Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2946581 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #735 Dátum: 2006.04.06 13:24:49 »
Elképzelhető, hogy valami zárlatos lett benne.... Kiszedni úgy tudod, hogy a hozzávaló kulcsot bedugod a megfelelő résbe, és akkor kihúzható a helyéről. Kell lennie valahol a rádió két szélén egy-egy lapos vagy kerek nyílásnak, ide kell benyomni a "kulcsot" és  amíg bentvan, kihúzható a rádió, de lehet, hogy két megfelelő méretű csavarhúzó is segít. Ha így nem megy, akkor marad a márkaszervíz vagy egy hifi beszerelő műhely.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #736 Dátum: 2006.04.06 20:46:51 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "kekesiz"
Köszi!

Nekem nagyon halk a sípolás, nem idegesítő.  :mivan:

És a súrlódó hang? Hülye hasonlat lesz, de olyan hangja van, mint amikor a vonat fékez, persze halkabb.  :lol:


A súrlódás szerintem a kopás jele…
Bár a Cori fékbetétje már elég kopott, de (még) nincs súrlódó hangja...
A Yarisnál meg semmi hang/probléma nincsen… Pedig már lassan túl van a 30ezren is…  Betét+tárcsa egyaránt hibátlan rajta…
A fene se érti… :hmm:  
Bár valószínűleg az is játszik, hogy a gyengébbik nem használja a családban a Kicsit… :kacsint:


Ha a betét elkopott , akkor az a hang , ami olyankor jelentkezik , már inkább dübörgés , mint súrlódás ! És meglehetősen hangos . De ez csak akkor jelentkezik , amikor már a betét nullán van , és fém a fémhez ér .

Amúgy elvileg a féknek nem kellene adnia semmilyen hangot . Egészen halk súrlódó hangnak csak nagyon lassú guruláskor (lépésben !) , finoman fékezve szabad hallatszania - fölötte a menetzajnak már el kell nyomnia ezt . Csikorognia sem szabad elvileg . Ha mégis megteszi , akkor az majdnem mindig a betét hibája . Bajt nem okoz amúgy , "csak" idegesítő - de segíteni sem nagyon lehet rajta , illetve csak betétcserével . Ugyanakkor nem ritkán előfordul , hogy idővel , ahogy kopik a betét , a hang magától elmúlik , szal azért a cserével érdemes várni egy kicsit .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Cori
« Válasz #737 Dátum: 2006.04.06 20:50:48 »
Idézetet írta: "masterminde"
Üdvözlet Mindnekinek!

Van egy Toyota Corollám, 3a, 1998-as, 1.4-es. Eddig semmi bajom nem volt vele. Viszont 3nappal ezelőtt, a rádiós magnóm egyszerüen kiakadt. Gyári RádiósMagnó, eredeti. Arra lettem figyelmes, hogy nem játsza le a kazit Egyszerüen az egyik pillanatról a másikra, csak világít. Eltávolítható az előlapja, ha leveszem maj visszateszem ugyan úgy világit, viszont sem a rádió sem a magnó nem használható. Ez még nem is volna annyira nagy gond, viszont a második nap reggelén nem indult a kocsi. Az aksi annyira lemerült, hogy be kellett tolni. utána minden rendben volt, egy kicsit járattam, és utána simán indúlt. Aztán eljött a ma reggel is, és az autó ismét nem indúl. A rádiós magnó ugyanazt csinálja, csak világít ha benne van az előlap, és nem lehet kikapcsolni. Arra gondolok, hogy valószinüleg ez merítheti le az aksit akkor is, ha nincs benne az előlap. Próbáltam kiszedni a rádiót, de nem megy. Egyszerüen nem tudom hol lehetne megbontani a rádiót takaró borító anyagot. Még szervizbe nem akarom vinni mert az drága lenne, inkább házilag szeretném megoldani, feltételezve, hogy a rádió szívja az aksit.

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogyha valaki találkozott már ezzel a problémával, akkor az írja le ha lehet minnél gyorsabban a megoldást. -nem igazán élvezet minden reggel betolni a járgányt.:(

Valamint mindenképpen ki szeretném cserélni az eredeti magnót, egy cd-s re, ehhez viszont valahogyan meg kellene bontani a takaró anyagot ebben szeretnék még tanácsokat kérni.

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!
      Cori


Ahogy Misi is írja , minden bizonnyal zárlatos a rádiód , és az szívja az akksit ! Ne halogasd ennek a megoldását , mert az ilyesmi szélsőséges esetben akár tüzet is tud csinálni  :!:

Nemtom van-e külön biztosítéka a rádiónak , de ha igen , akkor azt kellene sürgősen kikapni . Ez átmenetileg biztosan megoldja a problémát . Utána viszont , a végleges megoldás érdekében aligha tudod majd elkerülni , hogy elvidd egy autóhifis vagy autóvillamossági szakműhelybe .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #738 Dátum: 2006.04.06 21:17:37 »
Idézet
Palaczk írta:


...de segíteni sem nagyon lehet rajta , illetve csak betétcserével . Ugyanakkor nem ritkán előfordul , hogy idővel , ahogy kopik a betét , a hang magától elmúlik , szal azért a cserével érdemes várni egy kicsit .


Gondolom ha kiszedik a betétet (amit a szerelőm mondott...) akkor leszednek belőle egy kicsit… :hmm: (Ettől talán elmúlhat a nyikorgás...)

Amúgy nem akarnám én emiatt lecserélni a betéteket, nekem azt mondták, hogy a 30ezres szerviznél a betét is leugrik majd... (jó mondjuk az emilfreynél mondták, az ő szavukra meg nem adok sokat, annyi zöldséget hordtak már össze :pinokkio:  :fecseg: )

masterminde

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #739 Dátum: 2006.04.06 22:42:52 »
Köszönöm az eddigi hozzászolásokat, a probléma továbbra is fenn áll, várom a további ötleteket a megoldásra, holnap reggel megnézem, hogy hogyan lehet kiszedni a rádiót ennek a kulcsnak a segítségével, mármint a helyét, mert nem adtak semmilyen kulcsot hozzá.

Üdv és várom a további ötleteket!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #740 Dátum: 2006.04.07 00:21:32 »
Idézetet írta: "masterminde"
Köszönöm az eddigi hozzászolásokat, a probléma továbbra is fenn áll, várom a további ötleteket a megoldásra, holnap reggel megnézem, hogy hogyan lehet kiszedni a rádiót ennek a kulcsnak a segítségével, mármint a helyét, mert nem adtak semmilyen kulcsot hozzá.

Üdv és várom a további ötleteket!


Tehát kivetted a biztosítékot , és továbbra is szívja az áramot a rádió ? Elég érdekes lenne ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #741 Dátum: 2006.04.07 00:23:23 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézet
Palaczk írta:


...de segíteni sem nagyon lehet rajta , illetve csak betétcserével . Ugyanakkor nem ritkán előfordul , hogy idővel , ahogy kopik a betét , a hang magától elmúlik , szal azért a cserével érdemes várni egy kicsit .


Gondolom ha kiszedik a betétet (amit a szerelőm mondott...) akkor leszednek belőle egy kicsit… :hmm: (Ettől talán elmúlhat a nyikorgás...)

Amúgy nem akarnám én emiatt lecserélni a betéteket, nekem azt mondták, hogy a 30ezres szerviznél a betét is leugrik majd... (jó mondjuk az emilfreynél mondták, az ő szavukra meg nem adok sokat, annyi zöldséget hordtak már össze :pinokkio:  :fecseg: )


Ha a betét megégett , oda került valami idegen teszt (apró kavics) , vagy csak pont ott van a betét anyagában valami , ami nyikorog - akkor persze segít a lecsiszolás . De lehet hogy nem - vannak olyan betétek , amelyeknek egész egyszerűen olyan az anyaga , hogy azon az adott tárcsán (mert ezek sem egyformák) nyikorog . De szerencsére ez a ritkábbik eset .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #742 Dátum: 2006.04.08 20:37:50 »
Idézet
Palaczk írta:



Ha a betét megégett , oda került valami idegen teszt (apró kavics) , vagy csak pont ott van a betét anyagában valami , ami nyikorog - akkor persze segít a lecsiszolás . De lehet hogy nem - vannak olyan betétek , amelyeknek egész egyszerűen olyan az anyaga , hogy azon az adott tárcsán (mert ezek sem egyformák) nyikorog . De szerencsére ez a ritkábbik eset .



Hál’Istennek megoldódott a probléma…

A felnicserénél ugyanis kicsit megtisztogatták levegővel a féknyereg-tárcsa stb. környékét…
Annyi fékpor és egyéb dzsuva jött ki, hogy alig hittem a szememnek… De a lényeg…
Megszűnt a nyikorgás…
Ja, és a tárcsa sincs -még kicsit rossznak- sem nevezhető állapotban, megvizsgálgattam , szinte alig van válla … (még egy mm sincs) és a betét is tökjó állapotban van… Ennyit (ismételten) a márkaszervizes hozzáállásról… :sebaj:  Tisztelet a kivételnek….

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #743 Dátum: 2006.04.08 21:49:48 »
Nekem sincs már problémám, kicseréltem az összes fékbetétet.  :pofa:  A féknyergen csak egy csavart kell kicsavarni, aztán már mehet is a csere. Meg is tisztogattam a tárcsát, amennyire tudtam, válla nálam sincs nagyon (<1 mm). Most fentebb fog a fék és erősebb is.  :vezetes:  (A régi betétek még használhatók lettek volna, csak a felületük volt beégve kicsit.)
Így most nem nyikorog és eltűnt a súrlódó hang is.  :10:

Most jut eszembe: színkód alapján hol lehet kikevertetni javítófestéket? Bármelyik festékboltban?  :?:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #744 Dátum: 2006.04.08 22:13:44 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "robi"
Kértem ajánlatot a márkaszervíztől, a következő árakat mondták. :mivan: Kiakadás:
Idézetet írta: "Toyota Super"
Az Ön által kért árak a következők:
-84330B:   1483 Ft.-
-85500B:   973 Ft.-
-84790B:   1321 Ft.-

Az árak kiskereskedelmi bruttó árak.

Hihetetlen.
cyberslider, hogy oldjuk meg? Ledesíteni kéne. :hmm:

Ezek az árak valami fantasy filmböl vannak...  :nagymosoly:  Vagy aranyból vana foglalt? Vagy kézzel festett? Vagy miiiii?.

Ehhez képest a "Masina" Autóelektromos Szaküzletben találtam 120 forintért belevalót  :nagymosoly:
Foglalat nélkül ugyan, de a régi izzót ügyesen lelehet szedni a régi foglalatról. Nem kell ledesíteni.

No, azóta csak most értem rá beépíteni őket. Minden egyes világító kezelőszervben kicseréltem az izzókat (Corolla E-10).
Ezek a klasszikus "rizsszem" izzóknál is kissebbek:

kb. 4-5 mm hosszúak, 3 mm vastagok és olyan 3-4 cm hosszú labaik vannak. Miniatűr 12V-os izzók.

Egy ilyen az izzó a Toyotában egy kis műanyag foglalatban van, amibe a lábai be vannak fűzve (a márkaszervíz a fent említett pénzért a izzót ezzel a kis foglalattal együtt adja, de akkor sem éri meg). Ki-be fűzni az izzót nagyon egyszerű. Ezzel a foglalattal együtt kerül majd beszerelésre, bajonett-szerű a rögzítés.

Hol cseréltem: hátsó ködlámpa-, elakadásjelző-, hátsóablak páramentesítő-, fényszóró magasságállító kapcsolókban, illetve a szivargyújtóban (a szivargyújtó izzója nem hajtogatva van a foglalatba, hanem forrasztva). A hamutálcában normál rízsszem izzó van.

A műszerfal szétszedését most nem írom le, korábban ezt részletesen más topiktásak is kifejtették, ráadásul nagyon egyszerű.

A vezetőoldali elektromos ablak gombja alatt egy zöld led világít gyárilag, azt is kicseréltem egy fehérre. Szükség volt az elötte lévő ellenállást is lecserélni, egy 1,5KOhm-osra. A Led és az ellenálláscsere forrasztást igényel.

Ezek után a sebességfüggő hangerőszabályzást is bekötöttem.

DiNo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
    • http://www.datasec.hu
KERÉKPÁR TARTÓ
« Válasz #745 Dátum: 2006.04.25 15:40:00 »
Sziasztok!

Bocs, hogy ide írok, de nem találtam jobb helyet...

Szóval a kérdésem az, hogyha rendelkezem tetõcsomagtartóval, akkor kerékpár tartó vásárlásakor mire kell figyeljek, milyen érdemes venni (gyárit, nem gyárit stb.)
Van valakinek ötlete, javaslata? A gyári 26000Ft, ennyit tudok, de ezt egy kicsit sokallom...

köszönöm, üdv,
DiNo
Toyota/Corolla HB 1,4 Sol+/2006

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #746 Dátum: 2006.04.27 16:00:33 »
Idézetet írta: "apaszka"
Az autót 4 éve nyúzom ,de még nem kellett költenem rá! most 112000 km van benne. Az igaz ,hogy a vízpumpa kicsit kezd odalenni,mert csapágyas lesz,de a kaszni és az egész nagyon király! 4 év alatt én 50000 ret tettem bele,és a mûszakit megúsztam fékbetét cserével 1x,és ennyi!
Szereztem komplett elsõ fékrendszert 10000 ért,tartalékba. A tárcsa majdnem új!
Tényleg ,tudja valaki,hogy lehet e csapágyazni a vízpumpát? 1200 es 12 szelepes 2 e-s motor van benne? :faradt:


A vízpumpát tudtommal nem lehet csapágyazni , bár lehet , hogy van a felújítással foglalkozó cég . Próbálj rákeresni a neten .

De kérdés , mennyire érdemes , mert az új (utángyártott) sem vészes , olyan 10-12 körül lehet (legalábbis a Camryhez ennyi volt) .

A cseréjét ne halogasd , mert egyik pillanatról a másikra megállhat , akár menet közben ! És az para  :elkeseredett: ... tapasztalatból beszélek !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

strfifi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
    • http://kep.tar.hu/zastava750
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #747 Dátum: 2006.04.28 11:53:13 »
Sziasztok!

Már régen jártam erre, de pont 1 éve meglett a kicsike: 1.6 sol HB. Nagyon jó. Vettem még kiegészítõket pl csomagtértálcát, vonóhorgot.
A hátsó csomagtartóra lehet kapni azt a króm díszlécet vagy 15 ezerért.
Én vettem 4 méter öntapadós 3M krómos felülettel 4 ezerért és jól néz ki.

 Van e tapasztalatotok a GRS Line Hood Protector, kavics- és bogár védõvel kapcsolatban? Már a motorháztetõre megrendeltem (11e) és rendeltem anyagot alulra a teljes lökhárítóra is de az a pofa akitõl rendelem és sok helyre õ a beszállító, még õ sem tudja megcsinálni. Nem tudom mi miatt. Õ az idejére hivatkozott, hogy nem lenne rá kapacitása.
Nem tudtok valami nagyon jó kárpitost Budán, esetleg pesten ahol rászabják nekem az elejére?
Üdv: Balu

csovari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
felni
« Válasz #748 Dátum: 2006.05.08 23:22:07 »
Sziasztok!
Acélfelnit szeretnék venni az új corollámra (téligumihoz). Jó lenne elfogatható áron, az se baj ha nem új. Tudtok valamit ajánlani?
stván

James

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Kuplun gonodok?
« Válasz #749 Dátum: 2006.05.11 13:30:47 »
Hello

Van egy problémám a két hete vásárolt Corollámmal. Egy kisebb dombon való elinduláskor miután kétszer lefulladtam erõssebb gázadás után és végre sikeres elindulás követõen erõs kuplung szagot éreztem. A kérdésem mennyire strapabiro a kuplung vagy esetleg 2-3 hasonló elindulás után lehet cserélni? Csak azért furcsálom mert az elõzõ autó egy Yaris volt és megjértam vele a Tátrát, Dolomitokat és egyszer se tapasztaltam hasonlót.

Válaszokat köszönettel

üdv: Zoli