Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887426 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9420 Dátum: 2012.12.08 13:01:17 »
Persze, jó, ha a segítő kocsiban nagyobb az akku, de én már indítottam Marutival WagonR+-t, el is indult, tehát meg lehet próbálni  ::)

Hehe. ez jó. de a wagonr-t betoltam magamnak, mikor gond volt vele :D

Mindenképp járó motorral kell csatlakoztatni, és emelni a fordulatszámot, különben nem tölt semmit.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9421 Dátum: 2012.12.08 13:25:28 »
Hehe. ez jó. de a wagonr-t betoltam magamnak, mikor gond volt vele :D

Mindenképp járó motorral kell csatlakoztatni, és emelni a fordulatszámot, különben nem tölt semmit.

Két WagonR+-t bikáztam, egyiket Samarával, másikat Marutival. Mindkettő azt mondta, hogy a gyártó szerint nem lehet betolni, nekem meg nem volt ilyen kocsim   :hmmmm:

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9422 Dátum: 2012.12.08 15:21:46 »
katalizátoros autót nem is ildomos...régieknek nem lesz baja...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9423 Dátum: 2012.12.08 18:33:25 »
Vagy a TC-n olvastam, vagy az égéstérben hallottam, hogy semmi baja nem lesz, a katalizátoros autónak, hogy 1x-2x megpróbálod betolni, csak hosszan vontatva nem szabad ilyet csinálni.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9424 Dátum: 2012.12.08 20:27:44 »
Elégetlen üzemanyag kerül a katalizátorban. Behúzni sem szabad. Vontatni pedig azért nem, mert ha nem jár a motor nincs fék és kormányszervó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9425 Dátum: 2012.12.08 21:47:27 »
katalizátoros autót nem is ildomos...régieknek nem lesz baja...
Igen, ez érthető.
Viszont ha az enyémet nézem, a magas olajfogyasztás miatt elkoszolódott a katalizátor, de az olajutánpótlás megszűnése után kitisztul: újra van víz, és  <2000 km "tisztulás" elég volt, hogy hozza a megfelelő károsanyag-kibocsátás értékeit. Hála Istennek a lambdaszonda is működik. Erről most már hivatalos papírom van  :yes: :D
De lehet, hogy kis benzin is megeszi a katalizátort, ezt nem tudom, a vegyi részéhez eléggé nem értek  :no: De most arra gondolok, hogy ha van annyi az akkuban, hogy lesz üzemanyag és szikra (meg ECU), csak indítani nem elég, akkor a betolással nem sokkal több idő alatt elindul, mintha jó lenne, tehát sok benzin nem juthatna át a motoron, hogy tönkrevágja a katalizátort... :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 22:02:48 írta vd1234 »

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9426 Dátum: 2012.12.09 18:07:02 »
Elégetlen üzemanyag kerül a katalizátorban. Behúzni sem szabad. Vontatni pedig azért nem, mert ha nem jár a motor nincs fék és kormányszervó.

Igen. az kerül. az csak akkor káros, ha ott túl sok gyűlik, és berobban, ezzel roncsolva a katalizátor szerkezetét. nem vegyi oka van. Na de egy nem induló autó esetén, ha tényleg csak aksi baja van, akkor a betolás ideje alatt szikra sem keletkezik, és az injektorok sem nyitnak, nem vezérli őket semmi. Ha már mozgásban van az autó, ráadod a gyújtást, visszaengeded 2-esből a kuplungot, beindul a motor, és minden probláma nélkül abszolváltuk a feladatot.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9427 Dátum: 2012.12.09 18:27:56 »
Volt nekem ez a hidegindításkor felpörgős problémám:
Előzmény:
Hidegindítás kb. 8-9 fokos garázsban. Szerintetek normális, hogy ennyire felpörög a motor? Nálatok is így csinálja?
http://www.youtube.com/watch?v=OyMKASvcOo4&feature=youtu.be

Írtátok, hogy ez normális:
Ahha, nekem is ennyi szokott lenni.
Nekem is ilyen.
szerintem mindenkié igy csinál...enyém is...beindul az automata szivató és picit jobban pörög a motor egy kis ideig!

Több Toyotás fórumon is megjérdeztem, és ott is azt írták, hogy ez így rendben van.
Nos, nem, ez NEM normális jelenség! (Kamikaze-nak igaza volt)

Elvittem Kiskőrösre az M+F Toyota márkaszervizbe, ahol letesztelték, majd kitakarították a fojtószelep-házat. Talán picivel jobb lett a helyzet, de nem sokkal. Az alaktrész cseréjét javasolták, amiből csak gyárit lehet kapni, kompletten, 300 ezerért (azt mondják nagyon ritkán van ezzel probléma, valószínűleg ezért nem nagyon gyártják). Bontóból szereztem 10 ezerért, beszerelték, azóta úgy tűnik, hogy jó. Azóta nem igen pörög 2000 fölé még akkor sem, ha minuszok vannak.

Íme a bűnös alkatrész (a ház német gyártmány, az elektronikák japán, Denso):
http://kepfeltoltes.hu/121209/IMG_1693_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tehát akinek 2300-ra vagy fölé pörög fel hidegindításkor a motorja, annak ajánlom, hogy nézesse meg hozzáértő szerelővel.







Corolla 1,4 VVT-i 2005

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9428 Dátum: 2012.12.09 20:15:04 »
Zsír!
A pillangószeleped nem volt retkes?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9429 Dátum: 2012.12.09 20:35:08 »
Volt nekem ez a hidegindításkor felpörgős problémám:
Előzmény:
Írtátok, hogy ez normális:
Több Toyotás fórumon is megjérdeztem, és ott is azt írták, hogy ez így rendben van.
Nos, nem, ez NEM normális jelenség! (Kamikaze-nak igaza volt)

Elvittem Kiskőrösre az M+F Toyota márkaszervizbe, ahol letesztelték, majd kitakarították a fojtószelep-házat. Talán picivel jobb lett a helyzet, de nem sokkal. Az alaktrész cseréjét javasolták, amiből csak gyárit lehet kapni, kompletten, 300 ezerért (azt mondják nagyon ritkán van ezzel probléma, valószínűleg ezért nem nagyon gyártják). Bontóból szereztem 10 ezerért, beszerelték, azóta úgy tűnik, hogy jó. Azóta nem igen pörög 2000 fölé még akkor sem, ha minuszok vannak.

Íme a bűnös alkatrész (a ház német gyártmány, az elektronikák japán, Denso):
http://kepfeltoltes.hu/121209/IMG_1693_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tehát akinek 2300-ra vagy fölé pörög fel hidegindításkor a motorja, annak ajánlom, hogy nézesse meg hozzáértő szerelővel.

Üdv!

Nem csodálom, hogy a fojtószelepház kitakarítása után nem sokat javult a helyzet. Szerintem ugyanis itt is az alapjárati léptetőmotort kellett volna még kipucolni. Carinán is emiatt szokott alapjáraton gond lenni. Szét lehet szedni, és ha már lennt van a fojtószelepház, akkor nem egy nagy meló. Carinán féktisztítóval pucoltam ki :yes:
Nem ugyanaz, mint Carinán, de a hasonlóság alapján jelöltem, mire tippelek, és csatoltam a módosított képet.

Szóval a tiéd is jó szerintem, csak ennyit kellene csinálni vele. De ha félreértettem volna, amit írtál, akkor bocs.

Amúgy egész jó ára van  :eek:

[a csatolmányt egy admin törölte]

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9430 Dátum: 2012.12.09 20:41:12 »
Ügyes!
Lehet benne vmi!
Xerintem nem hiába vannak az oldalán a kis csavarok! ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9431 Dátum: 2012.12.09 20:51:08 »
Üdv!

Nem csodálom, hogy a fojtószelepház kitakarítása után nem sokat javult a helyzet. Szerintem ugyanis itt is az alapjárati léptetőmotort kellett volna még kipucolni.
Szóval a tiéd is jó szerintem, csak ennyit kellene csinálni vele. De ha félreértettem volna, amit írtál, akkor bocs.

Az egész ház teljesen szét lett szedve és ki lett takarítva. Most szétszedtem, és tényleg teljesen tiszta. De vajon mitől koszolódhat el? Mondták, hogy mi a probléma vele, de sajnos nem jegyeztem meg, hogy pontosan mi.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9432 Dátum: 2012.12.09 20:52:48 »
Volt nekem ez a hidegindításkor felpörgős problémám:
Előzmény:
Írtátok, hogy ez normális:
Több Toyotás fórumon is megjérdeztem, és ott is azt írták, hogy ez így rendben van.
Nos, nem, ez NEM normális jelenség! (Kamikaze-nak igaza volt)

Hát aki ilyet írt, hogy ez normális az nem normális.
Egyáltalán nem jó ez. A bontós csere volt a legjobb megoldás.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9433 Dátum: 2012.12.09 20:53:54 »
Zsír!
A pillangószeleped nem volt retkes?
Szerintem azt nem nézték (egyébként nem tudom, hogy mi az). Az mitől tud retkesedni?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9434 Dátum: 2012.12.09 20:54:40 »
Hát aki ilyet írt, hogy ez normális az nem normális.
Egyáltalán nem jó ez. A bontós csere volt a legjobb megoldás.
Igen, de többen is írták különböző (Toyotás) fórumokon. Aztán győzött a józan ész, és elvittem szervizbe.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 20:56:52 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005