Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887309 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10815 Dátum: 2013.09.24 17:29:09 »
Nincs velük baj, csak elkopott a diódasor..... ennyi km nél ez várható akármilyen márkánál
Egy diódasor már a 30 éves MTZ-ken is félvezető, nincs benne mozgó alkatrész, ami elkophatna  :hmmmm: Tehát ez nem várható hibajelenség :otlet:
Ami inkább várható lenne, az pl. a bronzkefe kopása.
Szokatlan hiba a diódasor lefüstölése, reméljük, hogy nem ismétlődik meg  :excl:

konyuli

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10816 Dátum: 2013.09.24 18:10:22 »
Hali!

Dohos szagot érzek az autóban.
Jellemzően akkor ha belövöm a klimát, klima nélkül eddig nem éreztem és szerintem nem is volt!
Az a legszebb hogy kb. azóta érezhető mióta pollen szűrőt cseréltem 3 hete meg ezt az önkiengedős klímatisztitót elengedtem, de annak már elment az illata bőven és maradt ez a dohos téma!
Amúgy a pollenszűrőből a olcsóbb lett véve, de már most olyan a szine mint a 3/4 évesnek!
Valaki valami tipp?

Köszi  :cool2:

Anyós oldali szőnyeg alatt nem áll a víz?
Valószínűleg el van dugulva a kondenzvíz kivezetésed, amiatt érzed a szagot.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.24 18:26:37 írta konyuli »

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10817 Dátum: 2013.09.24 18:41:27 »
Klíma vize az folyik szépen  :yes:

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10818 Dátum: 2013.09.24 18:42:56 »
cseréld ki egy másik márkára.

a szűrőt vagy a kocsit ?  :clap:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10819 Dátum: 2013.09.24 18:51:38 »
Egy diódasor már a 30 éves MTZ-ken is félvezető, nincs benne mozgó alkatrész, ami elkophatna  :hmmmm: Tehát ez nem várható hibajelenség :otlet:
Ami inkább várható lenne, az pl. a bronzkefe kopása.
Szokatlan hiba a diódasor lefüstölése, reméljük, hogy nem ismétlődik meg  :excl:
Autóvillamoságban nem vagyok otthon....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10820 Dátum: 2013.09.24 18:53:21 »
a szűrőt vagy a kocsit ?  :clap:
mindkettőt;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10821 Dátum: 2013.09.24 19:01:38 »
tisztítsd ki a klímát még egyszer...pollen szűrő ki, befújj a helyére (fedél addig vissza), ablakok zárva, klíma járat maxon 10 percet, külső levegő befuváson.
Utána ablakok le....5 perc járatás, utána klíma ki és lassan fűtés bekacsolni fokozatosan...leszárad az elpárologtató...ezt minden klímázás után érdemes...

legjobban hosszú klímázás tisztítja ki a járatokat...


Diódasor elég gyakran elfárad, mivel egy egyenirányító egység, az autó menet közben felvett összes árama átfolyik rajta. Eldurranhat benne egyenirányító ill. gerjesztő dióda is.
Másik gyakran tönkremenő egység  a feszültség szabályzó. Manapság már ritka csak a kefe gond...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10822 Dátum: 2013.09.24 19:37:09 »
tisztítsd ki a klímát még egyszer...pollen szűrő ki, befújj a helyére (fedél addig vissza), ablakok zárva, klíma járat maxon 10 percet, külső levegő befuváson.
Utána ablakok le....5 perc járatás, utána klíma ki és lassan fűtés bekacsolni fokozatosan...leszárad az elpárologtató...ezt minden klímázás után érdemes...

legjobban hosszú klímázás tisztítja ki a járatokat...

Kettő klímatisztítót lőttem el első az olcsóbb volt második az drágább :-(

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10823 Dátum: 2013.09.24 19:55:01 »
Ha nem jól csinálod a klíma tisztítást, akkor büdösödik be...szúrós, amoniás szag lesz a kocsiban...

De próbáld meg, pollen ki, klímát járatni maxon kb. 15 percet (ventilátor is maxon). Utána klíma ki, ablakok le, fokozatosan emelni a hőt, a végére fűtés legyen...nem lesz büdös utána...a lényeg a kiszáradás...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Jr.Hitch

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10824 Dátum: 2013.09.24 20:12:23 »
Ha nem jól csinálod a klíma tisztítást, akkor büdösödik be...szúrós, amoniás szag lesz a kocsiban...

De próbáld meg, pollen ki, klímát járatni maxon kb. 15 percet (ventilátor is maxon). Utána klíma ki, ablakok le, fokozatosan emelni a hőt, a végére fűtés legyen...nem lesz büdös utána...a lényeg a kiszáradás...

Jó az önkiürítős vagy vegyek "csöveset"?
Felhúzott ablaknál nem belső keringetést kell nyomatni, mert ezekre az volt irva--->meg úgy is csináltam!
Ablakok le akkor menjen külsőről és úgy emeljem fokozatosan akkor a hőmérsékletet 5 percig?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10825 Dátum: 2013.09.24 20:28:11 »
Külsőre tedd! Az baj belsőnél, nem keletkezik elég kondenzvíz...nem mossa át rendesen...
Ha tisztítod is, akkor csöveset...
Amíg a klíma jár ablak fent...ha klíma kikapcsolva, utána lelehet engedni az ablakokat...és lehet emelni a hőmérsékletet.
De először megpróbálhatod tisztító nélkül is...igazából hunbuk a klíma tisztítás autóban, mert ha nincs nedvesség (megálló, ha kifolyik, nem tud megtelepedni), nincs gomba...
Mert mi kell a gombának? Sötét, meleg és nedvesség...sötét, meg van, nedvesség, ha nem szárad le az elpárologtató, de ha leszárad, akkor nincs hol megtelepedjen...
Javítok klímát is...tanultam is ;) Most teszem az FGáz vizsgát, mert ahol dolgozom, azt akarják, hogy én töltsek is...
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.24 20:30:03 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10826 Dátum: 2013.09.24 20:28:35 »
Sziasztok,

Ma megnézettem a Corollàmat egy szerelövel, a halk koppano hang kapcsàn, amit indulàskor szoktam hallani. Megkértem öket, hogy nézzék meg a kuplungot is, mert az utobbi idöben egyre furcsàbban és erösebben nyekereg a kuplungpedàl mikor benyomom...

Szerintük jo lenne kicserélni a kuplungot, mert nekik keménynek tünik és elég fent is fog..., bàr egyelöre még nem csùszik.
Ezen kívül, a szerelő azt mondta, hogy az ilyen hidraulikus kuplung, ha már kemény, bàrmikor beragadhat (tehàt nem emel ki…)

Én azért egy kicsit furcsàllom, hogy a kuplung màr most odalegyen 92 ekm és 8 év utàn...??!!

Ami a halk koppano hangot illeti, amit a kuplung-pedàl felengedésekor hallok, annak nem talàltàk meg a forràsàt...
Szerintem a motortérböl jön valahonnan, valoszinüleg egy olyan alkatrésztöl, ami a kuplung-pedàl mögött lehet és azzal van összeköttetésben...

Tehát ezt a zajt is okozhatja elvileg maga a kuplung? Ha esetleg kuplungot cserélnék vajon megszünne a koppano zaj is?

Mi a véleményetek erről? Van abban valami riziko, ha megvàrnàm mig csùszni kezd a kuplung mielött kicserélném? Vagy jobb lenne minél hamarabb megejteni a cserét?

Előre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.24 20:32:06 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10827 Dátum: 2013.09.24 20:34:58 »
Sziasztok,

Ma megnézettem a Corollàmat egy szerelövel, a halk koppano hang kapcsàn, amit indulàskor szoktam hallani. Megkértem öket, hogy nézzék meg a kuplungot is, mert az utobbi idöben egyre furcsàbban és erösebben nyekereg a kuplungpedàl mikor benyomom...

Szerintük jo lenne kicserélni a kuplungot, mert nekik keménynek tünik és elég fent is fog..., bàr egyelöre még nem csùszik.
Ezen kívül, a szerelő azt mondta, hogy az ilyen hidraulikus kuplung, ha már kemény, bàrmikor beragadhat (tehàt nem emel ki…)

Én azért egy kicsit furcsàllom, hogy a kuplung màr most odalegyen 92 ekm és 8 év utàn…??!!

Ami a halk koppano hangot illeti, amit a kuplung-pedàl felengedésekor hallok, annak nem talàltàk meg a forràsàt…
Szerintem a motortérböl jön  valahonnan, valoszinüleg egy olyan alkatrésztöl, ami a kuplung-pedàl mögött lehet és azzal van összeköttetésben...
Tehát ezt a zajt is okozhatja elvileg maga a kuplung? Ha esetleg kuplungot cserélnék vajon megszünne a koppano zaj is?

Mi a véleményetek erről? Van abban valami riziko, ha megvàrnàm mig csùszni kezd a kuplung mielött kicserélném? Vagy jobb lenne minél hamarabb megejteni a cserét?

Előre is köszönöm.


Szia!
Tönkre mehet nagyon hamar is...érdemes lenne először fékolajat cserélni, és lelégteleníteni a féket és kuplung munkahengert is...
Lehet a kinyomó csapágyat hallod...hidraulikus kuplungnál egyre feljebb kerül a kiemelés, amíg végül nem emel ki...ha már tetején fog, akkor elkopott a tárcsa...csak szettben cserélj, ha oda kerül a sor, csapággyal és szerkezettel együtt.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10828 Dátum: 2013.09.24 20:40:26 »
@Yautja

Akkor szerinted nem érdemes megvàrni mig csùszik a kuplung? Lehet akkor màr késö lesz cserélni? Vagy tönkremehet anélkül is, hogy csùszna?
Valahol olvastam, hogy a Corollàk kuplungja keményebb és feljebb is fog... vagy ez nem teljesen igaz?

A kinyomocsapàgy hangjàra a pedàl nyekergést érted, vagy azt a koppano hangot a pedàl felengedésekor, amit màr rég ota vadàszok?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10829 Dátum: 2013.09.24 21:01:19 »
Addig ne cseréld, amíg könnyen lehet váltani...de a kuplung-fék olaj cserét az javaslom...közös tartály van az E12-nél már.
Kinyomó csapágy tud koppanni...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.