Lassan elmegy a vákuum a fékrásegítőből. Vagy maga a rásegítő ereszt, vagy az egyirányú szelep, vagy az összekötő cső.
Lehet, hogy a kocsi új korában hetekig vagy hónapokig is megmarad a vákuum a rendszerben, de ez idővel romlani fog.
Tudtommal nincs előírás arra, hogy minimum mennyi ideig kell megmaradnia a vákuumnak a rendszerben. Illetve talán annyi, hogy a motor leállítása után fél perc alatt nem csökkenhet érdemben a rásegítés.
Ha egy nap után még van érezhető rásegítés, akár csak 50%-os, akkor olyan nagy baj nincs a gépezettel.
A fékfolyadék cseréhez nincs köze a dolognak.
Illetve, ha féknyerget betétet tárcsát stb. akarnak cserélni emiatt, akkor át akarnak verni. Kicsit árnyaltabban: olyan munkát akarnak végezni, aminek nincs köze az általad leírt jelenséghez, viszont ettől függetlenül, lehet, hogy indokoltak, de a jelenségen nem fog segíteni.
Toyota szerint ez a teszt eljárás:
1. Motor jár.
2. Fék pedált lenyomni és végig lenyomva tartani
3. Motor leállít
4. több, mint 30mp-ig a pedál nem mozdulhat, se fel se le
Ha érezhetően megmozdul közben, akkor baj van a rásegítő vákuum tartásával.