Érdekes ez a fék dolog. Nálunk az E12-es kb 30-40e-ret megy el egy garnitúra betéttel elől. Ehhez képest az E11-es >100e km-t. A jelenlegi japanparts betétben is van 30e km, de 1 mm-nyi kopás nem látszik rajta. A legelső betétet is 70e-nél azért kellett kicserélni, mert bekeményedett valahogyan, aztán elkezdte a tárcsát kicsinálni, vájatokat marni bele, félig sem volt elkopva ennyi futást követően.
Én nem tudom, hogy mi miatt van az, hogy az egyik gyári/utólagos fékbetét sokkal többet megy el az egyik kocsiban, mint ugyan az a gyári vagy utólagos márka egy másik, egyel újabb Corollában. Pedig nem hajtjuk másképpen a két kocsit, az E12-es még jobban kímélve van, mégis annak tiszta fékpor mindig a felnije, míg nálam sose látszik semmi fékpor sem, sőt a betét sem kopik és a tárcsa sem vállasodik. A két kocsi közötti tömeg is <50 kg, szóval nagyobb terhelésnek sincsen az E12-es fékrendszere kitéve. Minden gyártó az E12-esre puhább betétet készít?!
Azt még valaki meg tudná mondani, hogy miben különbözik az E11-es és az E12-es főfékmunkahengere és a fékrásegítője? Esetleg az E11-be bele lehet-e az E12-es fékrendszerét valamilyen mértékben építeni?
Ha erősen nyomom a féket, akkor érezni egy szilárd koppanást, ahonnan nem lehet már tovább nyomni a pedált, kb a padló fölött 3-4 centivel. Mikor légtelenítjük, akkor viszont teljesen beesik a pedál, tehát nem a munkahenger dugattyúja érte el a végpontot. Ez a vákumos rásegítő ütközőpontja vagy mitől koppan egy bizonyos ponton, ha erősen nyomom? Biztosan nem fékmunkahenger, én a rásegítőre gondolok, hogy ott fogyott ki a vákuum és hirtelen ott felkemányedik.