Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901799 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11265 Dátum: 2013.12.04 20:24:27 »
Szerintem nem rossz a gyári Aisin vízpumpa...én legtöbbször utángyártottból Graf-ot teszek be...
Szerintem maga szíj csere, akkora terhelést nem képvisel, hogy attól ereszen a tömbszelence...inkább generátor és klímakompresszor terhelése lehet kihatással rá...
A TS-en nem cseréltem még szíjat, lehet lassan fogok...az 1.4-es corimon kb 40000-et mentem szíjcsere után, mikor ereszteni kezdett...
Szerintem nincs nagy különbség fagyállók közt, legyen elég jó fagyáspontja és kézzel tapintva, olajos érzete legyen...használtam toyotás fagyállót is, nem éreztem különbséget az olcsóbbakkal szemben...szerintem márkásabb gyártó fagyállójával nem lehet melléfogni...
De fagyállót se véletlen kell cserélni...elfárad az is...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11266 Dátum: 2013.12.04 20:30:55 »
Szerintem nem rossz a gyári Aisin vízpumpa...én legtöbbször utángyártottból Graf-ot teszek be...
Szerintem maga szíj csere, akkora terhelést nem képvisel, hogy attól ereszen a tömbszelence...inkább generátor és klímakompresszor terhelése lehet kihatással rá...
A TS-en nem cseréltem még szíjat, lehet lassan fogok...az 1.4-es corimon kb 40000-et mentem szíjcsere után, mikor ereszteni kezdett...
Szerintem nincs nagy különbség fagyállók közt, legyen elég jó fagyáspontja és kézzel tapintva, olajos érzete legyen...használtam toyotás fagyállót is, nem éreztem különbséget az olcsóbbakkal szemben...szerintem márkásabb gyártó fagyállójával nem lehet melléfogni...
De fagyállót se véletlen kell cserélni...elfárad az is...

50ezernél szíjat cseréltél ? Minek ?

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11267 Dátum: 2013.12.04 20:32:10 »
Nezd kifizetsz x osszeget, ha kompletten mindent cserelsz, akkor le van tudva a gond legalabb 80 ezer kmre.
En mindent igy cserelek, lengescsillapito, fek stb nem varom meg tonkremenjen, a szamitogepben is ket ev utan uj vinyo, igy nem is halt meg sose.
Valtocsapagyazasnal kapott uj kupplungot, uj volajat, h minen kerek legyen. Utolag nem lett cserelve a feltengely szimmering, hat ereszteni is kezdet-> ujra szetszed, uj olaj, uj munkadij.
No hat akkor megfogadtam mindent egybe csere.
Murphy szerint meg ugyis a csaladi nyaralas alatt hal meg, akksi is akkor doglik be amikor munkaba kell menned.
Amugy bizonyos tipusoknal ahol a vezerles egybe van a pumpaval nem hiaba aruljak komplett szetben.
Tobbet nem fog a kocsid erni, de uzembiztos lesz...
Konrád

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11268 Dátum: 2013.12.04 20:32:37 »
Fagyálló témában egy kis okosság:

http://donsnotes.com/home_garden/auto/antifreeze.html

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11269 Dátum: 2013.12.04 20:35:06 »
Nezd kifizetsz x osszeget, ha kompletten mindent cserelsz, akkor le van tudva a gond legalabb 80 ezer kmre.
En mindent igy cserelek, lengescsillapito, fek stb nem varom meg tonkremenjen, a szamitogepben is ket ev utan uj vinyo, igy nem is halt meg sose.
Valtocsapagyazasnal kapott uj kupplungot, uj volajat, h minen kerek legyen. Utolag nem lett cserelve a feltengely szimmering, hat ereszteni is kezdet-> ujra szetszed, uj olaj, uj munkadij.
No hat akkor megfogadtam mindent egybe csere.
Murphy szerint meg ugyis a csaladi nyaralas alatt hal meg, akksi is akkor doglik be amikor munkaba kell menned.
Amugy bizonyos tipusoknal ahol a vezerles egybe van a pumpaval nem hiaba aruljak komplett szetben.
Tobbet nem fog a kocsid erni, de uzembiztos lesz...

Én úgy vagyok vele, hogy a gyári cuccot feleslegesen nem szívesen cserélném le t.kömtudja milyen utángyártottra.. Szal ha nincs baja inkább bennehagyom :)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11270 Dátum: 2013.12.04 20:38:12 »
50ezernél szíjat cseréltél ? Minek ?

Mert elöregedett :) (repedt volt)

@Konrad:
Sajnos, ma nem így gondolkoznak az emberek...ma csináltam és holnap is fogok, egy A8-as audit, komplett tankszivattyú házat kellene benne cserélni, de csak a patront hozta és szét van vágva belül, én meg oldjam meg (főnököm szerint)...na ilyenkor csuklik a főnököm és tulaj anyja is...mert kapom lecseszést, hogy miért nincs kész..csináljak várat a sz@rból, mert drága hozzá az alkatrész...akkor mi a SÍPOLÁS :D-nak vett audit, ha nem tudja fent tartani...
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 20:42:47 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11271 Dátum: 2013.12.04 20:50:35 »
Az ideàlis az, amit @Konrad javasol, de utobbi idöben inkàbb én is ùgy vagyok vele, mint @Kisfiatal... csak azt cserélném amit tényleg fontos, és nem bolygatnàm a gyàrit, csak ha lötyög, nem tartana màr sokàig, ilyesmi.

Persze a @Yautja àltal felhozott példàban a tàkolàs sem megoldàs, inkàbb akkor megejteni minden szükséges cserét.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11272 Dátum: 2013.12.04 21:02:51 »
Tudjatok magyar ember mindig eggyel nagyobb autot vesz mint amit fenn tud tartani.
Illetve sokan baratnobol csinaljak uezt, a vicct felreteve en pl pipa voltam es le is csesztem a szakit amikor mondtam neki, h valtolajcsere es nezze mar meg hol szivarog es erre kicsereli az olajat es kozli kerdesemre csak nem ott szivarog am ahol most mar uj szimmeringet rakott . Akkor vissza toytataba, ott gariba meltanyossagbol megcsinlatak, a valtoba ahol a rudazat bemegy, ott van valami papir szeru klinkerit, azt korbe lett pasztazva, meg 2 napot ott volt jarattak stb de nehezen jott ki a hiba, de meglett:)

Mondom neki ember most a szarnak adtal egy pofont, es o volt folhaborodva azt kertem amit rendeltem, mondja.
Mondom ember ereszt a hordod abba se toltesz mustot, fater is eloszor vizet rak bele, h bedagadjon, h ne vezzsen semmi se karba, erre marha nagy csend...
De nem sztorizok tovabb...

Yautja, neked meg utunik en lennek az idealis ugyfel, mert patent kocsit szeretek..
Konrád

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11273 Dátum: 2013.12.04 21:26:19 »
A vizpumpàt ugye akkor kell cserélni, ha folyik, ereszt, vagy ha csùnyàn szol? Vagy màs esetben is ajànlott?

A szerelöm egyszer àtforgatta a vizpumpàt és nem pörög (ùgy, mint példàul a vezetögörgö), hanem inkàbb "àtbukdàcsol" a különbözö poziciokba ha kézzel tekeri az ember. Rendben van ez igy?

Azért kérdezem, mert a màrkaszervizben valamilyen okbol a vizpumpàt akartak cserélni annak a zajnak a kiküszöbölésére, amit végül is a vezetögörgö okozott...

Tehàt lehet a vizpumpàt se àrtana kicserélnem, mert ùgy làtom, hogy végül is nem egy nagy tétel maga az alkatrész (lehet a Toyotànàl is valami gyanùs lehetett nekik...).

Nálam most az volt, hogy elkezdett szólni. Rohamosan romlott, a végén már traktor szinten, de kevés km-en belül. De nem eresztett semmit hála Istennek. Mikor levettem a szíjat, megmozgatom...akkorát lóg, hogy kész csoda, hogy tartotta a folyadékot. Szerintem ha nem lóg a tengely, nem érezni, hogy rondán súrlódva fut, akkor nem baj a darabos mozgás, adott esetben a tömszelence is csinálhatja, mert fogja a tengelyt, és akkor tömít jól. Ha csendes, nem ereszt, akkor szerintem nem rossz. De ha vezérlést cserélek, akkor pumpát is cserélek szerintem. Kb. 95000 km a vezérlés csere vagy 7-8 év, annyit talán el lehet bírni - annak ellenére, hogy nálam nem része a pumpa a vezérlésnek. De tavaly nyáron volt vezérléscsere, akkor jobb lett volna a pumpát is cserélni.

Aisin-t akartam, de nem tudtak olyat hozni sehol.
Aztán az idő szűkössége miatt Dolz került bele. Ha már így szóba került, ezek jók szoktak lenni (ha már az Aisin nem olyan jó, ahogy olvasom) ?

Kedvezménnyel 10800 körül volt az ára ennek a márkájúnak.

Eddig teljesen jó, csendes, hihetetlen sokat dobott a motor hangján  :otlet:

« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 21:29:34 írta vd1234 »

TZoli

  • Vendég
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11274 Dátum: 2013.12.04 21:31:53 »
A Dolz egy olcsóbb kategóriás vízpumpa.
Én SKF-et és Meyle-t használok, nem olcsó, de lelkiismeret furdalás nélkül építem be 1.6Hdi vezérlésekbe is, ahol el kell futnia 200-220e km-t is.

Aisin-t azért nem preferálom, mert túl sokat láttam belőle összefosva kevés futással.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11275 Dátum: 2013.12.04 21:36:21 »
A Dolz egy olcsóbb kategóriás vízpumpa.
Én SKF-et és Meyle-t használok, nem olcsó, de lelkiismeret furdalás nélkül építem be 1.6Hdi vezérlésekbe is, ahol el kell futnia 200-220e km-t is.

Aisin-t azért nem preferálom, mert túl sokat láttam belőle összefosva kevés futással.
Köszi az infót!
Az, hogy olcsóbb, egyértelműen jelenti, hogy jóval rosszabb is? 2 év gyári garanciát adnak rá, egy necces minőségre is megadná ezt a gyártó?
Fejből mondom, mert a papírja most nincs itt, de valami 50.000 km vagy két év.
Tapasztalat lenne fontos nekem ebben a kérdésben, hátha van az is  :hmmmm:

Legközelebb remélem lesz lehetőségem jobbat beépíteni, csak tudni szeretném, hogy tapasztalat szerint mik az esélyek :?: Ha a következő vezérlésig kihúzza, nekem az bőven elég  :otlet: Lehet, hogy az 70.000 km alatt lesz  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 21:52:21 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11276 Dátum: 2013.12.04 21:38:12 »
Gyerekek, nem bonyolult dolog...
Ha csereled a szijat, az uj szij jobban feszit, emiatt csere a vizpumpa is, mivel a beigazodott csapagyat, szelencet elhuzza, uez a helyzet, ha a gorgoket, patront csereled.
....

Ha egy új szíjat felteszek, és beállítom a feszességet előírás szerint, akkor hogy érted azt, hogy jobban feszít? A régit is ellenőriztem, és előírás szerint állítottam be.


Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11277 Dátum: 2013.12.04 22:29:57 »
Toyotánál nem kell vezérlés cserélnél, feltétlen vízpumpát cserélni, mert nincs bent a vezérlésben...
De a fent említett E12-k, mivel vvt-i motorok, azok láncosak...ha jól emlékszem dízelben is csak 2.2-es szíjas, de erre nem esküszöm meg...de az meg nincs coriban...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11278 Dátum: 2013.12.04 23:38:32 »
A Dolz egy olcsóbb kategóriás vízpumpa.
Én SKF-et és Meyle-t használok,

Most gyorsan néztem, Unixnál van listaár:

Dolz 12700
Meyle 15700
SKF 35100

Talán a Dolz meg a Meyle között ár alapján nincs akkora difi - hadd nyugtassam magam  :D
Pont egy Dolz volt, mikor kellett, egy fórumon azt mondták, hogy nem rossz  :hmmmm: Kiderül  :otlet:

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11279 Dátum: 2013.12.05 08:19:35 »
No, meglett a műszaki. Úgy tűnik, nem kell kuplungot cserélni, nem azzal volt a gond.  :clap:
De kíváncsi vagyok nagyon, milyen lett...  ::)