Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2939020 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #405 Dátum: 2006.01.06 17:47:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Dragon79"

Igen-igen! Még annyit hozzá, hogy nem minden fékezésnél csinálja. Ezt a hozzászólásom után vettem észre. Szerintem valami hozzáérhet valamihez... pfff... de nem tudom mi. Nézegettem alaposan. Próbáltam összehasonlitani a baloldallal, de nem láttam semmit. Persze a kereket nem szedtem le. Meg bemászni se tudok alá.
Abban kezdek biztos lenni, hogy fék nem kophatott le, mert akkor mindig surlódna.

Lehet hogy nem is fék, hanem csapágy?  :kormom: Arghhhh... a végén beparázok teljesen!  :elkeseredett:

Na csak azért várom a váleményeteket, mert hogy elviszem a szerelöhöz, hogy nézen rá, az biztos. De félek, nehogy megvezessenek. Igy jó lenne képbekerülni vele...


Ha csak fékezésnél csinálja , akkor nem lehet csapágy . Tényleg azt a tárcsa mögötti terelőlemezt kellene megnézni , bár megjegyzem , ha az hozzáérne a tárcsához , akkor igazából folyamatosan kéne súrlódnia és nem csak fékezésnél . Nehéz így megmondani , tényleg le kéne venni a kereket hozzá . Előtte pedig felemelt autónál megforgatni , hogy nem szorul-e a fék . Olyasmit nem vettél észre , hogy azóta elhúzna az autó egyenes haladáskor , vagy esetleg csak fékezésnél húzna el ?


Nem jellemző a jobbra húzás, de mintha csinálta volna egy két alkalommal. Felfigyeltem rá, de mondom, csak 2 lakalommal. Azért nem is irtam le... nem akarok parnojás lenni.  :rolleyes:  :pofa:

Nézegettem megint a kereket. Most jobban szemügyre vettem. Van egy két tippem, de mind ott bukik el, hogy mindig surlódnia kéne. Az is lehet, hogy valóban egy kicsit mindig hozzáér, de mikor fékezek, a terheléstől megfeszülhetnek az alkatrészek, és pár tized milimétert mozdulnak. Ilyenkor pedig összeérhet valami. Lehet hogy a felni minimálisan deformálódott... csak szemmel nem látni. De ezt tényleg csak akkor lehetne kideriteni, ha leveszik a kereket.

Hétfőn, vagy kedden szerviz. Majd tájékoztatlak benneteket, hogy mi lett a vége.  :kacsint: Köszi a tippeket! :nagymosoly:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

cyberslider

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
    • http://wazzu.try.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #406 Dátum: 2006.01.07 12:14:15 »
Robi:

Wow! Köszönöm szépen a képes bemutatót,így már talán nekem a nagy lammernek is menni fog ;-)
De tényleg.. Megpróbálom!

Szóval ezek a tungsram égők alapból kékek?? Na és ha nekem narancssárga kell,akkor mit csináljak? Van olyan is,vagy vannak olyan kis műanyag sapkák rá?
Nekem sem tetszik,csak az a fajta kék ami világos,mert a sötétet nem látom. (Pl. telefonoknál van olyan,egyszerüen rühellem,mivel nem is olyan jó a szemem,az egyetlen színösszeállítás,amit szinte lehetetlen látni: sötéten sötétkék.) Brrr...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #407 Dátum: 2006.01.07 13:21:20 »
Idézetet írta: "cyberslider"
Robi:

Wow! Köszönöm szépen a képes bemutatót,így már talán nekem a nagy lammernek is menni fog ;-)
De tényleg.. Megpróbálom!

Szóval ezek a tungsram égők alapból kékek?? Na és ha nekem narancssárga kell,akkor mit csináljak? Van olyan is,vagy vannak olyan kis műanyag sapkák rá?
Nekem sem tetszik,csak az a fajta kék ami világos,mert a sötétet nem látom. (Pl. telefonoknál van olyan,egyszerüen rühellem,mivel nem is olyan jó a szemem,az egyetlen színösszeállítás,amit szinte lehetetlen látni: sötéten sötétkék.) Brrr...


Nagyon szívesen.

Nem: a gyári izzó, amit kiműtöttem volt kék, áttetsző gumisapkás. Amit vettem a Masina autósizzóboltba, az normál Tungsram volt. A gyári izzók sztem vagy csak 3 Wattosak(W3W), vagy nagyon bekormosodtak idővel. Én 5 Wattosat tettem (W5W) és sokkal jobban tetszik ahogy ki van világítva.

Vegyél mindegyikből vagy 5-6 darabot, legyen a készletben is friss, ugyanolyan erősségű.

cyberslider

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
    • http://wazzu.try.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #408 Dátum: 2006.01.07 15:22:49 »
Hát ez nem igaz. Elmentem a tescoba vásárolni,erre éktelen kattogás a kocsiból,kiszállok,hát látom az egyik gyertyapipa kint kb. 5 centire... Kiveszem,mit látok?? Rajta a gyertya. (Mostmár tudom,denso) :)
Az a hüle szerelő,múlkor mondtam neki,nézze meg őket,nem húzta vissza rendesen a 4. gyertyát. Kicsit kijebb is volt a gumi,gyanús volt nekem. Hát nem kirázta?
Nade nincs gyertyakulcsom. Hanyas kell hozzá? Irány vissza a tescoba :)))))) Talán 16-os? Tudja vki?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #409 Dátum: 2006.01.07 16:34:30 »
Idézetet írta: "robi"
a háttérvilágításhoz, 3 darab kell

Lehet, hogy nem 3 darab, hanem 5 kell, most mintha úgy rémlik...  :hmm:

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #410 Dátum: 2006.01.09 12:00:05 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Hétfőn, vagy kedden szerviz. Majd tájékoztatlak benneteket, hogy mi lett a vége.  :kacsint: Köszi a tippeket! :nagymosoly:

Diagnózis: Elkopott a hátsó fék. Kátyúhoz semmi köze... véletlen egybeesés volt. Valószinü már elöbb is volt pici hangja (ezt irtam is a másik topicba, de ott azt mondták, hogy vlószinü csak a reggeli deresedéstöl van), csak ügye pont a kátyú után kezdtem figyelni, hogy nem e sérült meg valami, és egyre jobban elöjött a hang. Meg nem is tudtam sokáig eldönteni, hogy elöröl, vagy hátulról jön... olyan furcsa akusztikája volt.
Amúgy a hétvégén már nekem is lejött, hogy kopott fék lesz...

Dálutánra kész a szekér.  :kacsint: Remélem nem lesz komplikáció...  :elkeseredett:

**********************************************************************

Folytatás: A dobot be kellett szabályozni, mert kicsit megvállasodot. Egyébként pont időbe vittem. Még egy nap, és komolyabb problémák is adóthattak volna. 15eHUF-ért megszámolta összbe.

Hát nem tom', hogy ez sok, vagy kevés.  :hmm: De megy - és ez a lényeg.  :kacsint:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

cyberslider

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
    • http://wazzu.try.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #411 Dátum: 2006.01.11 16:50:17 »
Robi, még1x köszi a help-et, sikerült az izzócsere :) Szépen lekaptam, 3db égő kell bele,leszedtem a kék műanyagot róluk,tiszta kormos volt mind a három. (Egy volt kiégve)
Vettem bele szép narancssárgát. Szeretem az offtopic Audi-ból ezt a színt.. Meg piros kocsihoz jól megy :D

Szal most világít,mint a karácsonyfa.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #412 Dátum: 2006.01.11 17:59:48 »
Idézetet írta: "cyberslider"
Robi, még1x köszi a help-et, sikerült az izzócsere :) Szépen lekaptam, 3db égő kell bele,leszedtem a kék műanyagot róluk,tiszta kormos volt mind a három. (Egy volt kiégve)

Nagyos szívesen - igazán.  :nagymosoly:

Bekormosodnak idővel - ezeknek az autóknak egyike sincs úgy tervezve, hogy nappal is keljen használni a fényszórókat, ezért az izzócserék sokkal gyakoribbak mint átlagban.
A nappali állandó használathoz külön szokott lenni tervezve áramkőr, ami alultáplálja nappal az izzókat a fényszórókban(növelve az élettartamot kiméléssel), illetve műszerfal ki sincs világítva, és külön jelzés van a műszerfalon erre. Magyarországra valami miatt nem ezt a modellt hozzák, pedig ezt kéne...  :hmm:

cyberslider

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
    • http://wazzu.try.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #413 Dátum: 2006.01.11 23:15:47 »
:vag2:  :10:

 

suhodminyák

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #414 Dátum: 2006.01.16 11:24:01 »
Két problémát vázolnék röviden - remélve, hogy van összefüggés (az lenne az egyszerűbb).

1.) Most, hogy hidegebb idő van, azt tapasztalom, hogy pár napos, neadjisten egy hetes állás után kicsit lustábban forog az indítómotor, de azért mindig gond nélkül beindul az autó. Gondoltam, hogy biztos itt az ideje lecserélni az 5 éves akksit. Megnéztem. Van rajt egy kis jelmagyarázat, hogy ha egy kémlelőnyíláson bekukkantva kék foltot látok, akkor OK a töltöttség. Kéken ragyog.

2.) Menet közben, országúti körülmények között, az utóbbi 1 hónapban harmadszor fordul elő, hogy egy rövid pillanatra megtorpan az autó, azaz mintha a gyújtás hagyna ki 1-2 tizedmosodpercre. A legutóbbi esetnél (tegnap este) a műszerfal felől egy kattanást is hallottam ezzel egyidőben. Olyasmit, mint amit a hátsó ablakfűtés kapcsolásakor.

Főleg a második pontra keresek választ, illetve arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek van-e összefüggés az akksi és a 2.) pontban vázolt jelenség között.

Kösz.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #415 Dátum: 2006.01.16 12:50:18 »
Idézetet írta: "suhodminyák"
Főleg a második pontra keresek választ, illetve arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek van-e összefüggés az akksi és a 2.) pontban vázolt jelenség között.

Szerintem nincs összefüggés a kettő között.
Az 1.) jelenség teljesen normális, a mai autóknak nem "pöccre" kell indulniuk, hanem néhány forgás után. A hideg nagyon csökkenti az akksi teljesítményét, ezért teljesen érthető, ha ilyenkor ezt a jelenséget tapsztalod. Az akksi merülését gyakorlatilag nem lehet észrevenni, csak a végeredményt: mielőtt kipurcan, nehézkesen indul, de ez nem törvényszerű, előfordulhat, hogy egyszer csak nem indul el az indítómotor, mert kicsi a feszültség, és a computer letiltja. Ilyenkor még kisebb fogyasztók működnek, amikor totál lemerült, akkor már a belső világítás sem.
A 2.) akár generátor is lehet, de majd megírja egy nálam jobban hozzáértő ember.
music     

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #416 Dátum: 2006.01.16 13:12:43 »
Idézetet írta: "suhodminyák"
Két problémát vázolnék röviden - remélve, hogy van összefüggés (az lenne az egyszerűbb).

1.) Most, hogy hidegebb idő van, azt tapasztalom, hogy pár napos, neadjisten egy hetes állás után kicsit lustábban forog az indítómotor, de azért mindig gond nélkül beindul az autó. Gondoltam, hogy biztos itt az ideje lecserélni az 5 éves akksit. Megnéztem. Van rajt egy kis jelmagyarázat, hogy ha egy kémlelőnyíláson bekukkantva kék foltot látok, akkor OK a töltöttség. Kéken ragyog.

2.) Menet közben, országúti körülmények között, az utóbbi 1 hónapban harmadszor fordul elő, hogy egy rövid pillanatra megtorpan az autó, azaz mintha a gyújtás hagyna ki 1-2 tizedmosodpercre. A legutóbbi esetnél (tegnap este) a műszerfal felől egy kattanást is hallottam ezzel egyidőben. Olyasmit, mint amit a hátsó ablakfűtés kapcsolásakor.

Főleg a második pontra keresek választ, illetve arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek van-e összefüggés az akksi és a 2.) pontban vázolt jelenség között.

Kösz.

Előre bocsátanám, hogy nem vagyok szakember. :D
Elsősorban megnézném, hogy rendben van e a töltés, másodsorban nincs e valami fogyasztó a kocsiban, ami álló helyzetben (álló motornál) mindent kikapcsolva is meríti az akkumulátort.
Ha a töltés kapcsoló (fesz. szabályzó) nem jó akkor (talán) okozhat ilyen véletlenszerű terheléseket a motornak.
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #417 Dátum: 2006.01.16 13:26:39 »
Idézetet írta: "suhodminyák"
Két problémát vázolnék röviden - remélve, hogy van összefüggés (az lenne az egyszerűbb).

1.) Most, hogy hidegebb idő van, azt tapasztalom, hogy pár napos, neadjisten egy hetes állás után kicsit lustábban forog az indítómotor, de azért mindig gond nélkül beindul az autó. Gondoltam, hogy biztos itt az ideje lecserélni az 5 éves akksit. Megnéztem. Van rajt egy kis jelmagyarázat, hogy ha egy kémlelőnyíláson bekukkantva kék foltot látok, akkor OK a töltöttség. Kéken ragyog.

2.) Menet közben, országúti körülmények között, az utóbbi 1 hónapban harmadszor fordul elő, hogy egy rövid pillanatra megtorpan az autó, azaz mintha a gyújtás hagyna ki 1-2 tizedmosodpercre. A legutóbbi esetnél (tegnap este) a műszerfal felől egy kattanást is hallottam ezzel egyidőben. Olyasmit, mint amit a hátsó ablakfűtés kapcsolásakor.

Főleg a második pontra keresek választ, illetve arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek van-e összefüggés az akksi és a 2.) pontban vázolt jelenség között.

Kösz.


Ha egy hét után is simán beindul, még ne cserélj aksit, az kibír még egy évet - ha melegeb van úgyis jobb lesz az indítóképessége.

a kattanás szinte biztos, hogy valami relé, meg kellene nézni, hogy nincs-e valahol kontakthiba, vagy a riasztó - inmobilizer ... nem-e hülyül esetleg.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Satriani

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #418 Dátum: 2006.01.16 15:46:22 »
Két kérdésem van.

1. Ha a Corollámban a középkonzol és a rádió háttérvilágítását szeretném a műszeregységgel harmonizáló fehérre cserélni, megoldható-e, és ha igen, kb. milyen költséggel?

2. Szerintetek ez hogyan érinti a garanciát? Gondolom, ha szervízzel csináltatom, sehogy...  :hmm:

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #419 Dátum: 2006.01.16 18:53:02 »
Idézetet írta: "Satriani"
Két kérdésem van.

1. Ha a Corollámban a középkonzol és a rádió háttérvilágítását szeretném a műszeregységgel harmonizáló fehérre cserélni, megoldható-e, és ha igen, kb. milyen költséggel?


Olvastam mar nemet oldalakon, akik megcsinaltak, de nekik TS/Sol volt tehat digit klimas. Nem tudom neked milyen van, csak mert a tekergetosnel az a baj, hogy ott sima feher izzok vannak megis zoldesen vilagitanak a dolgok, tehat valoszinu, hogy zold az atlatszo resz is.

a radiot, meg az ablakhuzo kapcsolokat stb. siman ki lehet cserelni, csak tudni kell SMD-LED-et forrasztani. Ugyes kez kell meg jo páka :)
A fenyszoromagassagallitas kapcsolojanal meg le kell forrasztani az izzot, leszedni rola a kis zold "sapkat" es visszaforrasztani... remelem segitettem