Az hogy egy olaj longlife vagy sem, az nem jelent semmit. Minden autómárka mást ért longlife alatt és a szó önmagában se több csupán, mint egy jó marketigduma...
Amúgy meg a speciális longlife-xxx jelölés arra utal, hogy az egyes gyártók által kiadott hosszított csereperiódus-intervallumot kibírja az adott olajjal a motor. De a Toyota nem támogatja a "hosszított" csereperiódust, ergo indifferens. Amúgy meg minden mai szintetikus olaj "longlife", ahogy a normál hűtőfolyadék is longlife, meg a gumi, meg minden...
A másik meg a környezet terhelése. A leengedett fáradt olajat gondosan kezelem és a használat után újrahasznosítják azt. Ebből lesz pl a Botond 20W-50 vagy a kenőzsírok egy jó része... De ha fáradt az olaj, az terheli a környezetet, mert többet fogyaszt a gép, ergo több károsanyagot bocsát ki és a katalizátort is jobban igénybe veszi a fáradt olaj használata, ami szintén rosszabb a környezetnek.
Amúgy meg lejárt duma ez a környezetet óvjuk szöveg, mindenki szarik bele igazából, csak előadják magukat az emberek... Mennek a nagy gyárak, mennek a régi Ikarus buszok, a repülők fölöslegesen, meg egyre erősebbek és nehezebbek a kocsik ugye, mert már nem elég, ha 10 alatt van 100-on... Nem hiszem, hogy egy korábbi olajcsere bármennyit is számítana, sokkalta többet számít az, hogy a dieselek 90%-a füstöl 1000-rel, ami erősen rákkeltő...
Longlife. Én úgy tekintek rá, hogy oké hogy a saját autónál15 e a csereperiódus, de 15öt azért mehet el nyugodtan keményebb használat mellett, mert "longlife" 30ra szólna persze tudom nem corollába, de akkor is... Tehát ha nem lenne longlife akkor 10nél lecserélném így sok városi használat mellett. De mivel az, ezért nem tartom szükségesnek.
Hidd el én is nagyon szeretem az autót, mindig a legjobbat akarom neki. Kissé szélsőséges ez a túl gyakori csereperiódus. Főleg azért, mert elképzellek, hogy mikor használod az autót, akkor is ritkán forgatod 3ezer fölé, - legalábbis a higgadt, nagyon óvatos, autót féltő stílusodból ítélve, ami lejön itt a fórumon. Így viszont tényleg teljesen felesleges a sűrű csere. Az általad leengedett 6-7ezret futott olajat én még vígan használnám 4T fűnyíróba és fűkaszába, sőt a corollából is még a 15ezret futott olajjal is megtenném, ha nem lenne itthon más tök új, amit el kéne már használni. Egyébként amit leengedsz olajat és újrahasznosítják, az már sose lesz olyan, mint volt.
Dízel verdák. Ezzel egy érzékeny pontomra tapintottál. Rettenetesen rühellem őket, én nem engedném őket városban. Vezettem már hosszabb távon 2.2es diesel aurist, 400nm nyomatékkal, nagyon tetszett, de akkor sem preferálom. Buszba, teherautóba, nagy tömegű szgk-ba muszáj, de máshol nem kéne...
Történetesen azért, mert a dieselek által kibocsátott korom, PM10nél kisebb részecskék, nem tisztulnak ki az emberi szervezetből. Ami még nem lenne akkora probléma, ha a koromszemcséihez nem kötődnének erősen rákkeltő anyagok. Ezért lenne fontos, hogy minden autót diesel részecskeszűrővel ismertebb nevén DPF-el látnának el. Nem szabadna, hogy enélkül el tudjanak adni autót. Persze, ennek meg ott a hátránya, hogy fordulatszám kell, hogy a szűrőből kiégjenek az anyagok, és ne tömődjön el. Állítólag 2ezer fordulat percenként. Az emberek nagy része viszont szélsőséges: vagy alig forgatja, vagy forgatja rendesen majdnem tiltásig.
A témát tovább folytatva, az egészségünk miatt bánt nagyon a dolog, mint kiderült, meg azért, mert valóban egyre több olajkályhát látok az utakon kormolni, és nem ritka, hogy szinte új autó teszi ezt.
Arról nem is beszélve, hogy a diesel szervizigényesebb, és a maiak nem éppen a hibamentes működésükről híresek.