Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902034 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3675 Dátum: 2009.06.24 23:49:00 »
Az injektorok 7000km-t futottak nalam. Hutes miatt ne aggodj. 22.000km alatt semmi gondom nem volt, barmilyen hosegben (bar en is neztem nagyobb hutot), de soha semmi gond, gyakrabban megy a venti.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3676 Dátum: 2009.06.25 08:04:27 »
Mit gondoltok erről, jó lehet? Meg hova lehetne rögzíteni?(azt írja az egyik érdeklődőnek hogy csavaros)
http://www.vatera.hu/toyota_corolla_tetoszarny_148729652.html

Ez olyan TTE utánzatnak tűnik (eredetinek nagyon olcsó), ha méretpontos akkor jól fog kinézni, nekem is ilyen van. Arra a kis műanyag keretre van csavarozva ami az ablak fölött van. Ha nem pontos akkor is rá lehet faragni, de az már nagyobb türelmet igényel.  :D

én ugyanezt vettem meg csak egy kicsit drágábban...nyugodtan megveheted...
BLACK COROLLA TS 2005

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3677 Dátum: 2009.06.25 23:05:48 »
Mozso, -illetve bárki sokat olvasott emberke- a soksok pdf-edben nem néznél szét, hogy az 1.4D4d váltója meg a most megjelent 6gangos váltó miben tér el? A 6gangosat itt nem (máshol sem) találom, az enyém elvileg ez: katt

Elméleti-gyakorlati előnyök-hátrányok mik lehetnek? Külföldi fórumon láttatok-e esetleg ilyen átépítést?
kisa
born to ride

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3678 Dátum: 2009.06.26 08:07:52 »
Neked C sorozatu valtod van (C53 vagy C53A) ez csak a valton levo tablat megnezve derul ki pontosan melyik, szerintem. Az uj Corollaban EA61-es valto van (amirol nem sokat tudni). Igy nez ki: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2007_TOYOTA_COROLLA_ADE150L-AEFNXW_3301.html

Szerintem semmi esely ezt atrakni kozdarab, feltengelyek es egyebek esztergalasa nelkul. Amugy a valtod attetelei megegyeznek a benzinessel, kiveve a 5-ost. A Corolla TS/Celica C60-as valtojat mar volt aki atrakta, de az benzinesrol benzinesre volt. Erosen valoszinu, hogy a C50+C60-as es a a te C53-asod valtohaza es felfogatasa mas, de ezt csak eloben lehetne lemeregetni. Egyszerubb lenne a belet cserelni nem?

Toyota valtok: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_transmissions
Valto attetel kalkulator: http://www.geocities.com/vvtlikick/calculator.html
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3679 Dátum: 2009.06.26 12:49:28 »
Megkérdeztem ezt az 1.4 - 1.8 átalakítást a Corollához.

Ha kell 1.8-as injektor szolj. Megalkuszunk.

Egyébként gondolkodóba estem a hűtés miatt. Mivel kb. 30%-al fog nőni a teljesítmény számolni kell azzal, hogy 35-40%-al nőhet a termelt hő is a nagyobb munkavégzés + a hatásfok miatt. De lehet, hogy többel ezt nem tudom. A meglévő 1.4-es motorhoz való hűtőrendszer vajon elegendő lesz majd a több hő elvezetéséhez, értve ez alatt a radiátort, ventit folyadéktartály térfogatot ??? Az ebayes  képek alapján az 1.8 Avensisekben más a vízpumpa is, gyanítom nagyobb teljesítményű legalábbis egységnyi idő alatt nagyobb térfogatú hűtőizet tud áramoltatni. Tehát ha a vízpumpa marad, akkor nem lesz gond hosszútávon  a hűtéssel ?




Tutinet miért nem veszed meg bontóból a cuccokat mint ahogy Tomiék is teszik?Nem kellene mindennel bénázni,cikkszámokat keresgélni hanem egyben meg lenne minden.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3680 Dátum: 2009.06.26 14:04:26 »
Szerintetek az normális ha egy xenon 1évig bírja?A bal első nem világít...Mennyi gari van erre?Simán ugyanolyan izzót gondolom lehet kapni nem?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3681 Dátum: 2009.06.26 14:06:47 »
Szerintetek az normális ha egy xenon 1évig bírja?A bal első nem világít...Mennyi gari van erre?Simán ugyanolyan izzót gondolom lehet kapni nem?
Kérdés, hogy mennyit mentél vele km-ben? Elvileg kortól függetlenül 80.000 km-t el kellene mennie.

Garit nem tudom, szerintem van rá, ha a kocsi nem ment annyi km-t...

Izzót lehet kapni ugyan olyat is, csak >10.000.  :hmmmm:

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3682 Dátum: 2009.06.26 14:30:38 »
Majd talán ha Trotter kolléga itt lesz akkor elmondja mit tud,Tőle vettem vagyis Ő intézte.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3683 Dátum: 2009.06.26 15:03:02 »
Sztem nem szervízben veszik a Tomiék hanem bontóban és az ebay-es cucc sem a gyári,mert akkor ugye nem lenne olcsó.Sztem ez a logikája a dolognak.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3684 Dátum: 2009.06.30 18:12:45 »
Majd talán ha Trotter kolléga itt lesz akkor elmondja mit tud,Tőle vettem vagyis Ő intézte.
Ez H7-es H.I.D. szett?
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3685 Dátum: 2009.06.30 22:28:41 »
Szerintetek az normális ha egy xenon 1évig bírja?A bal első nem világít...Mennyi gari van erre?Simán ugyanolyan izzót gondolom lehet kapni nem?
Szia!

Nekem is ilyen volt most, kb. pont 1 évet bírt (Pontosan 13 hónapot). Ha Xenon jó drága lesz. Nekem H4-es kellett bele, 69900+fa lett volna, kicserélték viszont garba, mert többet kéne bírjon. Garlapon 58.000 Ft költség volt elszámolva, benne fél óra munkadíj.
Debrecenben csinálták.
Égő nem is volt raktáron, soha nem kellett cserélni még új corollába.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3686 Dátum: 2009.07.01 23:56:06 »
Szerintetek az alábbi teendőknél mekkora szervízdíjjal számoljak:
- Olajcsere (Hozott olaj, ezt viszem)
- Olajszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Légszűrő csere
- Klíma fertőtlenítés+feltöltés
- Megnézetni ablaktörlőt (Cserélték múltkor, de azóta is csíkoz)
- Megnézetni szellőzőrendszert, rádió beépítése (cseréje) óta vezető oldali középső résznél rossz, nem jön rajta levegő
- Fékek megnézetése, jelezve sok lesz a hegyi menet a következő ciklusban (ergo valószínű cserélik őket)
- Fékfolyadék csere (DOT 5.1-re ugye:D)
- Motormosás (elég piszkos)

Amúgy állapotfelmérést, általános ellenőrzést csinálni a kocsin. 37500 km lesz kb az autóban addig, 22500nal volt szervizben.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3687 Dátum: 2009.07.02 01:32:41 »
Ahogy összeadogattam 65.000 kb fékbetétcserével együtt.

Ebből te le tudsz faragni ezzel:
- A gyári 2.400-as olajszűrő helyett 1.300-ért veszel Mann-Filtert.
- Te veszed a pollenszűrőt (akármilyen occó jó, úgyis fél év múlva tiszta kosz) 2.000-ért a 7.500-as gyári helyett. (Ha aktív szeneset akarsz, azt meg kell fizetni. Amúgy fölös szerintem.)
- Te veszed a légszűrőt (Wix, Japanparts) 3.000-ért 5.000 helyett. A Mann ebből jó, csak drága, nem ér annyit, ahogy a gyári sem.
- Te viszed a fékfolyadékot. Mintex DOT 5.1 1l-es 2.100. Castrol Response DOT4 1literes ~2.000 (autoteka).
- Ha sz.r az ablaktörlő, akkor vegyél Bosch-t vagy Valeot, azt rakd fel magad. Ők sem tudják megjavítani, ha sz.r. Csak a gyári sokkal drágább...
- Motormosás fölösleges. Otthon slag és kefe tökéletes és occó, ha nagyon psizkos lenne a motor...

Mellesleg a fékbetét állapotától függ a csere. Lehet, hogy még elmegy sokat. Így egy 20.000-rel biztos kevesebbet fizetnél...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3688 Dátum: 2009.07.02 06:45:42 »
ezek a munkák munkadijjal és alkatrészekkel együtt egy nagyon széles ártartomány jelentenek
simán lehet a duplája is a "megnézetés"  :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3689 Dátum: 2009.07.02 07:42:16 »
Ahogy összeadogattam 65.000 kb fékbetétcserével együtt.

Ebből te le tudsz faragni ezzel:
- A gyári 2.400-as olajszűrő helyett 1.300-ért veszel Mann-Filtert.
- Te veszed a pollenszűrőt (akármilyen occó jó, úgyis fél év múlva tiszta kosz) 2.000-ért a 7.500-as gyári helyett. (Ha aktív szeneset akarsz, azt meg kell fizetni. Amúgy fölös szerintem.)
- Te veszed a légszűrőt (Wix, Japanparts) 3.000-ért 5.000 helyett. A Mann ebből jó, csak drága, nem ér annyit, ahogy a gyári sem.
- Te viszed a fékfolyadékot. Mintex DOT 5.1 1l-es 2.100. Castrol Response DOT4 1literes ~2.000 (autoteka).
- Ha sz.r az ablaktörlő, akkor vegyél Bosch-t vagy Valeot, azt rakd fel magad. Ők sem tudják megjavítani, ha sz.r. Csak a gyári sokkal drágább...
- Motormosás fölösleges. Otthon slag és kefe tökéletes és occó, ha nagyon psizkos lenne a motor...

Mellesleg a fékbetét állapotától függ a csere. Lehet, hogy még elmegy sokat. Így egy 20.000-rel biztos kevesebbet fizetnél...
Fékbetétet gondolom ha felemelik a kocsit meg tudják nézni hogy áll, nem feltétlen kell csavarjaira szedni az egészet.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D