Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2867020 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13650 Dátum: 2017.09.20 11:44:39 »
Üdv. Cartársak!

A Corimnak nem vagyok megelégedve a tompított fényszórójának erejével, fényével.  A reflektor nagyon jó, így izzó csere lesz szerintem a tompítottban.

Milyet ajánlotok, tapasztalatok érdekelnek?

 :hmmmm:

nem
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Ipse77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13651 Dátum: 2017.09.20 11:46:19 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13652 Dátum: 2017.09.20 18:13:21 »
Mi nem?  :helpsmilie:
te kérdezted,h tapasztalatok érdekelnek?!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Ipse77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13653 Dátum: 2017.09.21 12:03:07 »
Áááá!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13654 Dátum: 2017.09.21 12:11:26 »
Áááá!
[emoji14] [emoji14] [emoji12]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

athos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13655 Dátum: 2017.09.23 12:25:08 »
Üdv. Cartársak!

A Corimnak nem vagyok megelégedve a tompított fényszórójának erejével, fényével.  A reflektor nagyon jó, így izzó csere lesz szerintem a tompítottban.

Milyet ajánlotok, tapasztalatok érdekelnek?

Én 90% elégedetséggel az Osram Night Breaker Unlimited-et használom. azért -10% mert gyorsabban elhasználódik. Tény hogy a látásra nincs panaszom, színhőmérséklete is bejön nekem, másoknak is fetünt hogy jobb. Plusz infó, volt aki ajánlásra használta és nem javult szerinte a helyzet, JA mert olyan matt volt fényszó test hogy garázsból nem engedtem volna kiállni vele. Én nem vártam meg ebben a tekintteben a végelgyengülést, lazán felpolírozták, és nem okozott gondot szakmámnak köszönhetően tenni tá egy víztiszta UV védő fóliát, megvédendő a visszamatulástól, ennek van vagy 4 éve, azóta csak izzó csere kelett sajna mert az viszont jobban kopik mint a fékbetét.

athos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13656 Dátum: 2017.09.23 13:22:43 »
Szép napot emberek.

Lett kis időm hogy rendbe rakjak pár dolgot Corolla (e12 wagon '06) tájékon, kicsit vegyesek de remélem nem okoz gondot osztani az eszet a segíteni szándékozóknak.
Gondolom akad jobb beszerzési forrás is mint a márkaszerviz :)
csomagtér ajtó kitámasztó teleszkóp, honnan mit?
tetőantenna ostor (mintha így neveznék), honnan mit? érdemes uszonyra cserélni? létrahordás miatt lenne kényelmesebb csak.
légszűrők tengerében kiigazodni képes ember melyik márkát javasolná? vagy melyiket semmikép nem?

apróbb gond:
valószínűleg mosás következménye lehet, a hátsó kerékjárat védő gumi-filc-műanyag vagy mi, nem illeszkedik rendesen a sárvédő lemez pereméhez, azonkívül hogy esztétikailag zaklatja a szememet, úgy sejtem nem frankó ha a mögé bemegy a mocskos, szutykos víz. Szervizben legyintettek (jó az úgy neked), ezzel letudva a gondod. Érdemes izmozni azon hogy vissza ragasszam mondjuk szélvédő-ragasztóval vagy nem kell rohadástól parázni?

apróbb gond2:
a gyári rádiós fejegység szeret túlmelegedni főleg télen fűtésidőszakban, ekkor szépen elhalkul a Jáksó Balázs majd ha leveszem a fűtést kicsit lehűtöm a kedélyeket visszatér az aktuális sláger. Találkozott valaki hasonlóval? Sikerült megoldani?

csak simán gond:
indításnál max 1-1,5 mp ig hallani lehet egy zaklató hangot, melyet leginkább ahhoz hasonlíthatnák mintha egy láncot kihúznának egy bádog vederből a peremén végighúzva, ahogy a lánc kezd elfogyni el is csendesedik.
a helyzet hogy van hogy naponta 10ből 6x találkozok ezzel és van hogy sok hétig csak 1x 1x, nincs köze napszakhoz, hőmérséklethez (akár külső akár motorüzem), évszakhoz, parkolási dőltséghez, sebességváltó helyzethez, kuplung ki-be, csak azt nem tudom mihez van  :hmmmm: .
Ebben az a gáz hogy nem tudom bemutatni a hibajelenséget, mert amikor erre rászántam egy délelőttöt legalább 100 indítással sejthetitek hányszor jött elő.

utolsó gond:
mondjuk megyek 160-170 pályán (persze nem mert az szabálytalan) és több okra is visszavezethetően egy kedves autótárs 100al (indexel vagy nélküle mindegy) sávot vált, beiktatva egy előzést a következő féléves terveibe a cigimeggyújtással szendvicsbontogatással fűszerezve, na ekkor kényelmesnek nem mondható sebességcsökkentés céljából hirtelen erős fékezésbe kezdek, ilyenkor az utóbbi időben tapasztaltam olyat hogy az autó eleje elkezd masszívan rázkódni, nem a megszokott ABS lesz az hanem valami más. Erre van tippje valakinek? Ezt be tudom mutatni ha kell még az említett statiszta sem kell hozzá.

Köszönet előre is a gondfaragásért
Üdv
Attila

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13657 Dátum: 2017.09.23 13:49:38 »
Szép napot emberek.

Lett kis időm hogy rendbe rakjak pár dolgot Corolla (e12 wagon '06) tájékon, kicsit vegyesek de remélem nem okoz gondot osztani az eszet a segíteni szándékozóknak.
Gondolom akad jobb beszerzési forrás is mint a márkaszerviz :)
csomagtér ajtó kitámasztó teleszkóp, honnan mit?
tetőantenna ostor (mintha így neveznék), honnan mit? érdemes uszonyra cserélni? létrahordás miatt lenne kényelmesebb csak.
légszűrők tengerében kiigazodni képes ember melyik márkát javasolná? vagy melyiket semmikép nem?

apróbb gond:
valószínűleg mosás következménye lehet, a hátsó kerékjárat védő gumi-filc-műanyag vagy mi, nem illeszkedik rendesen a sárvédő lemez pereméhez, azonkívül hogy esztétikailag zaklatja a szememet, úgy sejtem nem frankó ha a mögé bemegy a mocskos, szutykos víz. Szervizben legyintettek (jó az úgy neked), ezzel letudva a gondod. Érdemes izmozni azon hogy vissza ragasszam mondjuk szélvédő-ragasztóval vagy nem kell rohadástól parázni?

apróbb gond2:
a gyári rádiós fejegység szeret túlmelegedni főleg télen fűtésidőszakban, ekkor szépen elhalkul a Jáksó Balázs majd ha leveszem a fűtést kicsit lehűtöm a kedélyeket visszatér az aktuális sláger. Találkozott valaki hasonlóval? Sikerült megoldani?

csak simán gond:
indításnál max 1-1,5 mp ig hallani lehet egy zaklató hangot, melyet leginkább ahhoz hasonlíthatnák mintha egy láncot kihúznának egy bádog vederből a peremén végighúzva, ahogy a lánc kezd elfogyni el is csendesedik.
a helyzet hogy van hogy naponta 10ből 6x találkozok ezzel és van hogy sok hétig csak 1x 1x, nincs köze napszakhoz, hőmérséklethez (akár külső akár motorüzem), évszakhoz, parkolási dőltséghez, sebességváltó helyzethez, kuplung ki-be, csak azt nem tudom mihez van  :hmmmm: .
Ebben az a gáz hogy nem tudom bemutatni a hibajelenséget, mert amikor erre rászántam egy délelőttöt legalább 100 indítással sejthetitek hányszor jött elő.

utolsó gond:
mondjuk megyek 160-170 pályán (persze nem mert az szabálytalan) és több okra is visszavezethetően egy kedves autótárs 100al (indexel vagy nélküle mindegy) sávot vált, beiktatva egy előzést a következő féléves terveibe a cigimeggyújtással szendvicsbontogatással fűszerezve, na ekkor kényelmesnek nem mondható sebességcsökkentés céljából hirtelen erős fékezésbe kezdek, ilyenkor az utóbbi időben tapasztaltam olyat hogy az autó eleje elkezd masszívan rázkódni, nem a megszokott ABS lesz az hanem valami más. Erre van tippje valakinek? Ezt be tudom mutatni ha kell még az említett statiszta sem kell hozzá.

Köszönet előre is a gondfaragásért
Üdv
Attila

Szia!

Rádiót érdemes lenne kiszedni, vagy csak öregszik már.

Az indítás utáni hang az a vezérműlánc lesz. Mennyi km van a kocsiban?

Meg kell próbálni más olajat (vagy kevés most is benne). 5W-30 való bele.
Ha utána is csörög, vezérlés csere.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

athos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13658 Dátum: 2017.09.23 15:21:09 »
Szia!

Rádiót érdemes lenne kiszedni, vagy csak öregszik már.

Az indítás utáni hang az a vezérműlánc lesz. Mennyi km van a kocsiban?

Meg kell próbálni más olajat (vagy kevés most is benne). 5W-30 való bele.
Ha utána is csörög, vezérlés csere.

Rádió kiszedés után milyen teendő lenne? Egy alkalommal megpróbáltam kiszedve kifulykálni levegővel de nem jött belőle ki por vagy ilyesmi.
óra állás 120e volt egy motorcserém, ami került bele az -46e el bírt, akkor a 120nak megfelelő szerviz csináltam rajta most lesz a 180as. előtte utánna is tapasztaltam , vagy mind a 2 motornál kísértetiesen azonos a jelenség, vagy gondoltam az önindítő bendixének visszahúzására. de ez csak találgatás.
Régebben szervízben azt hiszem Castrol-t itattak vele, áttértem Eneos Sustina 5w30ra. Ha van is olajfogyás nem észlelhető mértékű, utoljára 4L ment bele minusz ami a flakon falán maradt.

Homokszóró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13659 Dátum: 2017.10.08 09:20:39 »
Palaczk ötlete alapján ide lehet írni egyes alkatrészekkel (kapcsolók, lámpák, karok, fékek, bizgentyűk, stb.) kapcsolatos gondokat, ötleteket
és más szerelési dolgokat, amelyek házilag is megoldhatók, tehát nem sorolhatók a szervizkérdések közé.
Így meg is kezdem a sort, a megszüntetett topicokból idesorolható témákkal.

Homokszóró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13660 Dátum: 2017.10.08 09:32:45 »
Üdvözlök Mindenkit!
:oops:
Corolla Verso d4d motor "hidegen 10-12c-on is nehezen vagy egyáltalán nem indul. Az izzítás után böszen forgatja de semmi, vagy beindul, de nem hagyja abba az indítózást az-az forgatja tovább. Mi az ördög lehet vele? Tavasszal két porlasztó csúcs fel lett újjítva, de akkor -10c-fok volt aztán ment minden az ősz elejéig.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13661 Dátum: 2017.10.08 12:25:58 »
Üdvözlök Mindenkit!
:oops:
Corolla Verso d4d motor "hidegen 10-12c-on is nehezen vagy egyáltalán nem indul. Az izzítás után böszen forgatja de semmi, vagy beindul, de nem hagyja abba az indítózást az-az forgatja tovább. Mi az ördög lehet vele? Tavasszal két porlasztó csúcs fel lett újjítva, de akkor -10c-fok volt aztán ment minden az ősz elejéig.
Izzítógyertyák biztosan működnek? Mikor voltak utoljára cserélve? Kormányoszlopon a kulcs betétjét látta szerelő? Önindító állásból visszafordul gyújtásra standard módon? A leírás alapján a visszarugózás szűnt meg a betétben.

overhaulin87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13662 Dátum: 2017.10.08 18:09:13 »
Sziasztok! Kérlek segitsetek! Nem tudom hogy jó helyre irom e a kérdésemet. Van egy Corollám 2006 1.6 vvti. Bármit csináltunk vele, nem javul a hideg alapjárata. Tudom hogy magas alapból, de ez ingadozik 2000-1700-1900-2100-1800 stb... Ez kb 2 percig megy igy, utána semmi baj, nincs ingadozás, melegen 750, tökéletes. Új szivósor tömítés, levegőszűrő, kipróbálva másik légtömegmérővel, másik fojtószeleppel (teljesen kipucoltuk) új fojtószelep tömités, új hűtőviz új hűtővizhőmérséklet érzékelő. Alapjárati motor nincs benne mert elektromos a fojtószelep. Új gyertya, új trafók. Lambdaszonda új. Pcv szelep kitisztitva. Itt egy videó róla, itt nem is olyan rossz a helyzet, ennél rosszabb szokott lenni. Valahol fals levegőt szivhat? Hideginditóval fújkáltuk óvatosana vákuumcsöveket, szivósort de semmi változás. Érdekesség: azt vettem észre hogy ha minél hidegebb van annál jobb! Nem pörgeti és nem is ingadozik pl -10 fokban :S Köszönöm aki tud valamit segiteni itt a videó: nem engedi belinkelni. Egyébként ha fals levegőt sziv akkor nem mindig csinálná? Mert 1 perc után abbahagyja
« Utoljára szerkesztve: 2017.10.08 18:16:40 írta overhaulin87 »

athos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13663 Dátum: 2017.10.08 20:12:42 »
Ugyanilyen vasat tolok, nekem is pont így viselkedik. Nekem teljesen normálisnak tünik ez a viselkedés hidegen, de lehet hogy tévedek.

Atlasz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13664 Dátum: 2017.10.08 20:31:12 »
Sziasztok!

Adott az aláírásban megadott E11-es facelift-es Cololla (2001).

Kb. 1,5 éve az egyik gyújtótrafó megadta megát, és cserélni kellett. (Szomorú vagyok, hogy csak kb. 15 évet bírt ki. Miért nem 50-et? ;) )
Egy hete megadta magát egy másik gyújtótrafó is, szintén gyors csere lett.
Minkét esetben Tesla CL542-est ajánlottak, az lett belerakva, nagyon jól működik.

A kérdéseim a következők:
1. Megosztanák a hasonló cserében érintettek a tapasztalataikat, hogy a gyári gyújtótrafók meddig bírták, és mennyi időn belül adta meg magát mind a négy? (A válaszokból azt szeretném majd leszűrni, hogy mire számíthatok a jövőben a még meglévő két régi gyári gyújtótrafó vonatkozásában.)

2. Van valakinek javaslata a nevezett Tesla CL542-es gyújtótrafó kedvező beszerzési forrását tekintve? (Az eddigiek UNIX forrásból lettek beszerezve, a mostani 21,5 eFt volt.)

A válaszokat köszönettel várom.