Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887357 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3540 Dátum: 2009.06.10 16:56:49 »
Latszik biza, de nem az en automrol keszult a kep  :whistling:
Hjahh épp akartam mondani milyen rózsás az akku saru  :flowers:
Fery

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3541 Dátum: 2009.06.10 20:25:35 »
Gondolom a levegoszuro bemeno csovet vettetek le. (Aurisnal az van utba, de ha azt leveszed, utana egesz sok hely van) A tipusa benne van a konyvben. Szervizben kicserelik pikk-pakk es nem olyan osszegbe kerul, hogy veszelybe sodorna az europai korutadat  :flowers:  :winkiss:
(En a helyedben rakerdeznek ahol vetted az autot, hogy miert nincs megfelelo potizzo a KRESZ csomagban, amit elvileg megvettel az atadaskor.)
Nah ez lesz az első kérdésem, ha oda megyek abba biztos lehetsz. Csak ehhez monorra kell majd mennem.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3542 Dátum: 2009.06.10 20:26:10 »
A márkaszervíz szerintem olyan 3.000-ből kicseréli az izzót, ha nem menne a dolog házilag... De azért ne adjátok fel!

Ezt elég jól saccoltad. Ma cseréltettem ki jóbarátném E12-esében a tompítottak izzóit - márkaszervízben. A balos égett ki, de preventíven kicseréltettem mind a kettőt. Mikor benéztem a motortérbe, pillanat kérdése volt eldönteni, hogy én ezzel nem állok neki tökölni  :whistling: ... Szégyen ide, szégyen oda. Utálok hozzáférhetetlen helyeken vaktában xarakodni, jócskán benne van a pakliban a dolgok tönkretételének a lehetősége. Na szóval - szervíz. Kb. negyed óra alatt megvolt - oldalanként 1900 forintba került az izzó (H1 asszem, Würth), és 1000-be a munkadíj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3543 Dátum: 2009.06.10 20:28:28 »
Idézetet írta: labiscsak
A "tancparkett" ami marad utana.
Nah nekem közel sem így néz ki, majd csinálok 1 képet róla. Éppen csak annyi hely van ki bírtam csavarni a tömítéses fedőt, a kábelt mán nem tudtam lehúzni.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3544 Dátum: 2009.06.10 20:30:22 »
Ezt elég jól saccoltad. Ma cseréltettem ki jóbarátném E12-esében a tompítottak izzóit - márkaszervízben. A balos égett ki, de preventíven kicseréltettem mind a kettőt. Mikor benéztem a motortérbe, pillanat kérdése volt eldönteni, hogy én ezzel nem állok neki tökölni  :whistling: ... Szégyen ide, szégyen oda. Utálok hozzáférhetetlen helyeken vaktában xarakodni, jócskán benne van a pakliban a dolgok tönkretételének a lehetősége. Na szóval - szervíz. Kb. negyed óra alatt megvolt - oldalanként 1900 forintba került az izzó (H1 asszem, Würth), és 1000-be a munkadíj.
Nah nálam ez akkor jött el, mikor a lámpa kábelén kívül még vagy 3 drótot láttam, majd holnap fénynél csinálok képet.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3545 Dátum: 2009.06.10 20:31:13 »
Éppen csak annyi hely van ki bírtam csavarni a tömítéses fedőt, a kábelt mán nem tudtam lehúzni.
What a shame. Pedig az enyemnek meg tompebb is az orra. Vidd el szervizbe, ahogy Palaczk is irta.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3546 Dátum: 2009.06.10 21:55:24 »
Még mindig visít a fék az Aurison, de ha minden igaz, "csak a kopást jelző fémlemezen kellene nyomni egy kicsit egy nagy csavarhúzóval"! :ph34r:
Valaki esetleg tudna nekem segíteni, hogy pontosan melyik az a kopást jelző lemez, amin nyomni kellene, mert megnéztem a féknyerget és kb. 3 lemezke is van rajta, de mondjuk egyiken se tudnék nyomni egyet egy nagy csavarhúzóval a motor irányába.... :surrender:
Egy fényképes illusztráció jó lenne, ha valakinek lenne kéznél, vagy lenne oly' szíves készíteni egyet... :innocent: Igaz, szervizben 5 perces meló, de 90 km-re van a szerviz :excl:
hazard

TSityu

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3547 Dátum: 2009.06.10 22:35:06 »
Mikor benéztem a motortérbe, pillanat kérdése volt eldönteni, hogy én ezzel nem állok neki tökölni

Van egy dizel OFF-om, 3 (három) hetente cserélem az izzót! A kiegyenlítőtartályt már behunyt szemmel szedem ki. :D
Sajnos néhány típusban már nagyon körülményes, szervizek lobbija?  :hmmmm:

Cisc0

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 236
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3548 Dátum: 2009.06.11 00:02:32 »
Még mindig visít a fék az Aurison, de ha minden igaz, "csak a kopást jelző fémlemezen kellene nyomni egy kicsit egy nagy csavarhúzóval"! :ph34r:
Valaki esetleg tudna nekem segíteni, hogy pontosan melyik az a kopást jelző lemez, amin nyomni kellene, mert megnéztem a féknyerget és kb. 3 lemezke is van rajta, de mondjuk egyiken se tudnék nyomni egyet egy nagy csavarhúzóval a motor irányába.... :surrender:
Egy fényképes illusztráció jó lenne, ha valakinek lenne kéznél, vagy lenne oly' szíves készíteni egyet... :innocent: Igaz, szervizben 5 perces meló, de 90 km-re van a szerviz :excl:
Pont két hete voltam én is hasonló helyzetben, bár nem Auris hanem E12 Corolla.
Nekem is visított, majd folyamatos súrlódó hang a hátsó fék felől. Be megyek a szakihoz, nézi, semmi baja csak elkopott a betét.
Kivette a betétet és azon van egy visszahajlított fémlemezke(kép sajnos nem készült).
Ezen alakított kicsit, de természetesen másnap betétcsere hiszen ettől még nem lettek újak.
Aurisnál fogalmam sincs hogy néz ki de valszeg ott is a betéten van a kopásjelző.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3549 Dátum: 2009.06.11 11:25:12 »
Azért a kopásjelző nem véletlenül van ám kitalálva. Ez azt jelzi, hogy max 1-2 mm van a betéten, lassan vas fog a vason... Faternál az egyik betéten (ahol a jelző volt) 2mm volt kb a kopófelület, a másik oldalon levő viszont szinte vasig el volt kopva. Ha sokat játszottam volna vele, akkor a tárcsába belemart volna a betét...
Minden féle képpen ki kell cserélni 1-2.000 km-en belül, különben tönkreteszi a tárcsát is.

Addig lehet módosítani a kopásjelzőn, hogy ne zenéljen: a betét oldalán a kopófelületre merőlegesen belóg egy fémlap (kb 2 mm-t). Elvileg ha nagyon kopott, akkor hozzáér ez a fémlap a tárcsához és akkor elkezd "jelezni". Ha ezt visszahajlítod, vagy levágod, akkor kussolni fog. Én inkább a helyedben mennék a venni egy garnitúra Ferodo betétet bele, azt már intézném az esztergályossal a tárcsa szabályzást...

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3550 Dátum: 2009.06.11 12:13:57 »
A márkaszervíz szerintem olyan 3.000-ből kicseréli az izzót, ha nem menne a dolog házilag... De azért ne adjátok fel!

Ezt elég jól saccoltad. Ma cseréltettem ki jóbarátném E12-esében a tompítottak izzóit - márkaszervízben. A balos égett ki, de preventíven kicseréltettem mind a kettőt. Mikor benéztem a motortérbe, pillanat kérdése volt eldönteni, hogy én ezzel nem állok neki tökölni  :whistling: ... Szégyen ide, szégyen oda. Utálok hozzáférhetetlen helyeken vaktában xarakodni, jócskán benne van a pakliban a dolgok tönkretételének a lehetősége. Na szóval - szervíz. Kb. negyed óra alatt megvolt - oldalanként 1900 forintba került az izzó (H1 asszem, Würth), és 1000-be a munkadíj.
Nekem is a bal égett ki nem olyan régen, énis szerelőre bíztam mert útban volt az akksi meg akkor nem nagyon volt időm ezzel pepecselni, de nem bántam meg mert mondták a csatlakozó megvolt olvadva és vszínű ezért égett ki az izzó. Lehet énis észre vettem volna, de így akkor ha már ott voltam akkor egyből megtudták aztis csinálni és nem kellett volna még külön várni arra ha későbbre kaptam volna időpontot.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3551 Dátum: 2009.06.11 20:40:56 »
Nem tudom Bobynak milyen autója van, de szerintem Xenonos :)
Xanyi

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3552 Dátum: 2009.06.11 21:01:32 »
Te tudsz valamit...Klikk


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3553 Dátum: 2009.06.11 23:31:39 »
Én is raktam be Xenon lámpát, nem olyan nehéz az. Aurisba H11-es kell, én Duraxen márkájú szettet vettem bele és otthon bebarkácsoltam. 1 óra alatt meg is van csak jó helyet kell találni a két trafónak. Én gyorskötözővel felkötöztem őket a motortér két szélén lévő fönti műanyag elemekhez, szépen el lettek bújtatva. Csatlakozókat összedugtam, polaritásra oda kell figyelni, mert a rosszul csatlakoztatod (fordítva) akkor nem működik a dolog. Vezetéket szépen elvezettem, izzókat beraktam a helyére........leírás is van ha valaki nagyon elakadna valamiben. Szerintem bárki meg tudja csinálni garanciavesztés vagy rombolás nélkül. Én 15 ezerért vettem a szettet.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #3554 Dátum: 2009.06.12 00:10:56 »
Én is raktam be Xenon lámpát, nem olyan nehéz az. Aurisba H11-es kell, én Duraxen márkájú szettet vettem bele és otthon bebarkácsoltam. 1 óra alatt meg is van csak jó helyet kell találni a két trafónak. Én gyorskötözővel felkötöztem őket a motortér két szélén lévő fönti műanyag elemekhez, szépen el lettek bújtatva. Csatlakozókat összedugtam, polaritásra oda kell figyelni, mert a rosszul csatlakoztatod (fordítva) akkor nem működik a dolog. Vezetéket szépen elvezettem, izzókat beraktam a helyére........leírás is van ha valaki nagyon elakadna valamiben. Szerintem bárki meg tudja csinálni garanciavesztés vagy rombolás nélkül. Én 15 ezerért vettem a szettet.
Én már beszereltem vagy 8 szettet eddig, de még 3 óránál nem tartott nekünk soha rövidebb ideig. (Ebbe benne van a beállítás is.)

Ha szakszerűen csinálod, akkor a xenon beszerelése után még min 1 óra, míg beállítod rendesen a lámpamagasságot. Aztán mi meg szoktuk azt is nézni, hogy mennyire vakít. Ha nagyon, akkor állítunk az ernyőn vagy a lámpa szórási szögén... Mindenki be tudja rakni. Csak szakszeűen marhára kevesen, hogy jól világítson, ne vakítson, etc...

Szóval aki nem szokott szerelgetni, az jobban teszi, ha nem maga csinálja. Mindenki azt hiszi, hogy ért hozzá, ezért vakít az utólagos xenonok 90%-a.