FUBA!
Erre gondoltam én is, de aztán mindig jól esett, amikor kattogott a fék alattam, mikor jött felém az oszlop a parkolóban.. vagyis én csúsztam az oszlop felé...
Vicces (vagyis nem), de nekem meg az mentett meg az életem, hogy nem volt ABS az autóban. Ha lett volna akkor a kocsi közepével oldalra sodródás közben telibe kapok egy beton villanyoszlopot!
Mutatok egy példát, hogy érthető legyen:
0:17-nél a lassításnál látszik, hogy a második korrigálás (ellenkormány) késik, emiatt a kocsi lerepül jobbra az útról, szerintem a sofőr nem lép le a gázról, de ez csak tipp mert nem túl jó minőségű a videó (abból gondolom, hogy mikor jobbra letér a hátsó kerék még mindig kaparja/szórja a földet, mint egy túlpörgő kerék, nem mint egy blokkoló), a jó megoldás hangsúlyozom szerintem az lehetett volna, hogy 0:17 és 0:18 között érzékeli a sofőr, hogy elkésett az ellenkormánnyal ezért ha nyom egy padlóféket 0:18-nál és ha nincs ABS akkor igaz, hogy meg fog pördülni, de nem tér el nagyon az útiránytól, és nem repül le az útról oldalra. Velem ez történt versenyen, miután ugyan így elkéstem az ellenkormánnyal, nyomtam egy blokkféket és megpördültem, hátrafelé mentem kb. 150-nel de sávban maradtam, nem repültem le balra, de éreztem, hogy a betonoszlop lett volna az amit eltalálok, nem sok esély maradt volna a túlélésre. Az ember mintha lassított felvételt nézne, miközben átéli...
ABS-es autónál nem tudod megszüntetni/ennyire drasztikusan lecsökkenteni a tapadást, ezért ott ha padló féket is nyomsz, akkor is leszállsz az útról oldalra egy ilyen helyzetben. Ez persze csak az én tapasztalatom/elméletem.
ABS-es autóknak persze egy más helyzetben szerintem is sok előnye van képzetlenebb sofőröknél, pl. nekem több mint 2 évembe telt, mire sikerült beleégetni a reflexeimbe, hogy egy valódi vészhelyzetben miután reflexből padlóféket nyom az ember, aminek ugye blokkolás az eredménye ha nincs ABS, képes legyen az ember felengedni a féket, hogy lehessen kerülni közben. ABS-es autónál erre nincs szükség, ott meg a képzetlenebb sofőrök azt a hibát követik el, hogy pont nem nyomják elég erővel a fékpedált, vagy megijednek a pulzáló fékpedáltól és elengedik, na erre lett kitalálva a vészfékasszisztens...