Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2946454 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Fényszóró beállítás
« Válasz #720 Dátum: 2006.03.30 22:49:07 »
Idézetet írta: "afekete"
Ha az egyiket letakarom, akkor nem lehet beállítani? Vagy ez így hülyeség?


Dehogy hülyeség! Pont ez a lényege, mert így külön is lehet tudni, hogy melyik hova világít.  :vag2:

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Fékbetét és gyertyacsere
« Válasz #721 Dátum: 2006.03.31 00:03:36 »
Srácok,

fékbetét cserénél le kell szedni a féknyerget vagy sem? Sajnos nem tudom, mert Corollán még sosem cseréltem.  :hmm:

A másik: a gyertyák ugye a műanyag borítás alatt vannak? A felső burkolatot is le kell csavarozni, vagy csak a szívócsonk felőlit ahhoz, hogy ki lehessen cserélni őket?  :faradt:

Köszi, Zoli

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #722 Dátum: 2006.03.31 00:08:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , hát ez világos , csak az van , hogy ha jól emlékszem , nem pontosan a kocsi tengelyével párhuzamosan kell világítaniuk . Hanem egy kicsit jobbra , és ráadásul nem is egyenlő mértékben , tehát a fénykévéknek valamennyire össze kell tartaniuk . De nem biztos , hogy igazam van . Ha viszont mégis , akkor ezt csináldmagad módszerekkel egészen biztosan képtelenség pontosan reprodukálni  :szemforgat: ... max annyit tehet az ember , hogy tényleg megpróbálja legalább párhuzamosra beállítani őket .


Hát, ez jó kérdés... Egyszer voltam a MAK-nál fényszóró beállításon, de a fickó csak valami lencsés vacakot tolt a kocsi elé, majd megdícsért, hogy pont jól van beállítva a lámpa. Hiába mondtam, hogy az képtelenség, mert csak otthon, találomra vacakoltam vele. Így hát többet nem voltam ilyen helyen.  :elkeseredett:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #723 Dátum: 2006.04.02 21:47:40 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , hát ez világos , csak az van , hogy ha jól emlékszem , nem pontosan a kocsi tengelyével párhuzamosan kell világítaniuk . Hanem egy kicsit jobbra , és ráadásul nem is egyenlő mértékben , tehát a fénykévéknek valamennyire össze kell tartaniuk . De nem biztos , hogy igazam van . Ha viszont mégis , akkor ezt csináldmagad módszerekkel egészen biztosan képtelenség pontosan reprodukálni  :szemforgat: ... max annyit tehet az ember , hogy tényleg megpróbálja legalább párhuzamosra beállítani őket .


Hát, ez jó kérdés... Egyszer voltam a MAK-nál fényszóró beállításon, de a fickó csak valami lencsés vacakot tolt a kocsi elé, majd megdícsért, hogy pont jól van beállítva a lámpa. Hiába mondtam, hogy az képtelenség, mert csak otthon, találomra vacakoltam vele. Így hát többet nem voltam ilyen helyen.  :elkeseredett:


Hát , pedig tényleg jó lehetett , mert -mit ahogy Szeke is írta- az a "lencsés vacak" szolgál a fényszórók pontos beállítására  :idea: , erre nincs is más eszköz !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Fékbetét és gyertyacsere
« Válasz #724 Dátum: 2006.04.02 21:50:55 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Srácok,

fékbetét cserénél le kell szedni a féknyerget vagy sem? Sajnos nem tudom, mert Corollán még sosem cseréltem.  :hmm:

A másik: a gyertyák ugye a műanyag borítás alatt vannak? A felső burkolatot is le kell csavarozni, vagy csak a szívócsonk felőlit ahhoz, hogy ki lehessen cserélni őket?  :faradt:

Köszi, Zoli


Szvsz le kell szedni a féknyerget , máskülönben hogy tudnád kivenni a betéteket ? Bár fene tudja , még nem csináltam ilyet .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: Fékbetét és gyertyacsere
« Válasz #725 Dátum: 2006.04.03 15:26:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kekesiz"
Srácok,

fékbetét cserénél le kell szedni a féknyerget vagy sem? Sajnos nem tudom, mert Corollán még sosem cseréltem.  :hmm:

A másik: a gyertyák ugye a műanyag borítás alatt vannak? A felső burkolatot is le kell csavarozni, vagy csak a szívócsonk felőlit ahhoz, hogy ki lehessen cserélni őket?  :faradt:

Köszi, Zoli


Szvsz le kell szedni a féknyerget , máskülönben hogy tudnád kivenni a betéteket ? Bár fene tudja , még nem csináltam ilyet .

Le kell szedni a feknyerget...

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #726 Dátum: 2006.04.03 17:47:30 »
Kedves Palaczk és szazketto!

Köszönöm szépen, hogy válaszoltatok!  :pofa:  A gyertyák azóta megkerültek  :nagymosoly:  (a hengerfej tetején vannak), és a fékről is kiderült, hogy valóban le kell kapni a féknyereg egy részét a betétek cseréjénél. (Régi Ladánál nem kellett, úgy emlékszem...)

Üdv, Zoli

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #727 Dátum: 2006.04.04 17:18:53 »
Sziasztok!

Az normális, hogy fékezésnél hallani egy enyhe, súrlódó hangot? Vagy ez azt jelenti, hogy kopottak a fékbetétek? Az egyik keréktől egyébként hallani egy nagyon kicsi, "csikorgó" hangot, de csak bizonyos erejű fékezésnél. Ha kevésbé, vagy ha erősebben nyomom a féket, akkor nincs hangja a súrlódáson kívül.  :hmm:

Az előző autómon nem hallottam a féket, de annak jóval hangosabb volt a motorja.   :D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #728 Dátum: 2006.04.04 22:51:24 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Sziasztok!

Az normális, hogy fékezésnél hallani egy enyhe, súrlódó hangot? Vagy ez azt jelenti, hogy kopottak a fékbetétek? Az egyik keréktől egyébként hallani egy nagyon kicsi, "csikorgó" hangot, de csak bizonyos erejű fékezésnél. Ha kevésbé, vagy ha erősebben nyomom a féket, akkor nincs hangja a súrlódáson kívül.  :hmm:

Az előző autómon nem hallottam a féket, de annak jóval hangosabb volt a motorja.   :D


Lehet kopott betét, és lehet egy kavics beszorulva a fékbetéthez, érdemes megnézni.
-használattól függően , akár 30e km után is elkophat -bár inkább az 50-60e környéki elfogyás a jellemző!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #729 Dátum: 2006.04.04 23:05:44 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Sziasztok!

Az normális, hogy fékezésnél hallani egy enyhe, súrlódó hangot? Vagy ez azt jelenti, hogy kopottak a fékbetétek? Az egyik keréktől egyébként hallani egy nagyon kicsi, "csikorgó" hangot, de csak bizonyos erejű fékezésnél. Ha kevésbé, vagy ha erősebben nyomom a féket, akkor nincs hangja a súrlódáson kívül.  :hmm:

Az előző autómon nem hallottam a féket, de annak jóval hangosabb volt a motorja.   :D



Nekem is ugyanezt csinálja…

Pici fék semmi, egy picit jobban rányomva már sípol, még egy picit rányomok újra semmi…
Engem spec. marhára idegesít… :suket:  

Azt mondta a szerelőm, hogy "kicsit" megégett a betét (mert hidegen nem csinálja), meg már el is van kopva, szét kell szedni és kicsit meg kell csiszolni vagy mifene…
Szerintem ha lesz egy szabad órám akkor megcsináltatom, mert a betétcseréig még kb. 5e km van (30ezres szerviz), addig meg nem hallgatom ezt a hülye sípolást…

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #730 Dátum: 2006.04.04 23:22:57 »
Köszi!

Nekem nagyon halk a sípolás, nem idegesítő.  :mivan:

És a súrlódó hang? Hülye hasonlat lesz, de olyan hangja van, mint amikor a vonat fékez, persze halkabb.  :lol:

Valamelyikőtök nem tudja véletlenül, hogy a hátsó ajtóban található hangszórók 13 vagy 16,5 cm-esek? (Az elsőről tudom, hogy 16,5-ös.) Nem akarom pluszban azért szétbányászni az ajtót, hogy megnézzem, mekkora.  :hmm:

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #731 Dátum: 2006.04.05 09:41:51 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Köszi!

Nekem nagyon halk a sípolás, nem idegesítő.  :mivan:

És a súrlódó hang? Hülye hasonlat lesz, de olyan hangja van, mint amikor a vonat fékez, persze halkabb.  :lol:

Valamelyikőtök nem tudja véletlenül, hogy a hátsó ajtóban található hangszórók 13 vagy 16,5 cm-esek? (Az elsőről tudom, hogy 16,5-ös.) Nem akarom pluszban azért szétbányászni az ajtót, hogy megnézzem, mekkora.  :hmm:

Én úgy tudom ott is 16,5-ösök vannak. :hmm: De ezt az Általános topicban már biztos leírta vki. :kacsint:
A súrlódó hang nem hiba. Anyu új Yarisa is csinálja. Az enyémnél nem nagyon hallom, de lehet a hallásommal van vmi. :nagymosoly: A sípolás és az egyéb hangok utalhatnak kopásra, fékbetét égésére (ha mondjuk 180-ról hirtelen megállsz egy gyengép fékbetét felülete a nagy hőtől megkeménykedik és kisebb fékhatás mellett nagyobb hangot ad), egy beszorult kavicsdarabra, vagy csak egyszerűen a gyengébb minőségű fékbetétre. Nekem a Hondánál volt sípoló hang és az istennek el nem akart múlni, míg normális sport betétekre nem cseréltem őket. Megjegyzem úgy is közlekedtem vele. :vezetes:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #732 Dátum: 2006.04.05 09:54:17 »
Idézetet írta: "norbi1974"

Én úgy tudom ott is 16,5-ösök vannak. :hmm: De ezt az Általános topicban már biztos leírta vki. :kacsint:


Szia Norbi!

Azért kérdezgetem ezt a hangszórós dolgot annyit, mert a hátsóknál kb. 2-3 cm-rel kisebb a hangszóró "nyílása", mint az első ajtóban. De persze ettől még lehet ott is ugyanakkora hangszóró.  :rolleyes:

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #733 Dátum: 2006.04.05 10:53:18 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Köszi!

Nekem nagyon halk a sípolás, nem idegesítő.  :mivan:

És a súrlódó hang? Hülye hasonlat lesz, de olyan hangja van, mint amikor a vonat fékez, persze halkabb.  :lol:


A súrlódás szerintem a kopás jele…
Bár a Cori fékbetétje már elég kopott, de (még) nincs súrlódó hangja...
A Yarisnál meg semmi hang/probléma nincsen… Pedig már lassan túl van a 30ezren is…  Betét+tárcsa egyaránt hibátlan rajta…
A fene se érti… :hmm:  
Bár valószínűleg az is játszik, hogy a gyengébbik nem használja a családban a Kicsit… :kacsint:

masterminde

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Cori
« Válasz #734 Dátum: 2006.04.06 12:43:00 »
Üdvözlet Mindnekinek!

Van egy Toyota Corollám, 3a, 1998-as, 1.4-es. Eddig semmi bajom nem volt vele. Viszont 3nappal ezelőtt, a rádiós magnóm egyszerüen kiakadt. Gyári RádiósMagnó, eredeti. Arra lettem figyelmes, hogy nem játsza le a kazit Egyszerüen az egyik pillanatról a másikra, csak világít. Eltávolítható az előlapja, ha leveszem maj visszateszem ugyan úgy világit, viszont sem a rádió sem a magnó nem használható. Ez még nem is volna annyira nagy gond, viszont a második nap reggelén nem indult a kocsi. Az aksi annyira lemerült, hogy be kellett tolni. utána minden rendben volt, egy kicsit járattam, és utána simán indúlt. Aztán eljött a ma reggel is, és az autó ismét nem indúl. A rádiós magnó ugyanazt csinálja, csak világít ha benne van az előlap, és nem lehet kikapcsolni. Arra gondolok, hogy valószinüleg ez merítheti le az aksit akkor is, ha nincs benne az előlap. Próbáltam kiszedni a rádiót, de nem megy. Egyszerüen nem tudom hol lehetne megbontani a rádiót takaró borító anyagot. Még szervizbe nem akarom vinni mert az drága lenne, inkább házilag szeretném megoldani, feltételezve, hogy a rádió szívja az aksit.

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogyha valaki találkozott már ezzel a problémával, akkor az írja le ha lehet minnél gyorsabban a megoldást. -nem igazán élvezet minden reggel betolni a járgányt.:(

Valamint mindenképpen ki szeretném cserélni az eredeti magnót, egy cd-s re, ehhez viszont valahogyan meg kellene bontani a takaró anyagot ebben szeretnék még tanácsokat kérni.

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!
      Cori