Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2946415 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #675 Dátum: 2006.03.22 09:47:55 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A gáz az , hogy nem az EVO benzin ennyire jó , hanem a 95-ös benzin ennyire xar  :x ... próbáld meg sima 98-assal , valszeg azzal is meg fog szűnni a csörgés , és az mégsem annyira drága .

Én is véletlenül töltöttem egy tank 98-ast és tényleg nem csinálta azóta a csörgést - bár előtte is ritkán: emelkedőn 5-ben 2000-es fordulat alatt. Sőt a fogyasztás is kevesebb lett!  :wink: Persze ennek oka a melegebb időjárás, a motor- és váltóolaj csere is - de azért ezt is belemagyarázom.  :nana:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #676 Dátum: 2006.03.22 13:34:40 »
Hosszab szünet után netközelbe kerülve újból megpróbáltam elküldeni a fényszóróállítós képeket, de még mindig nem tudok csatolmányt küldeni...
Nincs tippetek, miért nem? A képek 150kb alattiak, jpg formátummal.
num, sed leonem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #677 Dátum: 2006.03.22 15:30:41 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
A gáz az , hogy nem az EVO benzin ennyire jó , hanem a 95-ös benzin ennyire xar  :x ... próbáld meg sima 98-assal , valszeg azzal is meg fog szűnni a csörgés , és az mégsem annyira drága .

Én is véletlenül töltöttem egy tank 98-ast és tényleg nem csinálta azóta a csörgést - bár előtte is ritkán: emelkedőn 5-ben 2000-es fordulat alatt. Sőt a fogyasztás is kevesebb lett!  :wink: Persze ennek oka a melegebb időjárás, a motor- és váltóolaj csere is - de azért ezt is belemagyarázom.  :nana:


Lehetett is kevesebb a fogyasztás , a jobb minőségű üzemanyaggal a motor jobban meg tudja közelíteni az optimális beállításokat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csaba.erdman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #678 Dátum: 2006.03.22 18:03:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
A gáz az , hogy nem az EVO benzin ennyire jó , hanem a 95-ös benzin ennyire xar  :x ... próbáld meg sima 98-assal , valszeg azzal is meg fog szűnni a csörgés , és az mégsem annyira drága .

Én is véletlenül töltöttem egy tank 98-ast és tényleg nem csinálta azóta a csörgést - bár előtte is ritkán: emelkedőn 5-ben 2000-es fordulat alatt. Sőt a fogyasztás is kevesebb lett!  :wink: Persze ennek oka a melegebb időjárás, a motor- és váltóolaj csere is - de azért ezt is belemagyarázom.  :nana:


Lehetett is kevesebb a fogyasztás , a jobb minőségű üzemanyaggal a motor jobban meg tudja közelíteni az optimális beállításokat .


Az ötlet nem rossz. És remélem igazatok lesz, mert 99-sel nem igazán szeretném kényeztetni. 98-as OMV-ról van csak tapasztalatom, hát azzal csak elenyésző változást tapasztaltam. Hát ezek szerint patronálnom kell a MOL-t.

Csurgi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Olaj
« Válasz #679 Dátum: 2006.03.22 19:55:31 »
Üdv mindenkinek!

Még szerencse hogy ilyen türelmesek vagytok :)

Szóval az a legújabb kérdésem, hogy 98-as 1.3-as, 4E-FE motorú Corollába milyen olajat szabad, illyetve milyen olajat érdemes tölteni?
Gondolok itt arra, hogy ha jol sejtem pl vmi Castrol TXT 5W40 Softec jo bele pl, de mi lesz a különbség, ha Castrol RS 0W40-et vagy 0W50-et teszek bele?
Meddig bírja egy ilyen olaj amúgy?
Csak mert ha pl 25-30-at kibir akkor épp a határán van annak, hogy decemberben ne kelljen cserélni, bár úgy is necces... viszont szerintem lényegében csak tavaszi-nyari-oszi idoszakban lenne a motorban, tehat dermedni valszeg nem fog nagyon... ha jol tevedek.

Elore is köszi a választ!

Csurgi
98 Toyota Corolla Sedan 1.4 (E11, 4E-FE)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olaj
« Válasz #680 Dátum: 2006.03.22 20:31:05 »
Idézetet írta: "Csurgi"
Üdv mindenkinek!

Még szerencse hogy ilyen türelmesek vagytok :)

Szóval az a legújabb kérdésem, hogy 98-as 1.3-as, 4E-FE motorú Corollába milyen olajat szabad, illyetve milyen olajat érdemes tölteni?
Gondolok itt arra, hogy ha jol sejtem pl vmi Castrol TXT 5W40 Softec jo bele pl, de mi lesz a különbség, ha Castrol RS 0W40-et vagy 0W50-et teszek bele?
Meddig bírja egy ilyen olaj amúgy?
Csak mert ha pl 25-30-at kibir akkor épp a határán van annak, hogy decemberben ne kelljen cserélni, bár úgy is necces... viszont szerintem lényegében csak tavaszi-nyari-oszi idoszakban lenne a motorban, tehat dermedni valszeg nem fog nagyon... ha jol tevedek.

Elore is köszi a választ!

Csurgi


25-30 MIT bír ki ? Kilométert ? Ha igen , akkor a válasz nem . 15 ezernél le kell cserélni ezeket is - ahogy a gyár előírja . Ha fokra , mínusz fokra gondolsz , akkor a válasz igen - az 5 W is használható ilyen hőmérsékleten , a 0 W pláne .

A fő különbség a két olaj között , hogy a 0 W dermedéspontja még alacsonyabban van , ezért hideg időben , indítás után a kenés gyorsabban létrejön , és ezáltal a motor jobban védve van a kopástól . De hozzátenném , hogy ilyen szempontból (is) már az 5 W olaj tudása is kimagasló .

Mindkét olajjal meg lehet spórolni némi benzint a 10 W és pláne 15 W olajokhoz képest , főleg ha gyakran jársz városban a kocsival . A 0 W-vel kicsit jobban lehet spórolni .

Innentől már a te választásodon múlik - ha jellemzően sokat mész nagyon rövid utakon és a motorod nem fogyaszt olajat , akkor próbáld ki a 0 W 40-et - ha nem , akkor az 5 W 40 is tökéletes választás . 0 W 50 nemtom létezik-e , de ha igen , akkor sem szükséges ilyen a kocsidba .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #681 Dátum: 2006.03.22 21:04:30 »
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Hát ezek szerint patronálnom kell a MOL-t.

Azt akkor is patronálod, ha az ÖMV-nél tankolsz. :-) A kutak nagyrésze a MOL-tól veszi a nyers benzint/olajat.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #682 Dátum: 2006.03.22 21:30:27 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Hát ezek szerint patronálnom kell a MOL-t.

Azt akkor is patronálod, ha az ÖMV-nél tankolsz. :-) A kutak nagyrésze a MOL-tól veszi a nyers benzint/olajat.


De az ÖMV nem...
 :kacsint:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #683 Dátum: 2006.03.23 08:12:51 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Hát ezek szerint patronálnom kell a MOL-t.

Azt akkor is patronálod, ha az ÖMV-nél tankolsz. :-) A kutak nagyrésze a MOL-tól veszi a nyers benzint/olajat.


De az ÖMV nem...
 :kacsint:

Maradjunk annyiban, hogy nem minden kútja. (Bátyám a MOL-nál dolgozott, tudta kinek adnak el benzint.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #684 Dátum: 2006.03.23 09:04:22 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Hát ezek szerint patronálnom kell a MOL-t.

Azt akkor is patronálod, ha az ÖMV-nél tankolsz. :-) A kutak nagyrésze a MOL-tól veszi a nyers benzint/olajat.


De az ÖMV nem...
 :kacsint:

Maradjunk annyiban, hogy nem minden kútja. (Bátyám a MOL-nál dolgozott, tudta kinek adnak el benzint.)


Nem hiném, hogy hivatalosan külön forrásokból szerezhetik be az árut a különféle kutak (ugyanazon hálozatban).
Hivatalosan most az ÖMV saját maga hozza be az üzemanyagokat, nem a MOL-tól veszi. Az már más kérdés, hogy a MOL egyik résztulajdonosa az ÖMV.
(Ja, és aki szereti a "kagylót" az már nem sokáig szeretheti majd... De erről többet nem mondhatok. :) )

csaba.erdman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #685 Dátum: 2006.03.23 21:24:31 »
Kiváncsi lennék, hogy ma magyarországon mennyi lehet a valós bekerülési összege pld 1lityi 95-nek. Az is érdekes eredméyt hozna, ha kiderülne, hogy beszámítva az összes járulékot és adót, mennyi lehet a forgalmazónak egy liter után a tiszta profitja. ( Persze mellőzve a hivatalos állásfoglalást mert még a végén kiderül, hogy ők fizetnek még érte. :pofa:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #686 Dátum: 2006.03.23 21:44:53 »
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Kiváncsi lennék, hogy ma magyarországon mennyi lehet a valós bekerülési összege pld 1lityi 95-nek. Az is érdekes eredméyt hozna, ha kiderülne, hogy beszámítva az összes járulékot és adót, mennyi lehet a forgalmazónak egy liter után a tiszta profitja. ( Persze mellőzve a hivatalos állásfoglalást mert még a végén kiderül, hogy ők fizetnek még érte. :pofa:)


Valami rémlik , hogy mintha 60-70 forint lenne egy liter kész benzin , az állami terhek nélkül . Ebben már minden benne van , az olajtársaság és a kút profitja is , tehát ez a tulajdonképpeni kisker ár . A többi mind adó meg járulék .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csaba.erdman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #687 Dátum: 2006.03.23 21:58:57 »
Hát igen. Szép dolog az adó, csak kicsit lenyomozhatatlan a felhasználása az átlagember számára.

Egy kósza füles szerint a kutaknál kb 10Ft körül van literenként a mozgás. Persze ez teljesen megalapozatlan hír volt.

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #688 Dátum: 2006.03.24 19:17:14 »
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Hát igen. Szép dolog az adó, csak kicsit lenyomozhatatlan a felhasználása az átlagember számára.

Egy kósza füles szerint a kutaknál kb 10Ft körül van literenként a mozgás. Persze ez teljesen megalapozatlan hír volt.

Az adó (szép szavakkal mondva) elmegy az utakra, meg ugye ott van a környezetszennyezés... :hipnozis: De akkor miért van az sok kátyúúú :?: Az "urak" könnyen emelik a benzin árát, mert a MOL fejeseknek ingyen van, a képviselőknek meg mi tankoljuk meg a kocsijukat. :sir:
Ami pedig az árkülönbséget illeti; nem tudom mire érted a 10Ft-t. Ha két ugyanazon márkával futó céget nézünk, akkor is van legalább 20-30Ft külömbség a városok között. Nálunk még a 3Ft emelés után is 258Ft egy lityi.
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #689 Dátum: 2006.03.25 22:37:08 »
Sziasztok!

Gumikérdés: a jobb első gumi kb. 90%-os, míg a bal első kb. 60%-os. (Nem tudom, hogy defektes volt-e esetleg és azért lett lecserélve, vagy csak a folyamatos (könyv szerinti) csere-bere után került oda...)
Menet közben okozhat-e ez valami problémát -és itt most a differenciálműre gondolok-, mert ugye nem egyforma átmérőjű a két kerék a mintázat állapota miatt. Egyébként teljesen azonos márkájú és típusú a két gumi.  :crazy:

És ha már a váltónál-differenciálműnél tartunk: mivel még nem volt Toyotám, nem tudom, hogy itt is a betöltő nyílás pereméig kell feltölteni olajjal a váltót? (Ami ugye egyben van "olajilag" a diffivel?)  :nana:

A hűtőfolyadékot is lecserélném, jól gondolom, hogy a hűtő alján van a leeresztő csavar?

Több kérdésem egyelőre nincs, a válaszokat előre is köszönöm!  :pofa:

Üdv, Zoli