Folytatnám a kérdésözönt
Most válna aktuálissá a kis Cori első nagy szervize (egyben a 180 ezres is).
A szokásos folyadékokon kívül van más is, ami csereéretté vált és az állapotfelmérésen előjött.
Az első lengőkarok sziletjei eléggé kivannak. Ilyenkor úgy gondolom, teljes lengőkar csere, mivel a szilent önmagában nem igazán cserélhető.
Egy féltengely szimeringet is vennem kell, ebből gondolom leginkább gyárit érdemes, nem egy bődületes összeg.
Cserések még az első gátlók porvédői is, ebből többféle utángyártottat találtam.
És az első lambdaszondám is rossz, ezt a műszer is kimutatta a szervizben.
Osztottam, szoroztam és végül megrendeltem a gyárit. Mindenféle ismeretséggel együtt volt 45 ezer forint (teljes ára 53 körül van).
Azt mondták a szervizben, hogy a régebbi Corollákban szeret elfáradni a szonda.
A tünetek: néha nagyon alacsony, ingadozó alapjárat, változó motorteljesítmény menet közben, torpanás, időnként sárga kontroll-lámpa megjelenése. Fogyasztás 7 liter körül, olyan utakon, ahol a nehezebb E12 6.6 körül kér.
Tehát a kérdések
-Első lengőkar csak kompletten cserés? A hátsó szilentek fáradtak el.
-Kormányszervohoz megrendeljem a gyári ATF-et vagy jó bele bármilyen minőségi? 1 liter elég a rendszerbe, gondolom.
-Fékfolyadékból az Autótéka2000 a gyári DOT 5.1-re mondott 1600-as literenkénti árat. Úgy olvastam, az E12 rendszere 6-7 decis, így gondolom az 1 liter elég. Viszont ott van még a kuplung is, ha jól láttam, külön körön. Összesen a kettőre is elég az 1 liter?
-Az egyik OFF autómon nemrég szakadt el a hosszbordás szíj (mindjárt kettő is). A Corollán mindenképp cserélném a szíjat is, mert a szerviztörténet 40 ezer van benne, és jobb a békesség. Viszont a feszítőt nem tudom, milyen időközönként illik cserélni. Ráadásul nem egy olcsó darab, ahogy néztem, csak házzal együtt cserélhető.
-És egy előrelátó bónuszkérdés
Vízpumpa, termosztát mennyire elfáradós ezeken az autókon? Más típusokon eléggé fogyóeszköz, viszont Toyotával kapcsolatban meglehetősen ritkán hallani, olvasni róla.
Érdemes-e "csak úgy" cserélni, vagy nem szokott gond lenni velük? Szemre rendben van a rendszer, gyorsan melegszik üzemi hőfokra, nem hűl vissza, nem fogy a fagyálló.
Előre is köszönöm