Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902529 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5865 Dátum: 2010.11.04 12:14:47 »
Nem szükséges, sőt, ajánlott az indítás után minél hamarabb elindulni, és, ahogy írtad, 2000 körül már felkapcsolgatni. Aztán, ha már kimozdul a vízhőfokmérőd, használhatod normál fordulaton is.
A gyakorlatban ez úgy néz ki nálam, hogy beindít, kaput nyit, kiáll, kapu becsuk, indul.
Ez kb 2 percen belül van, mire gurulni kezd a járgány.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5866 Dátum: 2010.11.04 12:19:27 »
Nem szükséges, sőt, ajánlott az indítás után minél hamarabb elindulni, és, ahogy írtad, 2000 körül már felkapcsolgatni. Aztán, ha már kimozdul a vízhőfokmérőd, használhatod normál fordulaton is.
A gyakorlatban ez úgy néz ki nálam, hogy beindít, kaput nyit, kiáll, kapu becsuk, indul.
Ez kb 2 percen belül van, mire gurulni kezd a járgány.

:)

Igy lesz Pityesz mester!!!!:)

ezt irja a kézikönyv is,h iditás után egyből lehet menni alacsony fordulaton?   és ugyanez a gyakorlat legyen 0-10 fok és akár -10 -20ban is? vagyis 0 fok alatt?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5867 Dátum: 2010.11.04 12:37:03 »
Persze. Jobb lesz, illetve gyorsabb a motor megfelelő kenése, az olajnyomás, ha egyből mész vele indítás után. A cél ilyenkor az, hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet a moci, persze ez nem azt jelenti, hogy 1-2-3-ban 6500-ig tiltáson menjél, hanem, ha már mozgásban van az autó, akkor a felépült olajnyomás által lecsökken a felesleges motorkopás, ami alapjárati olajnyomásnál fennáll hideg motor esetén.
Így ugyan többet fog enni az autó az első pár percben, amíg az eletronikus szivató megy, de kevésbé kopik a motor.
Ráadásul, ha még jó minőségű 5W-s, vagy 0W-s olaj van is benne, még jobban felgyorsíthatod ezt a folyamatot.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5868 Dátum: 2010.11.04 12:40:29 »
Persze. Jobb lesz, illetve gyorsabb a motor megfelelő kenése, az olajnyomás, ha egyből mész vele indítás után. A cél ilyenkor az, hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet a moci, persze ez nem azt jelenti, hogy 1-2-3-ban 6500-ig tiltáson menjél, hanem, ha már mozgásban van az autó, akkor a felépült olajnyomás által lecsökken a felesleges motorkopás, ami alapjárati olajnyomásnál fennáll hideg motor esetén.
Így ugyan többet fog enni az autó az első pár percben, amíg az eletronikus szivató megy, de kevésbé kopik a motor.
Ráadásul, ha még jó minőségű 5W-s, vagy 0W-s olaj van is benne, még jobban felgyorsíthatod ezt a folyamatot.  :flowers:

Frankó,igy lesz!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5869 Dátum: 2010.11.04 17:59:55 »
Persze. Jobb lesz, illetve gyorsabb a motor megfelelő kenése, az olajnyomás, ha egyből mész vele indítás után. A cél ilyenkor az, hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet a moci, persze ez nem azt jelenti, hogy 1-2-3-ban 6500-ig tiltáson menjél, hanem, ha már mozgásban van az autó, akkor a felépült olajnyomás által lecsökken a felesleges motorkopás, ami alapjárati olajnyomásnál fennáll hideg motor esetén.
Így ugyan többet fog enni az autó az első pár percben, amíg az eletronikus szivató megy, de kevésbé kopik a motor.
Ráadásul, ha még jó minőségű 5W-s, vagy 0W-s olaj van is benne, még jobban felgyorsíthatod ezt a folyamatot.  :flowers:

Annak van a jelentősége szerinted hogy induláskor a fűtés milyen állásban van?vagyis tudom hogy a motor értelemszerűen gyorsabban melegszik ha a hidegre van állítva de a motor életartamát befolyásolja e?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5870 Dátum: 2010.11.04 20:33:27 »
Gépészmérnök haverom szerint az az ideális, ha kb 20 másodpercet járatjuk a hideg motort, mert addig jut mindenhova olaj és utána lehet vele óvatosan indulni. Mondjuk ő pont sokáig melegíti, de tudja, hogy nem ideális (nem szereti az üveget kaparni és megvárja még lefűti a cuccot, télen meg amíg jégoldózik jár a motor).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5871 Dátum: 2010.11.04 20:35:22 »
Gépészmérnök haverom szerint az az ideális, ha kb 20 másodpercet járatjuk a hideg motort, mert addig jut mindenhova olaj és utána lehet vele óvatosan indulni. Mondjuk ő pont sokáig melegíti, de tudja, hogy nem ideális (nem szereti az üveget kaparni és megvárja még lefűti a cuccot, télen meg amíg jégoldózik jár a motor).
Akkor neki sem modern dízelje van, mert azt járathatná estig ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5872 Dátum: 2010.11.04 20:57:40 »
Akkor neki sem modern dízelje van, mert azt járathatná estig ;)

Egy 1.4es benzines Clioja van.
Tudod, már mondtam, az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve  :D :D  (oké-oké nem akarok hitvitát)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5873 Dátum: 2010.11.04 21:11:11 »
anno egyik tanárom szerint a gázolaj , teherautoba, diesel mozdonyba, és hajoba valo.....
mi erre: a benzin meg fünyiroba :D

valamint a turbos autok megeröszakolt motorok......
erre nemsoká vett egy  2006os diesel passatot, ami uj korátol fogva kéken füstölt [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5874 Dátum: 2010.11.04 21:16:52 »
Tudod, már mondtam, az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve  :D :D  (oké-oké nem akarok hitvitát)
Nem olyan rossz ám az ördöggel cimborálni  :yes:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5875 Dátum: 2010.11.04 21:17:55 »
 [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Zoolander

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5876 Dátum: 2010.11.04 23:03:47 »
én a fűtést egyelőre lekapcsolom indításkor és ha már majdnem elérte a az óra felét, azaz az üzemi hőmérsékletet akkor engedek rá levegőt is... nyílván ha kint -10 lesz akkor nem fogok már 5 percig vacogva vezetni, marad a befűtés vagy a nem várom meg hogy teljesen felmelegedjen, csak hogy épphogy megmozduljon a mutató.


Persze. Jobb lesz, illetve gyorsabb a motor megfelelő kenése, az olajnyomás, ha egyből mész vele indítás után. A cél ilyenkor az, hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet a moci, persze ez nem azt jelenti, hogy 1-2-3-ban 6500-ig tiltáson menjél, hanem, ha már mozgásban van az autó, akkor a felépült olajnyomás által lecsökken a felesleges motorkopás, ami alapjárati olajnyomásnál fennáll hideg motor esetén.
Így ugyan többet fog enni az autó az első pár percben, amíg az eletronikus szivató megy, de kevésbé kopik a motor.
Ráadásul, ha még jó minőségű 5W-s, vagy 0W-s olaj van is benne, még jobban felgyorsíthatod ezt a folyamatot.  :flowers:

Annak van a jelentősége szerinted hogy induláskor a fűtés milyen állásban van?vagyis tudom hogy a motor értelemszerűen gyorsabban melegszik ha a hidegre van állítva de a motor életartamát befolyásolja e?
Made in Japan

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5877 Dátum: 2010.11.05 08:29:06 »
Hmm, ülésfűtés rulez! :clap:
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5878 Dátum: 2010.11.05 08:51:59 »
én a fűtést egyelőre lekapcsolom indításkor és ha már majdnem elérte a az óra felét, azaz az üzemi hőmérsékletet akkor engedek rá levegőt is... nyílván ha kint -10 lesz akkor nem fogok már 5 percig vacogva vezetni, marad a befűtés vagy a nem várom meg hogy teljesen felmelegedjen, csak hogy épphogy megmozduljon a mutató.

Ezt énis így csinálom. Pár hete volt a forumon ez táma és ott az volt az ellenvélemény: hogy első az ember és rögtön  bekapcsolják a fűtést.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.05 08:58:08 írta kleingy »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5879 Dátum: 2010.11.05 10:24:30 »
Hmm, ülésfűtés rulez! :clap:
Egy szőke kolléganőmnek is van. Bekapcsolva hagyta éjszakára véletlenül, szétégette az ülését (2 éves Fiesta, kb.120e lett a kár)  :whistling: