Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2946417 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

salvador

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #660 Dátum: 2006.03.17 11:20:00 »
Idézetet írta: "cozy"
Idézetet írta: "robi"
Az E10-esre jó ablaktörlő számok:
  Champion X45 - anyósülés elé
  Champion X55 - vezetőülés elé és hátsó ajtóra


Jól gondolom, hogy az X utáni szám a méret cm-ben?


Én az E10 sedanomon most cseréltem és az anyósülésnél 45 cm, vezetőnél 50 cm-es volt és ugyanekkorát is raktam fel (Champion-t). A UNIX katalógusa több méretet is kidobott, ezért akkorát vettem amekkora rajta volt.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #661 Dátum: 2006.03.18 08:19:07 »
Idézetet írta: "salvador"
Idézetet írta: "robi"
Az E10-esre jó ablaktörlő számok:
  Champion X45 - anyósülés elé
  Champion X55 - vezetőülés elé és hátsó ajtóra


...akkorát vettem amekkora rajta volt.


Én is! Enyémen 45/55 volt. A 45 cm-s az tutibiztos hogy gyári méret, mert 9 év után, még a gyári törlő volt rajta !!!  :hipnozis: Az 55-ös nem tudom, de a kocsin ilyen volt. Ílyet is tettem rá - jól műxik. Lehet, hogy ez nem gyári méret, de minden esetre nem lóg ki sehol, nem ütközik semmivel.

Csurgi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #662 Dátum: 2006.03.18 23:07:15 »
Hi!

Idézetet írta: "bubu"

Én már szedtem kia középkonzolt. Kiszeded a hamutartót, lehúzod a tekerőket és a tolókát. Kiszeded a két szélső tekerő alatt lévő csavarokat, majd óvatosan a hamutartó helyénél kezdve kifelé húzod. Ha jól emlékszem, oldalt 2 és fent 2 bepattanó fül tartja. Én várnék addig míg jobb idő nem lesz, mert ilyenkor a műanyagok nem oly rugalmasak , könnyen törnek.


Köszi szépen!
Bár ezt épp akkor olvastam miután összeraktam a cuccot. Viszont szerencsésen az egész alsó műanyag burkolattal együtt kaptam ki, mivel feszegetni nem akartam és a két pöcköt csak utólag láttam meg. De a sebváltó gumiharangot még mindig gyűlölöm visszapaszírozni a helyére...:)
Azt nem tudod, hogy a "légbeömlők"-et vagy miket hogy lehet kiszedni? Az egyikben csak 1 micsoda irányítgatja a levegőt. A többi meg össze van kócolódva:D

Idézetet írta: "bubu"

Műszerfal.
A kormány oldalán van 2 kb 1cm -es takaró. Ezeket kipattintod, kitekered a csavarokat, így kijön a légzsák, hA van. Leszeded a kormányt, majd a kormánytő burkolatokat. A műszerfal tetejénél van 2 csavar, amit szintén ki kell szedni. Leszeded a takaró műag keretet. Így szabaddá válnak a műszerfalat tartó csavarok. Ezeket is kiszeded, vigyázva, hogy le ne essenek, mert utána nehéz őket kiszedni. Ezután már tied a műszerfal. Vigyázz, hogy a vezetékeket ki ne tépd.

Őőőőő... Én inkább békénhagyom a kormányt+légzsákot :)

Viszont azon ledöbbentem milyen könnyen össze lehetett rakni az egész burkolatot (jobb küszöbtől kesztyűtartón és a középső boxon keresztül a bal küszöbig minden lent volt...:) )
De azon is hogy a gyári izzókészletben volt izzó a középső rész háttérvilágításához is... Haver megjegyezte hogy neki a nyomtatóját macerásabb volt szétszedni/összerakni mint ennek az autónak a belső burkolatát. :)
98 Toyota Corolla Sedan 1.4 (E11, 4E-FE)

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #663 Dátum: 2006.03.19 14:52:58 »
Sziasztok!

2001-2002-es évjáratú Corolla 1.6 vvt-i Linea Terra felszereltségű autóval kapcsolatban lenne pár kérdésem:

1. Mik a gyári felni méretek?

2. Ebben a típusban széria a hátsó tárcsafék?

3. Ez a típusú motor ugye vezérműláncos?  :hmm:

Hirtelen ennyi, köszi előre is a válaszokat!  :kacsint:

Üdv, Zoli

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #664 Dátum: 2006.03.19 22:17:29 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Sziasztok!

2001-2002-es évjáratú Corolla 1.6 vvt-i Linea Terra felszereltségű autóval kapcsolatban lenne pár kérdésem:

1. Mik a gyári felni méretek?

2. Ebben a típusban széria a hátsó tárcsafék?

3. Ez a típusú motor ugye vezérműláncos?  :hmm:

Hirtelen ennyi, köszi előre is a válaszokat!  :kacsint:

Üdv, Zoli


A felni gyárilag 5.5x14 collos , 4x100 lyukosztású , 54-es középátmérővel , 45-ös ET-vel . Hátul tárcsafék van , és a motor tudtommal láncos .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #665 Dátum: 2006.03.19 22:43:35 »
Sorstársak! Ki cserélt már jobb tompított izzót Corollán? A TS -nél ott van az ABS, VSC , meg az ablakmosó tartály és képtelenség hozzáférni az izzóhoz, kb 2 centi hely sincs. Egyébként a 10 hónapos Osram Silverstar adta meg magát, egy hét eltéréssel minkét oldalon. A bal oldalit könnyedén, negyedóra alatt lehet cserélni, csak az aksit kell kivenni hozzá, meg a légszűrő csövet levenni. Nem azért, de a japán tervező jó, prostituált, édes, anyját, egész nap izzót cseréltetnék vele.

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #666 Dátum: 2006.03.19 22:56:36 »
Még izzó.
Mivel a hátsó búrák az autómon sőtétszínű "Lexus" lámpák, vettem két LED-es izzót (pirosat, mert a fehér színű csak átüt és halvány fényt ad). NE vegyetek ilyet se, mert sztem gyengébb a fénye, mint a gyári, normál izzónak.

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #667 Dátum: 2006.03.19 23:49:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A felni gyárilag 5.5x14 collos , 4x100 lyukosztású , 54-es középátmérővel , 45-ös ET-vel . Hátul tárcsafék van , és a motor tudtommal láncos .


Köszi szépen a mindent kimerítő választ, Palaczk!  :10:

Majd még biztosan eszembe jutnak okos kérdések.  :figyellek:  :pofa:

bubu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #668 Dátum: 2006.03.20 05:58:21 »
Csurgi!

A kárpit az aktuális oldalon újra le, a műszerfal alatt felnyúl, belülről kézzel kifelé megnyomni és már ki is pattan. Ha jól emlékszem a két függőleges oldalon 2-2 fül tartja.
A légzsák nem olyan misztikus dolog. Először én is fáztam tőle, de csak +12V-ra nyit. Amúgy egy általános csatlakozó köti az elektromos rendszerhez. Oldalt a csavarok ki, stekker lehúz és már a Tied is.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Fed. comp.
« Válasz #669 Dátum: 2006.03.20 15:37:45 »
Sziasztok.

Előfordult már valakinél, hogy a fed.comp. egyszercsak elfelejt pillanatnyi fogyasztást mérni? (Illetve nem tudom a többit méri-e, azok nem változnak olyan sűrűn, de a pillanatynyi 0-n állt.)
Motort leállítottam, újraindítottam és működik. Ezt eddig talán kétszer játszotta el. (Javítva, 3x :-| .)

Köszi,
Attila 31
  - Avensis
- Prius

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #670 Dátum: 2006.03.20 21:05:35 »
Idézetet írta: "saro"
Sorstársak! Ki cserélt már jobb tompított izzót Corollán? A TS -nél ott van az ABS, VSC , meg az ablakmosó tartály és képtelenség hozzáférni az izzóhoz, kb 2 centi hely sincs. Egyébként a 10 hónapos Osram Silverstar adta meg magát, egy hét eltéréssel minkét oldalon. A bal oldalit könnyedén, negyedóra alatt lehet cserélni, csak az aksit kell kivenni hozzá, meg a légszűrő csövet levenni. Nem azért, de a japán tervező jó, prostituált, édes, anyját, egész nap izzót cseréltetnék vele.

szervíz, szerelő véres verítékkel 35 perc alatt cserélte az izzót és szó szerint azt mondta, amit én írtam a japán tervezőről.

jofe

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #671 Dátum: 2006.03.21 16:41:44 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "afekete"
Sziasztok!

Szerintetek mi lehet az oka, hogy váltó olajcsere óta nehezebben veszi a sebességeket, főleg hidegen? (Az olajat márkaszervíz tette bele, csak nem rossz minőséget.)


Valószínűleg sűrűbbet tettek bele, esetleg a mennyisége is nőtt.
Hidegben minden váltó így viselkedik, szóval ez normális.

Nem, ez nem normális, odafelé is vezettem az autót, akkor nem volt annyira rossz. Akkor kevésnek tünt a változás, de most a nagy hidegbe nagyon kijön. De ha csak olaj, akkor azt lecseréltetm és remélem megoldja a dolgot.

Előző autómmal ugyanígy jártam. Lecseréltem a frissen cserélt olajat. Megjavult, de kiderült,
hogy nem magával az olajjal volt gond, hanem embertelenül telenyomták.
--- /48 ----

jofe

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #672 Dátum: 2006.03.21 17:22:47 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Ugyanez van nekem is. Gyorsításnál csörög. Én 98ast tankolok bele, azt jobban szereti. Állítólag a vvt-i-k kedvelik a kénmentes benzint (a gazdák meg nem kedvelik az árát) Szerintem érdemes olajszintet is csekkelni (amúgy is) Nekem közvetlen olajcsere után sokkal ritkábban csinálja. Ja, a fogyasztásom nekem is tök OK.

Annakidején kiveséztük ezt a témát. Nekem is tud csörögni, utánanéztem. Egyik kolléga még computert is cseréltetett.
Valószínű ok: A korai VVT-i computere időnként nagyobbra állítja az előgyújtást, mint kéne - vagy mint amit a nálunk vásárolt benzin oktánszáma elbír. Úgy tűnik a jelenséggel együtt kell élni. Nekem csak néha jelentkezik, de akkor a következő tankolásig gyakrabban, lehet valami a nem egyenletes minőségű benzin teóriájában. 98-assal sokkal ritkábban teszi, de már úgy is előfordult, tehát azért a computer beállítása is lehet kritikus. Nálam 2200 - 2400 környékén jelentkezik, erősebb terhelésnél. Ha tehetem, kerülöm ezt az üzemmódot.
--- /48 ----

csaba.erdman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #673 Dátum: 2006.03.21 21:53:57 »
Idézetet írta: "jofe"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ugyanez van nekem is. Gyorsításnál csörög. Én 98ast tankolok bele, azt jobban szereti. Állítólag a vvt-i-k kedvelik a kénmentes benzint (a gazdák meg nem kedvelik az árát) Szerintem érdemes olajszintet is csekkelni (amúgy is) Nekem közvetlen olajcsere után sokkal ritkábban csinálja. Ja, a fogyasztásom nekem is tök OK.

Annakidején kiveséztük ezt a témát. Nekem is tud csörögni, utánanéztem. Egyik kolléga még computert is cseréltetett.
Valószínű ok: A korai VVT-i computere időnként nagyobbra állítja az előgyújtást, mint kéne - vagy mint amit a nálunk vásárolt benzin oktánszáma elbír. Úgy tűnik a jelenséggel együtt kell élni. Nekem csak néha jelentkezik, de akkor a következő tankolásig gyakrabban, lehet valami a nem egyenletes minőségű benzin teóriájában. 98-assal sokkal ritkábban teszi, de már úgy is előfordult, tehát azért a computer beállítása is lehet kritikus. Nálam 2200 - 2400 környékén jelentkezik, erősebb terhelésnél. Ha tehetem, kerülöm ezt az üzemmódot.


Mióta itt megkérdeztem a többieket, úgy döntöttem kipróbálom (kb egyszer talán) a MOL 99 mixert. És láss csodát; előtte az OMV 95-sel úgy közlekedtem mint egy csörgőkígyó, aztán 99 -es tankolás, és a maradékkal való keveredés után mintha elvágták volna. ( pedig füleltem rendesen) Előszőr azt hittem csak beképzelem a dolgot, de sajna nem, hiszen mindvégig fenn állt a nyugtató csend. ( A baj csak az árával van  :szomoru: )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #674 Dátum: 2006.03.22 09:29:29 »
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Idézetet írta: "jofe"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ugyanez van nekem is. Gyorsításnál csörög. Én 98ast tankolok bele, azt jobban szereti. Állítólag a vvt-i-k kedvelik a kénmentes benzint (a gazdák meg nem kedvelik az árát) Szerintem érdemes olajszintet is csekkelni (amúgy is) Nekem közvetlen olajcsere után sokkal ritkábban csinálja. Ja, a fogyasztásom nekem is tök OK.

Annakidején kiveséztük ezt a témát. Nekem is tud csörögni, utánanéztem. Egyik kolléga még computert is cseréltetett.
Valószínű ok: A korai VVT-i computere időnként nagyobbra állítja az előgyújtást, mint kéne - vagy mint amit a nálunk vásárolt benzin oktánszáma elbír. Úgy tűnik a jelenséggel együtt kell élni. Nekem csak néha jelentkezik, de akkor a következő tankolásig gyakrabban, lehet valami a nem egyenletes minőségű benzin teóriájában. 98-assal sokkal ritkábban teszi, de már úgy is előfordult, tehát azért a computer beállítása is lehet kritikus. Nálam 2200 - 2400 környékén jelentkezik, erősebb terhelésnél. Ha tehetem, kerülöm ezt az üzemmódot.


Mióta itt megkérdeztem a többieket, úgy döntöttem kipróbálom (kb egyszer talán) a MOL 99 mixert. És láss csodát; előtte az OMV 95-sel úgy közlekedtem mint egy csörgőkígyó, aztán 99 -es tankolás, és a maradékkal való keveredés után mintha elvágták volna. ( pedig füleltem rendesen) Előszőr azt hittem csak beképzelem a dolgot, de sajna nem, hiszen mindvégig fenn állt a nyugtató csend. ( A baj csak az árával van  :szomoru: )


A gáz az , hogy nem az EVO benzin ennyire jó , hanem a 95-ös benzin ennyire xar  :x ... próbáld meg sima 98-assal , valszeg azzal is meg fog szűnni a csörgés , és az mégsem annyira drága .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )