrafót, és bár beszerelve nem látható a márkajelzés, kiszerelve azonban feltárul a "titok": lent a nagyfeszültségű "nyúlványon", illetve felül egy lefelé néző peremen fel van tüntetve a gyártó, ami a Bosch.

Tartósságával kapcsolatos tapasztalatom: az első gyári gyújtótrafó meghibásodás közel 15 évnyi használat, és kb. 193 ezer kilométernyi megtett táv után történt.