Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887187 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3555 Dátum: 2009.06.12 08:38:42 »
Azert annyit felhoznek Petyaa vedelmere, hogy az Aurisnal nem nagyon kell tokolni a beallitassal. A projektoros lampa miatt tu eles, egyertelmu vetitesi kepe van. Kulfoldi forumokon egybehangzoan allitjak, hogy az Auris adja magat a xenonositasra.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3556 Dátum: 2009.06.12 09:30:35 »
Én inkább a helyedben mennék a venni egy garnitúra Ferodo betétet bele, azt már intézném az esztergályossal a tárcsa szabályzást...
Nem egészen 1000 km-t futott betétgarnitúra van benne (22e km alatt már a 3.), nem a kopottság miatt kell "beavatkozni"...

Egyébként: 1. "a betét oldalán a kopófelületre merőlegesen belóg egy fémlap (kb 2 mm-t)" ott  nekem 3 fémlap is van. Melyiket kell buherálni? 2. "Ha ezt visszahajlítod, vagy levágod, akkor kussolni fog." Hogy hajlítsam vissza? Kicsit képletesebben nem magyaráznád el?  Köszi! Kf.felnim van, azt mondták még a kereket sem kell leszerelni a művelethez...
hazard

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3557 Dátum: 2009.06.12 11:57:02 »
Azert annyit felhoznek Petyaa vedelmere, hogy az Aurisnal nem nagyon kell tokolni a beallitassal. A projektoros lampa miatt tu eles, egyertelmu vetitesi kepe van. Kulfoldi forumokon egybehangzoan allitjak, hogy az Auris adja magat a xenonositasra.
Most nem direktbe Petyaa-ról van szó, hanem a sok gondatlan utólagos buherátorról. Amúgy szerintem is adja magát, én is raknék bele xenon-t.
Arra szerettem volna ennek kapcsán kilukadni, hogy nagyon alaposan kell eljárni, figyelni kell azt is hogy vakít-e, nem csak úgy beledobjuk, azt kész...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3558 Dátum: 2009.06.12 12:05:40 »
Én inkább a helyedben mennék a venni egy garnitúra Ferodo betétet bele, azt már intézném az esztergályossal a tárcsa szabályzást...
Nem egészen 1000 km-t futott betétgarnitúra van benne (22e km alatt már a 3.), nem a kopottság miatt kell "beavatkozni"...

Egyébként: 1. "a betét oldalán a kopófelületre merőlegesen belóg egy fémlap (kb 2 mm-t)" ott  nekem 3 fémlap is van. Melyiket kell buherálni? 2. "Ha ezt visszahajlítod, vagy levágod, akkor kussolni fog." Hogy hajlítsam vissza? Kicsit képletesebben nem magyaráznád el?  Köszi! Kf.felnim van, azt mondták még a kereket sem kell leszerelni a művelethez...

Valami nem stimmel akkor a fékrendszerrel. Ennyi km alatt három garnitúra irreálisan sok. Kivéve ha ész nélkül vezetsz, de gondolom nem erről van szó. Én keresnék a helyedben akkor egy márkaszervízt, vagy ha voltál már, akkor egy másikat... Ez nem állapot, hogy 20.000-rekért cserélgeted pár ezer km után...

Elvileg a betéten levő fémlapok közül 1 az, ami a hangért felelős, a többi meg a rögzítésért. Lehet, hogy van, aki felnin keresztül is megcsinálja, nekem tutira szét kellene szednem a féknyerget is... Szerintem nem lehet ezt csak úgy kitapintani, szét kell szedni, vizsgálni, látni kell, hogy pontosan mi van, mi ér hová... Elvileg egy fémlap felelős a kopásjelzésért, de én nem hiszem, hogy ezt szétszedés nélkül megtalálod (rutin nélkül).

Ha tényleg ez a fémlap van túlságosan hosszúra méretezve és fölöslegesen belóg, ekkor ezt egy csőrös fogóval vissza tudod hajlítani. Vagy le is csípheted. Most így látatlanban nem tudok többet mondani, csak annyit hogy ez nem 5 perc szerintem. Illetve minden képpen meg kell ezt oldani. Szerintem ha eddig gyári betét volt benne, akkor válts Ferodo-ra, nekem az nagyon bevált. Lehet, hogy az nem kopik el ilyen hamar...

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3559 Dátum: 2009.06.12 12:54:56 »
Valami nem stimmel akkor a fékrendszerrel. Ennyi km alatt három garnitúra irreálisan sok. Kivéve ha ész nélkül vezetsz, de gondolom nem erről van szó. Én keresnék a helyedben akkor egy márkaszervízt, vagy ha voltál már, akkor egy másikat... Ez nem állapot, hogy 20.000-rekért cserélgeted pár ezer km után...

Elvileg a betéten levő fémlapok közül 1 az, ami a hangért felelős, a többi meg a rögzítésért. Lehet, hogy van, aki felnin keresztül is megcsinálja, nekem tutira szét kellene szednem a féknyerget is... Szerintem nem lehet ezt csak úgy kitapintani, szét kell szedni, vizsgálni, látni kell, hogy pontosan mi van, mi ér hová... Elvileg egy fémlap felelős a kopásjelzésért, de én nem hiszem, hogy ezt szétszedés nélkül megtalálod (rutin nélkül).

Ha tényleg ez a fémlap van túlságosan hosszúra méretezve és fölöslegesen belóg, ekkor ezt egy csőrös fogóval vissza tudod hajlítani. Vagy le is csípheted. Most így látatlanban nem tudok többet mondani, csak annyit hogy ez nem 5 perc szerintem. Illetve minden képpen meg kell ezt oldani. Szerintem ha eddig gyári betét volt benne, akkor válts Ferodo-ra, nekem az nagyon bevált. Lehet, hogy az nem kopik el ilyen hamar...

Köszönöm és értékelem a segítő szándékodat. Egyébként ez a klasszikus auriszos fékcsikorgásos betegség. Az autó még garis, illetve a 12 hónap teljes garancián túli, de a Toyota - érezve, hogy nem kicsit sáros a dologban - e vonatkozásban kivételt tett. Szóval most van benne a 3. garnitúra (kb. 1000 kmt futott az új betétekkel) és mivel  még mindig visítgat telefonon egyeztettem a szervizzel, ahol a részletesen leírt tünetek alapján azt mondták, hogy "csak a kopást jelző fémlemezen kellene nyomni egy kicsit egy nagy csavarhúzóval a motor felé", ami nekik 5 perces művelet, mivel, mint mondták a kf.felnivel szerelt autókon még kereket sem kell levenni hozzá.
Azt gondoltam - és a szervizes is tanácsolta -, hogy meg tudnám én is csinálni a műveletet, de ezek szerint mégsem... Mindegy majd egy pesti utammal egybekötöm a szervizlátogatást... :hmmmm:
hazard

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3560 Dátum: 2009.06.12 12:59:37 »
Azt gondoltam - és a szervizes is tanácsolta -, hogy meg tudnám én is csinálni a műveletet, de ezek szerint mégsem... Mindegy majd egy pesti utammal egybekötöm a szervizlátogatást... :hmmmm:
Szívesen segítek, ha tudok, de több ötletem nekem sincs.

Szerintem szórakozzanak vele ők, ha már gyárilag el van b.szódva... :censored: Elvégre garis még a kocsi... Vidd vissza, azt oldják meg ők.

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3561 Dátum: 2009.06.12 22:48:24 »
Azert annyit felhoznek Petyaa vedelmere, hogy az Aurisnal nem nagyon kell tokolni a beallitassal. A projektoros lampa miatt tu eles, egyertelmu vetitesi kepe van. Kulfoldi forumokon egybehangzoan allitjak, hogy az Auris adja magat a xenonositasra.
Most nem direktbe Petyaa-ról van szó, hanem a sok gondatlan utólagos buherátorról. Amúgy szerintem is adja magát, én is raknék bele xenon-t.
Arra szerettem volna ennek kapcsán kilukadni, hogy nagyon alaposan kell eljárni, figyelni kell azt is hogy vakít-e, nem csak úgy beledobjuk, azt kész...

Jó lehet hogy az 1 órával kicsit túloztam, de igazából nem egy nagy mutatvány hát még hogy mellékelnek hozzá beszerelési utasítást is. Nem nagyképűségből mondom isten ments. Amúgy én autóelektronikai műszerész vagyok a MAN-nál dolgozok......a munkahelyemen be is állítottam a fényszórókat ahogy kell. Persze a xenonhoz ha jól tudom kellene lenni a kocsiban fényszóró mosónak és autamata fényszóró magasság állítónak, úgy szabályos. Így hogy utólag be van szerelve egy szett a kocsiban.....ebe bele tudnak kötni a fakabátok. De szerintem akkor is mindenképpen érdemes beszerelni a kocsiba, mert sokkal jobban látsz vele éjszaka.........nekem 6000k-s izzók vannak elvileg ez a "fényárnyalat" esik a legközelebb a napfényhez, szerintem ilyet érdemes beszerelni.....pláne hogy ez fehér színű így a rendőrök talán békén hagynak, mert csak a kék vagy lila árnyalatúra harapnak.....ezekhez kell a fényszórómosó és stb.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3562 Dátum: 2009.06.12 23:17:45 »
Persze a xenonhoz ha jól tudom kellene lenni a kocsiban fényszóró mosónak és autamata fényszóró magasság állítónak, úgy szabályos. ....pláne hogy ez fehér színű így a rendőrök talán békén hagynak, mert csak a kék vagy lila árnyalatúra harapnak.....ezekhez kell a fényszórómosó és stb.
Én is így tudom, hogy a xenonhoz kell a fényszórómosó, meg az automata fényszóró magasság állító. Mosó még csak van 1-2 autóban, viszont autómata magasságállító NINCS, így ezek szabálytalanok. Csodálkozom is, hogy a rendőrök nem szálltak rá erre a témára. Amit a hsz végén írsz, azt kizártnak tartom, hogy igaz. Nem tudom elhinni, hogy úgy lenne megfogalmazva a hivatalos jogi szöveg, hogy csak a kék és lila xenon-hoz kell mosó és automata magasságállító.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3563 Dátum: 2009.06.12 23:28:47 »
Nana, hogy nem csak kek meg lilaert. Csak az feltunobb/irritalobb.
Amugy ez az automata magassag allito hogyan mukodik? Ugy ertem mennyire gyorsan reagal? Csak az auto terhelesetol fuggoen allit, vagy ha mondjuk hegyre fel/meredek feluljaron/huplin hajtanak at, azt is probalja kikuszobolni?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3564 Dátum: 2009.06.13 03:16:00 »
A 6000 K-es már eléggé lila, a 4300-as a "normál" xenon. Ezt szerelik gyárilag az autókba. Amúgy ha szakember szereli be, azzal nincs gondom, csak sok a kókány...

A zsarukat nem érdekli, mert nem tudnak mit csinálni. Elküldhet hatósági műszakira, de akkorra kiszereled, azt no para. Utána meg lehet perelni a sünöket...

Az automata szintszabályzó érzékeli a tengelyterhelést, ennek függvényében állítja be a magasságot. Az úthibákat persze ez sem követi le, viszont nem kell manuálisan tekergetni a magasságot.

Amúgy az utólagos xenon mellett vagyok, csak legyen faxán beszerelve és beállítva... :flowers:

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3565 Dátum: 2009.06.15 08:14:52 »
Nah népek, elvittem a kocsit szervizbe a tompított miatt. Azok kedvéért akik kvázi ***tak":
A szaki 25 percig kínlodot mire kiszedte az égőt, közben tükröt és lámpát tartottak neki, mert nem lehet hozzáférni szerinte sem. Ennyit a 3 percről.
Az égő D4-es típusú Xenon philips, 69990Ft+Afa. Ennyit a 900 Ftról.

Az égőt rendelni kell, nem volt nekik, azt mondták az élettartama min. 10 év kell legyen. Fentiek miatt garban cserélik is, majd hívnak ha megjött és majd benézek, hogy megcsinálják. Ennek mondjuk örültem. Ezért nincs is az izzókészletben, rákérdeztem.

Az érdekesebb az, hogy mire beértem az égő működött, de nem fehéren, hanem kéken világított. Mivel a hegyekbe jöttem, a szaki visszarakta, azt mondta inkább legyen kéken világítóm, mint semmilyen, s a végén vki 1 kanyarban nekem jöjjön, azt gondolva motoros vagyok és átjöhet a sávomba.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3566 Dátum: 2009.06.15 09:04:16 »
Azert azt az aprocska reszletet elarulhattad volna, hogy xenon van az autodban  ::)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3567 Dátum: 2009.06.15 11:10:57 »
Azert azt az aprocska reszletet elarulhattad volna, hogy xenon van az autodban  ::)
Nekem fogalmam sem volt mi van benne, a haver autósboltos mondta, de mikor itt mondtam, erre jöttek a válaszok, hogy biztos át akar verni, mert látja nem értek hozzá :(
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3568 Dátum: 2009.06.15 11:13:11 »
Nem tudtad, hogy xenon van az autódban?  :eek:  :eek:
         

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3569 Dátum: 2009.06.15 11:45:41 »
Nem tudtad, hogy xenon van az autódban?  :eek:  :eek:
Ha látsz, az nem tűnik fel, csak az ha nem látsz!  [rohog]