Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940825 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

pipp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #525 Dátum: 2006.02.22 14:30:34 »
Sziasztok!
Véletlenül nem tudnátok segíteni abban, hogy az ikerlámpás 2001es corollának a csatlakozója, amelyik a computerbe bemegy hátul, milyen feláálásban tartalmazza a derótokot. Esetleg vmi kapcsolási rajz vagy valami, ha lenne valakinek azt megköszönném. Konkrétan az a probléma, hogy az antenna meg van halva , csak nem tudjuk melyik az ő bemenete. Cd-s változat.Köszönöm előre is
pipp

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #526 Dátum: 2006.02.23 12:20:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Huh , bocs ha ilyen negatívnak tűnt amit írtam , nem állt szándékomban  :oops: ... és természetesen nem bántottál meg a világon semmivel  :) !

Én az előző hozzászólásodból (amiben fejtegetted , hogy az Unoban biztos jobban árt , mert abban lötyög a kar - nos , ez nem ettől függ !) azt olvastam ki , hogy hitetlenkedsz az egész dologgal szemben - ne haragudj , eszerint ezt nem jól gondoltam !


No akkor jó... :elephant:
Ami pedig a váltó-kérdést illeti, hiszek Neked.
num, sed leonem.

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: E10 futómű kérdések
« Válasz #527 Dátum: 2006.02.23 12:25:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ha a futómű úthibákon fémesen kopog , azt sokminden okozhatja . Valóban lehet szilent (abból is sokféle van , persze) ; emellett kormányösszekötő gömbfej , stabilizátor-összekötő-gömbfej , lengőkar stb stb . A költségek is persze ettől függenek ; (...)
Utóbbiból én elsősorban a Monroe-t , másodsorban a Kayabát favorizálnám ; de érdemes rákérdezni a "gyári B-márkára" , az Optifitre is , amit a márkaszervízek forgalmaznak - gyakran nem drágább , mint az utángyártottak .


Igen, sejtettem, hogy többesélyes a dolog... majd elviszem futóműveshez, és kiderül. Bár ha van fix áras futóművizsgálat, lehet h. a Szuperbe viszem, mert állítólag a távtartók szilentjei ezen speciálisak, és emiatt aki nem ért a Toyotához, indokolatlanul is kicseréltetheti a harmincpárezer forintos távtartóval együtt...
Köszi a tippeket, megkérdezem ezt az Optifitet is. Még vmi: jobbak a gázos lengéscsillapítók? Miért? Nem rövidebb az élettartamuk?
Köszi: Latin
num, sed leonem.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #528 Dátum: 2006.02.24 10:13:22 »
Idézetet írta: "latin"
Kedves Palaczk, ne haragudj ha valamivel megbántottalak,  :elkeseredett: de már nem első alkalommal tűnik úgy hogy félreértelmezed a hozzászólásaimat... :(  Ha valami gondod lenne velem, írd már meg legalább pü-ben, hogy tudjam, mit csinálok rosszul :oops: .

Még új vagy a fórumon, meglátod idővel, hogy Palaczk ilyen.  :ordog:  :hipnozis:

csaba.erdman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #529 Dátum: 2006.02.24 23:00:26 »
Sziasztok Corollások!

Most léptem be a fórumba, mert ígéretesnek találtam a tartalmat.
Mint általában mindenkinek, nekem is lenne egy műszaki kérdésem.  :hmm:

Egy éve vagyok megelégedett tulajdonosa egy 2000-es évjáratú 1.4vvt-i corolla sedan -nak.

Viszont ezalatt az idő alatt felvetődött egy problémám. Különböző üzemanyagok esetén (95-ös, különböző kutaknál, illetve kipróbáltam már a magasabb oktánszámot is) eltérő intenzítású ciripelés hallható a blokktól alacsony fordulatszámtartományban (kb 1400-1800ford/min) enyhe gázpedálnyomás és terhelés esetén.
Számos autószerelő véleményét kikértem, de jobbára az üzemanyag silányságára fogták, illetve azzal nyugtattak, hogy úgysem lehet tenni semmit, hiszen a motorvezérlő elektronika szabályozza a gyújtást, azon meg állítani nem lehet.

A kérdés az, hogy találkoztatok-e ezzel a problémával már, vagy esetleg lenne-e rá valami ötletetek, hogy hogyan lehetne megszüntetni. Az autó különben jól húz és jó a fogyasztásom is.

Előre is köszönöm mindenki hozzászólását. :toy:  :bye:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #530 Dátum: 2006.02.24 23:19:17 »
Ugyanez van nekem is. Gyorsításnál csörög. Én 98ast tankolok bele, azt jobban szereti. Állítólag a vvt-i-k kedvelik a kénmentes benzint (a gazdák meg nem kedvelik az árát) Szerintem érdemes olajszintet is csekkelni (amúgy is) Nekem közvetlen olajcsere után sokkal ritkábban csinálja. Ja, a fogyasztásom nekem is tök OK.
Gabe 254.

Csiri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #531 Dátum: 2006.02.25 10:30:30 »
Sziasztok!

Egy 2005-ös 3 ajtós 1.4-es Corollám van Sport Ice felszereltséggel, és abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy ennek a típusnak az első ülései memóriásak-e. Amikor megvettem azt mondták, hogy igen, de nekem nem akart sose ugyanoda visszaugorni az ülés ahonnan előretoltam, mindig az utolsó fokozatba ugrott be (nagy ritkán előfordult, hogy az elsőbe). Aztán visszavittem, de a szervizesek 5 perc tanakodás után először azt mondták, hogy próbáljuk meg a vezető oldalán is. Persze én tudtam, hogy ott se jó, majd azt mondták hogy ez ilyen (nem volt valami meggyőző). Ebben a fórumban viszont azt olvastam, hogy memóriásak, de mindig elromlanak, és nem tudják rendesen megjavitani. Most akkor mi az igazság? Mindenesetre ha nem memóriásak, akkor a hátsó ülésre 190-nél magasabb ember nehezen ül be, mert ha már beült, akkor a lábától nem lehet hátratolni az ülést, hogy beakadjon.

Előre is köszönöm a válaszokat
Csiri

salvador

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re: Corolla tank
« Válasz #532 Dátum: 2006.02.25 20:19:23 »
Idézetet írta: "salvador"
Idézetet írta: "Palack"
Annyit tennék ehhez hozzá , hogy a gyertyákat is érdemes megnézni - és ha szükséges , cserélni .


Köszi, a gyertyákat is meg fogjuk nézni hétvégén. Akkor csinálja meg vezérműszíj, olyaj stb cserét  az egyik Toyota szervízben dolgozó ismerősöm (otthon), a szervíz ár töredékéért :nagymosoly:


Ez a szerelő jól átvert, csak hitegetett végül nem csinálta meg a szervizt.
Tud valaki ajánlani egy hozzártő, de nem túl drága szerelőt (esetleg Toyotást) a XVI. ker. vagy környékén?
Előre is köszi!

csaba.erdman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #533 Dátum: 2006.02.25 20:39:33 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Ugyanez van nekem is. Gyorsításnál csörög. Én 98ast tankolok bele, azt jobban szereti. Állítólag a vvt-i-k kedvelik a kénmentes benzint (a gazdák meg nem kedvelik az árát) Szerintem érdemes olajszintet is csekkelni (amúgy is) Nekem közvetlen olajcsere után sokkal ritkábban csinálja. Ja, a fogyasztásom nekem is tök OK.


Hm ez érdekes. Én is érzékeltem, hogy nagyobb oktánszám esetén jóval kisebb ez a ciripelés ( na azért 95-sel sem esik szét, csak zavaró) de ott sem szűnik meg végképp, és nem tudom,hogy hosszútávon mire lehet hatással.

Szóval nem egyedi esetről van szó. Kiváncsi lennék, hogy ez a ciripelés 00-02 tíousokra jellemző, vagy az azt követőkre is. Reméljük akad még hozzászólás.
Egyébként Kgabe, neked mondtak már erre valamit, hogy egyáltalán mi ciripel? Mármint az előgyújtási szög miatt, vagy valami másra gondoljak? :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #534 Dátum: 2006.02.25 21:06:43 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "latin"
Kedves Palaczk, ne haragudj ha valamivel megbántottalak,  :elkeseredett: de már nem első alkalommal tűnik úgy hogy félreértelmezed a hozzászólásaimat... :(  Ha valami gondod lenne velem, írd már meg legalább pü-ben, hogy tudjam, mit csinálok rosszul :oops: .

Még új vagy a fórumon, meglátod idővel, hogy Palaczk ilyen.  :ordog:  :hipnozis:


 :ordog:  :ordog:  :ordog: Igen . Én vagyok itt a killer , a véreskezű , a mordori sötét uruk , az alien & predator EGYBEN , Darth Vader hozzám képest Teréz Anya  :ordog: :ordog:  :ordog:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E10 futómű kérdések
« Válasz #535 Dátum: 2006.02.25 21:11:26 »
Idézetet írta: "latin"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ha a futómű úthibákon fémesen kopog , azt sokminden okozhatja . Valóban lehet szilent (abból is sokféle van , persze) ; emellett kormányösszekötő gömbfej , stabilizátor-összekötő-gömbfej , lengőkar stb stb . A költségek is persze ettől függenek ; (...)
Utóbbiból én elsősorban a Monroe-t , másodsorban a Kayabát favorizálnám ; de érdemes rákérdezni a "gyári B-márkára" , az Optifitre is , amit a márkaszervízek forgalmaznak - gyakran nem drágább , mint az utángyártottak .


Igen, sejtettem, hogy többesélyes a dolog... majd elviszem futóműveshez, és kiderül. Bár ha van fix áras futóművizsgálat, lehet h. a Szuperbe viszem, mert állítólag a távtartók szilentjei ezen speciálisak, és emiatt aki nem ért a Toyotához, indokolatlanul is kicseréltetheti a harmincpárezer forintos távtartóval együtt...
Köszi a tippeket, megkérdezem ezt az Optifitet is. Még vmi: jobbak a gázos lengéscsillapítók? Miért? Nem rövidebb az élettartamuk?
Köszi: Latin


Szerintem elég , ha elviszed egy olyan szervízbe , ahol gyakran látnak Toyotát - pl. a Supratrendhez . Bár persze viheted a Szuperhez is , ha nem vészes az ára ennek az átvizsgálásnak . Kérdés , hogy mennyire várhatsz objektív , a javíttatásra nem mindenáron rábeszélni akaró véleményt - én e téren szkeptikus vagyok a márkaszervízekkel szemben , de biztosan van (pozitív) kivétel .

Teleszkóp : a gázos kicsit feszesebb , sportosabb úttartást biztosít . Élettartamban , ha márkásat veszel , szerintem nem lesz jelentős különbség - tovább fogja bírni , mint ameddig megtartod az autót  :) ... de amúgy OK az olajos is , pláne ha van épp rá valami jó akció - tavalyelőtt én is ilyeneket vettem , olajos Monroe-kat .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #536 Dátum: 2006.02.25 21:17:33 »
Idézetet írta: "csaba.erdman"
Idézetet írta: "Kgabe"
Ugyanez van nekem is. Gyorsításnál csörög. Én 98ast tankolok bele, azt jobban szereti. Állítólag a vvt-i-k kedvelik a kénmentes benzint (a gazdák meg nem kedvelik az árát) Szerintem érdemes olajszintet is csekkelni (amúgy is) Nekem közvetlen olajcsere után sokkal ritkábban csinálja. Ja, a fogyasztásom nekem is tök OK.


Hm ez érdekes. Én is érzékeltem, hogy nagyobb oktánszám esetén jóval kisebb ez a ciripelés ( na azért 95-sel sem esik szét, csak zavaró) de ott sem szűnik meg végképp, és nem tudom,hogy hosszútávon mire lehet hatással.

Szóval nem egyedi esetről van szó. Kiváncsi lennék, hogy ez a ciripelés 00-02 tíousokra jellemző, vagy az azt követőkre is. Reméljük akad még hozzászólás.
Egyébként Kgabe, neked mondtak már erre valamit, hogy egyáltalán mi ciripel? Mármint az előgyújtási szög miatt, vagy valami másra gondoljak? :hmm:


Toyotás szerelőm többször kihangsúlyozta már beszélgetéseink során , hogy pont a régebbi VVTi motorokon érezni , hogy mennyire ingadozó Magyarországon az üzemanyag minősége  :szemforgat: ... kényesek rá . Ez egybevág azzal , amit ti írtok . Szerinte aki jót akar az ilyen motorral szerelt Toyotájának , az szánja rá a felárat és töltsön bele mindig 98-as benzint . Az olajcserével való érdekes összefüggést talán a változó szelepvezérlés környékén kell keresni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #537 Dátum: 2006.02.25 21:23:47 »
Idézetet írta: "Csiri"
Sziasztok!

Egy 2005-ös 3 ajtós 1.4-es Corollám van Sport Ice felszereltséggel, és abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy ennek a típusnak az első ülései memóriásak-e. Amikor megvettem azt mondták, hogy igen, de nekem nem akart sose ugyanoda visszaugorni az ülés ahonnan előretoltam, mindig az utolsó fokozatba ugrott be (nagy ritkán előfordult, hogy az elsőbe). Aztán visszavittem, de a szervizesek 5 perc tanakodás után először azt mondták, hogy próbáljuk meg a vezető oldalán is. Persze én tudtam, hogy ott se jó, majd azt mondták hogy ez ilyen (nem volt valami meggyőző). Ebben a fórumban viszont azt olvastam, hogy memóriásak, de mindig elromlanak, és nem tudják rendesen megjavitani. Most akkor mi az igazság? Mindenesetre ha nem memóriásak, akkor a hátsó ülésre 190-nél magasabb ember nehezen ül be, mert ha már beült, akkor a lábától nem lehet hátratolni az ülést, hogy beakadjon.

Előre is köszönöm a válaszokat
Csiri


Nekem úgy működik a dolog hogy (az anyós oldalon) a kis kar felhúzásával ugye a támla előredől és az ülés koppanásig előrecsúszik, ember be hátra majd ülés vissza és rögtön az első lehetőségnél „bekattan”…

Ez így nekem jó is, mert barátnőmnek még ez is több, mint elég (lábtér szempontjából) :nagymosoly:
 Az hogy az utolsó fokozatba ugrik biztos hogy nem normális…  :hmm: Így (ahogy Te is írtad) nehezen vagy egyáltalán nem kattan be az ülés… Gondolom aki beült hátra meg nem szívesen veszi hogy a térdét vasalják, hogy beálljon az ülés, az elég gáz…

Viszont nekem a vezető oldalon abszolút még csak előre se megy az ülés,  :nemtom: csak a támlát lehet előrehajtani az easy-entry karocskával, ülés marad a helyén… Bár még ha úgy működne, mint az anyós oldalon akkor se szívesen állítgatnám be minden hátraülésnél újra az ülést… Amúgy a memória funkciót (meghogy miért nem megy előre a vezetőülés) én is megkérdeztem már a márkakereskedőnél, aszonták az csak a ráncfelvarrottnál létezik, :fecseg:  ott helyben megnéz egy 2005-ös 3ajtós és abba is ugyanúgy működött az anyós oldalon… :futty:  blamaemilfrey…   :elpirul:  Mondjuk akkor a vezetőoldalon nem néztem…
Megnézetheted valami márkakereskedésbe, de ha nem tudják megcsinálni akkor úgy is mindegy… Max. a fejedhez vágják majd hogy ménem 5ajtós vetté ha állandóan hátra akarsz embereket pakolni… :sebaj:

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #538 Dátum: 2006.02.25 21:31:57 »
Idézet
Toyotás szerelőm többször kihangsúlyozta már beszélgetéseink során , hogy pont a régebbi VVTi motorokon érezni , hogy mennyire ingadozó Magyarországon az üzemanyag minősége  :szemforgat: ... kényesek rá . Ez egybevág azzal , amit ti írtok . Szerinte aki jót akar az ilyen motorral szerelt Toyotájának , az szánja rá a felárat és töltsön bele mindig 98-as benzint . Az olajcserével való érdekes összefüggést talán a változó szelepvezérlés környékén kell keresni .


Mostanság sok helyről mondták, hogy jó ha a 98-as eléri a 95-ös szintet… :shock:
 Nemtom mi az igazság de most bepróbálok majd egy tank 98-ast… Azt meglátjuk… :?:  De remélem azért van kacsa a dologban, mert ha nem akkor még belegondolni is rossz, hogy 95-ösként mit tankol az ember… :kormom:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #539 Dátum: 2006.02.25 21:43:46 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézet
Toyotás szerelőm többször kihangsúlyozta már beszélgetéseink során , hogy pont a régebbi VVTi motorokon érezni , hogy mennyire ingadozó Magyarországon az üzemanyag minősége  :szemforgat: ... kényesek rá . Ez egybevág azzal , amit ti írtok . Szerinte aki jót akar az ilyen motorral szerelt Toyotájának , az szánja rá a felárat és töltsön bele mindig 98-as benzint . Az olajcserével való érdekes összefüggést talán a változó szelepvezérlés környékén kell keresni .


Mostanság sok helyről mondták, hogy jó ha a 98-as eléri a 95-ös szintet… :shock:
 Nemtom mi az igazság de most bepróbálok majd egy tank 98-ast… Azt meglátjuk… :?:  De remélem azért van kacsa a dologban, mert ha nem akkor még belegondolni is rossz, hogy 95-ösként mit tankol az ember… :kormom:


Én időközben arra jutottam , hogy ilyen tapasztalatokról sajnos túl sokan számolnak be ahhoz , hogy a dolog kacsa lehessen  :( ... dízeleknél még jobban érezni , de a benzinesnél is észrevevődik . Mondjuk , hálistennek a Camry erre kevésbé érzékeny , de az azért nekem is feltűnt , hogy pl. az OMV benzinnel mintha jobban reagált volna a motor a gázra , mint a Klubpetrollal  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )