Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887133 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11895 Dátum: 2014.08.27 07:50:15 »
váltóolaj cseréje megvolt már?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11896 Dátum: 2014.08.27 09:14:09 »
Képzeljétek, mai nap megadta magát a kuplungom, 145ezer km-nél.
Gyorsítok, a fordulatszám emelkedik, de nem ad le több kraftot...
Melyik kuplung márkák jöhetnek szóba, Bepi, te ha jól emlékszem sachsot rakattál az e11be.?
Nekem 180 ezer van benne, és még mindig tökéletes, bár néha már aggódom, hogy előbb-utóbb biztos megadja magát.
Bepi ha jól tudom Aisin-t tett bele, és ha lehet majd én is azt szeretnék.
Sachs nagyon drága, és nem vagyok benne biztos, hogy annyival jobb is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11897 Dátum: 2014.08.27 09:14:50 »
váltóolaj cseréje megvolt már?
Valószínűleg igen, mert azt 120 ezernél cserélik.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11898 Dátum: 2014.08.27 09:30:45 »
Képzeljétek, mai nap megadta magát a kuplungom, 145ezer km-nél.
Gyorsítok, a fordulatszám emelkedik, de nem ad le több kraftot...
Melyik kuplung márkák jöhetnek szóba, Bepi, te ha jól emlékszem sachsot rakattál az e11be.?
Az enyémbe mos volt gyere a kocsiban 149.000 km van és már majdnem szegecsen ment.
Én valeo.-t tettem bele szerintem ez az ár érték arányban az egyik legjobb.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11899 Dátum: 2014.08.27 09:32:11 »
a kuplung kérdés nálam is aktualizálódik lassan.... (de ha nem oldja meg az akadozó váltó problémát, felgyújtom...  :devil: )
Nekem megoldotta!!

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11900 Dátum: 2014.08.27 10:13:23 »
Nekem 180 ezer van benne, és még mindig tökéletes, bár néha már aggódom, hogy előbb-utóbb biztos megadja magát.
Bepi ha jól tudom Aisin-t tett bele, és ha lehet majd én is azt szeretnék.
Sachs nagyon drága, és nem vagyok benne biztos, hogy annyival jobb is.

A miénkben 152 van, de tartok töle, hogy lassan itt is aktuális lesz.  :hmmmm:
A kuplung kemény, a fokozatok néha akadnak, a váltó még akkor is lötyög ha benne van egy fokozatban..  :no:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11901 Dátum: 2014.08.27 10:27:47 »
Nekem 180 ezer van benne, és még mindig tökéletes, bár néha már aggódom, hogy előbb-utóbb biztos megadja magát.
Bepi ha jól tudom Aisin-t tett bele, és ha lehet majd én is azt szeretnék.
Sachs nagyon drága, és nem vagyok benne biztos, hogy annyival jobb is.
Igen, de sztem nem lehet gond a LUK-kal sem, pici köztük az árkülönbség az AISIN javára. Van, aki nem tapasztalt vele jókat, nekem egyelőre nincs bajom vele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11902 Dátum: 2014.08.27 10:31:27 »
Képzeljétek, mai nap megadta magát a kuplungom, 145ezer km-nél.
Gyorsítok, a fordulatszám emelkedik, de nem ad le több kraftot...
Melyik kuplung márkák jöhetnek szóba, Bepi, te ha jól emlékszem sachsot rakattál az e11be.?
Nem, az a legdrágább a gyárit nem számítva.  :)

Én mindkét autómba AISIN-t rakattam, de sztem tökéletesen jó a LUK is bele. Úgy emlékszem, a Valeo kb 10-15.000-rel drágább volt. Sztem az Aisin és Luk is jó és jó árban is vannak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11903 Dátum: 2014.08.27 10:50:34 »
Nem, az a legdrágább a gyárit nem számítva.  :)
Én megkérdeztem máskor a szervízben, és már nem emlékszem, de olcsóbb árat mondtak, mint a Sachs.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11904 Dátum: 2014.08.27 11:14:46 »
Én megkérdeztem máskor a szervízben, és már nem emlékszem, de olcsóbb árat mondtak, mint a Sachs.
Elvileg, ugye az E11-és E12-esekhez kb ugyanaz a jó. Márkaszervizben csak külön-külön lehet megrendelni a 3 egységet (kinyomóscsapágy, tárcsa, szerkezet), ezekre 75-80.000Ft + Áfa árat mondtak. A Sachs szett lett volna bruttó ennyi.
A Valeo kb ~50-55.000Ft, a LUK ~35-40.000, az Aisin ~30-35.000Ft listaáron. Nem tudom, azóta változtak-e az árak... (2011)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11905 Dátum: 2014.08.27 11:24:36 »
Nem, az a legdrágább a gyárit nem számítva.  :)

Én mindkét autómba AISIN-t rakattam, de sztem tökéletesen jó a LUK is bele. Úgy emlékszem, a Valeo kb 10-15.000-rel drágább volt. Sztem az Aisin és Luk is jó és jó árban is vannak.

Nekem is lassan aktuális így 170e km fölött, korábban ez 1-2-es fokozatok akadása miatt nézettem meg, állítottak a kuplung pedálon és jobb lett, azaz a kuplung kopása miatt lesz. Elég fent fog már.
Szóval a szerelő tanácsára nem merek bármit megvenni, mert sok a gyenge minőségű cucc, A SACHS tényleg nagyon drága, de biztos minőségi cucc.
Viszont ha neked az AISIN-al pozitív tapasztalatod volt, akkor esetleg bevállalnám azt, már csak az a kérdés, hogy E11-be az AIKT037A típus köll-e, gondolom igen, vagy a AIKT258A?
A Valeoval (VKT801035) szinte egy árban van.

SACHS 80.000 Ft
Valeo 38.000 Ft
AISIN 37.000 Ft
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.27 11:27:17 írta Zolee11 »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11906 Dátum: 2014.08.27 11:25:09 »
Elvileg, ugye az E11-és E12-esekhez kb ugyanaz a jó. Márkaszervizben csak külön-külön lehet megrendelni a 3 egységet (kinyomóscsapágy, tárcsa, szerkezet), ezekre 75-80.000Ft + Áfa árat mondtak. A Sachs szett lett volna bruttó ennyi.
A Valeo kb ~50-55.000Ft, a LUK ~35-40.000, az Aisin ~30-35.000Ft listaáron. Nem tudom, azóta változtak-e az árak... (2011)

Van bármi minöségbeli különbség a felsorolt márkák között?  :hmmmm:

Ha a váltó lötyög akkor is, ha már benne van egy sebességi fokozatban, az gondolom nem éppen kuplung probléma, inkább a váltó a ludas.  :?:

Mikor vettem a Corollát már volt egy enyhe lötyögése, de ez az azóta megtett 50 ezer km alatt lényegesen rosszabb lett.  :cry:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11907 Dátum: 2014.08.27 11:46:06 »
Van bármi minöségbeli különbség a felsorolt márkák között?  :hmmmm:

Ha a váltó lötyög akkor is, ha már benne van egy sebességi fokozatban, az gondolom nem éppen kuplung probléma, inkább a váltó a ludas.  :?:

Mikor vettem a Corollát már volt egy enyhe lötyögése, de ez az azóta megtett 50 ezer km alatt lényegesen rosszabb lett.  :cry:
Ez inkább váltó, vagy szinkrongyűrű kopás lehet, a kuplungcsere nem befolyásolja a váltóbot lötyögését. De a váltási érzet (akadás) szinte biztosan javul majd.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11908 Dátum: 2014.08.27 12:04:25 »
Nekem is lassan aktuális így 170e km fölött, korábban ez 1-2-es fokozatok akadása miatt nézettem meg, állítottak a kuplung pedálon és jobb lett, azaz a kuplung kopása miatt lesz. Elég fent fog már.
Szóval a szerelő tanácsára nem merek bármit megvenni, mert sok a gyenge minőségű cucc, A SACHS tényleg nagyon drága, de biztos minőségi cucc.
Viszont ha neked az AISIN-al pozitív tapasztalatod volt, akkor esetleg bevállalnám azt, már csak az a kérdés, hogy E11-be az AIKT037A típus köll-e, gondolom igen, vagy a AIKT258A?
A Valeoval (VKT801035) szinte egy árban van.

SACHS 80.000 Ft
Valeo 38.000 Ft
AISIN 37.000 Ft
Figyi, nem vagyok tudora. Én bementem az autósboltba, az alvázszámmal, motorszámmal és ahhoz valót rendeltünk.
A Corim E11 1,4 vvt-i angol gyártású, 2000.11. havi, liftback, klímás, és a választott típus jó is lett hozzá. Otthon, ha nem felejtem el, megnézem a pontos cikkszámát, mert eltettem a garázsban a dobozt a régi kuplunggal.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11909 Dátum: 2014.08.27 12:18:56 »
Figyi, nem vagyok tudora. Én bementem az autósboltba, az alvázszámmal, motorszámmal és ahhoz valót rendeltünk.
A Corim E11 1,4 vvt-i angol gyártású, 2000.11. havi, liftback, klímás, és a választott típus jó is lett hozzá. Otthon, ha nem felejtem el, megnézem a pontos cikkszámát, mert eltettem a garázsban a dobozt a régi kuplunggal.
Értelek, rendben, csak kérdeztem.  :) Nekem Japán gyártású 2001-es van, lehet ott lesz a két cikkszám közötti eltérés. Ha megnézed azt megköszönöm, nekem akkor valószínűleg a másik kell, hacsak nem volt ebből automata váltós és ahhoz más kuplung.  :)