Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940927 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #480 Dátum: 2006.02.07 15:23:04 »
Idézetet írta: "Spacedolphin"
Sziasztok!

A márkaszervízek topicban leírtam egy kis kálváriámat, melynek kiváltó oka, hogy nedves, párás időben az egyik hengerem (valószínűleg), főleg hideg motornál, nem hajlandó lóerőket gyártani, hanem antiszociális módon leáll. Aztán újra indul, megint megáll, stb. Ha megmelegszik a motor, és ezzel valszeg egy időben kiszárad a nedvesség is onnan ahol nem kellene lennie, akkor teljesen elmarad a jelenség, ha azonban tartós esőben megyek és előttem verik fel a vizet, meg én is verem fel magamnak, akkor végig kísér a hiba.
Nos a márkaszervíz szerint ki kellene próbálni, hogy egy másik autóban megbízhatóan üzemelő gyújtás kábel köteget kellene átapplikákni az én gépembe néhány (nedves, esős, párás) napra, hogy kiderüljön, hogy így is csinálja-e.

Kérdésem ennek okán az lenne, hogy van-e valakinek ilyen (egy ideig nélkülözhető, de tudottan jól működő) alkatrésze az én E10-es 1.6 16v-s Corollácskámhoz?!
Elvileg a CarinaE ugyanilyen motorján is ogyanez van...  :pofa:

Reménykedve és előre is köszönve maradok 10telettel:
Én


Nem biztos , hogy a kábelek - lehet , hogy a gyújtáselosztó ázik/párásodik be . Bár ezt kétségtelenül kábelcserével lehet konkretizálni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

s110rgyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #481 Dátum: 2006.02.08 09:03:36 »
Na megkérdeztem, belemegy egy az egyben az 1c jelű motor helyére a 2c jelű.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #482 Dátum: 2006.02.08 11:21:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "afekete"
Sziasztok!

Szerintetek mi lehet az oka, hogy váltó olajcsere óta nehezebben veszi a sebességeket, főleg hidegen? (Az olajat márkaszervíz tette bele, csak nem rossz minőséget.)


Valószínűleg sűrűbbet tettek bele, esetleg a mennyisége is nőtt.
Hidegben minden váltó így viselkedik, szóval ez normális.

Nem, ez nem normális, odafelé is vezettem az autót, akkor nem volt annyira rossz. Akkor kevésnek tünt a változás, de most a nagy hidegbe nagyon kijön. De ha csak olaj, akkor azt lecseréltetm és remélem megoldja a dolgot.


Ne cseréltesd le , mert friss olajjal ez természetes jelenség .

És szerinted kb. mennyi idő után kéne elmúlnia?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Ki állított már be E10-es Corolla fényszórót?
« Válasz #483 Dátum: 2006.02.08 12:28:59 »
Kedves E10-es guruk!
'94-es Corollám van és a lámpái pocsékul vannak beállítva, 10-15 méterre az autó elé világítanak. Éjszaka országúton 60 felett halálfélelmem van... Sajnos a műszerfalról nem állítható a lámpa, a motortérből meg (nekem) nem sikerült; van ugyan egy állítócsavar, ami helyben forog, a vége menetes, és egy könyökbe megy bele, amiből egy másik rúd indul a lámpatestbe (a foncsor mögé), de azt hiszem a külső csavar nem forgatja meg a belsőt; legalábbis a lámpa ugyanúgy világít, hiába csavarom. Ha valaki már csinált ilyet, írja meg nekem, én bénázok-e vagy a csavar rossz!
Nagyon köszi!
Latin
num, sed leonem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #484 Dátum: 2006.02.08 13:55:51 »
Idézetet írta: "afekete"
És szerinted kb. mennyi idő után kéne elmúlnia?


Lassan . Nálam anno több ezer kilométeren át tartott - igazából csak a rákövetkező télen vettem észre , hogy jéé , most már milyen jól lehet kapcsolni  :o ... anno én sem értettem a dolgot , de megmagyarázták (szerelők) , hogy ez így van rendjén . Meg aztán nagy hidegben egyébként is nehezebb a váltókat kapcsolni - bár hogy nálad mekkora a csere előtti/csere utáni állapot között a különbség , azt nyilván csak te tudod megítélni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Ki állított már be E10-es Corolla fényszórót?
« Válasz #485 Dátum: 2006.02.08 13:57:31 »
Idézetet írta: "latin"
Kedves E10-es guruk!
'94-es Corollám van és a lámpái pocsékul vannak beállítva, 10-15 méterre az autó elé világítanak. Éjszaka országúton 60 felett halálfélelmem van... Sajnos a műszerfalról nem állítható a lámpa, a motortérből meg (nekem) nem sikerült; van ugyan egy állítócsavar, ami helyben forog, a vége menetes, és egy könyökbe megy bele, amiből egy másik rúd indul a lámpatestbe (a foncsor mögé), de azt hiszem a külső csavar nem forgatja meg a belsőt; legalábbis a lámpa ugyanúgy világít, hiába csavarom. Ha valaki már csinált ilyet, írja meg nekem, én bénázok-e vagy a csavar rossz!
Nagyon köszi!
Latin


Asszem megrágtuk már ezt a kérdést ;) ... ha a csavart hiába tekergeted , mert nem mozgatja a fényszórót , akkor nyilván valami szétjött/tönkrement benne . Ez esetben szét kéne szedni , és megnézni , hogy orvosolható-e .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #486 Dátum: 2006.02.09 12:32:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "afekete"
És szerinted kb. mennyi idő után kéne elmúlnia?


Lassan . Nálam anno több ezer kilométeren át tartott - igazából csak a rákövetkező télen vettem észre , hogy jéé , most már milyen jól lehet kapcsolni  :o ... anno én sem értettem a dolgot , de megmagyarázták (szerelők) , hogy ez így van rendjén . Meg aztán nagy hidegben egyébként is nehezebb a váltókat kapcsolni - bár hogy nálad mekkora a csere előtti/csere utáni állapot között a különbség , azt nyilván csak te tudod megítélni .

OK, akkor várok. Már most is jobb - csak nem tudom a meleg vagy a km-ek miatt. ;-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bruce

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #487 Dátum: 2006.02.10 13:48:28 »
A márkaszervízek topicban leírtam egy kis kálváriámat, melynek kiváltó oka, hogy nedves, párás időben az egyik hengerem (valószínűleg), főleg hideg motornál, nem hajlandó lóerőket gyártani, hanem antiszociális módon leáll. Aztán újra indul, megint megáll, stb. Ha megmelegszik a motor, és ezzel valszeg egy időben kiszárad a nedvesség is onnan ahol nem kellene lennie, akkor teljesen elmarad a jelenség, ha azonban tartós esőben megyek és előttem verik fel a vizet, meg én is verem fel magamnak, akkor végig kísér a hiba.
Nos a márkaszervíz szerint ki kellene próbálni, hogy egy másik autóban megbízhatóan üzemelő gyújtás kábel köteget kellene átapplikákni az én gépembe néhány (nedves, esős, párás) napra, hogy kiderüljön, hogy így is csinálja-e.

Hello!

Nekem is pont ilyen jelenségem volt kb. két éve. Jó fél évig szenvedtem vele, mire megoldottam.
Nem gyújtáselosztó hibája, párásodása, mert ha az lenne, akkor az összes henger akadozna, nálam is csak az egyik henger hagyot ki párás reggeleken 1-2 percig.
A hiba: valamelyik gyertyakábel nem zár hermetikusan a gyújtáselosztó felöl.
Én is vettem rá vadi új gyertyakábeleket és azzal is ugyan ezt produkálta, mígnem rájöttem, hogy az új kábel konstrukciója is rossz volt.
Ezért javaslom az alábbiakat (nálam bevált):
Ki kell deríteni melyik henger hagy ki. A gyújtáselosztón nézd meg melyik gyújtáskimenetre megy rá az a kábel, amely függőlegesen (gravitáció segítségével) tudja magán végigvezetni a párát és a vizet. Ennek a végén a gyújtáselosztó felöl van egy gumipipa, amelynek nem szabadna mozognia a kábelen. Valószínűleg mozog rajta ezért nem zár hermetikusan és a pipa és a kábel között be tud menni a pára, illetve a víz.
Nekem is ez történt és az új kábelen is mozgott (lötyögött) a pipa.
A másik lehetséges ok, hogy a pipa lötyög a gyújtáselosztón, vagyis nem pont rávaló. Ilyenkor segít, ha az elosztó kimeneteli vastagságát megnöveled (ahová a gyertyapipát húzod), mondjuk szigetelő szalag többszöri rátekerésével, befújod víztaszító kontakt spayvel az egészet és azután húzod rá a pipát.

Ha esetleg kábelcserén is gondolkodsz a legjobb, ha a gyertyakábeleket eredeti Toyota kábelre cseréled ki, olcsón lehet hozzájutni bontókban (mondjuk egy 2-3 éves törött Corollából kiszedve) százszor jobb, mint amit a boltokban árulnak, ráadásul  olcsóbb is.

Remélem jó lesz a gyújtásod!

Üdv.: Bruce

latin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re: Ki állított már be E10-es Corolla fényszórót?
« Válasz #488 Dátum: 2006.02.10 14:00:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "latin"
Kedves E10-es guruk!
'94-es Corollám van és a lámpái pocsékul vannak beállítva, 10-15 méterre az autó elé világítanak. Éjszaka országúton 60 felett halálfélelmem van... Sajnos a műszerfalról nem állítható a lámpa, a motortérből meg (nekem) nem sikerült; van ugyan egy állítócsavar, ami helyben forog, a vége menetes, és egy könyökbe megy bele, amiből egy másik rúd indul a lámpatestbe (a foncsor mögé), de azt hiszem a külső csavar nem forgatja meg a belsőt; legalábbis a lámpa ugyanúgy világít, hiába csavarom. Ha valaki már csinált ilyet, írja meg nekem, én bénázok-e vagy a csavar rossz!
Nagyon köszi!
Latin


Asszem megrágtuk már ezt a kérdést ;) ... ha a csavart hiába tekergeted , mert nem mozgatja a fényszórót , akkor nyilván valami szétjött/tönkrement benne . Ez esetben szét kéne szedni , és megnézni , hogy orvosolható-e .


Hát _megrágásnak_ azért nem nevezném... Tény, hogy
- páran megírták, hol és mennyiért állíttatták be, illetve
- Te is reagáltál (hogy lehet hogy van még egy csavar) - köszönöm is, hogy válaszoltál;
- végül Robi tanácsolta, hogy ebben a topicban kérdezzek, ne a "Minden, ami Corolla..."-ban.
De
olyan még nem reagált, aki csinált is volna ilyen fényszóróállítást.
Márpedig engem érdekelnének a tapasztalatok, mielőtt magam fognék neki, erre van a fórum, nem?   Sejtettem, hogy ha nem működik a csavar, szét kell szednem, de nem vagyok benne biztos h rossz a mechanika, mert az egyik oldal törött volt, tehát az a fényszóró bontott vagy utángyártott, a másik pedig gyári. Lehet hogy egyik se működne?... Szóval még várok hozzászólásokat, amik a Témára ("Ki állított már be E10-es Corolla fényszórót?") illőek.
Ha majd nekiállok, küldök fényképeket a műveletről.  :D
num, sed leonem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #489 Dátum: 2006.02.10 23:11:09 »
Idézetet írta: "afekete"
OK, akkor várok. Már most is jobb - csak nem tudom a meleg vagy a km-ek miatt. ;-)


A meleg miatt inkább , valszeg sőt biztos  :wink: ... amúgy tényleg ne tulajdoníts ennek túl nagy jelentőséget . El vagyunk ám mi kényeztetve ezekkel a Toyota váltókkal  :) ... pár hete volt nálam egy Corsa , annak már mínusz két-három fok elég volt ahhoz , hogy a váltója kapcsolhatósága komolyan megnehezüljön , de arra is jól emlékszem , hogy anno a Volvo 440-es váltója is sokkal nehezebben járt fagypont alatt . Ehhez képest a Camryban kisebb is a különbség a váltó hideg/meleg kapcsolhatósága között , továbbá mindez később jelentkezik csak (igazából mínusz 10 környékén és alatta kezdem tényleg észrevenni) .

Egyébként pont most olvastam az AB-ben egy hosszú cikket a kézi váltókról , arról hogy hogyan lehet kímélni , óvni őket , mire kell figyelni stb . Igazából három dolgot emelnék ki :

1. Ezt már elég jól ismerjük : a váltóolajat igenis cserélni kell (sok gyártó nem is írja ezt elő!) , mégpedig az ásványi olajat úgy cirka 60 ezer , a szintetikusat 100 ezer km környékén .

2. Ez nekem új volt : vezetés közben , a váltónak meglehetősen ártanak a hirtelen , rántásszerű terhelés-váltások . Értsd : motorfékről egy rúgással nagy gáz , illetve erős gyorsításból hirtelen leugrás a gázról . Minél alacsonyabb a sebességfokozat , annál inkább érvényes mindez . Ilyenkor hatalmas erők lépnek fel , amelyek a váltón belül minden érintett , mozgó alkatrészt komolyan igénybe vesznek . Szóval ha az ember teheti , puhán lépjen rá a gázra , és puhán is lépjen le róla , hogy a terhelésváltás fokozatosan jöjjön létre .

3. Nekem is rossz szokásom vezetés közben a váltókaron tartani a kezemet - főleg városban . Szimpla kényelmi okokból , hogy ha váltani kell , ne kelljen nyúlkálni . Nos , jobb , ha leszokik erről mindenki - ugyanis ez is folyamatosan igénybe veszi a váltóban a kapcsolóvillákat és magukat a fogaskerekeket is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #490 Dátum: 2006.02.10 23:40:15 »
A gázról leugrás-rálépés dologhoz: amennyire tudom, ez nemcsak a váltót, hanem a féltengelyeket is gyilkolja. Ugráljunk, aztán majd kattogunk.
A váltón kezet nyugtatni pedig tényleg nem illik. Arra ott a könyöklő. (már ha van)
Évekkel ezlőtt volt egy OFF Cliom ON, aminek meglepően jó volt a váltója. A 25 fokos zimában is pöpecül működött. Lehet, hogy ilyenkor már előny a nagy gyártási tűrés?! :)
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #491 Dátum: 2006.02.11 11:45:46 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Évekkel ezlőtt volt egy OFF Cliom ON, aminek meglepően jó volt a váltója. A 25 fokos zimában is pöpecül működött. Lehet, hogy ilyenkor már előny a nagy gyártási tűrés?! :)


Korántsem minden francia váltó xar . A Volvo 440-esben is Renault váltó volt , és jól , pontosan kapcsolható szerkezet volt - ha nem volt nagyon hideg . Arról nem beszélve , hogy az áttételei remekül passzoltak a motorhoz , és azért ez legalább ugyanolyan fontos szempont egy váltó esetében , mint a kapcsolhatóság .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #492 Dátum: 2006.02.11 15:47:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kgabe"
Évekkel ezlőtt volt egy OFF Cliom ON, aminek meglepően jó volt a váltója. A 25 fokos zimában is pöpecül működött. Lehet, hogy ilyenkor már előny a nagy gyártási tűrés?! :)


Korántsem minden francia váltó xar . A Volvo 440-esben is Renault váltó volt , és jól , pontosan kapcsolható szerkezet volt - ha nem volt nagyon hideg . Arról nem beszélve , hogy az áttételei remekül passzoltak a motorhoz , és azért ez legalább ugyanolyan fontos szempont egy váltó esetében , mint a kapcsolhatóság .

Hali! Magyarázzátok már meg, hogy miért probléma a váltókaron tartott kéz? Tudomásom szerint a
váltókar a saját kulisszáin keresztűl rudazaton vagy bowdenen át "küldi" a parancsot, tehát a váltószerkezetben lévő kapcsoló villákat csak áttételesen érinti. Én is szeretem a váltórúdon tartani
a kezem, és nem hiszem, hogy az apró rezgések áttevődnének magára a váltószerkezetre.(kapcsoló
villa, szinkron gyűrű)
Rosszul gondolom?   A Ladákon (és még bizonyára más márkánál is) van  közvetlen kapcsolat a rúd és  váltómű közt. Azoknál inkább értem az esetleges vibráció vagy rángás átvitelét.
Ha rosszul gondolom,okosítsatok ki. Köszi.
Üdv. Czoki. :vezetes:  :toy:
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #493 Dátum: 2006.02.11 19:37:14 »
Idézetet írta: "czoki"
Hali! Magyarázzátok már meg, hogy miért probléma a váltókaron tartott kéz? Tudomásom szerint a
váltókar a saját kulisszáin keresztűl rudazaton vagy bowdenen át "küldi" a parancsot, tehát a váltószerkezetben lévő kapcsoló villákat csak áttételesen érinti. Én is szeretem a váltórúdon tartani
a kezem, és nem hiszem, hogy az apró rezgések áttevődnének magára a váltószerkezetre.(kapcsoló
villa, szinkron gyűrű)
Rosszul gondolom?   A Ladákon (és még bizonyára más márkánál is) van  közvetlen kapcsolat a rúd és  váltómű közt. Azoknál inkább értem az esetleges vibráció vagy rángás átvitelét.
Ha rosszul gondolom,okosítsatok ki. Köszi.
Üdv. Czoki. :vezetes:  :toy:


A helyzet az , hogy ha fogod a váltókart , azzal elsősorban a kapcsolóvillákat és a fogaskerekeket állandó igénybevételnek teszed ki . Főleg igaz ez akkor , ha közben valamilyen (vagy az autó mozgása hatására változó) irányba kicsit még nyomod is a kart . Ezáltal az említett váltó-alkatrészek is mozognak , feszülnek , tehát nem a nyugalmi helyzetben vannak . Ez független attól , hogy a váltókar bowdennel vagy rugazattal kapcsolódik magához a váltóhoz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #494 Dátum: 2006.02.11 21:27:29 »
Sűrű városi forgalomban én is fogom jobb kézzel a váltót.  :oops: De általában csak rajta van a kezem, nem feszítem semerre  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety