Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887406 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13110 Dátum: 2016.07.13 11:36:10 »
mannol nem nagy minöség...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13111 Dátum: 2016.07.13 12:15:58 »
Két hónapja volt cserélve. Bár nem Eneos került bele. Édesapám próbált jó fej lenni. Le is cserélte, csak ő  nem nézett utána, hogy melyik márka való hozzá. Mannol 75W-90-t tett bele. Ekkora különbség van az olajak között? Vagy esetleg más gond lehet?

Köszönöm válaszod!
Akkor te hoztad a bizonyítékot ;)

torrtomi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13112 Dátum: 2016.07.13 13:59:46 »
mannol nem nagy minöség...

Hát sajnos nem. :( Mit ajánlotok?
Ezeket találtam Eneos-ból:
ENEOS PREMIUM MULTI GEAR 75W-90
ENEOS 75W-90 SUPER PREMIUM MULTI GEAR

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13113 Dátum: 2016.07.13 14:42:54 »
én az elöbbit raktam már autókba...hiba nincs velük...
toygliba a gyári 75w olajat favorizálják itt többen is...
nem olcsó...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13114 Dátum: 2016.07.14 08:19:57 »
Castrol 75W90 olajat használok lassan 1,5 évtizede.

torrtomi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13115 Dátum: 2016.07.14 10:53:57 »
Köszönöm szépen a válaszokat!

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13116 Dátum: 2016.07.15 23:00:56 »
Sziasztok!

Az utóbbi időben arra a jelenségre figyeltem fel ha áll az autó 1-1,5 vagy több napot akkor mindig felkeményedik a fékpedál. Ez mitől lehet? Csak azért tartom furcsának mert eddig az összes autómon puha volt mindig... persze pár féktaposás erejéig míg úgye azis felkeményedett álló helyzetbe gyújtás/motorindítás nélkül. Fékolajat meglehet állapítani, hogy cserélték-e vagy már időszerű lenne? Állítólag cserélve volt fél éve és 16.000 km-rel korábban így nem foglalkoztam vele, de ha le lehet valahogy ellenőrizni azt megtenném mert mondjuk papírra írni és mondani sok mindent lehet.
Köszönöm a segítséget előre is.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13117 Dátum: 2016.07.16 13:25:30 »
Lassan elmegy a vákuum a fékrásegítőből. Vagy maga a rásegítő ereszt, vagy az egyirányú szelep, vagy az összekötő cső.
Lehet, hogy a kocsi új korában hetekig vagy hónapokig is megmarad a vákuum a rendszerben, de ez idővel romlani fog.
Tudtommal nincs előírás arra, hogy minimum mennyi ideig kell megmaradnia a vákuumnak a rendszerben. Illetve talán annyi, hogy a motor leállítása után fél perc alatt nem csökkenhet érdemben a rásegítés.
Ha egy nap után még van érezhető rásegítés, akár csak 50%-os, akkor olyan nagy baj nincs a gépezettel.

A fékfolyadék cseréhez nincs köze a dolognak.
Illetve, ha féknyerget betétet tárcsát stb. akarnak cserélni emiatt, akkor át akarnak verni. Kicsit árnyaltabban: olyan munkát akarnak végezni, aminek nincs köze az általad leírt jelenséghez, viszont ettől függetlenül, lehet, hogy indokoltak, de a jelenségen nem fog segíteni.

Toyota szerint ez a teszt eljárás:
1. Motor jár.
2. Fék pedált lenyomni és végig lenyomva tartani
3. Motor leállít
4. több, mint 30mp-ig a pedál nem mozdulhat, se fel se le
Ha érezhetően megmozdul közben, akkor baj van a rásegítő vákuum tartásával.

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13118 Dátum: 2016.07.16 14:25:54 »
Lassan elmegy a vákuum a fékrásegítőből. Vagy maga a rásegítő ereszt, vagy az egyirányú szelep, vagy az összekötő cső.
Lehet, hogy a kocsi új korában hetekig vagy hónapokig is megmarad a vákuum a rendszerben, de ez idővel romlani fog.
Tudtommal nincs előírás arra, hogy minimum mennyi ideig kell megmaradnia a vákuumnak a rendszerben. Illetve talán annyi, hogy a motor leállítása után fél perc alatt nem csökkenhet érdemben a rásegítés.
Ha egy nap után még van érezhető rásegítés, akár csak 50%-os, akkor olyan nagy baj nincs a gépezettel.

A fékfolyadék cseréhez nincs köze a dolognak.
Illetve, ha féknyerget betétet tárcsát stb. akarnak cserélni emiatt, akkor át akarnak verni. Kicsit árnyaltabban: olyan munkát akarnak végezni, aminek nincs köze az általad leírt jelenséghez, viszont ettől függetlenül, lehet, hogy indokoltak, de a jelenségen nem fog segíteni.

Toyota szerint ez a teszt eljárás:
1. Motor jár.
2. Fék pedált lenyomni és végig lenyomva tartani
3. Motor leállít
4. több, mint 30mp-ig a pedál nem mozdulhat, se fel se le
Ha érezhetően megmozdul közben, akkor baj van a rásegítő vákuum tartásával.

Köszi a felvilágosítást. Ezt a tesztet ki fogom próbálni mindenképpen. De remélem csak valami cső vagy apró dolog lesz a ludas és nem valami több 100.000 Ft-os tétel... A másik autómba 190.000 km van, 12 éves és sose csinált ilyent ezt pedig nem rég vettem valós 100.000 km-rel mrákaszervízes múlttal és 10 éves korára elf.ssa magát valami a fékrendszerbe...

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13119 Dátum: 2016.07.17 17:37:16 »
Valtoba Motul 75W90 et raktam nekem az jott be a legjobban, igaz dupla annyi meg kedvezmennyel is mint a Castrol...most is azt kapta...
Konrád

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13120 Dátum: 2016.07.25 10:34:02 »
Vezetősülésen az ülőlap bal széle sajnos kezd szétmállni mert sajnos egy idősúré volt az autó aki nehezen fordult és így a ki és beszállások során megsinylette a szivacs. Mit lehetne tenni? Kárpitos meg tudja csinálni csak a szivacs részét (ha igen és Pécsett tud valaki megbízhatót ajánlani azt megköszönöm) vagy egyszerűbb boltóból új ülést nézni vagy átcserélni az anyósoldalira az ülőlapot?

Másik kérdésem, vettem fedélzeti kamerát és azt hogy lehetne megoldani hogy fix áramforrásra kötni? Mert soksor kellene a szivargyújtó telefon töltésére is.

feca81

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13121 Dátum: 2016.07.25 11:00:20 »
Sziasztok!

Gyári új első lengéscsillapítókat keresek E12-es 2016-os sedan corollámhoz (48520-02191, 48510-02191). Ha kell alvázszámot is meg tudok adni. Tud valaki valami helyet, ahol jó áron be lehet szerezni?
Légterelő is érdekelhet az első ablakokra!
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.25 11:13:41 írta feca81 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13122 Dátum: 2016.07.25 18:01:39 »
Vezetősülésen az ülőlap bal széle sajnos kezd szétmállni mert sajnos egy idősúré volt az autó aki nehezen fordult és így a ki és beszállások során megsinylette a szivacs. Mit lehetne tenni? Kárpitos meg tudja csinálni csak a szivacs részét (ha igen és Pécsett tud valaki megbízhatót ajánlani azt megköszönöm) vagy egyszerűbb boltóból új ülést nézni vagy átcserélni az anyósoldalira az ülőlapot?

Másik kérdésem, vettem fedélzeti kamerát és azt hogy lehetne megoldani hogy fix áramforrásra kötni? Mert soksor kellene a szivargyújtó telefon töltésére is.

Hali.  Nálam a DashCam a tetőlámpából tápol. A tetőlámpa steckerét meghámozva és onnan áramot vételezve simán megoldható a dolog. A tetőlámpától levett áram egy lengő szivargyújtóaljzatba  van bekötve és abba van bedugva a DashCam gyári szivargyújtója. A szerelék elfér a tetőkárpit alatt kényelmesen.  Azt nem mondom, hogy nem kell hozzá meló és némi érzék, de nálam bevált ez a megoldás. (a csatlakozás értelemszerűen forrasztva, valamint a szivargújtóaljzat és a dugasz össze van szigetelőszalaggal rögzítve, a rázkódás miatt)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13123 Dátum: 2016.07.26 08:51:03 »
Vezetősülésen az ülőlap bal széle sajnos kezd szétmállni mert sajnos egy idősúré volt az autó aki nehezen fordult és így a ki és beszállások során megsinylette a szivacs. Mit lehetne tenni? Kárpitos meg tudja csinálni csak a szivacs részét (ha igen és Pécsett tud valaki megbízhatót ajánlani azt megköszönöm) vagy egyszerűbb boltóból új ülést nézni vagy átcserélni az anyósoldalira az ülőlapot?

Másik kérdésem, vettem fedélzeti kamerát és azt hogy lehetne megoldani hogy fix áramforrásra kötni? Mert soksor kellene a szivargyújtó telefon töltésére is.

Üdv.!
Ez utóbbi kérdéseddel kapcsolatban: dupla szivargyújtó aljzat.
Googli a barátod. :https://www.google.hu/search?q=szivargy%C3%BAjt%C3%B3+eloszt%C3%B3&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=MgeXV8nAKsOk8wf_gar4AQ

 Még barkácsolnod sem kell.  :)

czoki.
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #13124 Dátum: 2016.07.27 10:59:17 »
Hali.  Nálam a DashCam a tetőlámpából tápol. A tetőlámpa steckerét meghámozva és onnan áramot vételezve simán megoldható a dolog. A tetőlámpától levett áram egy lengő szivargyújtóaljzatba  van bekötve és abba van bedugva a DashCam gyári szivargyújtója. A szerelék elfér a tetőkárpit alatt kényelmesen.  Azt nem mondom, hogy nem kell hozzá meló és némi érzék, de nálam bevált ez a megoldás. (a csatlakozás értelemszerűen forrasztva, valamint a szivargújtóaljzat és a dugasz össze van szigetelőszalaggal rögzítve, a rázkódás miatt)

Köszi, ez jó ötlet, lehet megvalósítom ezt a verziót.

Üdv.!
Ez utóbbi kérdéseddel kapcsolatban: dupla szivargyújtó aljzat.
Googli a barátod. :https://www.google.hu/search?q=szivargy%C3%BAjt%C3%B3+eloszt%C3%B3&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=MgeXV8nAKsOk8wf_gar4AQ

 Még barkácsolnod sem kell.  :)

czoki.

Már próbáltam és nem igazán jött be a dolog valamint esztétikailag nem volt a legszebb.