Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887077 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7170 Dátum: 2011.08.20 12:15:54 »
Mint azt TSityu tegnap este megállapította, végét járja a hátsó lengéscsillapítóm (vagyis mind a kettő). Van valami ajánlott márka (jelenleg Unix alkatrészáruházat lesem, ott van KYB, MONROE, OPTIMAL, SACHS és UNIX). Egyelőre csak nézegetem hogy köv hónapban hány liter sörről kell lemondanom  :cool2:?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7171 Dátum: 2011.08.20 13:19:04 »
jövöhónapban már majdcsak nemlesz olyan meleg...kevesebb sör kell akkor már..:)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7172 Dátum: 2011.08.20 19:43:55 »
jövöhónapban már majdcsak nemlesz olyan meleg...kevesebb sör kell akkor már..:)
Akkor meg a hűvös ellen kell védekezni, a rövidital meg drágább   ::)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7173 Dátum: 2011.08.20 22:42:02 »
Mint azt TSityu tegnap este megállapította, végét járja a hátsó lengéscsillapítóm (vagyis mind a kettő). Van valami ajánlott márka (jelenleg Unix alkatrészáruházat lesem, ott van KYB, MONROE, OPTIMAL, SACHS és UNIX). Egyelőre csak nézegetem hogy köv hónapban hány liter sörről kell lemondanom  :cool2:?
Pénz számít, vagy nem számít?  :flowers:
Ahogy elnézem az unixnál az általad felsorolt árakat, van a noname 20ezer alatt kicsivel, van a Monroe meg Kyb 30ezer körül, akkor nyilván a Sachs-t választanám 20ezer ft áron....
írom ezt úgy, hogy nem emlékszem már melyik az ajánlott és melyik nem az.... de az árak gyorsan kiszelektálják a variációkat gondolom..  :hug:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7174 Dátum: 2011.08.21 11:10:34 »
Mint azt TSityu tegnap este megállapította, végét járja a hátsó lengéscsillapítóm (vagyis mind a kettő). Van valami ajánlott márka (jelenleg Unix alkatrészáruházat lesem, ott van KYB, MONROE, OPTIMAL, SACHS és UNIX). Egyelőre csak nézegetem hogy köv hónapban hány liter sörről kell lemondanom  :cool2:?
Pénz számít, vagy nem számít?  :flowers:
Ahogy elnézem az unixnál az általad felsorolt árakat, van a noname 20ezer alatt kicsivel, van a Monroe meg Kyb 30ezer körül, akkor nyilván a Sachs-t választanám 20ezer ft áron....
írom ezt úgy, hogy nem emlékszem már melyik az ajánlott és melyik nem az.... de az árak gyorsan kiszelektálják a variációkat gondolom..  :hug:

Rengeteg Toyotában KYB a gyári, ha esetleg ez számít...
Xanyi

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7175 Dátum: 2011.08.25 10:05:44 »
Sziasztok.  Épp most kaptam egy árajánlatot a szélvédőm körüli megindult rohadás javítására. 50-120 ezer közötti összeget emlegettek. Ez mennyire reális?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7176 Dátum: 2011.08.25 11:08:21 »
Attól függ, mit kell megcsinálni, hogy néz ki most... Így elsőre horribilisnek gondolom (én is túl vagyok ezen: 10.000-ért csinálták meg szarul, az igényes munka sem került volna anyagilag többe, ha kellően igénye lett volna az, aki csinálta és én meg jobban megválasztottam volna, hogy kivel csináltatom.) Nekem a szélvédő körül 2 helyen egyenként kb 5-10cm folton indult meg a púposodás, de csak annyira, hogy a szélvédőkeretet még normálisan ki lehetett szedni és visszarakni (Ez önmagában lett volna 9500Ft, ha sérül).
Kiemelve a szélvédőt, le kellett csiszolni a rozsdát, - nálam- az illető lekente Hammerite-tal és le lett fújva a gyári színkód alapján kikevert festékkel. Csúnya lett a nem megfelelő csiszolás miatt. Én magam szebben csiszoltam volna, de mindegy. Én azt gondolom, hogy egy korrektnek mondható korrózió javításnak ki kell jönnie 20.000Ft-ból, plusz, ha sérült a szélvédő, akkor az 20.000 szintén, 5-6000Ft a ragasztó, kb 3000Ft a festék. 60.000Ft-ba bele kellene férjen a munka szélvédőcserével együtt. A 120.000 horribilis összeg...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7177 Dátum: 2011.08.25 13:55:29 »
Attól függ, mit kell megcsinálni, hogy néz ki most... Így elsőre horribilisnek gondolom (én is túl vagyok ezen: 10.000-ért csinálták meg szarul, az igényes munka sem került volna anyagilag többe, ha kellően igénye lett volna az, aki csinálta és én meg jobban megválasztottam volna, hogy kivel csináltatom.) Nekem a szélvédő körül 2 helyen egyenként kb 5-10cm folton indult meg a púposodás, de csak annyira, hogy a szélvédőkeretet még normálisan ki lehetett szedni és visszarakni (Ez önmagában lett volna 9500Ft, ha sérül).
Kiemelve a szélvédőt, le kellett csiszolni a rozsdát, - nálam- az illető lekente Hammerite-tal és le lett fújva a gyári színkód alapján kikevert festékkel. Csúnya lett a nem megfelelő csiszolás miatt. Én magam szebben csiszoltam volna, de mindegy. Én azt gondolom, hogy egy korrektnek mondható korrózió javításnak ki kell jönnie 20.000Ft-ból, plusz, ha sérült a szélvédő, akkor az 20.000 szintén, 5-6000Ft a ragasztó, kb 3000Ft a festék. 60.000Ft-ba bele kellene férjen a munka szélvédőcserével együtt. A 120.000 horribilis összeg...  :ph34r:

ilyen most

[a csatolmányt egy admin törölte]

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7178 Dátum: 2011.08.25 13:56:16 »
szép lassan végigkúszik az okosság a gumiperem alatt, úgy látom... még azzal is megfenyegettek, hogy vágni kell, ha olyan....

[a csatolmányt egy admin törölte]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7179 Dátum: 2011.08.25 14:26:37 »
Figyu, Wolfman, ez nem vészes, vágni tuti, hogy nem kell. Sztem cserélhettek benne előtted, vagy vmikor szélvédőt, és gané munkát végezve ragasztották vissza a szélvédőt.
Az enyémről nincs fotó, de bár rövidebb volt hosszban, a Tiednél mégis kiterjedtebb. Nekem is csak csiszolni kellett.

Én azt csináltam, hogy egy értő üveges cégnél (R-Glas kft - Békéscsaba, akik aztán fóliázták is az autómat) kiszedettem a szélvédőt, majd nagyon óvatosan hazakocsikáztam vele 25km-re Sarkadra ( a szélvédő ragasztócsíkkal ideiglenesen vissza lett ragasztva addig). Elkészült a javítás és megint bekocsikáztam Csabára, ahol visszatették a szélvédőt, meg a keretet. Most semmilyen sérülés nem látszik a kereten, kutya meg nem mondaná, hogy volt kiszedve...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7180 Dátum: 2011.08.25 16:55:24 »
Attól függ, mit kell megcsinálni, hogy néz ki most... Így elsőre horribilisnek gondolom (én is túl vagyok ezen: 10.000-ért csinálták meg szarul, az igényes munka sem került volna anyagilag többe, ha kellően igénye lett volna az, aki csinálta és én meg jobban megválasztottam volna, hogy kivel csináltatom.) Nekem a szélvédő körül 2 helyen egyenként kb 5-10cm folton indult meg a púposodás, de csak annyira, hogy a szélvédőkeretet még normálisan ki lehetett szedni és visszarakni (Ez önmagában lett volna 9500Ft, ha sérül).
Kiemelve a szélvédőt, le kellett csiszolni a rozsdát, - nálam- az illető lekente Hammerite-tal és le lett fújva a gyári színkód alapján kikevert festékkel. Csúnya lett a nem megfelelő csiszolás miatt. Én magam szebben csiszoltam volna, de mindegy. Én azt gondolom, hogy egy korrektnek mondható korrózió javításnak ki kell jönnie 20.000Ft-ból, plusz, ha sérült a szélvédő, akkor az 20.000 szintén, 5-6000Ft a ragasztó, kb 3000Ft a festék. 60.000Ft-ba bele kellene férjen a munka szélvédőcserével együtt. A 120.000 horribilis összeg...  :ph34r:

Ugye a dolog ott kezdődik, hogy ahhoz hogy igazán szép legyen az egész tetőt fújni kell, mert ilyen nagy sima felületen szerintem nem lehet úgy belejavítani, hogy az igazán gyári hatást keltsen, tehát ne lehessen megmondani, hogy fújva volt...
Manapság amikor egy lökhárítót 25-35 között fújnak komolyabb fényezők, akkor a tető is tuti van annyi!
És akkor ez még csak a fényezés. Szélvédőragasztó+munkadíj nem nagyon van 10 alatt.
Tehát igen, nagyjából a 60-70 reális, feltéve ha a szélvédőt egyben ki tudják vágni, és a keret is megmenthető.
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7181 Dátum: 2011.08.25 19:15:06 »
Nem tudom, xanyi, Te biztosan többet láttál ilyet, az én esetem még azelőtt történt, hogy a Corolla megszállottjává váltam és bizony erre nem fordítottam kellő igényességet a saját részemről sem. Ezért leginkább magamat hibáztatom és nem azt a kontárt, aki csinálta...
Mindazonáltal az üvegesek biztosan nem vállalnak garanciát arra, hogy egyben kiszedik és ugyanazt az üveget vissza is rakják sértetlenül, ezért javallott erősen az ilyen esetekre is a szélvédőbiztosítás.
A festés, pedig valóban látszik az én autómon is, nem is kicsit. De nincs is összepolírozva, mert nem vittem vissza az ürgéhez, miután visszaragasztották az R-Glas-osok - egyébként hibátlanul!!! - a szélvédőt.
Mondta a ***i, hogy vigyem vissza nyugodtan bármikor, megcsinálja... Persze, mondom, ezt is jól megcsináltad, Te szerencsétlen... :censored:

Mindegy, a 120e akkor is nagyon magas ár...még, ha a tetőt telibe fújják is, csak akkor, meg, ha az mégsem lesz tuti, akkor ki nem magyarázod, hogy nem fejreállítás miatt van a teő fújva. Akkor inkább látszódjon a szélvédőkeret körül a ködölés...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7182 Dátum: 2011.08.25 19:23:21 »
szép lassan végigkúszik az okosság a gumiperem alatt, úgy látom... még azzal is megfenyegettek, hogy vágni kell, ha olyan....
Azééé ez elég gáz, hogy a szélvédő mentén rohadnak az E11-esek.... és mindenki az 1991-es F astrákat szídja... akkor már inkább 2db hátsó ívet cseréltetek..  :hmmmm:

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7183 Dátum: 2011.08.25 20:05:22 »
szép lassan végigkúszik az okosság a gumiperem alatt, úgy látom... még azzal is megfenyegettek, hogy vágni kell, ha olyan....
Azééé ez elég gáz, hogy a szélvédő mentén rohadnak az E11-esek.... és mindenki az 1991-es F astrákat szídja... akkor már inkább 2db hátsó ívet cseréltetek..  :hmmmm:

...ráadásul azt némi odafigyeléssel el is lehetett kerüli, elég volt évente 3-4 alkalommal kipucolni az ívet. Erre meg nincs az embernek ráhatása, és nem derül ki évekig, ha kotvány munkát végeztek...

mindegy, lehet, hogy beviszem hozzájuk...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #7184 Dátum: 2011.08.25 20:59:54 »
Mindegy, a 120e akkor is nagyon magas ár...még, ha a tetőt telibe fújják is, csak akkor, meg, ha az mégsem lesz tuti, akkor ki nem magyarázod, hogy nem fejreállítás miatt van a teő fújva. Akkor inkább látszódjon a szélvédőkeret körül a ködölés...

Igen, a 120e magas ár, de attól függ abba mit számoltak bele. Mert ha pl. gyári szélvédőkeretet vagy akár gyári szélvédőt is, az mindjárt megdobja!
Xanyi