Sziasztok!
Volt egy injektortisztítós, majd egy Cataclean folyadékos katalizátor tisztításom, de mégis jött megint a "szokásos", havi 0420-as hibakód. Gyanítom, hogy a lamdba szondákkal lehet a probléma, elvégre már 220e km van az autóban.
Mindenképpen univerzálisban gondolkozom, mert a gyárinak horror az ára.
Tud valaki esetleg konkrét típust ajánlani? Azt tudom, hogy 4 vezetékes kell, de mire kell még figyelni? Ahogy láttam, az ellenállás értékekben van eltérés közöttük.
Esetleg hidegen nem lehet valahogy műszerrel kimérni, hogy melyik lehet a rossz? A hibajelzés mindig menet közben jön, általában autópályán, amikor már eléggé felmelegszik a kipufogórendszer.
Ilyen esetekben mind a kettő szondát ki szokták cserélni?
Köszönöm!
Üdv!
Nem tudom, hogy kell-e tényleg lambdaszonda ebben az esetben, de ha igen, akkor ezt javaslom:
0. Ha Denso van benne, akkor mindenképpen az tennék bele, nem univerzálisat. Mindjárt látni fogod, hogy valószínűleg meg tudod venni a gyárit, jóval olcsóbban.
1. Ha Bosch, vagy más van benne, akkor ez nem biztos, hogy jó, amit írok, de még akkor is megéri végigolvasni.
2. A toyodiy.com-on megkeresed az autódat, legegyszerűbb alvázszám alapján.
3. Az Electrical fülön a Switch@Relay csoportnál megkeresed a lambdaszondáid gyári számát. Az enyémnél egy van, ez a 89465-20300 számú.
4.
A Denso oldalán megkeresed, mi felel ennek meg, nekem a DOX-0201.
5. Ez alapján az ebay-en, vagy
a Denso hazai viszonteladókra való rákeresés után itthon is meg lehet venni.
Legutóbb
fityo fórumtárs vett emlékeim szerint a Trost-nál szegénykeverékes Carinához odavaló Denso lambdaszondát (ez a gyári is), egész jó áron (a gyári töredékéért), esetleg PÜ-ben írhatsz neki. Esetében konkrétan a márkaszervizben kb. 150.000 lett volna a szonda (a toyodiy-es árat alapul véve - 500 euró felett), így meg harmincezer forint körül megvolt. A történetből okulva én is a fenti lépéseket fogom megtenni, ha kell majd ilyen.
Az
alkatrészek topicban meg érdeklődhetsz, hogy kinek hova van kedvezménye az ügyben.