Ma már nem megyek le a jéghideg garázsba fotózni, így is meg vok fázva...
A helyzet az, hogy 2 megoldás között hezitálok, a műanyagos megoldást elvetettem. Eléggé nehezen beszerezhető itt a danamit megoldású műanyag csavar, meg a menetemelkedése is spéci a gyári csavarnak.
Az első variáció, hogy a maradék menetrészt kiszedem. Ekkor a maradék 1 cm-es menetrészbe megy bele a gyári csavar. Gyakorlatilag ez gyári megoldást eredményezne. Pont a gyári csavar hosszával megegyező hosszúságú menetszakasz lenne, ha a tömítést is odaszámolom. Ez esetben a tömítés lenne a kérdéses, az alátétes megoldás ugyanis nem játszik, mert annyira síkra nem lehet lecsiszolni a menet szélét, ahol felül a csavar. Gumitömítéssel lehetne ezen segíteni szerintem.
A második megoldás a már említett cső esztergálása, amely egyik felén kívül, a másik felén belül menetes. A külső menetes felét be lehetne ragasztani menettömítős fémragasztóval, a belső menetes fele pedig egy csavarral zárna, amely onnantól kezdve a leeresztőcsavar feladatát töltené be.
Az első megoldás során a menettömítés fontos minden egyes olajcserekor. A második megoldás esetén csak a toldócsövet kell egyszer letömíteni a külső menetes felénél...
Ami friss mérés, hogy a külső fél menetperem eltávolítása esetén az alsó menetperembe be lehet a gyári csavart úgy tenni, hogy annak a feje nem akad bele semmibe sem. Nekem most ez az első megoldás a legszimpibb. A külső perem le lenne vágva, ami megmarad. A belsőbe meg megy a csavar, amely sztem eléggé erősen tartana ott. A menettömítését meg spéci pasztával meg tudom oldani. Végülis minden egyes váltóolaj-cserekor menettömítő pasztázni kellene így a gyári csavart, amúgy más dolog nem lenne sztem vele.