Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901769 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10440 Dátum: 2013.06.30 19:18:35 »
Nem tudom hogy szűritek ki gyertya alapján az olajevést.

Én MZ-be 1:50be (50l benzinhez 1l olaj) keverem az olajat, és kiég őzbarnára a gyertya. Jó hogy az direkt keverékhez való olaj, meg jobban ég stb. De akkor is a Corollában 1 tank alatt el kéne fogynia 1l olajnak, hogy látható nyoma legyen a gyertyán...
És akkor sem alapjáraton lesz olajfogyasztásod, hanem nagy fordulaton, mert nem tudja lehúzni a gyűrű a hengerfalról...

Szóval szerintem ne tekintsétek mérvadónak ezt a gyertyanézegetést.  :surrender:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10441 Dátum: 2013.06.30 19:22:39 »
Nem tudom hogy szűritek ki gyertya alapján az olajevést.

Én MZ-be 1:50be (50l benzinhez 1l olaj) keverem az olajat, és kiég őzbarnára a gyertya. Jó hogy az direkt keverékhez való olaj, meg jobban ég stb. De akkor is a Corollában 1 tank alatt el kéne fogynia 1l olajnak, hogy látható nyoma legyen a gyertyán...
És akkor sem alapjáraton lesz olajfogyasztásod, hanem nagy fordulaton, mert nem tudja lehúzni a gyűrű a hengerfalról...

Szóval szerintem ne tekintsétek mérvadónak ezt a gyertyanézegetést.  :surrender:

Na asszongya.

Annyira nem eszi az olajat, csak kicsit:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Három hengeremben kb. mind ilyen volt.

Eszi az olajat rendesen:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez volt a legolajevősebb hengerem, a harmadik.

Szerintem látható  :otlet:

Ilyen szintem már 1l / 1000km volt anno az olajfogyásom.
 
Sajnos tegnap nem fényképeztem le őket, de azokon még a menet elején sincs lerakódás. Sőt, egy kicsit kevésbé feketéset betettem, az is sokat tisztult :excl:  ;) De most nagyjából semmi olaj nem fogy hála Istennek.

Kétüteműeknél ahogy írod is, más olaj van azért, nálam mindig szép őzbarna volt Simsonon. Ha nem, akkor meg kellett csinálni  :)
Carinán meg szinte semmilyen színe nincs, nemhogy őzbarna, mármint ha nem fogy az olaj. Legalábbis nálam ez van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.30 19:43:27 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10442 Dátum: 2013.06.30 19:54:27 »
Hát akkor kb ahogy írtam. 1l/1000km azért már elég extrém....  :D

Amúgy ez nem olajlehúzó gyűrű/ olajjárat eltömődés miatt volt gondolom. Inkább szelepszár, vagy hasonló. Vagy mivolt?  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10443 Dátum: 2013.06.30 20:00:50 »
Hát akkor kb ahogy írtam. 1l/1000km azért már elég extrém....  :D

Amúgy ez nem olajlehúzó gyűrű/ olajjárat eltömődés miatt volt gondolom. Inkább szelepszár, vagy hasonló. Vagy mivolt?  :hmmmm:

Sajnos így vettem, nem tudom, hogy mondjuk 0,5l / 1000km mellett hogy nézne ki, de szerintem akkor is van lerakódás.

De, pontosan gyűrűprobléma miatt volt. Először szelepszárszimeringeket cseréltünk, ugyanaz maradt. Gyűrűzés megoldotta hála Istennek.
Meg néhány segítőkész Fórumtárs nagyon sokat lendített az akción. De részletesen leírtam, több kép van róla a Carinás topicban tavaly nyári időpontokban. Pl. itt.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10444 Dátum: 2013.06.30 20:18:12 »
Nem tudom hogy szűritek ki gyertya alapján az olajevést.

Én MZ-be 1:50be (50l benzinhez 1l olaj) keverem az olajat, és kiég őzbarnára a gyertya. Jó hogy az direkt keverékhez való olaj, meg jobban ég stb. De akkor is a Corollában 1 tank alatt el kéne fogynia 1l olajnak, hogy látható nyoma legyen a gyertyán...
És akkor sem alapjáraton lesz olajfogyasztásod, hanem nagy fordulaton, mert nem tudja lehúzni a gyűrű a hengerfalról...

Szóval szerintem ne tekintsétek mérvadónak ezt a gyertyanézegetést.  :surrender:

Olajos gyertyamenet, fekete, olajos elektródák. Az enyémen pl olajosak voltak a menetek. Unokatesóm Civicjén is 1-2 gyertyánál olajos volt a menet, nem vészesen,  eszik is egy kevés olajat, kb 5 ezren 1 litert, de ez csak pályán nagyobb sebességnél, legalábbis zömében ott használta. Mi Civicünk nem eszik olajat: a gyertyák olyanok, ahogy a nagy könyvben megvan írva :) Tiszták és őzbarnák, pedig már régóta benne van, mondjuk nem sokat ment. Az enyém is országúton eszi, amikor nagyobb a fordulat, most városban nem fogy: a menetek nem olajosak. Gondolom idővel leég, letisztul.
De ezeket csak én gondolom, saját tapasztalat  ::)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10445 Dátum: 2013.06.30 21:56:20 »
Sajnos így vettem, nem tudom, hogy mondjuk 0,5l / 1000km mellett hogy nézne ki, de szerintem akkor is van lerakódás.

De, pontosan gyűrűprobléma miatt volt. Először szelepszárszimeringeket cseréltünk, ugyanaz maradt. Gyűrűzés megoldotta hála Istennek.
Meg néhány segítőkész Fórumtárs nagyon sokat lendített az akción. De részletesen leírtam, több kép van róla a Carinás topicban tavaly nyári időpontokban. Pl. itt.

Érdekes.  :hmmmm:
Eléggé oda lehetett már.  :no:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10446 Dátum: 2013.06.30 22:37:15 »
Érdekes.  :hmmmm:
Eléggé oda lehetett már.  :no:
A hozzáértők szerint az 1994-1995-ös japán kiadás gyári gyűrűhibás.
Mondjuk a felső kompressziógyűrűt simán tudtam ide-oda hajtogatni. Leragadt, eltömődött minden nagyjából a dugókon. De simán ment, szépen járt, keveset fogyasztott, csak olajból nem.
Vételkor senkinek sem volt gyanús - füstölésgátló miatt  :censored: , mert olajcsere után már füstölt ezerrel  :ph34r:
Javítás után viszont a katalizátor is kitisztult hála Istennek  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.30 22:42:06 írta vd1234 »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10447 Dátum: 2013.07.01 12:01:01 »
Srácok, srácok... EZ az olajevős gyertya!  :devil:

         

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10448 Dátum: 2013.07.01 12:15:40 »
Az... Felülről.  :lol:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10449 Dátum: 2013.07.01 12:17:02 »
Röhögni fogsz (vagy nem), ez így jött ki kolleganőm kocsijából.  :devil:
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10269
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10450 Dátum: 2013.07.01 15:46:04 »
Srácok, srácok... EZ az olajevős gyertya! ...
De itt már kintről is folyik rá  :eek:

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10451 Dátum: 2013.07.15 10:33:00 »
Sziasztok!
Hétvégén sikerült lemeritenem az akkut. 1.5 - 2 órán át világított a lámpa, azaz összesen kb. 25 Ah-t merült, a névleges 56 Ah-ból. Ezek után már nem indult. Hosszabb út után történt, így elvileg teljesen töltve volt, egy inditasi próba után 11,5V volt a feszültsége. Ez normális egy ekkora akkumulátornál, vagy kezd már elhasználódni? Bosch S3 akku. Vegyek bele újat, vagy még nem kell?
Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.15 10:35:51 írta Zolee11 »

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10452 Dátum: 2013.07.15 10:35:44 »
Sziasztok!
Hétvégén sikerült lemeritenem az akkut. 1.5 - 2 órán át világított a lámpa, azaz összesen kb. 25 Ah-t merült, a névleges 56 Ah-ból. Ezek után már nem indult. Ez normális egy ekkora akkumulátornál, vagy kezd már elhasználódni? Bosch S3 akku. Vegyek bele újat, vagy még nem kell?
Köszi!
én először feltölteném, utána kiderül...
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10453 Dátum: 2013.07.15 10:38:43 »
én először feltölteném, utána kiderül...
3 órát töltöttem, majd elindult simán. Utána járt a motor egy kicsit, majd éjszaka teljesen feltöltöttem. Töltés után 12,5V a feszültség. Simán indul.

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Re: Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #10454 Dátum: 2013.07.15 11:44:01 »
3 órát töltöttem, majd elindult simán. Utána járt a motor egy kicsit, majd éjszaka teljesen feltöltöttem. Töltés után 12,5V a feszültség. Simán indul.
akkor még nagy baja nem lehet, majd meglátod
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018