Ok, lehet. Ugyanaz mint az enyémben is. Érdekes, mert barnának megszűntek az olajcserével a gondjai, de majd jön és megerősít vagy megcáfol.
Majd megkérdezzük mozsot a váltógurut :-) .
Tudom, hogy megszűntek a gondjai, de akkor beszéltünk róla, hogy neki is ilyen váltója van.
Ugyanahhoz a motorhoz miért tennének másik váltót?
E12 1.4 benzin: C150, 23 fogas feltengely
E12 1.6 benzin: C50 / C52, 23 fogas feltengely
E12 1.8 benzin: C54 (Europaban nem letezett), 20 fogas feltengely
E12 1.8 benzin amerikai verzio: C59, 20 fogas feltengely
E12 1.8 TS: C64, 20 fogas feltengely, hatos fokozat 0.815-os
Celica T23 1ZZ Amcsi verzio: C56, , 20 fogas feltengely
Celica T23 2ZZ Amcsi verzio: C60, , 20 fogas feltengely
Celica T23 1ZZ Europai verzio: C63, , 20 fogas feltengely
Celica T23 2ZZ Europai verzio: C64, , 20 fogas feltengely, hatos fokozat 0.725-os
Avensis II es Corolla Verso 2007-ig benzines: C250 / C251, , 20 fogas feltengely
MR2 Mk3 (MR-S) 1ZZ:
EUR C52 es 20 fogas feltengely - aki figyelmesen olvasott talalt ugyanilyen kodu E12 valtot 23-as feltengellyel is, a Corolla-e megis gyengebb...
Amcsi: C56 es 20 fogas feltengely
Erosorrend:
leggyengebb: C150, C51
erosebb: C50, C52
meg erosebb: C250, C251
legerosebb: C54, C59, C52 MR2 fele varians
Hatos valtoknal hatul meg van tamasztva a belso resz egy hatso csapaggyal, az 5-os valtokon ez nincs. Attetelek gyakran masok!
E12-vel kompatibilis valtok, lenyegeben a fenti mind, kiveve a 2ZZ-hez keszult valtok, mert ott a fordulatszam limit es a vegattetel kulonbsege miatt a sima E12-vel nagyon alacsony lesz a vegsebesseg. A 20 fogas feltengelyes valtoknal a feltengely csere is szukseges, a 20 fogas erosebb, mint a 23-as.
Tovabbi variacio a valtokulissza es a bowdenek varaialasa. Ezek jo szakemberrel siman megoldhatoak.
E12-nel a valto segge felol nezve a jobb oldalon.
Celicanal a valto segge felol nezve a jobb oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyitva.
MR2-nel a valto segge felol nezve a bal oldalon, de 90 fokkal elforgatva a Corollahoz viszonyitva.
Amit erdemes tudni:
Kivulrol gyakran lehetetlen megmondani a kulonbsegeket, a valtokon nincs feltuntetve cikkszam, se tipus. Csak a valtoharang cikkszama, de az kb semmit nem jelent. C15x es C5x valtokon gyakran a harangban C60-as jelzes van, de az semmit sem jelent.
A Toyotanal a hivatalos jeloles szeint C, mint C sorozatu valto aztan 15 vagy 5 vagy 25, ami az 5 sebesseget jeloli. Minden mas egyedi eset, van E12-es 1.6-os Corolla C52-es valtoval es MR2 1.8-as is C52-es valtoval. Hiaba C52 mindketto az utobbi erosebb es az MR2 eseteben a valtokulissza is total mas, azert atszerelheto.
Hasznalt valto keresesnel a legjobb utmutato az auto motor, alvaz es trim kodjait tartalmazo tablacska, mar ha van ilyen, azon tenylegesen rajta van a valto kodja is.
A kepen lathato mintapelda:
ZZw30, azaz MR2 MK3 1ZZ, 1.8 140HP
JT-s alvazszam, japan gyartas
02BC52, azaz sperr difis C52-es valto
[a csatolmányt egy admin törölte]