Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2857846 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5370 Dátum: 2010.06.09 11:49:07 »
Ok, lehet. Ugyanaz mint az enyémben is.  :) Érdekes, mert barnának megszűntek az olajcserével a gondjai, de majd jön és megerősít vagy megcáfol.  :D
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5371 Dátum: 2010.06.09 11:55:04 »
Ok, lehet. Ugyanaz mint az enyémben is.  :) Érdekes, mert barnának megszűntek az olajcserével a gondjai, de majd jön és megerősít vagy megcáfol.  :D

Majd megkérdezzük mozsot a váltógurut :-) .
Tudom, hogy megszűntek a gondjai, de akkor beszéltünk róla, hogy neki is ilyen váltója van.
Ugyanahhoz a motorhoz miért tennének másik váltót?  :clap:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5372 Dátum: 2010.06.09 12:10:44 »
Most néztem csak, hogy a Toyota olajszűrőt is Kinában gyártják. Amikor először cseréltem olajat még eredeti Japán volt, aztán hosszú ideig thaiföldi. Lassan érdemes lesz megfontolni a fele annyiba kerülő Jakoparts, Nipparts szűrők használatát. (Főleg, ha továbbra is ilyen ütemben csökkentik a fizetéseket.)

Én márciusban cseréltem a kocsimban olajat és szűrőket, márkakereskedében vettem meg, az olajszűrő china, a levegőszűrő made in Poland, (ez DENSO egyébként)
Holnap cserélek olajat egy 2.0 d4d Aurisban már megrendeltem hozzá a gyári szűrőket, holnap reggelre vannak itt, kíváncsi leszek az miféle lesz.
Plusz jön egy E12 1.4 d4d gyári olaj és levegőszűrő is
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.09 12:25:56 írta TZoli »

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5373 Dátum: 2010.06.09 12:29:21 »
Hurrá.

mondi, és mibe fájt a hármas szinkroncsere? Ötvenezer?


Más.
Hűtőfolyadékot csak márkaszervízben kaphatok? Csak mert kaptam a folyadék/gyertya/pollenszűrőcserére egy ötvenezres akciós ajánlatot. Ha ezeket a cuccokat csak a márkaszervízben kapom meg amúgy is, akkor akár be is battyoghatok, és hátradőlhetek, míg játszanak vele, ahelyett, hogy alkatrészért és löttyökért rohangálnék, mint a mérgezett egér....

Gondoltam - olajcseréből kiindulva - így szignifikánsan olcsóbb. Ott is megvettem kábé tízért az olajat, meg pollenszűrő/olajszűrőcserével együtt kifizettem vagy 11 ezer forintot. Most azért ez jóval nagyobb volumenű cserebere, ezért gondoltam, hogy beszerzek mindent olcsóbban, és viszem a márkaszervízbe számlát bőszen lobogtatva....

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5374 Dátum: 2010.06.09 13:09:51 »
Eredeti Toyota hutofolyadekot vett mar vki nagyon kedvezo aron az autotekatol. Nemtom super longlife vagy milyen, egy telefont meger.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5375 Dátum: 2010.06.09 13:31:27 »
Ó és még valami. 180 ezres szervízre készülök. Ha lehet, cserélnék majd minden folyékonyat, ami a motorban van. Plusz gyertyák.

Mennyi fékfolyadékot vásároljak, ha a fékben és a kuplungban is szeretnék cserélni? Gondolom, a DOT4 elég lesz neki....
Milyen típusú és mennyi gyári hűtőfolyadék kell a 4ZZU motorokba?
Milyen típusú gyertyákat kellene bele vásárolnom? Az elmúlt majd' hatvanezer során ellenőriztettem őket vagy kétszer, de mind a két alkalommal szépek voltak, nem kellett őket cserélni.
Olajat tudom, hogy külön topic, félve is kérdezném meg. Eddig Castrol volt benne, 5W40-es, ezt azért úgy vettem észre, csipegeti....

A DOT4 elég lesz, én 1,5 litert vennék mininum. Az 1 liter pont olyan necces, mert vagy elég lesz vagy pont nem.
A hűtőfolyadékből nálam 5 liter ment bele, ami 50%-ra keverve 2,5 liternyi folyadékot jelent kb.
Az autoteka2000.hu tud hozni gyári Toyota Long Life Coolant-ot, 3 rugó 5 liternyi koncentrátum. Ez 2 kocsira elég. (A többit desztvízzel kell kipótolni.)

Gyertya:
1, Denso K16R-U11
2, NGK BKR5EYA-11

A Denso "Made in Japan" még, az NGK fél-egy éve "Made in France", ezért ez a prioritás.

Az olajfogyasztást fontos lenne tudni azért, hogy mennyi is az pontosan. Ha eszi az 5W-40-est, akkor annál hígabbat nem javasolnék. Sűrűbbet meg azért nem szívesen, mert az már nem keni rendesen a motort. (Akkor javasolt csak sűrűbbet használni, ha már nagyon magas az olajfogyasztás.)
Elsőre javaslom, hogy maradj ennél a viszkozitásnál és használj minőség olajat: Eneos 5W-40. Ez is a fent említett helyen olcsóért beszerezhető.

A váltóra tökéletes gyógyír nincsen, de egy hígabb olaj sokat segít rajta. Én 75W-85-ös Castrol SMX-S-t használok, eddig ez bevált, jobban kapcsolható vele a váltó.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5376 Dátum: 2010.06.09 13:49:11 »
Hurrá.

mondi, és mibe fájt a hármas szinkroncsere? Ötvenezer?

Sokba. Nekem volt egy csapágycsere is (alapvetően azért kellett szétszedni, csak akkor már mondtam, hogy ha szét van borítva akkor csinálják meg ezt is, mert rövidesen úgyis lenne vele gond). Márkaszervízben, gyári alkatrészekkel összesen 280 azaz kétszáznyolcvanezer ft. volt.
Ebből kb 80 körül volt a csapágyas történet, tehát a szinkron olyan 200 körül volt. De állítólag érdemes ajánlatot kérni bécsből is, ha beszélsz németül/angolul (nekem ezt utólag javasolták).
Én azért nem vállaltam be a bontott váltót, mert arról nem tudni mennyi ideig lesz jó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5377 Dátum: 2010.06.09 15:54:55 »
A DOT4 elég lesz, én 1,5 litert vennék mininum. Az 1 liter pont olyan necces, mert vagy elég lesz vagy pont nem.
A hűtőfolyadékből nálam 5 liter ment bele, ami 50%-ra keverve 2,5 liternyi folyadékot jelent kb.
Az autoteka2000.hu tud hozni gyári Toyota Long Life Coolant-ot, 3 rugó 5 liternyi koncentrátum. Ez 2 kocsira elég. (A többit desztvízzel kell kipótolni.)

Gyertya:
1, Denso K16R-U11
2, NGK BKR5EYA-11

A Denso "Made in Japan" még, az NGK fél-egy éve "Made in France", ezért ez a prioritás.

Az olajfogyasztást fontos lenne tudni azért, hogy mennyi is az pontosan. Ha eszi az 5W-40-est, akkor annál hígabbat nem javasolnék. Sűrűbbet meg azért nem szívesen, mert az már nem keni rendesen a motort. (Akkor javasolt csak sűrűbbet használni, ha már nagyon magas az olajfogyasztás.)
Elsőre javaslom, hogy maradj ennél a viszkozitásnál és használj minőség olajat: Eneos 5W-40. Ez is a fent említett helyen olcsóért beszerezhető.

A váltóra tökéletes gyógyír nincsen, de egy hígabb olaj sokat segít rajta. Én 75W-85-ös Castrol SMX-S-t használok, eddig ez bevált, jobban kapcsolható vele a váltó.

Hű köszi, a gyertyával kapcsolatos infót különösen, ez okozta volna még a legnagyobb fejvakarást.
Nem vékony az a váltóolaj a váltódba? Nem okoz gondot, ha amúgy istenesen megmelegszik?
Castrol nem számít minőségi olajnak? Én az elmúlt majd hatvanezer alatt csak ezt raktam bele, lehet, hogy kiszúrtam vele, mert nem szereti ez a motor...?

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5378 Dátum: 2010.06.09 15:55:44 »
Sokba. Nekem volt egy csapágycsere is (alapvetően azért kellett szétszedni, csak akkor már mondtam, hogy ha szét van borítva akkor csinálják meg ezt is, mert rövidesen úgyis lenne vele gond). Márkaszervízben, gyári alkatrészekkel összesen 280 azaz kétszáznyolcvanezer ft. volt.
Ebből kb 80 körül volt a csapágyas történet, tehát a szinkron olyan 200 körül volt. De állítólag érdemes ajánlatot kérni bécsből is, ha beszélsz németül/angolul (nekem ezt utólag javasolták).
Én azért nem vállaltam be a bontott váltót, mert arról nem tudni mennyi ideig lesz jó.


b+... ennyiért úgy marad, amíg csak lehet kapcsolni...  :eek:

TZoli

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5379 Dátum: 2010.06.09 20:11:15 »
Megjöttek a szűrők a vártnál korábban
Levegőszűrő (dízelek) E12 és Auris mind a kettő Japán, az olajszűrő az E12-nél China
http://imagerz.com/QFdCCF4NV1Q
http://imagerz.com/QFdCCF4NUAI

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5380 Dátum: 2010.06.09 20:29:36 »
Ok, lehet. Ugyanaz mint az enyémben is.  :) Érdekes, mert barnának megszűntek az olajcserével a gondjai, de majd jön és megerősít vagy megcáfol.  :D

Majd megkérdezzük mozsot a váltógurut :-) .
Tudom, hogy megszűntek a gondjai, de akkor beszéltünk róla, hogy neki is ilyen váltója van.
Ugyanahhoz a motorhoz miért tennének másik váltót?  :clap:

E12 1.4 benzin: C150, 23 fogas feltengely
E12 1.6 benzin: C50 / C52, 23 fogas feltengely
E12 1.8 benzin: C54 (Europaban nem letezett), 20 fogas feltengely
E12 1.8 benzin amerikai verzio: C59, 20 fogas feltengely
E12 1.8 TS: C64, 20 fogas feltengely, hatos fokozat 0.815-os

Celica T23 1ZZ Amcsi verzio: C56, , 20 fogas feltengely
Celica T23 2ZZ Amcsi verzio: C60, , 20 fogas feltengely
Celica T23 1ZZ Europai verzio: C63, , 20 fogas feltengely
Celica T23 2ZZ Europai verzio: C64, , 20 fogas feltengely, hatos fokozat 0.725-os

Avensis II es Corolla Verso 2007-ig benzines: C250 / C251, , 20 fogas feltengely

MR2 Mk3 (MR-S) 1ZZ:
EUR C52 es 20 fogas feltengely  - aki figyelmesen olvasott talalt ugyanilyen kodu E12 valtot 23-as feltengellyel is, a Corolla-e megis gyengebb...
Amcsi: C56 es 20 fogas feltengely

Erosorrend:
leggyengebb: C150, C51
erosebb: C50, C52
meg erosebb: C250, C251
legerosebb: C54, C59, C52 MR2 fele varians

Hatos valtoknal hatul meg van tamasztva a belso resz egy hatso csapaggyal, az 5-os valtokon ez nincs. Attetelek gyakran masok!

E12-vel kompatibilis valtok, lenyegeben a fenti mind, kiveve a 2ZZ-hez keszult valtok, mert ott a fordulatszam limit es a vegattetel kulonbsege miatt a sima E12-vel nagyon alacsony lesz a vegsebesseg. A 20 fogas feltengelyes valtoknal a feltengely csere is szukseges, a 20 fogas erosebb, mint a 23-as.

Tovabbi variacio a valtokulissza es a bowdenek varaialasa. Ezek jo szakemberrel siman megoldhatoak.
E12-nel a valto segge felol nezve a jobb oldalon.
Celicanal a valto segge felol nezve a jobb oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyitva.
MR2-nel a valto segge felol nezve a bal oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyitva.

Amit erdemes tudni:
Kivulrol gyakran lehetetlen megmondani a kulonbsegeket, a valtokon nincs feltuntetve cikkszam, se tipus. Csak a valtoharang cikkszama, de az kb semmit nem jelent. C15x es C5x valtokon gyakran a harangban C60-as jelzes van, de az semmit sem jelent.
A Toyotanal a hivatalos jeloles szeint C, mint C sorozatu valto aztan 15 vagy 5 vagy 25, ami az 5 sebesseget jeloli. Minden mas egyedi eset, van E12-es 1.6-os Corolla C52-es valtoval es MR2 1.8-as is C52-es valtoval. Hiaba C52 mindketto az utobbi erosebb es az MR2 eseteben a valtokulissza is total mas, azert atszerelheto.

Hasznalt valto keresesnel a legjobb utmutato az auto motor, alvaz es trim kodjait tartalmazo tablacska, mar ha van ilyen, azon tenylegesen rajta van a valto kodja is.

A kepen lathato mintapelda:
ZZw30, azaz MR2 MK3 1ZZ, 1.8 140HP
JT-s alvazszam, japan gyartas
02BC52, azaz sperr difis C52-es valto






[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.09 20:37:36 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5381 Dátum: 2010.06.09 22:47:46 »
 :punk:

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5382 Dátum: 2010.06.10 09:05:53 »
 :clap:

Mozso, olyat tudsz-e, aminek hosszabb az ötödik fokozata, és csereszabatos az E12-ben lévő váltókkal? Rendszeresen visszatérő kérdés/probléma, hogy hangos a kocsi pályán, meg sokat fogyaszt, ezen egy hosszabb ötödikkel lehetne némileg kozmetikázni.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5383 Dátum: 2010.06.10 09:23:41 »
Igen: E12 1.4 D4D C53-as valto 5-os fogaskereke 0.725-os a benzines 0.815-os kereke helyett. Minden mast valtozatlanul hagyva ezzel:
elmeleti vegsebesseg megno 22-25km/h-val
5-os fokozat, 4000RPM eredeti fogaskerekkel: 131km/h
5-os fokozat, 4000RPM D4D fogaskerekkel: 148km/h
eredeti vs D4D fordulatszam eses 5-osben azonos sebessegnel: kb 350-400RPM

Ahogy neztem a valto tobbi resze azon a reszen azonos cikkszam szinten tehat elvileg csak a fogaskereket kell cserelni.
1.4 D4D 5-os fogaskerek par: 33036-02020 vagy 33036-20060 valamint 33428-02020 vagy 33428-12060
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.10 09:29:18 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5384 Dátum: 2010.06.10 09:32:27 »
Nagyon köszi, ez jól hangzik. Ha lenne a főoldalon valami tudásbázis, ezeket simán bele lehetne írni.

 :flowers: