Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887281 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5610 Dátum: 2010.08.31 20:53:58 »
Szerintem a Valeo sem lehet rossz, ha azt veszi, azzal sem jár rosszul.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5611 Dátum: 2010.08.31 21:30:58 »
Szerintem a Valeo sem lehet rossz, ha azt veszi, azzal sem jár rosszul.

Így van, az is vállalható, de mivel olcsóbb az Aisin, így én azt venném mindenképpen!
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5612 Dátum: 2010.08.31 23:38:14 »
Na vajon melyik kuplungot válasszam? :)
Aisin: 22 400- (Szívem szerint ez lenne, bár a srác ágál ellene, hogy ha gáz van vele, Aisin cuccot nem lehet gariban cserélni, 7 éve várnak egy garis kuplungra)
Valeo: 24 200-
LUK: 40 900-
Részemről AISIN, de ennyire kis különbségnél a Valeoval sem lősz bakot. Nekem AISIN lett beszerelve és fullos...
Elvileg az Aisin és LUK a gyári alkatrész beszállító, alvázszám alapján rákerestünk a szervizben.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.31 23:40:29 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

celicáss

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5613 Dátum: 2010.09.01 00:58:59 »
Van hozzá Exedy is , én azt vennék. Bár ehhez a régi Corollához jó az utángyártott is.
Különben az utángyártó és a gyártó ugyanaz a gyár jó esetben. Max a címke más.

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Kipufogó
« Válasz #5614 Dátum: 2010.09.01 15:53:31 »
Viszont ezek az alkatrészkereső webshopok néha elég kiismerhetetlenek, pl a Bárdinál sokszor keveredik a Ferdehátú/Kompakt elnevezés. És lehet, hogy bizalmatlan vagyok, de az odaültetett srácokban sem tudok mindig megbízni, akármilyen segítőkészek is legtöbbször, hiszen ők is csak az adatbázisból dolgoznak.

Volt már valaki hasonló cipőben? Mi alapján érdemes kérni a hátsódobot+csövet, hogy biztosan passzoljon az autóhoz? (én lennék a legboldogabb, ha az alvázszám elég lenne hozzá :) )

Köszönöm!

Unix, Láng korrekt, nézd meg náluk!

A Bárdi is korrekt szokott lenni itt Szombathelyen, ráadásul a Bosal jó minőséget képvisel kipufogóban. Úgyhogy én megpróbálkoznék vele, ha netán mégsem sikerült jót hozniuk, az ugyis rögtön kiderül, és akkor kötelességük kicserélni!

Régóta vásárolok már a Bárdinál, nem is a visszavétel miatt aggódom, hanem a visszavitel lenne problémás, ugyanis nincsenek éppen a szomszédban, ráadásul a cseréhez ki kell szedjem asszony alól a kocsit és akkor ő viszi az E12-t, amit annyira nem szeretek :) no meg az időveszteség, munkából való kiesés, stb.
De végül tegnap megvettem náluk a Bosal hátsódobot, 25-ért nem volt rossz vétel (kedvezménnyel). Holnap el is viszem kipufogóshoz, remélem, jó lesz rá.
Köszönöm a tanácsokat.
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5615 Dátum: 2010.09.01 15:59:23 »
És még mindig E11...

Ki van égve néhány háttérvilágítás-izzó a műszercsoportban, illetve a középkonzolon.
Biztosan sokszor volt róla szó, csak nem mentettem le az infot: milyen izzókat kell ehhez vennem? (rizsszem, üvegfejű stb), ami viszont még fontosabb: milyen teljesítményű kell beléjük?
Megint csak más márkából kiindulva, nem mindegy (anno emlékszem, a BMW board háttérvilágításához 1.2W-os kellett, sokaknak 1.5-ös került bele, okozott is gondot rendesen).

Az izzócsere munkafolyamata könnyen kivitelezhető, vagy kerítsek hozzá hobbizongorista nőgyógyász ismerőst? ::)
Gondolom ha a műszercsoport kint van, az izzókat csak be kell csavarni. A középkonzoltól viszont tartok, ezek a belső kipattintod-befeszíted műanyagos játékok sosem voltak a fakezeim kedvencei...:)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5616 Dátum: 2010.09.01 17:04:24 »
Szia!

A műszerfalban könnyen cserélhető az izzó. Ki kell a fekete keret fölső csavarját szedni, majd ki kell magunk felé húzva pattintani a fekete keretet. Ezt követően látszik a műszercsoportot tartó pár csillagcsavar, ezeket is ki kell csavarni és az egész műszerfal magunk felé kihúzható. Le kell róla szedni a 2db csatlakozót és maga a műszerfal kivehető. A hátuljába vannak egy műanyag foglalatba téve az izzók, amelyet a műanyag foglalat bajonettzáras megoldása rögzít az óra paneljába. Ki kell csavarni a a foglalatot, kiszedni és az izzót ki kell húzni belőle. Ha kiszedted az izzót, akkor el tudod vinni egy másik kocsival mintának, eléggé egyedi az izzó, megfogalmazni nem nagyon lehet, hogy pontosan milyet vegyél. Amire figyelni kell, hogy létezik foglalattal egybeépített izzó is, ezt fogják ajánlani, nah, ez nem jó...

A középkonzolba könnyen lehet izzót cserélni, 1 csavar fogja csak az egészet a középső tekerő mögött, illetve patentok vannak a széleken. Nem tudom, hogy gyárilag mekkora izzók vannak a kocsiban, de 1,2 W-tól 2W-ig bármi jó. A 2 W-os picit jobban igénybe veszi a foglalatot, így az 1,2 W-os és az 1,5 W-ost javaslom. A nyomógombok háttérfényét a kis rizsizzók adják, ezeket a műanyagra rá kell tekerni...

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5617 Dátum: 2010.09.01 17:34:14 »
Szia!

A műszerfalban könnyen cserélhető az izzó. Ki kell a fekete keret fölső csavarját szedni, majd ki kell magunk felé húzva pattintani a fekete keretet. Ezt követően látszik a műszercsoportot tartó pár csillagcsavar, ezeket is ki kell csavarni és az egész műszerfal magunk felé kihúzható. Le kell róla szedni a 2db csatlakozót és maga a műszerfal kivehető. A hátuljába vannak egy műanyag foglalatba téve az izzók, amelyet a műanyag foglalat bajonettzáras megoldása rögzít az óra paneljába. Ki kell csavarni a a foglalatot, kiszedni és az izzót ki kell húzni belőle. Ha kiszedted az izzót, akkor el tudod vinni egy másik kocsival mintának, eléggé egyedi az izzó, megfogalmazni nem nagyon lehet, hogy pontosan milyet vegyél. Amire figyelni kell, hogy létezik foglalattal egybeépített izzó is, ezt fogják ajánlani, nah, ez nem jó...

A középkonzolba könnyen lehet izzót cserélni, 1 csavar fogja csak az egészet a középső tekerő mögött, illetve patentok vannak a széleken. Nem tudom, hogy gyárilag mekkora izzók vannak a kocsiban, de 1,2 W-tól 2W-ig bármi jó. A 2 W-os picit jobban igénybe veszi a foglalatot, így az 1,2 W-os és az 1,5 W-ost javaslom. A nyomógombok háttérfényét a kis rizsizzók adják, ezeket a műanyagra rá kell tekerni...

Nagyon köszönöm! :)

Ha már izzócsere: az E11 Hatchback rendszámtábla-világítás izzóit hogyan lehet kicserélni? Úgy láttam, nem csavar fogja a lámpatesteket, ki kell billenteni?
Sajnos nem találom a manualt, egyszer bevittem a kocsiból olvasgatni, na azóta is keresem...
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5618 Dátum: 2010.09.01 18:02:42 »
Nagyon köszönöm! :)

Ha már izzócsere: az E11 Hatchback rendszámtábla-világítás izzóit hogyan lehet kicserélni? Úgy láttam, nem csavar fogja a lámpatesteket, ki kell billenteni?
Sajnos nem találom a manualt, egyszer bevittem a kocsiból olvasgatni, na azóta is keresem...
Nálam Liftback a kocsi, itt a csomagtartó ajtó belső oldalán van egy négyzet alakú műanyag fedél, ezt kell csavarhúzóval kifeszíteni, kipattintani. Ezt követően az izzó foglalata bajonettzárasan kiszedhető, majd az izzó kihúzható a foglalatból. Visszafelé ugyan így kell mindent csinálni, csak fordított sorrendbe. Szerintem a hatchback is ilyen, hogy a csomagtartó-ajtó belső műanyag borítását picit megbontva kell az izzót kiszedni. Sőt a 3. féklámpa is ugyan így cserélhető. A rendszámtábla-világítás ugyan azzal az 5 W-os "késes" izzóval megy, mint az első helyzetjelzők.

(Az E12-es sedan estében is a csomagtérajtó belső szőrös burkolatát kell leszedni és úgy lehet a felhajtott ajtó belső feléről megközelíteni az izzókat.)

OAndras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5619 Dátum: 2010.09.01 22:40:15 »
Sziasztok!

4ZZ-FE (1.4VVT-i) motor gyártási éve kikövetkeztethető a motorszámból? Konkrétan az érdekelne, hogy a 4ZZ U168136-t számú blokkot kb. mikor gyárthatták.

Kösz,
  András
Most: Corolla Liftback 1.4 VVT-i '00; volt: Previa 2.4i '94

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5620 Dátum: 2010.09.01 22:46:41 »
Nekem nem sikerult. A TMH sem tudott segiteni.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5621 Dátum: 2010.09.02 11:02:59 »
Sziasztok!

4ZZ-FE (1.4VVT-i) motor gyártási éve kikövetkeztethető a motorszámból? Konkrétan az érdekelne, hogy a 4ZZ U168136-t számú blokkot kb. mikor gyárthatták.

Kösz,
  András

Esetleg ha segít valamit, a 4ZZ 0455374 számú blokkal szerelt autóm első forgalombahelyezése idehaza 2000.03.08-án történt meg.
Japán gyártású az autó, tehát hajókázott is előtte...
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5622 Dátum: 2010.09.02 11:18:08 »
Alvázszámból lehet következtetni, tucatnyi találat van "VIN decode" vagy "VIN breakdown" keresésekre, motorszámból viszont esélytelen ilyeneket megtudni.

OAndras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5623 Dátum: 2010.09.02 14:33:06 »
Kösz a válaszokat.

Satriani: Mivel a blokk bontóból származik, az alvázszám sajnos nem áll rendelkezésemre.

AdamBH: A 4ZZ 019047-es motor pedig egy 2000. 03-as  angliai gyártású Corolláé. Viszont ha jól értem, még az sem biztos, hogy a motorszámokat numerikus sorrendben osztják ki. Tehát ha találok is valakit egy "közeli" motorszámú, ismert évjáratú autóval, még mindig nem biztos, hogy a motorok is egyidősek. Ugye?

András
Most: Corolla Liftback 1.4 VVT-i '00; volt: Previa 2.4i '94

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5624 Dátum: 2010.09.02 14:41:03 »
Gondoltam, hogy erről van szó. Azoknál viszont az eredet nem feltétlenül követhető, szóval marad a tudat, hogy gőzöd sincs, mikori a blokk... Ez van.  :hug: