Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887081 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9405 Dátum: 2012.12.06 23:33:26 »
Nálam a cordobánál anno ez volt a baj. Fő munkahenger a tüzfalon motortérben.
Ugyanez volt a hibajel,m nálad!
Régen mennyire tetszett a Cordoba, pláne hogy egy az egyben Polo Classic volt :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9406 Dátum: 2012.12.07 17:42:27 »
Tudja valaki, hogy akku indító bika kábelt hogy kell jó sorrendben használni ??
Beindítani azt az autót amit adja az áramot és utána csatlakoztatni az akksi pólusaihoz vagy mindkét autót még indítás előtt össze kell kötögetni ?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9407 Dátum: 2012.12.07 17:44:46 »
Tudja valaki, hogy akku indító bika kábelt hogy kell jó sorrendben használni ??
Beindítani azt az autót amit adja az áramot és utána csatlakoztatni az akksi pólusaihoz vagy mindkét autót még indítás előtt össze kell kötögetni ?
Mivel ez általában úgy történik hogy megérkezik haver a kocsival, befészkeli magát pozícióba, kinyitja a motorháztetőt és megtörténik a csatlakozás, ezért szerintem nyugodtan lehet járó motor mellett bikázni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9408 Dátum: 2012.12.07 17:50:53 »
Mivel ez általában úgy történik hogy megérkezik haver a kocsival, befészkeli magát pozícióba, kinyitja a motorháztetőt és megtörténik a csatlakozás, ezért szerintem nyugodtan lehet járó motor mellett bikázni.

Először a negatív sarukat kössük össze utána a pozitívakat ?
Vagy ő is és én is egyszerre tegyük fel az akksira  ?

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9409 Dátum: 2012.12.07 18:00:17 »
Valahogy így, Toyota service manual szerint (remélem, kivehető a nem túl nagy kép és angol szöveg ellenére):


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9410 Dátum: 2012.12.07 22:12:31 »
Tudja valaki, hogy akku indító bika kábelt hogy kell jó sorrendben használni ??
Beindítani azt az autót amit adja az áramot és utána csatlakoztatni az akksi pólusaihoz vagy mindkét autót még indítás előtt össze kell kötögetni ?

üdv!

Simán rákötöd álló motornál utána a bikázó autót elindítod, aztán mehet a másik is.

Minél nagyobb felületen csatlakozzon a csipesz a saruhoz és megfelelő vastagságú legyen a kábel!!!
A teszkos bikakábel a vicc kategória, ahol a rézkábel egy izzót ha elbir, a szigetelés meg egymillió voltra is elég lenne.
Súly alapján el lehet dönteni mit ér....
Én csináltam házilag, de azzal kb kamiont mernék inditani.
kb 10 mm 2 átmérőjű rézkábel.

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9411 Dátum: 2012.12.07 23:12:36 »
üdv!

Simán rákötöd álló motornál utána a bikázó autót elindítod, aztán mehet a másik is.

Minél nagyobb felületen csatlakozzon a csipesz a saruhoz és megfelelő vastagságú legyen a kábel!!!
A teszkos bikakábel a vicc kategória, ahol a rézkábel egy izzót ha elbir, a szigetelés meg egymillió voltra is elég lenne.
Súly alapján el lehet dönteni mit ér....
Én csináltam házilag, de azzal kb kamiont mernék inditani.
kb 10 mm 2 átmérőjű rézkábel.


MKH10-es villanykábelből csinálom én is.
Társasháznál volt fővezetékcsere: a régi alumínium kábelek helyett lett cserélve és maradt pár méter.

Tehát az az autó amelyik  segít azt el kell indítani és csak ezután szabad rákötni az akksimra ??
Először a + jelűt aztán a földelést.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.07 23:14:45 írta totya11 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9412 Dátum: 2012.12.08 06:46:21 »
...
Tehát az az autó amelyik  segít azt el kell indítani és csak ezután szabad rákötni az akksimra ??
Először a + jelűt aztán a földelést.
Ha azt nézem, hogy nekiáll tölteni a lemerült akkut a jó, és ezzel nehezebben indítja magát a segítő autó, akkor igen. Ha meg azt, hogy töltő generátornál véletlenül csinálok egy rövidzárat, akkor meg nem. Én alapból rákapcsolom (ilyen sorrendben, ahogy mondod), aztán legrövidebb idő alatt indítom a segítő autót, és emelem a fordulatát, hogy töltsön jobban a generátor: nem mindegy az a plusz áram, akár 50-70A  :yes: Eddig működött. A gond, ahogy írjátok, a gyenge bikakábel szokott lenni, tényleg vicc kategória egy csomó  :nonono:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9413 Dátum: 2012.12.08 08:19:04 »
Tudja valaki, hogy akku indító bika kábelt hogy kell jó sorrendben használni ??
Beindítani azt az autót amit adja az áramot és utána csatlakoztatni az akksi pólusaihoz vagy mindkét autót még indítás előtt össze kell kötögetni ?
Egy
kis
segítség  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9414 Dátum: 2012.12.08 08:34:44 »
Egy
kis
segítség  ::)

Persze, jó, ha a segítő kocsiban nagyobb az akku, de én már indítottam Marutival WagonR+-t, el is indult, tehát meg lehet próbálni  ::)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9415 Dátum: 2012.12.08 11:52:19 »
Tudom, hogy már sokszor volt róla szó de biztos ami biztos megkérdezem én is.
Toyota E 12. fékbetét, féktárcsa csere ki milyet favorizál?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9416 Dátum: 2012.12.08 12:00:10 »
Nekem elöl Bendix màrkàjuak a tàrcsàk és a fékbetétek is (egyszerre lettek cserélve), de elég zajosak (sipolnak) és sok fékpor is rakodik a felnikre... Legközelebb biztos màs màrkàjut fogok ràjuk tetetni, mondjuk Ferodot (vagy egyebet).
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9417 Dátum: 2012.12.08 12:05:27 »
Nekem elöl Bendix màrkàjuak a tàrcsàk és a fékbetétek is (egyszerre lettek cserélve), de elég zajosak (sipolnak) és sok fékpor is rakodik a felnikre... Legközelebb biztos màs màrkàjut fogok ràjuk tetetni, mondjuk Ferodot (vagy egyebet).
Akkor ez kilőve. Én Ate-én gondolkozok előre.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9418 Dátum: 2012.12.08 12:15:51 »
Vmelyik másik topicban talán konrad árul e12re vmi márkás jó fékalkatrészt,keress vissza!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9419 Dátum: 2012.12.08 12:46:51 »
Akkor ez kilőve. Én Ate-én gondolkozok előre.
Nekem ez van, ATE betétekkel. Hibátlan! Nem nyikorog, nem láthatóan porol, szépen fog (párszor már meg kellett tépni a száját).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...