A márkaszervízek topicban leírtam egy kis kálváriámat, melynek kiváltó oka, hogy nedves, párás időben az egyik hengerem (valószínűleg), főleg hideg motornál, nem hajlandó lóerőket gyártani, hanem antiszociális módon leáll. Aztán újra indul, megint megáll, stb. Ha megmelegszik a motor, és ezzel valszeg egy időben kiszárad a nedvesség is onnan ahol nem kellene lennie, akkor teljesen elmarad a jelenség, ha azonban tartós esőben megyek és előttem verik fel a vizet, meg én is verem fel magamnak, akkor végig kísér a hiba.
Nos a márkaszervíz szerint ki kellene próbálni, hogy egy másik autóban megbízhatóan üzemelő gyújtás kábel köteget kellene átapplikákni az én gépembe néhány (nedves, esős, párás) napra, hogy kiderüljön, hogy így is csinálja-e.
Hello!
Nekem is pont ilyen jelenségem volt kb. két éve. Jó fél évig szenvedtem vele, mire megoldottam.
Nem gyújtáselosztó hibája, párásodása, mert ha az lenne, akkor az összes henger akadozna, nálam is csak az egyik henger hagyot ki párás reggeleken 1-2 percig.
A hiba: valamelyik gyertyakábel nem zár hermetikusan a gyújtáselosztó felöl.
Én is vettem rá vadi új gyertyakábeleket és azzal is ugyan ezt produkálta, mígnem rájöttem, hogy az új kábel konstrukciója is rossz volt.
Ezért javaslom az alábbiakat (nálam bevált):
Ki kell deríteni melyik henger hagy ki. A gyújtáselosztón nézd meg melyik gyújtáskimenetre megy rá az a kábel, amely függőlegesen (gravitáció segítségével) tudja magán végigvezetni a párát és a vizet. Ennek a végén a gyújtáselosztó felöl van egy gumipipa, amelynek nem szabadna mozognia a kábelen. Valószínűleg mozog rajta ezért nem zár hermetikusan és a pipa és a kábel között be tud menni a pára, illetve a víz.
Nekem is ez történt és az új kábelen is mozgott (lötyögött) a pipa.
A másik lehetséges ok, hogy a pipa lötyög a gyújtáselosztón, vagyis nem pont rávaló. Ilyenkor segít, ha az elosztó kimeneteli vastagságát megnöveled (ahová a gyertyapipát húzod), mondjuk szigetelő szalag többszöri rátekerésével, befújod víztaszító kontakt spayvel az egészet és azután húzod rá a pipát.
Ha esetleg kábelcserén is gondolkodsz a legjobb, ha a gyertyakábeleket eredeti Toyota kábelre cseréled ki, olcsón lehet hozzájutni bontókban (mondjuk egy 2-3 éves törött Corollából kiszedve) százszor jobb, mint amit a boltokban árulnak, ráadásul olcsóbb is.
Remélem jó lesz a gyújtásod!
Üdv.: Bruce