Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2941144 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4425 Dátum: 2009.10.25 23:18:24 »
Szervusztok!
Az alábbi problémáim vannak a Corollámmal (1,4B 2004/12, Terra, 60e km): hűvösebb időben 1800-as fordulat körül finoman rángat bármelyik fokozatban (se alatta se felette) Mi lehet ennek az oka?(új korában nem csinálta, teljesen simán ment 2-3 évig). Nem vészes a dolog, de azért zavaró. A másik, hogy 2-3 hónapja gyorsításkor 3000 környékén becsörög. Csak itt, más fordulaton nem csinálja. Nemrég lett gyertya cserélve, az eredeti Bosch helyett NGK-t kapott a gép. Lehet valamelyik gyertya a ludas? Épp ma csináltam egy ECU Reset-et, de sajnos nem segít, még mindig csörög. Normális helyeken tankolok, kúttól független a csörgés 3000 környékén. Ha valakinek van ötlete megköszönném.
Üdv
Gábor
Szia!

A kis fordulati rántgatás lehet a gyertya hibájából adódóan, de valószínűbbnek tartom azt, hogy a legtömegmérőd elkoszolódott. Ki kell szerelni (ott van a legszűrőházba belecsavarozva), majd kontaktspray-vel megfújni alaposan olyan 20-30 cm-ről. Arra figyelj, hogy nehogy leszakadjon a sok kis egérkaki a drótokról, mert akkor kukás a cucc és öléggé húzos az új... Ha megszáradt, akkor vissza kell szerelni, majd ECU-reset és próba. Nálam ez megszűntette ezt a kis fordulati rántgatást, illetve az egyik hamerom Yaris-ánál is...

A csörgés állítólag tipikus VVT-i betegség, az ECU okozza az eddigi ismeretek szerint, de én ebben nem vagyok még biztos. Jelenleg a probléma vizsgálata folyik itt a kollégákkal...
Eddig ECU resettel orvosolták, ami 250 pénz a mkereskedésben, olcsóbb megoldáson dolgozunk. Sztem a kopogásérzékelő környékén megy tönkre valami, attól csörög.

Javasolni szokták a 100as benzint, sokaknál ez megoldja a bajt, bár nem egy olcsó megoldás ez sem hosszabb távon...

Minden esetre én a helyedben mielőtt bármi mást tennék, visszacsapnám a régi Bosch gyertyákat és próbálgatnám úgy. Ha akkor nem csinálja, akkor a gyertya a hibaforrás, ha csinálja továbbra is, akkor nem a gyertya az oka, csak véletlen az egybeesés...


Kérdezem a többi kollégát, hogy akinek csörög a VVT-i motorja, azoknak  mikori gyártású a kocsija és hol rakták össze, illetve mi a pontos típusa?
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.25 23:20:46 írta barna.czukor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4426 Dátum: 2009.10.26 00:16:04 »
G6-os Cori sebváltója szerintetek beépíthető 1.6 VVTI-be?
Sokat pályázok és nincs szivem gyilkolni a gépet, 3500-as fordulat felett meg amúgy is drasztikusan megugrik a fogyi!
Úgy tudom a G6-nak picit hosszabb volt a 6-ja, mint a normál 5.

Mi a véleményetek?  :helpsmilie:
Nem hinném, hogy egyszerűen csereszabatos lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4427 Dátum: 2009.10.26 07:57:58 »
Hülye kérdés: gyertyákat hány km-enként illik cserélni?
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4428 Dátum: 2009.10.26 08:34:19 »
Úgy tudom minden 60 ezernél
Gabe 254.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4429 Dátum: 2009.10.26 08:38:43 »
Akkor még van 15-20 ezer hátra. Köszi.  :flowers:
         

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4430 Dátum: 2009.10.26 08:47:33 »
Sziasztok,

Lassan el kellene vinnem 90.000-es szervízre a Corollámat (1.4 D4-D Wagon 2006). az autóról: decemberig még garis.

Több kérdésem is lenne:
0, mire készülhetek szerintetek ? :)
1, az olaj szűrőt, üzemanyag szűrőt rájuk hagynám, de ha viszonylag egyszerűen megoldható a levegőszűrő és a pollenszűrő cseréje, akkor azt akár magam is elvégezném. A pollenszűrő csere OK. A levegőszűrő csere egyszerűen megoldható?
2, Hol érdemes venni pollen illetve levegőszűrőt? (vagy hagyjam a dolgot és a szervíz intézze? vagy a szervíz cserélje, csak vigyem a cuccot?)
3, mit gondoltok a garancia hosszabbításról?

köszi!




kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4431 Dátum: 2009.10.26 08:54:05 »
Ha te cseréled az olajat és egyebet, a garid sztem megszűnik.  :hmmmm:

Olajat vigyél (beszéld le a kereskedéssel, hogy vihesd az olajat), vannak olcsó helyek, a többiek az olajos topicban majd megmondják, pontosan mit vegyél az autóba (vagy olvass ott vissza).

A 90 ezres egyébként nagyszerviz, tehát nem lesz túl olcsó mulatság. Érdemes lenne több kereskedéstől ajánlatot kérni, hogy mennyiért vállalják a 90 ezres szervizt, nincs kizárva, hogy pl. Kiskőrösre vagy Veszprémbe is megéri lemenni! (Többen járnak ezekre a helyekre.)
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4432 Dátum: 2009.10.26 08:54:39 »
Nekem a 90ezres szerviz 2008 májusában 44 ezer volt. Ebben volt váltóolaj csere, olajcsere, olajszűrő. Olaj is, váltóolaj is drága volt (9 ezer és 17 ezer)
Légszűrőt, pollenszűrőt érdemes gyárit venni. Jobb helyeken nem számolnak fel a cseréért, lévén, hogy mindkét művelet kb 1 perc.

Én a helyedben magam venném az olajat meg a váltóolajat, és hagynám a szervizre, hogy a többit cseréljék, rakják bele.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4433 Dátum: 2009.10.26 08:55:31 »
Ha te cseréled az olajat és egyebet, a garid sztem megszűnik.  :hmmmm:
Sztem ő nem emlegetett saját kezi olajcserét...  :winkiss:
Gabe 254.

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4434 Dátum: 2009.10.26 09:05:39 »
Ha te cseréled az olajat és egyebet, a garid sztem megszűnik.  :hmmmm:

Olajat vigyél (beszéld le a kereskedéssel, hogy vihesd az olajat), vannak olcsó helyek, a többiek az olajos topicban majd megmondják, pontosan mit vegyél az autóba (vagy olvass ott vissza).

A 90 ezres egyébként nagyszerviz, tehát nem lesz túl olcsó mulatság. Érdemes lenne több kereskedéstől ajánlatot kérni, hogy mennyiért vállalják a 90 ezres szervizt, nincs kizárva, hogy pl. Kiskőrösre vagy Veszprémbe is megéri lemenni! (Többen járnak ezekre a helyekre.)

Már egy pollenszűrő cserénél is megszűnhet a gari?

Olaj ügyében OK köszi!

Gari hosszabbításról mit gondolsz?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4435 Dátum: 2009.10.26 09:29:01 »
Pollenszurot sztem kicserelheted minden gond nelkul. Eszre se veszik :winkiss: (Csak ugyelj arra, hogy ra 3 napra a szervizben ne csereljek le ismet  :szemez: )
Tekintettel arra, hogy mar 90 ezernel es 3 evnel jarsz, a mostani markaszervizes latogatas gyakorlatilag mar csak akkor "eri" meg ha veszel plusz garit (ha levesszuk a kesobb hipererzekeny masodiktulajt, aki pecset/szamlak nelkul nem veszi meg.)
A plusz gari szerintem mindenkinek maga izlese. Magamrol tudok nyilatkozni: nekem is dizel autom van es biztosan fogok plusz garanciat venni. Ha ne adj Isten 4,5evesen 150ezer km-nel betoyik benne vmi "finomsag" akkor oda az addigi sporolas.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4436 Dátum: 2009.10.26 09:49:22 »
Hülye kérdés: gyertyákat hány km-enként illik cserélni?
Gyárilag 60.000-nél, de szerintem 30.000-nél. Denso nekem bejött... És occó.

micimac

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4437 Dátum: 2009.10.26 10:17:10 »
Pollenszurot sztem kicserelheted minden gond nelkul. Eszre se veszik :winkiss: (Csak ugyelj arra, hogy ra 3 napra a szervizben ne csereljek le ismet  :szemez: )
Tekintettel arra, hogy mar 90 ezernel es 3 evnel jarsz, a mostani markaszervizes latogatas gyakorlatilag mar csak akkor "eri" meg ha veszel plusz garit (ha levesszuk a kesobb hipererzekeny masodiktulajt, aki pecset/szamlak nelkul nem veszi meg.)
A plusz gari szerintem mindenkinek maga izlese. Magamrol tudok nyilatkozni: nekem is dizel autom van es biztosan fogok plusz garanciat venni. Ha ne adj Isten 4,5evesen 150ezer km-nel betoyik benne vmi "finomsag" akkor oda az addigi sporolas.

 :clap:
köszi!
Értem, én is gari felé hajlok. soha nem lehet tudni...

akkor kérek ajánlatot 1-2 helyről, aztán meglátjuk :)

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4438 Dátum: 2009.10.26 13:28:55 »
Gyertyacseréhez kis adalék: Nemrég, 105 ezernél olaj- és szíjcserekor szerelővel kivettünk egy gyertyát is. Érdemes volt, mert a középső elektróda erodálódott, amúgy ettől eltekintve tiszta és ép volt. Azt javasolta, ne várjak a cserével 120 ezerig. Azóta gyertyákat cseréltem és nagyon észre lehet venni. (Denso volt, Denso lett)
Azóta kételkedem kicsit, hogy hatvanat elmegy egy garnitúra gyertya, mégha gyári is.
1.4VVti (2004)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4439 Dátum: 2009.10.26 17:06:38 »
Gyertyacseréhez kis adalék: Nemrég, 105 ezernél olaj- és szíjcserekor szerelővel kivettünk egy gyertyát is. Érdemes volt, mert a középső elektróda erodálódott, amúgy ettől eltekintve tiszta és ép volt. Azt javasolta, ne várjak a cserével 120 ezerig. Azóta gyertyákat cseréltem és nagyon észre lehet venni. (Denso volt, Denso lett)
Azóta kételkedem kicsit, hogy hatvanat elmegy egy garnitúra gyertya, mégha gyári is.
Ezért cserélem én a gyertyákat 30.000 km-enként.