Az első az 1,4 iS, 1,5LS Civic-be való (BRK6E11), a második pedig az olyan Corollákba (BKR6EYA11), amelyet nagyon keményen hajtanak.
Normál esetben mindegyikbe 5-ös, alacsonyabb hőértékű gyertya való.
Elmondom, hogy mi mit jelent az NGK-nál:BK: 14 mm-es átmérőjű menet, 16 mm-es csavarkulcsfejjel
R: "resistor type", ez a technológiát jelenti az elektródák szigetelését illetően, nem mennék bele fölöslegesen
6: hőérték, a motor hőmérséklete alapján választjuk ki. Cél, hogy az adott motorhőmérséklethez igazítsuk az adott hőre belőtt gyertyákat. Pl. 5-ös kell normál vezetésre, 6-os kell erősen hajtós vezetésre.
E: menethossz: 19 mm
Y: V-hornyú (V-Groove) központi elektróda
A: speciális tervezésű a gyertya, erről külön info nincsen
11: gyertyahézag: 1,1 mm
Ha iridiumos gyertyát veszel, ott pl. már a kettőre ugyan azt a gyertyát adja meg iridiumosként az NGK. Szerintem nagy különbség nincsen közöttük. És ami nekem furcsa, hogy a sima BKR6E-11 is V-hornyos elektródás, pedig nem kéne annak lennie. Szerintem lehet használni őket felcserélve is, de azért a kettőt alaposan meg kéne nézni alakra előtte. De miután kapható mindegyik, ezért nem érdemes összecserélni őket.
A te új 1,8-as motoros, hajtósan (is) vezetett motorodba 6-os hőértékű gyertyát javaslok, az a legjobb, méghozzá az EYA-11-est.
A 8-as hőértékű gyertya már iszonyatosan meleg motorokhoz van, neked az nem lenne jó, mert nem égne le róla a koksz, hiszen alacsonyabb lenne a motorhőmérséklet, mint a gyertya optimális hőmérséklete. (A hőértéket egyébként az befolyásolja, hogy a gyertya a kialakítása során mennyi hőt tud a motornak átadni.)
Az 1,6-os 160 LE-s VTI Civic azért jobban terhelt motor, mint a tiedé, hiszen kisebb köbcentis, nagyobb lóerős és még magasabb fordulaton is pörög. Erre a gépkönyv azt írja, hogy normál vezetésre használjon BKR6E-11-et, erős, hajtós vezetésre pedig BKR7E-11-et. A tiedébe a 6-os bőven elég lesz, a pesti dugózáshoz és araszoláshoz még egy 5-ös jobb is lenne.