Nah átolvastam a hozzászólásokat, s lenne pár kérdésem.
Gond volt a klímámmal olymódon hogy a párátlanítás nem működött gyakorlatilag sehogy, sem belső keringetéssel sem anélkül. A szervíz (Monoron) cserélt benne pollenszűrőt 6500 pízért, most jobb, de még mindig nem tökéletes.
A kérdés az hogy betudható-e ez a mostani időjárásnak és nyáron jobb lesz?
Valamint nyáron (Aug-ban) mennénk a párommal nyaralni, európába, s kb. 12.000 km menne bele a kocsiba. Azt hallottam külföldön nem érdemes szervízbe vinni, mert elég borsos ára van, szóval azt tervezem közvetlen az indulás előtt fogom elvinni itthon olajcserére és átnézetni. Kérdéseim:
- Elvileg 1-2e km-rel túllépném előre láthatólag a 15e km-es szervízciklust. Okoz-e ez gondot, vagy neme szólnak be a garancia miatt. (Olaj: Castrol Edge 5W-30, olajshop.hu-tól, szűrő szervízből)
- Nyárra milyen olajat érdemes betenni, ha megyünk madrid felé is, ahol viszonylag meleg lesz, s elég sok pályás szakasz lesz az út folyamán (8e km minimum).
- Érdemes-e elindulás előtt a klímával csináltatni valamit, mert a melegben meg fogunk halni nélküle (szűrőcsere, gombátlanítás, akármi...)
- Miket nézessek meg elindulás előtt (olajcsere, fékek alap.)? A gumik nem kopottak az idén még jó lesz simán. (télre most téli gumim van, nyári pihen a műhelyben)
Tavaly is voltam kinn, októberben, akkor kb. 9000 km-t mentem és megzabált a gyári olajból egy csomót. Utántöltöttem 1 litert szervízzel egyeztetve, de hazaérve is minimumon volt. Ezt szeretném elkerülni most. Viszek is magammal 1 litert abból amit belerakok majd, de hígat állítólag nem érdemes a turbó miatt, mert az megzabálja. 5let?
A most belerakott Edge 5w-30at nem zabálja, gyakorlatilag semmi nem hiányzik belőle. Kb. 7-8e km-t mentem a szerviz óta.
A kocsiban kb 35e km lesz addigra, tavaly májusban vettem újonnan. (a pontos típusa ha számít: Corolla Sedan 2.0 Executive)
Szia!
A klíma akkor megy csak, ha a venti is be van kapcsolva.
Gondolom most nem mondtam újat, de biztos, ami biztos.
Ha 1-2.000-rel túlléped az szerviz intervallumot, az nem gond. Amúgy ha viszel magaddal egy kanna olajat, akkor kint sem hiszem, hogy megfizethetetlen a szervizdíj, csak ugye az macera...
A légkondit ajánlott a hosszú út előtt feltöltetni. A klímával kapcsolatosan leírtam nem olyan régen a teendőket, ott majdnem minden kérdésre van válasz.
A párásodásra akkor hajlamos a kocsi, ha a pollenszűrő el van dugulva. Jól tették, hogy kicserélték. Ha az OK, akkor nincs más mód a párásodás csökkentésére. Max ha benyomod a klímát, de amint kikapcsolod, 5x-ösen kapod vissza a párát, amit "elszívott"... Nyáron jobb lesz a helyzet. Ha a belső keringetés aktiválva van, attól is párásodhat a kocsi...
A kocsidat nem ismerem pontosan. Milyen autó, milyen motorral?
Megjegyzem, hogy az A1-es olaj nem azonos az ACEA A5-tel. A5 az alapvetően üzemanyagtakarékossági normaszint (ez is lehet kis HTHS értékű), míg az A1 a kimondottan alacsony HTHS viszkozitásra utal. (Lsd. olajos-topic).
A különbséget szemléltetni: Mobil1 5W-30 ESP: ACEA A3/B3/B4/A5/B5/C3
Ha a HTHS érték 3,6mPas értéken van, akkor az olaj A5 is lehet, meg A3 is egyszerre, de nem A1-es. Itt az A5 az alacsony fogyasztást jelenti (-3,5% a referencia 15W-40-hez képest).
Ha a gépkönyv az A1-es olaj használatát írja elő, akkor olyat kell venni, ami A1/B1 és A5/B5 egyszerre.
Mellékesen jegyzem meg, hogy szerintem az A1 az alacsony fogyasztást (kb -0,1 dl) kivéve semmire sem jó, csak jobban kopik a motor...