Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940913 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Corolla tank
« Válasz #510 Dátum: 2006.02.18 07:48:20 »
Idézetet írta: "salvador"
Majd mérek egy rendeset telitankkal.

Bizony, csak úgy szabad  :wink:  2 telitankolás - teljesen kiürítés után számolj átlagot, nagyjából az lesz a várható fogyasztás. Amúgy városban 7-8, városon kívül 6-6,5 körül lesz várható.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Corolla tank
« Válasz #511 Dátum: 2006.02.18 09:43:59 »
Idézetet írta: "salvador"
Sziasztok!

Tegnap vettük meg első Toyotánkat, egy Corolla Sedan 1.4 XLI 1996-ost. Már elegünk volt a 20 éves Rönó 11-...


Mielőtt telitankkal elkezdesz méregetni; légszűrő, és olajcsere, -olajból ha 200e nél nincs több a gépbe, akkor 5w-40, és utána nézz fogyasztást - egy koszos légszőrő 1l-ts jelenthet!

szerintem 7l körül meg kell állnia, ha nem full város!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #512 Dátum: 2006.02.18 09:53:24 »
Hali, nekem ugyanilyen 1,3-as sedan Corollám volt, mikor megvettem a légszűrője egy porszívó porzsákjához volt hasonlatos, az olaja is szurokfekete volt, de így sem evett városban 8 liternél többet. Amúgy karbantartás után a gyári 6,7-es átlagot hozta legtöbbször, ami elég jó szvsz.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: Corolla tank
« Válasz #513 Dátum: 2006.02.18 10:43:20 »
Idézetet írta: "salvador"
Sziasztok! Tegnap vettük meg első Toyotánkat, egy Corolla Sedan 1.4 XLI 1996-ost. !

Üdv a fórumon!
Nkünk is ilyen van, 5 ajtósban. Múlt héten mértem fogyit, 6.7 L/100 Km jött ki úgy, hogy az elfogyasztott tank harmada olyan 80Km/h-s átlagos országút, fele 140Km/h-s autópálya, a többi meg város(ok). Ugyanis kiugrottunk egyet Erdélyországba. Nem olyan rossz ez  :szivecske:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla tank
« Válasz #514 Dátum: 2006.02.18 14:47:45 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "salvador"
Sziasztok!

Tegnap vettük meg első Toyotánkat, egy Corolla Sedan 1.4 XLI 1996-ost. Már elegünk volt a 20 éves Rönó 11-...


Mielőtt telitankkal elkezdesz méregetni; légszűrő, és olajcsere, -olajból ha 200e nél nincs több a gépbe, akkor 5w-40, és utána nézz fogyasztást - egy koszos légszőrő 1l-ts jelenthet!

szerintem 7l körül meg kell állnia, ha nem full város!


Annyit tennék ehhez hozzá , hogy a gyertyákat is érdemes megnézni - és ha szükséges , cserélni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

salvador

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re: Corolla tank
« Válasz #515 Dátum: 2006.02.18 21:55:10 »
Idézet
Annyit tennék ehhez hozzá , hogy a gyertyákat is érdemes megnézni - és ha szükséges , cserélni .


Köszi, a gyertyákat is meg fogjuk nézni hétvégén. Akkor csinálja meg vezérműszíj, olyaj stb cserét  az egyik Toyota szervízben dolgozó ismerősöm (otthon), a szervíz ár töredékéért :nagymosoly:
A fogyasztását ma is mértem: a 10 literrel már majdnem 200 km-nél jár ebből 70 km város a többi országút 60-100 km/h között falvakkal tarkítva. Jobb mint hittem. Hogy miért nem vettem előbb Toyotát nem is értem...

Amit még meg kell nézetnem az a futómű. Van egy általános morgó hang, de nem lehet megállapítani honnan jön. Lehet hogy csak a gumik zúgnak, M+S négyévszakos Wynstar. Ennyire gáz ez a gumi? Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla tank
« Válasz #516 Dátum: 2006.02.19 00:14:08 »
Idézetet írta: "salvador"
A fogyasztását ma is mértem: a 10 literrel már majdnem 200 km-nél jár ebből 70 km város a többi országút 60-100 km/h között falvakkal tarkítva. Jobb mint hittem. Hogy miért nem vettem előbb Toyotát nem is értem...

Amit még meg kell nézetnem az a futómű. Van egy általános morgó hang, de nem lehet megállapítani honnan jön. Lehet hogy csak a gumik zúgnak, M+S négyévszakos Wynstar. Ennyire gáz ez a gumi? Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?


Hát , a 10 liter/200 km meg már TÚL jó , pláne ha 70 km város is van benne  :wink: ... 6 liter körül lehet a valós adat , de mondom , pontosan ezt csak akkor fogod tudni , ha lemérted a fogyasztást .

Ami az említett zajt illeti : ezt valóban okozhatják a gumik , de így messziről nehéz megmondani . A másik lehetséges ok a kerékcsapágy - ez valamivel hangosabb , dallamos morgó hangot szokott adni , míg a gumi inkább afféle surrogó-dübörgő hangot . Mindkettő arányos a sebességgel . Szerelő az autót megemelve , a kereket megrángatva meg tudja állapítani , hogy a kerékcsapágyok jók-e .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Corolla tank
« Válasz #517 Dátum: 2006.02.19 21:20:12 »
Idézetet írta: "robi"
Nekünk is ilyen van, 5 ajtósban. Múlt héten mértem fogyit, 6.7 L/100 Km jött ki úgy, hogy az elfogyasztott tank harmada olyan 80Km/h-s átlagos országút, fele 140Km/h-s autópálya, a többi meg város(ok). Ugyanis kiugrottunk egyet Erdélyországba. Nem olyan rossz ez  :szivecske:


No akkor már én is közzéteszem első méréseim eredményét (szintén 4E-FE motor, szedán karosszéria): 3 db 500 km-es mérés alapján városban (szinte csak rövid utak) 8 l, sztráda (óra szerint 140-nél) 7 l, országút 6 l. Szűrőket és olajat nemrég cseréltem. Összességében elégedett vagyok a fogyasztással, főleg a menetteljesítmények tükrében... :pofa:
num, sed leonem.

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Ki állított már be E10-es Corolla fényszórót?
« Válasz #518 Dátum: 2006.02.19 21:26:13 »
Idézetet írta: "latin"
Kedves E10-es guruk!
'94-es Corollám van és a lámpái pocsékul vannak beállítva, 10-15 méterre az autó elé világítanak. Éjszaka országúton 60 felett halálfélelmem van... Sajnos a műszerfalról nem állítható a lámpa, a motortérből meg (nekem) nem sikerült; van ugyan egy állítócsavar, ami helyben forog, a vége menetes, és egy könyökbe megy bele, amiből egy másik rúd indul a lámpatestbe (a foncsor mögé), de azt hiszem a külső csavar nem forgatja meg a belsőt; legalábbis a lámpa ugyanúgy világít, hiába csavarom. Ha valaki már csinált ilyet, írja meg nekem, én bénázok-e vagy a csavar rossz!
Nagyon köszi!
Latin


Közben beállítottam a lámpákat, ki kellett hozzá szerelni mindkettőt, de tökéletes lett. Reményeim szerint hét közepén lesz időm leírni a részleteket, ill. küldeni képeket a kritikus alkatrészekről.
num, sed leonem.

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #519 Dátum: 2006.02.19 21:39:52 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A helyzet az , hogy ha fogod a váltókart , azzal elsősorban a kapcsolóvillákat és a fogaskerekeket állandó igénybevételnek teszed ki . Főleg igaz ez akkor , ha közben valamilyen (vagy az autó mozgása hatására változó) irányba kicsit még nyomod is a kart . Ezáltal az említett váltó-alkatrészek is mozognak , feszülnek , tehát nem a nyugalmi helyzetben vannak . Ez független attól , hogy a váltókar bowdennel vagy rugazattal kapcsolódik magához a váltóhoz .


Ez igaz lehet, de az igénybevétel nyilván nagyban függ attól, hogy ténylegesen mennyire tolja oldalra a váltókart a rajta pihentetett kéz. Én is így vezetek (sztem vezetéstechnikailag így jó, főleg nagy forgalomban, tócsás úton vagy szerpentinen, ahol hirtelen kellhet váltani), de a korábbi kocsimban (Fiat Uno) a váltó sebességbe téve is lötyögött a kulisszában, és ha  (főleg oldalirányban) ránehezedett a kezem, az erővel arányosan egyre hangosabban surrogott-kerregett is a váltómű; a Corollában pedig ha sebességbe rakom a váltót, akkor az ott is van, és meg se moccan attól, ha ráteszem a kezem. A Fiatéhoz hasonló hangokat csak akkor produkál, ha kifejezetten nyomom oldalirányba a kart. Szóval szerintem normál használatban meg se kottyan neki egy függőlegesen ránehezedő kéz. A (16 éves) Fiattal se volt 3 év alatt váltóprobléma ilyen használat mellett, ez pedig ugye Toyota... :nagymosoly:
num, sed leonem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #520 Dátum: 2006.02.19 22:21:02 »
Idézetet írta: "latin"
Idézetet írta: "Palaczk"

A helyzet az , hogy ha fogod a váltókart , azzal elsősorban a kapcsolóvillákat és a fogaskerekeket állandó igénybevételnek teszed ki . Főleg igaz ez akkor , ha közben valamilyen (vagy az autó mozgása hatására változó) irányba kicsit még nyomod is a kart . Ezáltal az említett váltó-alkatrészek is mozognak , feszülnek , tehát nem a nyugalmi helyzetben vannak . Ez független attól , hogy a váltókar bowdennel vagy rugazattal kapcsolódik magához a váltóhoz .


Ez igaz lehet, de az igénybevétel nyilván nagyban függ attól, hogy ténylegesen mennyire tolja oldalra a váltókart a rajta pihentetett kéz. Én is így vezetek (sztem vezetéstechnikailag így jó, főleg nagy forgalomban, tócsás úton vagy szerpentinen, ahol hirtelen kellhet váltani), de a korábbi kocsimban (Fiat Uno) a váltó sebességbe téve is lötyögött a kulisszában, és ha  (főleg oldalirányban) ránehezedett a kezem, az erővel arányosan egyre hangosabban surrogott-kerregett is a váltómű; a Corollában pedig ha sebességbe rakom a váltót, akkor az ott is van, és meg se moccan attól, ha ráteszem a kezem. A Fiatéhoz hasonló hangokat csak akkor produkál, ha kifejezetten nyomom oldalirányba a kart. Szóval szerintem normál használatban meg se kottyan neki egy függőlegesen ránehezedő kéz. A (16 éves) Fiattal se volt 3 év alatt váltóprobléma ilyen használat mellett, ez pedig ugye Toyota... :nagymosoly:


Nézd , nagyon nagy valószínűséggel nem véletlenül írja a kezelési utasítás , hogy az ember NE tartsa a kezét a váltón ! Amúgy ezt a cikket , amit említettem , sebességváltó-javító szakik tanácsa alapján írta az újság . Feltételezem , hogy ők tudják , hogy mi árt egy váltónak és mi nem . De nem muszáj elhinni , mindenki azt csinál az autójával , amit akar .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #521 Dátum: 2006.02.21 01:05:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "latin"
Ez igaz lehet, de az igénybevétel nyilván nagyban függ attól, hogy ténylegesen mennyire tolja oldalra a váltókart a rajta pihentetett kéz. Én is így vezetek (sztem vezetéstechnikailag így jó, főleg nagy forgalomban, tócsás úton vagy szerpentinen, ahol hirtelen kellhet váltani), de a korábbi kocsimban (Fiat Uno) a váltó sebességbe téve is lötyögött a kulisszában, és ha  (főleg oldalirányban) ránehezedett a kezem, az erővel arányosan egyre hangosabban surrogott-kerregett is a váltómű; a Corollában pedig ha sebességbe rakom a váltót, akkor az ott is van, és meg se moccan attól, ha ráteszem a kezem. A Fiatéhoz hasonló hangokat csak akkor produkál, ha kifejezetten nyomom oldalirányba a kart. Szóval szerintem normál használatban meg se kottyan neki egy függőlegesen ránehezedő kéz. A (16 éves) Fiattal se volt 3 év alatt váltóprobléma ilyen használat mellett, ez pedig ugye Toyota... :nagymosoly:


Nézd , nagyon nagy valószínűséggel nem véletlenül írja a kezelési utasítás , hogy az ember NE tartsa a kezét a váltón ! Amúgy ezt a cikket , amit említettem , sebességváltó-javító szakik tanácsa alapján írta az újság . Feltételezem , hogy ők tudják , hogy mi árt egy váltónak és mi nem . De nem muszáj elhinni , mindenki azt csinál az autójával , amit akar .


Kedves Palaczk, ne haragudj ha valamivel megbántottalak,  :elkeseredett: de már nem első alkalommal tűnik úgy hogy félreértelmezed a hozzászólásaimat... :(  Ha valami gondod lenne velem, írd már meg legalább pü-ben, hogy tudjam, mit csinálok rosszul :oops: .
Hol írtam én hogy nem hiszem el, hogy nem használ a váltónak a rátett kéz? Az igénybevétel _mértékéről_ beszéltem, mint föntebb olvasható... A nem-rátett-kézhez képest nyilván jobban kopik a váltómű, ha rajta a kezem, de ha a közlekedési helyzet szükségessé tehet egy gyors váltást, bőven megéri a plusz kopást, hogy a gyorsabb reagálással balesetet (és nagyságrendekkel nagyobb anyagi kárt) előzök meg. Konkrét szituációkat is írtam, azt hiszem... :turelmetlen:  Ilyen alapon télen ne használjuk egyáltalán a kocsit, mert a hidegindítás fokozottan koptatja a motort, vagy veszélyessé vált előzés közben se váltsunk vissza és adjunk padlógázt, mert "nem szabad ráugrani a gázra"...  De "mindenki azt csinál az autójával , amit akar ..." :wink:
num, sed leonem.

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
E10 futómű kérdések
« Válasz #522 Dátum: 2006.02.21 01:14:22 »
Két kérdésem lenne a tapasztaltabbaktól:
1, úthibákon kopognak a kerekek, négyből szerintem legalább három; de elég rendesen, szóval macskakövön úgy szól, mint a jégeső. Lehet hogy csak szilentgumik, vagy más oka is lehet? Szilenteknél milyen költségekre számíthatok?
2, Lehet, hogy lengéscsillapítókat is kell cserélnem (asszem még a gyári van benn - 215 e km után... :10:  :toy: );
a, hol mérik fel olcsón (Bp.-en) a meglevők állapotát?
b, milyen márkát javallott venni szerintetek?
Köszi: Latin
num, sed leonem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #523 Dátum: 2006.02.21 14:47:35 »
Idézetet írta: "latin"
Kedves Palaczk, ne haragudj ha valamivel megbántottalak,  :elkeseredett: de már nem első alkalommal tűnik úgy hogy félreértelmezed a hozzászólásaimat... :(  Ha valami gondod lenne velem, írd már meg legalább pü-ben, hogy tudjam, mit csinálok rosszul :oops: .
Hol írtam én hogy nem hiszem el, hogy nem használ a váltónak a rátett kéz? Az igénybevétel _mértékéről_ beszéltem, mint föntebb olvasható... A nem-rátett-kézhez képest nyilván jobban kopik a váltómű, ha rajta a kezem, de ha a közlekedési helyzet szükségessé tehet egy gyors váltást, bőven megéri a plusz kopást, hogy a gyorsabb reagálással balesetet (és nagyságrendekkel nagyobb anyagi kárt) előzök meg. Konkrét szituációkat is írtam, azt hiszem... :turelmetlen:  Ilyen alapon télen ne használjuk egyáltalán a kocsit, mert a hidegindítás fokozottan koptatja a motort, vagy veszélyessé vált előzés közben se váltsunk vissza és adjunk padlógázt, mert "nem szabad ráugrani a gázra"...  De "mindenki azt csinál az autójával , amit akar ..." :wink:


Huh , bocs ha ilyen negatívnak tűnt amit írtam , nem állt szándékomban  :oops: ... és természetesen nem bántottál meg a világon semmivel  :) !

Azt én sem írtam , hogy ne lenne olyan forgalmi szitu , amikor indokolt lehet a kézt a váltókaron tartani . Azzal indult az egész mese , hogy ne fogjuk menet közben rutinszerűen (városban sem) , mert ez ártalmas . Én az előző hozzászólásodból (amiben fejtegetted , hogy az Unoban biztos jobban árt , mert abban lötyög a kar - nos , ez nem ettől függ !) azt olvastam ki , hogy hitetlenkedsz az egész dologgal szemben - ne haragudj , eszerint ezt nem jól gondoltam !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E10 futómű kérdések
« Válasz #524 Dátum: 2006.02.21 14:52:16 »
Idézetet írta: "latin"
Két kérdésem lenne a tapasztaltabbaktól:
1, úthibákon kopognak a kerekek, négyből szerintem legalább három; de elég rendesen, szóval macskakövön úgy szól, mint a jégeső. Lehet hogy csak szilentgumik, vagy más oka is lehet? Szilenteknél milyen költségekre számíthatok?
2, Lehet, hogy lengéscsillapítókat is kell cserélnem (asszem még a gyári van benn - 215 e km után... :10:  :toy: );
a, hol mérik fel olcsón (Bp.-en) a meglevők állapotát?
b, milyen márkát javallott venni szerintetek?
Köszi: Latin


Ha a futómű úthibákon fémesen kopog , azt sokminden okozhatja . Valóban lehet szilent (abból is sokféle van , persze) ; emellett kormányösszekötő gömbfej , stabilizátor-összekötő-gömbfej , lengőkar stb stb . A költségek is persze ettől függenek ; meg kéne nézesd egy futóműves szervízben , hogy konkrétan mi kopog ; ők valszeg azt is meg tudják mondani (ha náluk nincs rá lehetőség) , hogy hol nézesd meg a lengéscsillapítóidat .

Utóbbiból én elsősorban a Monroe-t , másodsorban a Kayabát favorizálnám ; de érdemes rákérdezni a "gyári B-márkára" , az Optifitre is , amit a márkaszervízek forgalmaznak - gyakran nem drágább , mint az utángyártottak .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )