Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887109 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8355 Dátum: 2012.06.09 21:16:14 »
Vegyél 2000 év előtti gyártásút. Azokat még nem a fogyasztói társadalmaknak tervezték...
A 2000 utáni Toyoták is jobbak mint más márkák, de már nem az a legendás megbízhatóság jellemzi őket mint előtte.
Természetesen ez csak az én véleményem.
Ebben van valami: ma már nem cél, hogy egy alkatrész szétszedhető, felujitható legyen (pl autószerelőnél) Régen az üvegeket ujra lehetett hasznositani, de egy ragasztottal mit kezdesz? stb
A mai autók össze vannak szedve a világ minden tájáról, beszállitóktól. Pl a japán Corollámba hogy kerül Bosch fékrendszer? Elvitték Japánba :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8356 Dátum: 2012.06.09 21:21:35 »
diduka
Pont a TMH-nak csinálni negatív reklámot, akik az összes márka közül a legtöbb hibát nyelik be még garanciaidő után is? Viszont illene azt is megérteni, hogy nem vállalhat át a TMH minden egyes meghibásodást garancia után, hiszen annak hol lenne a vége?

akibor000
Hidd el, márkakereskedés biztosan nem akar lerántani. Ha azt mondták rossz a lengéscsillapító, akkor biztos vagyok benne, hogy úgy is van. Ha van kedved egy kicsit foglalkozni vele, emeld fel a hátulját az autónak (mindkét oldalt), és próbáld meg a kereket jó erősen megfogva felvelé nyomogatni. Valószínüleg tartom, hogy mozogni fog, pedig nem szabadna neki. Ennek oka, hogy a lengéscsillapító azon a pár centin van megkopva, ahol a legtöbbet dolgozik. Ezt viszont a mérőpad nem mutatja ki, hiszen az nagyobb mozgásra kényszeríti, ahol viszont jó a csillapítás.
Ez érezhető menet közben is, csak mivel folyamatosan rosszabbodik így hozzászoksz, nem veszed észre.
Pláne ha még folyat is, annak már vége...
Xanyi

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8357 Dátum: 2012.06.09 21:23:54 »
Ja,az enyém már ereszti az olajat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8358 Dátum: 2012.06.09 21:32:26 »
@Xanyi, @akibor000
Egy kis pontositàs, amit kifelejtettem a beszàmolombol: NEM màrkaszervizeknél jàrtam, tehàt nem ök mondtak véleményt a lengéscsillapitokrol.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8359 Dátum: 2012.06.09 23:22:11 »
A minap végre megejtettem a hàtso gumik cseréjét. Mikor àtadom a szervizben a szerelönek az autot, megtapogatja a régi hàtso gumikat és azt mondja egyenetlen a kopàs, jo lenne betervezni a hàtso lengéscsillapitok cseréjét is... Mikor felemelte az autot en is jobban szemügyre vettem a régi gumikat és bàr nem vagyok szakember, de nem làttam semmi rendellenességet, a kopàs nem volt egyik szélén sem nagyobb, szoval semmi szembetünö...! Akkor miért mondja a szaki, hogy a lengéscsillapitok oda vannak?? (jo, termeszetesen, hogy hagyjak nàluk több pénzt, de mégis...) Van ennek màs jele is a gumik kopàsàn kivül?

Hazafele jövet, ùtba esett egy màsik kis szerviz is, és gondoltam oda is benézek. Megkértem a sràcot, hogy nézzen màr Ö is az auto alà, és föleg a lengéscsillapitokra legyen figyelmes. Meg is nézte, és szerinte nincs gond velük, nincs szivàrgàs, szoval neki ez rendben van. Ekkor meséltem el neki, hogy mit ajànlottak a màsik szervizben. Erre csovàlta egy kicsit a fejét, de azt mondta, hogy a Toyotàk hàtso lengéscsillapitoinak àtlagos élettartama 80.000 km (az enyémben most valamivel több mint 78.000 km van), és valoszinü azért mondtàk ezt nekem.
De szerinte vigyem el az autot, hogy müszerrel is megmérjék a lengéscsillapitok paramétereit, nehogy a félév mùlva esedékes müszaki vizsgàn meglepetés érjen...

Szoval mit szoltok mindehhez? Van ilyen gyàri elöiràs, hogy meddig birjàk àtlagban a lengéscsillapitok, kipufogorendszer stb.? Valoban lassan be kell tervezzek lengéscsillapito cseréket, vagy mi a jele annak mikor ez megérett a cserére?
Elöre is köszönöm.

Hát, nekem pont 80-90e körül kezdett ereszteni az egyik hátsó csillapító. Vizsga előtt voltam, így párban cserléltem a 2-t Monroe-ra, 10en valahányezer volt darabja. A gyáriakat persze megtartottam.

CSiVi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8360 Dátum: 2012.06.10 00:07:22 »
Sziasztok!

Egyik ismerősöm vett egy E11-es frissített Corollát (1.4 VVTi Sedan) A vétel előtt elvitte a szerelőjéhez, aki azt mondta, hogy a sebességváltót nemsokára javítani/cserélni kell, már hallja a hangján. Ráadásul még azt is mondta, hogy ez típushiba.   :eek:  Azt még el tudom képzelni hogy egy-egy váltót valaki széthajt, de hogy ez típushiba lenne az számomra furcsa. Volt valakinek ilyen élménye az autójával vagy hallott ilyesmiről?

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8361 Dátum: 2012.06.10 00:17:38 »
Típushibának nem nevezhető, inkább jellemző hogy elég durva, nem az a vaj puha kapcsolású, de pontos! Nem halottam ilyen jellegű típushibáról.

Sziasztok!

Egyik ismerősöm vett egy E11-es frissített Corollát (1.4 VVTi Sedan) A vétel előtt elvitte a szerelőjéhez, aki azt mondta, hogy a sebességváltót nemsokára javítani/cserélni kell, már hallja a hangján. Ráadásul még azt is mondta, hogy ez típushiba.   :eek:  Azt még el tudom képzelni hogy egy-egy váltót valaki széthajt, de hogy ez típushiba lenne az számomra furcsa. Volt valakinek ilyen élménye az autójával vagy hallott ilyesmiről?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.10 00:27:06 írta Késő Róbert »

diduka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 130
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8362 Dátum: 2012.06.10 10:16:43 »
54e. Csinálhatsz reklámot :D Még messze ők a legrendessebbek!! Ők max közbenjárnak, de nem vállalhatják be mondjuk a klimakompresszor cseréjét a saját zsbükre.Asszem ezt meg lehet érteni.
Tudod mit mondtak a Sakuránál? 1 csapágy+ munka100-as, a 2db(elöl, hátul ) az 250, ha más baj van vele, akkor a csillagos ég.
Mayernél a kettő cseréje 90 volt
(az elsö csapágy cseréhez nem kell kivenni a váltót ezért a munka csak 3,5 óra, ha hátsó cseréje is kell az 8,5 óra,de ők megoldották ugy hogy a közepét kiszedték és úgy huzták ki...- mindegy pontossan nem értem, lényeg, nem kellett kivenni a váltót)
Vegyél 2000 év előtti gyártásút. Azokat még nem a fogyasztói társadalmaknak tervezték...
A 2000 utáni Toyoták is jobbak mint más márkák, de már nem az a legendás megbízhatóság jellemzi őket mint előtte.
Természetesen ez csak az én véleményem.



Volt egy 1994-es E 10 EE 101 XLI Corollám, amivel semmi baj nem volt, 235.000Km-el adtam el. gyári kuplunggal stb.. Na az egy örök darab volt.
VIN NUMBER: JT..........................
2007. E 15 1.4 D-4D Luna

diduka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 130
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8363 Dátum: 2012.06.10 10:19:33 »
diduka
Pont a TMH-nak csinálni negatív reklámot, akik az összes márka közül a legtöbb hibát nyelik be még garanciaidő után is? Viszont illene azt is megérteni, hogy nem vállalhat át a TMH minden egyes meghibásodást garancia után, hiszen annak hol lenne a vége?

 Igazad van, de én nem tudom megemészteni, hogy ilyen kevés Km-el, ez történik. Megadja magát a csapágy. Tudja valaki, hogy milyen csapágy való bele??
VIN NUMBER: JT..........................
2007. E 15 1.4 D-4D Luna

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8364 Dátum: 2012.06.10 10:49:43 »
Sztetek az hogy a motoromon itt-ott ilyen filces jelölések vannak, arra utal, hogy már meg volt bontva?   :hmmmm:

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8365 Dátum: 2012.06.10 11:47:54 »
Milyen jelölések?
A vezérlésnél, akkor csak vezérlés csere volt...

Ha máshol, akkor bontva volt.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8366 Dátum: 2012.06.10 11:58:24 »
Milyen jelölések?
A vezérlésnél, akkor csak vezérlés csere volt...

Ha máshol, akkor bontva volt.

Hát pl a szelepfedél és az oldaldekni össze van jelölve, meg mintha lenne még 1-2 jel az oldaldekninél-hengerfejnél..  Lehet hogy a vezérlésállító volt cserélve  :hmmmm:

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8367 Dátum: 2012.06.10 12:14:08 »
Milyen motor? Szíjas, láncos?
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8368 Dátum: 2012.06.10 12:47:32 »
Milyen motor? Szíjas, láncos?

Vvti. Tehát láncos :)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8369 Dátum: 2012.06.10 13:16:02 »
Mennyi km van a motorban?
De előfordul, hogy lánc szettet cseréltek...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.