Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887121 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2865 Dátum: 2009.02.17 22:33:14 »
Ahá, szóval Ferodo! Akkor ez egy újabb jó pont a Ferodonak. Csak amiatt kérdem, mert az Avensisen (2.0 D-4) és a Corollán (1.4 D-4D) is belátható időn belül esedékes lesz a fékbetét-csere (előbbin elöl-hátul, utóbbin csak elöl), és nagyon agyalok, hogy milyen legyen.

Félreértés ne essék, nem kimondottan sport betéteket szeretnék, csak "sima" utcaiakat - de ugye azokból sem mindegy, hogy mit választ az ember. A fék a legutolsó dolog, amin spórolni szeretnék  :) ... Az elsőkre egy húszast mindenképpen rászánnánk. Lehet ennyiért Ferodot kapni?
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.17 22:34:51 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2866 Dátum: 2009.02.17 22:36:27 »
Ahá, szóval Ferodo! Akkor ez egy újabb jó pont a Ferodonak. Csak amiatt kérdem, mert az Avensisen (2.0 D-4) és a Corollán (1.4 D-4D) is belátható időn belül esedékes lesz a fékbetét-csere (előbbin elöl-hátul, utóbbin csak elöl), és nagyon agyalok, hogy milyen legyen.

Félreértés ne essék, nem kimondottan sport betéteket szeretnék, csak "sima" utcaiakat - de ugye azokból sem mindegy, hogy mit választ az ember. A fék a legutolsó dolog, amin spórolni szeretnék  :) ... Az elsőkre egy húszast mindenképpen rászánnánk. Lehet ennyiért Ferodot kapni?
ferodo utcait vehetsz bátran,textart semmiképpen.Nem fog és sípol...Mozso,meg Zorits az Ate-t mondja még hogy használta asszem gond nélkül.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2867 Dátum: 2009.02.17 22:38:13 »
ferodo utcait vehetsz bátran,textart semmiképpen.Nem fog és sípol...Mozso,meg Zorits az Ate-t mondja még hogy használta asszem gond nélkül.

Az eredeti jelöltjeim a Ferodo, Textar és Ate voltak, de időközben a Textarról sok negatívumot hallottam, így ezt kizártam már.

Ferodo és Ate közül melyik? Amelyiket jobb áron találok :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2868 Dátum: 2009.02.17 22:39:46 »
Ahá, szóval Ferodo! Akkor ez egy újabb jó pont a Ferodonak. Csak amiatt kérdem, mert az Avensisen (2.0 D-4) és a Corollán (1.4 D-4D) is belátható időn belül esedékes lesz a fékbetét-csere (előbbin elöl-hátul, utóbbin csak elöl), és nagyon agyalok, hogy milyen legyen.

Félreértés ne essék, nem kimondottan sport betéteket szeretnék, csak "sima" utcaiakat - de ugye azokból sem mindegy, hogy mit választ az ember. A fék a legutolsó dolog, amin spórolni szeretnék  :) ... Az elsőkre egy húszast mindenképpen rászánnánk. Lehet ennyiért Ferodot kapni?

Az arazas attol fugg, mikor kerdezed. :-) Szerintem semmikeppen ne vegyel DS Performance (korabban DS2000) -nal erosebbet. Nem vagyok nagyker, de vannak kapcsolatok, mint ahogy Szutinak is, szoval mar van ket neved tavaszra.
Egyebkent a DS2500 durva volt 2008 tavasszal amikor bevasaltam az uj fektarcsakkal. 8 darab veszfekezes egymas utan 120km/h-rol 20km/h-ra, es meg sem kottyant nekik pedig a gyari fekek ekkor mar elmelegedtek.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2869 Dátum: 2009.02.17 22:42:20 »
ferodo utcait vehetsz bátran,textart semmiképpen.Nem fog és sípol...Mozso,meg Zorits az Ate-t mondja még hogy használta asszem gond nélkül.

Nalam Ferodo, de majd meglatjuk az ATE-t, de ha a mai napon kellene ajanlanom, akkor Ferodo DS Performance (DS2000). Persze zsir uj fektarcsaval es egy pici bekoptatassal.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2870 Dátum: 2009.02.17 22:43:43 »
Ahá, szóval Ferodo! Akkor ez egy újabb jó pont a Ferodonak. Csak amiatt kérdem, mert az Avensisen (2.0 D-4) és a Corollán (1.4 D-4D) is belátható időn belül esedékes lesz a fékbetét-csere (előbbin elöl-hátul, utóbbin csak elöl), és nagyon agyalok, hogy milyen legyen.

Félreértés ne essék, nem kimondottan sport betéteket szeretnék, csak "sima" utcaiakat - de ugye azokból sem mindegy, hogy mit választ az ember. A fék a legutolsó dolog, amin spórolni szeretnék  :) ... Az elsőkre egy húszast mindenképpen rászánnánk. Lehet ennyiért Ferodot kapni?

Az arazas attol fugg, mikor kerdezed. :-) Szerintem semmikeppen ne vegyel DS Performance (korabban DS2000) -nal erosebbet. Nem vagyok nagyker, de vannak kapcsolatok, mint ahogy Szutinak is, szoval mar van ket neved tavaszra.
Egyebkent a DS2500 durva volt 2008 tavasszal amikor bevasaltam az uj fektarcsakkal. 8 darab veszfekezes egymas utan 120km/h-rol 20km/h-ra, es meg sem kottyant nekik pedig a gyari fekek ekkor mar elmelegedtek.

Lehet, kicsit félreérthető voltam - nem akarok ennyire sport betéteket, mint ez a DS 2000, mert az autókat nem használjuk "kihegyezetten", nomeg a Szuti által említett 40 ezres árfekvés egyértelműen túl sok. Viszont a Ferodora 15-17 ezret írt, na, ez már tökéletes lenne. Ahogy említettem, olyan 20 ezer környékén szánnánk rá. És elsősorban utcára szánt betét kellene, aminek a tartóssága is megfelelő. Gondolom, van a Ferodonak is ilyenje. Erről van tehát szó.

(szerk.) Ja, és a féktárcsákat nem cserélnénk, maradnának a gyáriak. Az Avensisben olyan 70, a Corollában cirka 55 ezer km lesz a csere környékén, tehát a tárcsák még biztosan nem lesznek cserére szoruló állapotban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2871 Dátum: 2009.02.17 22:46:20 »
Lehet, kicsit félreérthető voltam - nem akarok ennyire sport betéteket, mint ez a DS 2000, mert az autókat nem használjuk "kihegyezetten", nomeg a Szuti által említett 40 ezres árfekvés egyértelműen túl sok. Viszont a Ferodora 15-17 ezret írt, na, ez már tökéletes lenne. Ahogy említettem, olyan 20 ezer környékén szánnánk rá. És elsősorban utcára szánt betét kellene, aminek a tartóssága is megfelelő. Gondolom, van a Ferodonak is ilyenje. Erről van tehát szó.

Ezt meg kell neznem, nem vagyok biztos, hogy ilyen alkalmazasban a gyari Toyota nem jobb-e. Errefele direkt az emelt teljesitmeny szint volt a kerdes, ezert erre gyurtam ra anno.

Ha nem cserelsz fektarcsat akkor sokkal hosszabb az atmeneti idoszak amig igazan fog a fek. A regi fekbeteted - meg ha nem is latszik - meghagyta a lenyomatat. Ha a regi tarcsara uj betetet raksz, akkor a tarcsa hullamos, a fekbetet meg sima - es vasalasra var - . Emiatt a betet egyes reszei hozza sem ernek rendesen a tarcsahoz, ha megprobalod megvasalni, vagy a forgalmi helyzetben nagyon erosen fekezned kell, akkor a tarcsa kiugro reszei tulhevithetik a betet bizonyos reszeit, mig a tobbi resz hozza sem er a tarcsa felszinehez. Extrem esetekben megeghet a betet egy resze (innentol kuka) mig a nem erintkezo resze meg szo szerint zsir uj.

Megoldas lehet ha felszabalyoztatod a tarcsat csere elott, de ez nekem anno nem valt annyira be.
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.17 22:58:00 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2872 Dátum: 2009.02.17 22:48:51 »
Lehet, kicsit félreérthető voltam - nem akarok ennyire sport betéteket, mint ez a DS 2000, mert az autókat nem használjuk "kihegyezetten", nomeg a Szuti által említett 40 ezres árfekvés egyértelműen túl sok. Viszont a Ferodora 15-17 ezret írt, na, ez már tökéletes lenne. Ahogy említettem, olyan 20 ezer környékén szánnánk rá. És elsősorban utcára szánt betét kellene, aminek a tartóssága is megfelelő. Gondolom, van a Ferodonak is ilyenje. Erről van tehát szó.

Ezt meg kell neznem, nem vagyok biztos, hogy ilyen alkalmazasban a gyari Toyota nem jobb-e. Errefele direkt az emelt teljesitmeny szint volt a kerdes, ezert erre gyurtam ra anno.

A "gyári Toyota", az az Avensis esetében hátul Bosch, elöl Pagid (ha jól emlékszem)... A Corolláét nem tudom (még). Mindenesetre a Bosch helyett, meg ehelyett a Pagid valami helyett biztosan szívesebben tennék bele Ferodo-t vagy Ate-t.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2873 Dátum: 2009.02.17 22:50:24 »
Elvileg a gyári tárcsákat 60ezernél kell cserélni normál használat mellett,de sztem a ferodo utcaival amit én még tavasszal volt hogy 14ezerért vettem most sem lenne sztem több a lángnak meg a startautonak is van webáruháza ott is sztem ilyen áron van amit írtam,de az ráadásul a ts-é ami nagyobb mint a sima 1.4-1.6-é.Szóval egy 20-asban benne vagy:-)

Most el fogod dobni az agyad,mert a pagid az egyik amit ajánlottak a másik meg a carbon valami és ők is csinálnak versenybetéteket:-))Szóval lehet a pagid nem olyan rossz:-)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2874 Dátum: 2009.02.17 22:54:55 »
Elvileg a gyári tárcsákat 60ezernél kell cserélni normál használat mellett,de sztem a ferodo utcaival amit én még tavasszal volt hogy 14ezerért vettem most sem lenne sztem több a lángnak meg a startautonak is van webáruháza ott is sztem ilyen áron van amit írtam,de az ráadásul a ts-é ami nagyobb mint a sima 1.4-1.6-é.Szóval egy 20-asban benne vagy:-)

Most el fogod dobni az agyad,mert a pagid az egyik amit ajánlottak a másik meg a carbon valami és ők is csinálnak versenybetéteket:-))Szóval lehet a pagid nem olyan rossz:-)

Ezt mondom, a gyari Toyota beszallitok a 2007-es ev elott nagyon kemenyen meg voltak versenyeztetve, igy itt a gyari egyaltalan nem jelent "szart", sot.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2875 Dátum: 2009.02.17 22:55:14 »
Elvileg a gyári tárcsákat 60ezernél kell cserélni normál használat mellett,de sztem a ferodo utcaival amit én még tavasszal volt hogy 14ezerért vettem most sem lenne sztem több a lángnak meg a startautonak is van webáruháza ott is sztem ilyen áron van amit írtam,de az ráadásul a ts-é ami nagyobb mint a sima 1.4-1.6-é.Szóval egy 20-asban benne vagy:-)

Most el fogod dobni az agyad,mert a pagid az egyik amit ajánlottak a másik meg a carbon valami és ők is csinálnak versenybetéteket:-))Szóval lehet a pagid nem olyan rossz:-)

Féktárcsa-csere: állapotfüggő. Amíg megvan a vastagsága, nyilván nem fogjuk kicserélni.

Pagid: ez jó hír  :) ... Akkor, azt hiszem, az ár dönt majd. Mondjuk, a márkaszervízben nincs kedvezményem - egyéb helyen viszont igen. Ha mondjuk a Ferodot jobb áron tudom megkapni, mint a gyárit, akkor nem vitás, hogy az lesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2876 Dátum: 2009.02.17 22:56:27 »
Ezt mondom, a gyari Toyota beszallitok a 2007-es ev elott nagyon kemenyen meg voltak versenyeztetve, igy itt a gyari egyaltalan nem jelent "szart", sot.

Ebben bízom én is. Bár mondjuk el nem tudom képzelni, hogy ugyanazon autón az első és a hátsó betétek miért más-más gyártótól származnak (Avensis - elöl Pagid, hátul Bosch).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2877 Dátum: 2009.02.17 22:57:20 »
Ebben bízom én is. Bár mondjuk el nem tudom képzelni, hogy ugyanazon autón az első és a hátsó betétek miért más-más gyártótól származnak (Avensis - elöl Pagid, hátul Bosch).
Az Auris fekpofaknal nem lehetett tul szoros verseny  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2878 Dátum: 2009.02.17 22:58:33 »
A Toyotánál 1 terméket nem csak egy beszállító hoz, biztonsági és verseny okokból. Valószínűleg abban a pillanatban ez volt a raktárkészlet.
Ami, mint tudjuk nem nagyon van.  :D

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2879 Dátum: 2009.02.17 23:03:57 »
Ebben bízom én is. Bár mondjuk el nem tudom képzelni, hogy ugyanazon autón az első és a hátsó betétek miért más-más gyártótól származnak (Avensis - elöl Pagid, hátul Bosch).

Azert mert a kocsi tervezesekor a koltseghatekonysag miatt szabvany alkotoelemekbol epitkezne - kiveve a hazon belul tervezett dolgokat, karosszeria, motor, futomu egyes reszei, belter, stb.) A tobbi reszegysegnel az auto gyartok megversenyeztetik a nemzetkozi beszallitokat adott teljesitmeny kategoriaban, adott reszegyseg beszallitasara. Ezert van Daikin kuplung 27 kulonfele automarka kocsijaiban (~90-130LE, benzines). Ezert van ugyanaz a "Corolla kuplung" 15 masik, teljesen mas autoban (erre is teljesen veletlenul jottem ra egy full kinai weboldal segitsegevel).
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb