Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887279 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8280 Dátum: 2012.05.29 21:56:05 »
Az lehet és akkor folyik a munkahengered. Ha elfogyott volna az olaj a tartályból, akkor utána nem emelt volna ki a kuplungod semennyit.
Jó, hogy el tudtál még jutni a szerelőhöz.
Ne szegény autó iránt rendüljön meg a bizodalmad, hanem inkább a szerelő iránt, vagy a vacak utángyártott alkatrész iránt...
Nekem még gyári munkahenger van fent a Carinámon lassan 19 éve.  :yes:
Múltkor tárcsa+szerkezet lett cserélve.
Ahogy a mondás tartja: ez a fejsze még az ükapámé volt, csak azóta kétszer cserélve lett a nyele, meg egyszer a feje :D
Na utánanéztem ezeknek az alkatrészeknek hogy mennyibe kerülnek, még annyi a kérdés hogy a cseréhez legalább le kell venni a komplett váltó-kuplung stb stb-t?
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.29 21:58:29 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8281 Dátum: 2012.05.29 22:11:58 »
Múltkor tárcsa+szerkezet lett cserélve.
Ahogy a mondás tartja: ez a fejsze még az ükapámé volt, csak azóta kétszer cserélve lett a nyele, meg egyszer a feje :D
Na utánanéztem ezeknek az alkatrészeknek hogy mennyibe kerülnek, még annyi a kérdés hogy a cseréhez legalább le kell venni a komplett váltó-kuplung stb stb-t?

Szerintem a kuplung tárcsának és a szerkezetnek semmi baja nincsen, de ha igen, és cserélni kéne megint, akkor bal első futómű le, meg a váltó is stb.
De, elmondásod alapján, a munkahengerednél szivároghat az olaj, itt engedi el a nyomást, ami azt eredményezte, hogy hiába nyomtad ki a kuplungpedált és tartottad kinyomva, mivel a rendszerben tömítetlenség miatt folyamatosan csökkent a nyomás ezért olyan volt mintha engednéd fel a pedált pedig nem. Ezért indult el magától kinyomott kuplung mellet is sebességben. A jó hír, hogy a munkahenger a váltón kívül van, vagyis nem kell szétszedni sem a futóművet sem a váltót. Amikor cseréltek tárcsát és szerkezetet, vagy légtelenítettek a biztonság kedvéért, és nem húzták meg a légtelenítő csavart és ott ereszt, vagy szétment a karmantyú a munkahengerben pont most és ott ereszti az olajat, vagy a fémcső/gumicső ment szét valahol. Ennek javítása mindenképpen egyszerűbb mint tárcsát meg szerkezetet cserélni.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8282 Dátum: 2012.05.29 22:17:39 »
Szerintem a kuplung tárcsának és a szerkezetnek semmi baja nincsen, de ha igen, és cserélni kéne megint, akkor bal első futómű le, meg a váltó is stb.
De, elmondásod alapján, a munkahengerednél szivároghat az olaj, itt engedi el a nyomást, ami azt eredményezte, hogy hiába nyomtad ki a kuplungpedált és tartottad kinyomva, mivel a rendszerben tömítetlenség miatt folyamatosan csökkent a nyomás ezért olyan volt mintha engednéd fel a pedált pedig nem. Ezért indult el magától kinyomott kuplung mellet is sebességben. A jó hír, hogy a munkahenger a váltón kívül van, vagyis nem kell szétszedni sem a futóművet sem a váltót. Amikor cseréltek tárcsát és szerkezetet, vagy légtelenítettek a biztonság kedvéért, és nem húzták meg a légtelenítő csavart és ott ereszt, vagy szétment a karmantyú a munkahengerben pont most és ott ereszti az olajat, vagy a fémcső/gumicső ment szét valahol. Ennek javítása mindenképpen egyszerűbb mint tárcsát meg szerkezetet cserélni.
Köszi, akkor majd reménykedek hogy nem Sachs-ot választ 50 ezerért, hanem mittomén Jakoparts-ot 20-ért :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8283 Dátum: 2012.05.29 22:19:00 »
10 éve nem cseréltél olajat?  :eek:


Fúúúha, itt valamit nagyon benéztetek/benéztem!  :)
15 ezer kilométerenként (ami általában kevesebb mint egy év, vagy pont annyi) van cserélve olaj.
Elírtam CASTROL 5w40 van a kocsiban.  [rohog]
Az oka pedig az, hogy alapból ilyen olaj volt benne, mikor vettem, valamint az összes E12 tulaj ismerősöm ilyet tett a kocsijába!  :)


SORRY!  :wub:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8284 Dátum: 2012.05.29 22:22:17 »
Milyen olaj a jó akkor az 1.4 VVT-i-be ??Eneos 5W30as az jó?

Balázs
Nekem volt benne, nem volt vele gond.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8285 Dátum: 2012.05.29 22:22:59 »
Nekem az 1.4 VVT-iben a kocsi első olajcseréje óta 10w40 Castrol van, működése hibátlan!  :yes:
Most még. És mennyivel erősebb a kopása mint normális lenne? :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8286 Dátum: 2012.05.29 22:26:44 »
Hazafelé végig azon filóztam hogy akármennyire ideális nekem kasztni ügyileg (néha kissé alul-motorizált), megbízok e még ebben a járgányban ezek után vagy mondjuk könnyes búcsút egymásnak.
Ismerős érzés... Nekem a Suzukival volt ez. Egyszer otthagyott az autópályán (vezérműszij szakadás 25 ezer km után, pedig 90 ezer a csere intervallum), aztán a futómű kezdett úgy kopogni, hogy azt hittem szétesik (egyik pillanatról a másikra, mai napig nem tudom mi volt, a szerelő megcsinálta pár ezresért, de nem volt benne biztos, hogy hazajutok vele). Sajnos ebben a korban ez már előfordul, de ne add fel...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8287 Dátum: 2012.05.30 09:01:23 »
Ismerős érzés... Nekem a Suzukival volt ez. Egyszer otthagyott az autópályán (vezérműszij szakadás 25 ezer km után, pedig 90 ezer a csere intervallum), aztán a futómű kezdett úgy kopogni, hogy azt hittem szétesik (egyik pillanatról a másikra, mai napig nem tudom mi volt, a szerelő megcsinálta pár ezresért, de nem volt benne biztos, hogy hazajutok vele). Sajnos ebben a korban ez már előfordul, de ne add fel...
Hát valszeg maradni is fog. Kocsi/Lakás/Gyerek ilyen pénznyelő és kiszámíthatatlan dolgok, de a három közül a kocsiból a legkönnyebb kiszállni ha az ember megunja a sz**órollert.
Meg ahogy TC-n olvasom, az új autók sem jobbak, csak ott 4 év után kell kidobni 2-700 ezret egy befecskendező rendszerre vagy kettős lendkerékre. Valahogy az évi 100ast könnyebben összekaparom a nem várt cserékre.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8288 Dátum: 2012.05.30 09:20:36 »
Egyébként igaz, hogy egy viszonylag jó állapotú öregebb autót olcsóbb fenntartani. Kell rá költeni, inkább többször kevesebbet, de olcsóbban jössz ki. Ezekkel kb az van, hogy addig kell hajtani, ameddig megy. Ha csak racionálisan gondolkodom, akkor én is ezt tettem volna a Suzukival.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8289 Dátum: 2012.05.30 09:31:29 »
Egyébként igaz, hogy egy viszonylag jó állapotú öregebb autót olcsóbb fenntartani. Kell rá költeni, inkább többször kevesebbet, de olcsóbban jössz ki. Ezekkel kb az van, hogy addig kell hajtani, ameddig megy. Ha csak racionálisan gondolkodom, akkor én is ezt tettem volna a Suzukival.
Csak ha már nem bízol abban hogy alapvető feladatát (A->B szállítás) el fogja látni, akkor az olyan mint a csalfa barátnő esete. Bár eddig még nem esett ennyire szét.
Másik meg az az élmény hogy egy ilyen autón az ember megtanul néhány dolgot, milyen hibának mik a jelei, milyen alkatrészek vannak egy autón ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8290 Dátum: 2012.05.30 09:55:06 »

Fúúúha, itt valamit nagyon benéztetek/benéztem!  :)
15 ezer kilométerenként (ami általában kevesebb mint egy év, vagy pont annyi) van cserélve olaj.
Elírtam CASTROL 5w40 van a kocsiban.  [rohog]
Az oka pedig az, hogy alapból ilyen olaj volt benne, mikor vettem, valamint az összes E12 tulaj ismerősöm ilyet tett a kocsijába!  :)


SORRY!  :wub:
Nekem is Castrol van a kocsiba az első olajcserénél Magnetic volt benne most pedig Edge igazából megmondva egyiknél se érzek különbséget, egyiket se eszi mind a 2.-vel szépen jár a motor. 

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8291 Dátum: 2012.05.30 11:17:42 »
5W30 a gyári ajánlás... :whistling:

Akkor én miért 5W40-et rakok bele?:)

Lehet hogy emiatt jobban eszi a kelleténél a kocsi az olajat?


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8292 Dátum: 2012.05.30 11:31:32 »
Akkor én miért 5W40-et rakok bele?:)
Lehet hogy emiatt jobban eszi a kelleténél a kocsi az olajat?
Most már mindegy.  ::) :)
         

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8293 Dátum: 2012.05.30 11:37:50 »
Most már mindegy.  ::) :)

Na szép,:))
idejárok tanácsokért, mondja itt nekem mindenki az 5W40-et
én jóhiszeműen beletöltöm, erre meg most 5W30.
Ha visszakeresném az akkori bejegyzéseket, tuti már töröltétek is, mi?
Egy bűnbanda vagytok?:)))

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8294 Dátum: 2012.05.30 11:40:25 »
Na szép,:))
idejárok tanácsokért, mondja itt nekem mindenki az 5W40-et
én jóhiszeműen beletöltöm, erre meg most 5W30.
Ha visszakeresném az akkori bejegyzéseket, tuti már töröltétek is, mi?
Egy bűnbanda vagytok?:)))
Én csak is 5W 30 as bejegyzésekre emlékszem.  :whistling: