Nekem is volt az a tikk tikk hang, illetve van is de már nem hallom, a szelektív hallásom kiszűri, és különbenis a szép motorhang elnyomja
Tavaly télen tűnt fel, főleg akkor hallani, ha hidegben alapjáraton jár a motor. Az utastérbe nem hallatszik be, csak a motortér körül kívülről jól hallható, pl hósepregetés és előmelegítés közben.
Olyan hangja van mintha kattogna szelep, először azt gondoltam, hogy a hideg miatt lehet de mivel semmi gond nincs a kocsival motorikusan és egy szelep nem nagyon tud ilyet, mert nem volt szinkronban a motorral hanem állandó ütemben adja a hangot. Hidrotőke hálistennek nincs a motorban, az se tud megragadni... Nem foglalkoztam a dologgal, ez ilyen.
Aztán most télen elkezdtem utánajárni, hogy miért olyan "magas az alapjárat", mármint miért nem 750 hanem 850rpm (mint kiderült ez üzemszerű és az elektromos fogyasztók bekapcsolásakor az ECU megemeli) de még elötte teljesen feltérképeztem az alapjárat szabályzás rendszerét... eközben olvastam egy Starletes fórumon, hogy ezt a hangot mi okozza.
Nem a szívó/kipufogó szelepktől jön a hang, hanem az alapjárat szabályzó szelep csinálja. Ott van a fojtószeleppel átellenes végén annak a doboznak amiből a levegő a szívó szelepekhez megy. Ezt kb 10Hz-es jellel nyitogatja az ECU és a nyitási időt változtatgatja, ami nincsen szinkronban az injektorokkal és a szelepekkel meg semmivel szóval azért olyan mintha félreütne, és igen kicsit hangos, nem nyomja el a motor alapjáraton. Viszont ha gázt adok akkor nekem ezt a szelepet lezárja az ECU és megszűnik a kattogása, ha lekapom a lábam a gázról akkor egyből ujrakezdi. meleg motornál már csak keresve hallani.