Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887311 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

jrtom

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5010 Dátum: 2010.03.06 21:21:33 »
Igazad van, Mit iszol? :) Megnéztem én is a könyvet. Csak furáltam elsőre ezt a méretet, mert elsőre olyan kicsi lenne rá. Én biztos nem raknák rá 14-es kereket, de hát ez az én bajom:)
Mégegyszer elnézést a tévedésért!

Szeva! E12-es Corollára nem raknák a helyedben 14-es kereket, ha egyáltalán rámegy nem tudom. Meg a gumi méret is bőven alatta van a gyári méretnek. De te tudod.

2002-es (E12) Kombi Corollához keresek hátsó ablaktörlőt, jó minőségű acél vagy alufelnit (175/70R14 gumihoz, 5.5x14, 4x100x54 felniméret, 39 ET.), használt jó állapotú nyári gumikat.

Ajánlatokat ide, pübe, vagy hunited@gmail.com

Köszi :)
A 175/70-R14 mérete az E12-nek-legalábbis a kezelési könyve szerint! Az valóban igaz, hogy a többi méret a könyvben 195/60-R15/az enyém ilyen/, ill. 195/55-R16/TS-é/,
pedig átmérőben van köztük külömbség: 601mm-615mm-621mm.
Corolla TS, Facelift

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5011 Dátum: 2010.03.06 21:50:07 »
A 175/70-R14 mérete az E12-nek-legalábbis a kezelési könyve szerint! Az valóban igaz, hogy a többi méret a könyvben 195/60-R15/az enyém ilyen/, ill. 195/55-R16/TS-é/,
pedig átmérőben van köztük külömbség: 601mm-615mm-621mm.
Ennyi különbség belefér, tűréshatár alatti az eltérés....egyébként tudtommal a 2002-es modellévben szerelték 14collal a belépőbb alap és terra modelleket, de  (ha jól tudom) az első év után a 195/60R15 ment már az alapmodellekben is......én sem vennék rá 14colost..

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5012 Dátum: 2010.03.07 00:08:46 »
Idézet
azt is lehetne, hogy a kiálló maradék részt levágom, majd a maradék 1 centis menetbe csavarom bele a csavart... Mondjuk ahhoz sokat kellene bontani, mert a csavar feje nem menne be odáig a váltó merevító bordáig miatt sem...
Nem fogja bírni az a kevés menet a normális meghúzást.

Idézet
Annyit módosítanék a leírásodon, hogy én nem ragasztanám a csőcsonkot, hanem van egy spéci olaj és hőálló tömítő pasztám, ami olyan, mint a sziloplaszt, csak fekete. Az olajkarter tömítésére találták ki. Szerintem az lenne a jobb, mert az oldható, ha nagy a baj vagy szivárog vagy ilyesmi... Szerinted ragasszam vagy pasztázzam le ezzel?
Azok a tömítőpaszták viszont rugalmasak annak a betétnek viszont merevnek kellene lennie. Mondjuk oda vékonyan kell csak... Ha beragasztod fémragasztóval és neadjisten szivárogna, még mindig finoman körbe tudod kenni az összeeresztésnél pasztával. Úgyhogy Te döntésed, a pasztás ötlet sem rossz...

Jah amúgy írtad korábban, hogy nem bízol a fémragasztásban...
Egyszer sikerült beleszabnom egy klímakompresszor tengelyébe azt a csavar ami ráfogja az ékszíjtárcsát. Mi ilyennel nem szoktunk pöcsölni, van egy alvállalkozó komoly felszereléssel aki ezeket megoldja... Kivittem hozzá, ki is fúrta a beletörött darabot, viszont új menetet az istennek nem tudott vágni a tengelybe, mert olyan keményre edzett anyag volt. Úgyhogy a kifúrt lyukba egy szegecsféle lett esztergálva majd beragasztva Loctite fémragasztóval, ami tartotta az ékszíjtárcsát. Úgy alakult hogy újra szét kellett szedni a mágneskapcsolóját... Nem lehetett a ragasztását szétszedni, olyan atomstabil volt. Újra csak a fúrás segített, de még úgysem volt egyszerű...
Úgyhogy én azóta hiszek benne, nem mindenható, de rengeteg helyen használható...
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5013 Dátum: 2010.03.07 00:56:22 »
Köszönöm a segítséget!

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5014 Dátum: 2010.03.07 10:31:00 »
Ma higgadt fejjel nekiálltam kicsit gondolkodni.

Végülis 2 féle megoldás létezik. Az első, amit már említettem, egy csőtoldat, amellyel a meglévő menetet kivezetem kicsit és a végén egy csavarral lezárom.

A második megoldás, hogy finom kézi esztergagéppel lekapatom a maradék menetet, aztán így hozzá lehet férni az alsó 1 cm-nyi menetrészhez. Csak ugye azt nagyon finomra kell csiszolni, hogy azon a rézalátét tömítsen rendesen...

Hezitálok, hogy melyik megoldást válasszam. A csöves jár a legkisebb váltó faragással, a másik megoldás viszont olyan lenne, mint a gyári, csak éppen rövidebb menettel...

Szerintetek?

("kézi eszterga") Gumi alátétben spekulálj, vagy "O" gyűrű, 1csepp menetragasztóval, vagy más rögzítési formációval.

-meghúzni sem kell annyira
-egyenletlen felületen is jobban tömít
-bordák miatt vasfűrésszel hornyot vágsz, csavarhúzóval meghúzod
-rögzítésről gondoskodsz

Ha ez nem tetszik még van ötletem.
-kúpos menetű műanyag (danamid) csavar, meghúzásnál pusztán a menet tömítene
-letört csonkot nem kéne bántani



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.07 10:57:14 írta Egükém »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5015 Dátum: 2010.03.07 13:17:33 »
Ez a kúpos műanyag csavar mennyire erősen feszíti szét a menetet? Nem repeszti szét? Másik: kibírja-e az olajat? Hol lehet kapni?

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5016 Dátum: 2010.03.07 22:01:37 »
Mivel, hogy műszaki műanyagról beszélünk természetesen bírja az olajat. (Google a barátod)
Profi esztergályos által megcsinálva, előbb tömítene a menet, mint komoly feszítő hatást kifejtene.
Talán ha csinálnál profibb képeket a csonkról még pontosabbat lehetne tudni.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5017 Dátum: 2010.03.07 22:35:33 »
Ma már nem megyek le a jéghideg garázsba fotózni, így is meg vok fázva...

A helyzet az, hogy 2 megoldás között hezitálok, a műanyagos megoldást elvetettem. Eléggé nehezen beszerezhető itt a danamit megoldású műanyag csavar, meg a menetemelkedése is spéci a gyári csavarnak.

Az első variáció, hogy a maradék menetrészt kiszedem. Ekkor a maradék 1 cm-es menetrészbe megy bele a gyári csavar. Gyakorlatilag ez gyári megoldást eredményezne. Pont a gyári csavar hosszával megegyező hosszúságú menetszakasz lenne, ha a tömítést is odaszámolom. Ez esetben a tömítés lenne a kérdéses, az alátétes megoldás ugyanis nem játszik, mert annyira síkra nem lehet lecsiszolni a menet szélét, ahol felül a csavar. Gumitömítéssel lehetne ezen segíteni szerintem.

A második megoldás a már említett cső esztergálása, amely egyik felén kívül, a másik felén belül menetes. A külső menetes felét be lehetne ragasztani menettömítős fémragasztóval, a belső menetes fele pedig egy csavarral zárna, amely onnantól kezdve a leeresztőcsavar feladatát töltené be.

Az első megoldás során a menettömítés fontos minden egyes olajcserekor. A második megoldás esetén csak a toldócsövet kell egyszer letömíteni a külső menetes felénél...


Ami friss mérés, hogy a külső fél menetperem eltávolítása esetén az alsó menetperembe be lehet a gyári csavart úgy tenni, hogy annak a feje nem akad bele semmibe sem. Nekem most ez az első megoldás a legszimpibb. A külső perem le lenne vágva, ami megmarad. A belsőbe meg megy a csavar, amely sztem eléggé erősen tartana ott. A menettömítését meg spéci pasztával meg tudom oldani. Végülis minden egyes váltóolaj-cserekor menettömítő pasztázni kellene így a gyári csavart, amúgy más dolog nem lenne sztem vele.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5018 Dátum: 2010.03.07 22:42:17 »
Toldó csöves megoldás gagyi, barkács benyomását kelti.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5019 Dátum: 2010.03.07 22:43:15 »
Toldó csöves megoldás gagyi, barkács benyomását kelti.
Akkor az első megoldás lesz. Az kinézetre is gyári.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5020 Dátum: 2010.03.08 11:08:39 »
2002-es (E12) Kombi Corollához keresek hátsó ablaktörlőt, jó minőségű acél vagy alufelnit (175/70R14 gumihoz, 5.5x14, 4x100x54 felniméret, 39 ET.), használt jó állapotú nyári gumikat.
Ha úgyis kell felnit venned, akkor a 14-es helyett sokkal inkább javasolnám az E12-esre amúgy is jóval nagyobb arányban szerelt 15-öst; a leginkább jellemzően gyárilag első szerelésként alkalmazott 195/60x15 méretű gumival. Ez gyakorlatilag minden szempontból jobb választás, mint a 175/70x14; főleg az autó kanyarvételi és fékezési jellemzői javulnak vele sokat, egy szóval: biztonságosabb lesz  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5021 Dátum: 2010.03.08 11:25:42 »
barna.czukor: nekem a Xanyi által leírt verzió tűnik szimpinek. Én nem biztos, hogy gyengíteném ott tovább az anyagot azzal, hogy leszedem a megmaradt menetrészt és a feleakkora menetbe próbálom rögzíteni a csavart. Valszeg megvan az oka, hogy miért ilyen toldatosra csinálták.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5022 Dátum: 2010.03.08 13:37:14 »
barna.czukor: nekem a Xanyi által leírt verzió tűnik szimpinek. Én nem biztos, hogy gyengíteném ott tovább az anyagot azzal, hogy leszedem a megmaradt menetrészt és a feleakkora menetbe próbálom rögzíteni a csavart. Valszeg megvan az oka, hogy miért ilyen toldatosra csinálták.
2-re viszem a szerelőhöz, aztán megaszongya ő is. Eléggé tele van a tököm már az egésszel... :banging:

Nehéz eldönteni, hogy melyik megoldás lenne az igazi.  :hmmmm:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5023 Dátum: 2010.03.08 14:00:43 »
Hogy van most megoldva hogy elviszed  szerelőhöz? Ez tényleg egy sajnálatos eset, én 1x cseréltem váltó olajat 60ezer körül, de én alátétet nem cseréltem ki, mert elfelejtettem vinni magammal a garázsba meg nem volt új.
Majd kíváncsi leszek a javítás mikéntjére, gondolom ezt amúgy is megosztod velünk.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5024 Dátum: 2010.03.08 14:03:04 »
Hogy van most megoldva hogy elviszed  szerelőhöz? Ez tényleg egy sajnálatos eset, én 1x cseréltem váltó olajat 60ezer körül, de én alátétet nem cseréltem ki, mert elfelejtettem vinni magammal a garázsba meg nem volt új.
Majd kíváncsi leszek a javítás mikéntjére, gondolom ezt amúgy is megosztod velünk.
Gyári csavarből 2 mm belóg a hátsó menetre is. Ez teflon parasztszalaggal be van tekerve. Így csöpög, de odáig okés lesz. No comment.

Eneos 5W-30 van a váltóba, ugyan olyan kb, mint a 75W-85. 1 km-re jó lesz, azt olcsóbb. Úgy is ki lesz dobva a francba az 1 km után...

Paraszt megoldás, de job ötletem nincsen.