Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2939065 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #390 Dátum: 2006.01.04 21:55:48 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "music"
Ez egyre érdekesebb. Több autómnál tapasztaltam azt, hogy résnyire leengedett első ablaknál kipufogószagot éreztem.
Az előtted menőét. :-)

Üres úton is... :kacsint:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #391 Dátum: 2006.01.05 00:39:19 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Gyors tanácsot szeretnék kérni:

Következő a probléma: A jobb első kerék felől határozott surlódást hallni fékezéskor. Minnél jobban nyomom, annál erősebb a hang. Ez már nem az a fékhang, mikor reggel a rozsda szemcséket lehúzza. Az sokkal halkabb volt, és csak az első pár fékezésnél lehetett hallni.

Reggel belementem egy kátyúba, amit a jobb kerék kapott. Elég durva volt, de a felni nem sérült. A kormány nem ráz.

Vajon összefüggésben lehet a kettő? Mi lehet a baj a fékkel? Talán valami az ütésre elállitódott. Sajnos ehhez nem értek. Zöld fülü vagyok ebben a témában.  :szomoru:
Talán elkpotak a fékek? De akkor miért csak a jobb első surlódik? Egyszerre lettek cserélve az első fékek. Kompletten. Féktárcsa, féékpofa. Most olyan 30 ezer lehet benne. Honna lehet látni, hogy elkopott a fék?

Köszi a helpet!  :kormom:


És ez a súrlódó hang csak azóta van , amióta belementél a kátyúba ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #392 Dátum: 2006.01.05 07:51:40 »
Idézetet írta: "cyberslider"
Azé majd körbenézek hogy árulják ezeket,ha rá van írva,akkor el fogom hinni :))

Na pont ezt ne tedd. Ami rá van írva, nemigen pontos... Pl rajta van sok autótípus, Toyotánál meg általában csak símán "Corolla", vagy "Corolla" és "Corolla 2002-". Ezekből semmi se derül ki hogy évjáratilag mi a helyzet. Megnéztem több méretet is, és lám-lám: ugyanaz a típuslista volt betűről betűre mindegyiken. Na így bízzál abban ami rá van írva.
Sajna tegnap későn értem haza, de igérem holnapra pótolom. Bocsika.

mgh

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
olaj és szélzaj
« Válasz #393 Dátum: 2006.01.05 11:30:44 »
Sziasztok!

Most találtam erre a honlapra, és nagyon tetszik.  :kacsint:

Rögtön lenne is két kérdésem (kereklámpás kombi   :toy: Corolla 1.4-esem [EE111L] van):

- az anyósülés melletti ajtónál elég nagy szél/útzaj van, míg ez a vezető oldalon nincs meg. Ránézésre a tömítés sértetlen mindkét oldalon. Találkoztatok már ilyennel :?:

- ebbe a motorba (motorkód: 25109824E) milyen motorolaj való/jó bele :?:   Ha jól tudom, most 5W40-es van benne, ez jó? Nem túl finom?

Csongor

mgh

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #394 Dátum: 2006.01.05 11:39:06 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "cyberslider"
Esetleg márkát is ajánlhattok,melyik jött be tapasztalatból,úgy láttam a Bosh-t annyira nem favorizáltátok,szal jót akarok töröljön szépen,az az 1-2e Ft már nem számít erre,csak jó legyen.

Nekem a Champion bejött, 2950 forint volt bő 1 éve, és rá van írva a dobozára, melyik típus/évjárathoz jó. A gyári méret elég reménytelen, mert sehol nem szokták megadni. Nekem az E-11-es Corollán 46 és 53 cm volt a két lapát, de nem tudom, hogy az gyári méret volt-e.


Én Valeo-t vettem a Bárdi Autónál (http://www.bardiauto.hu), és ingyen ki is szállították. Minősége szerintem (és előtte körülnéztem a neten, mások szerint is) a legjobbak között van (Opel autókba gyárilag ezt teszik), árban pedig kicsit olcsóbb volt a Bosh-nál. Veszprémben vagy hol gyártják.

Csongor

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #395 Dátum: 2006.01.05 12:12:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Dragon79"
Gyors tanácsot szeretnék kérni:

Következő a probléma: A jobb első kerék felől határozott surlódást hallni fékezéskor. Minnél jobban nyomom, annál erősebb a hang. Ez már nem az a fékhang, mikor reggel a rozsda szemcséket lehúzza. Az sokkal halkabb volt, és csak az első pár fékezésnél lehetett hallni.

Reggel belementem egy kátyúba, amit a jobb kerék kapott. Elég durva volt, de a felni nem sérült. A kormány nem ráz.

Vajon összefüggésben lehet a kettő? Mi lehet a baj a fékkel? Talán valami az ütésre elállitódott. Sajnos ehhez nem értek. Zöld fülü vagyok ebben a témában.  :szomoru:
Talán elkpotak a fékek? De akkor miért csak a jobb első surlódik? Egyszerre lettek cserélve az első fékek. Kompletten. Féktárcsa, féékpofa. Most olyan 30 ezer lehet benne. Honna lehet látni, hogy elkopott a fék?

Köszi a helpet!  :kormom:


És ez a súrlódó hang csak azóta van , amióta belementél a kátyúba ?


Igen-igen! Még annyit hozzá, hogy nem minden fékezésnél csinálja. Ezt a hozzászólásom után vettem észre. Szerintem valami hozzáérhet valamihez... pfff... de nem tudom mi. Nézegettem alaposan. Próbáltam összehasonlitani a baloldallal, de nem láttam semmit. Persze a kereket nem szedtem le. Meg bemászni se tudok alá.
Abban kezdek biztos lenni, hogy fék nem kophatott le, mert akkor mindig surlódna.

Lehet hogy nem is fék, hanem csapágy?  :kormom: Arghhhh... a végén beparázok teljesen!  :elkeseredett:

Na csak azért várom a váleményeteket, mert hogy elviszem a szerelöhöz, hogy nézen rá, az biztos. De félek, nehogy megvezessenek. Igy jó lenne képbekerülni vele...
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #396 Dátum: 2006.01.05 12:18:03 »
Idézetet írta: "bruce"
Nézd meg a féktárcsa mellett található terelő lemezt (ha van ilyen), ami a hideg levegőt tereli a féktárcsa hűtéséhez, hogy elgörbült-e egy kicsit, mert az beleérhet a tárcsába. (Nekem is volt már ilyen.)

Ahha... lehet hogy a kutya itt van elásva. Na ma világodban érek haza... lesz lehetöségem megnézni.  :kacsint:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: olaj és szélzaj
« Válasz #397 Dátum: 2006.01.05 12:27:58 »
Idézetet írta: "mgh"
- ebbe a motorba (motorkód: 25109824E) milyen motorolaj való/jó bele :?:   Ha jól tudom, most 5W40-es van benne, ez jó? Nem túl finom?

Üdv a fórumon  :kacsint:

A motorkód és a motorszám nem ugyanaz!  :nana:   Amit leiírtál, az motorszám. Ez egy teljesen lényegtelen információ, sosem fogja tőled senki kérni. A motorkódod: 4E-FE (mivel 1.4-es), ez a fontos!

Az 5w-40 jó bele, ha nem eszi. Ha enné, akkor 10w-40 javasolt.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Corolla ablakmosó tartály
« Válasz #398 Dátum: 2006.01.05 15:36:40 »
Idézetet írta: "ptomi"
Esetleg tudja valaki, hogy a Corolláknak mekkora az ablakmosó tartály kapacitása, csak azért kérdem mert nekem sikerült vagy 4,5 litert beletolni noha asszem gyárilag csak 2,5 menne bele a gépkönyv szerint.

Az ötajtósé 6 literes.  :pofa:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #399 Dátum: 2006.01.05 17:34:08 »
Idézetet írta: "cyberslider"
Hát ha megnéznéd mekkora neked,hálás lennék.

Lemérve: a nagy 53cm a vezető elé meg a hátsó ablakra, a kicsi 43cm a zanyósülés elé.
Érdekes viszont, hogy a nagy dobozára 56cm van írva, holott az csak 53... A kicsi dobozát nem találtam meg. Mind1, tökéletes felületen töröl, nem érzem szükségesnek, hogy nagyobb legyen a lapátolt felület.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #400 Dátum: 2006.01.05 17:50:47 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Dragon79"
Gyors tanácsot szeretnék kérni:

Következő a probléma: A jobb első kerék felől határozott surlódást hallni fékezéskor. Minnél jobban nyomom, annál erősebb a hang. Ez már nem az a fékhang, mikor reggel a rozsda szemcséket lehúzza. Az sokkal halkabb volt, és csak az első pár fékezésnél lehetett hallni.

Reggel belementem egy kátyúba, amit a jobb kerék kapott. Elég durva volt, de a felni nem sérült. A kormány nem ráz.

Vajon összefüggésben lehet a kettő? Mi lehet a baj a fékkel? Talán valami az ütésre elállitódott. Sajnos ehhez nem értek. Zöld fülü vagyok ebben a témában.  :szomoru:
Talán elkpotak a fékek? De akkor miért csak a jobb első surlódik? Egyszerre lettek cserélve az első fékek. Kompletten. Féktárcsa, féékpofa. Most olyan 30 ezer lehet benne. Honna lehet látni, hogy elkopott a fék?

Köszi a helpet!  :kormom:


És ez a súrlódó hang csak azóta van , amióta belementél a kátyúba ?


Igen-igen! Még annyit hozzá, hogy nem minden fékezésnél csinálja. Ezt a hozzászólásom után vettem észre. Szerintem valami hozzáérhet valamihez... pfff... de nem tudom mi. Nézegettem alaposan. Próbáltam összehasonlitani a baloldallal, de nem láttam semmit. Persze a kereket nem szedtem le. Meg bemászni se tudok alá.
Abban kezdek biztos lenni, hogy fék nem kophatott le, mert akkor mindig surlódna.

Lehet hogy nem is fék, hanem csapágy?  :kormom: Arghhhh... a végén beparázok teljesen!  :elkeseredett:

Na csak azért várom a váleményeteket, mert hogy elviszem a szerelöhöz, hogy nézen rá, az biztos. De félek, nehogy megvezessenek. Igy jó lenne képbekerülni vele...


Ha csak fékezésnél csinálja , akkor nem lehet csapágy . Tényleg azt a tárcsa mögötti terelőlemezt kellene megnézni , bár megjegyzem , ha az hozzáérne a tárcsához , akkor igazából folyamatosan kéne súrlódnia és nem csak fékezésnél . Nehéz így megmondani , tényleg le kéne venni a kereket hozzá . Előtte pedig felemelt autónál megforgatni , hogy nem szorul-e a fék . Olyasmit nem vettél észre , hogy azóta elhúzna az autó egyenes haladáskor , vagy esetleg csak fékezésnél húzna el ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: olaj és szélzaj
« Válasz #401 Dátum: 2006.01.05 17:52:46 »
Idézetet írta: "mgh"
Sziasztok!

Most találtam erre a honlapra, és nagyon tetszik.  :kacsint:

Rögtön lenne is két kérdésem (kereklámpás kombi   :toy: Corolla 1.4-esem [EE111L] van):

- az anyósülés melletti ajtónál elég nagy szél/útzaj van, míg ez a vezető oldalon nincs meg. Ránézésre a tömítés sértetlen mindkét oldalon. Találkoztatok már ilyennel :?:

- ebbe a motorba (motorkód: 25109824E) milyen motorolaj való/jó bele :?:   Ha jól tudom, most 5W40-es van benne, ez jó? Nem túl finom?

Csongor


Motorkódról Szeke már írt . Az 5 W 40 szerintem tökéletes választás bele . A szélzaj nem biztos hogy hiba , lehet hogy ez ennek a típusnak a sajátossága , csak még nem szoktál hozzá . Sokféle autó produkál sokféle jellegzetes szélzajt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

cyberslider

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
    • http://wazzu.try.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #402 Dátum: 2006.01.06 12:56:52 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "cyberslider"
Hát ha megnéznéd mekkora neked,hálás lennék.

Lemérve: a nagy 53cm a vezető elé meg a hátsó ablakra, a kicsi 43cm a zanyósülés elé.
Érdekes viszont, hogy a nagy dobozára 56cm van írva, holott az csak 53... A kicsi dobozát nem találtam meg. Mind1, tökéletes felületen töröl, nem érzem szükségesnek, hogy nagyobb legyen a lapátolt felület.


Köszi szépen,örök hála! :) Akkor megyek,és ilyet veszek.

Amúgy az enyémen is kb. ekkorák vannak,ránézésre,még nem mértem le,viszont a bibi ott van,hogy az anyósülés részen ugyanakkora van. És az egy kicsit "kilóg" és nem fekszik fel rendesen a domború szélvédőre. Ezért fogtam gyanút,hogy ez így nem biztos,hogy oké.

cyberslider

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
    • http://wazzu.try.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #403 Dátum: 2006.01.06 14:58:53 »
Na most,hogy ez megoldódott felvetek egy másik kérdést :) Bár tuti volt róla szó emlékeim szerint,mert olvasgattam eleget,de a kereső mindent kidob,csak azt nem amit beírtam... Szóval:

Kiégett a középső(?) égő a műszerfalban. A többi meg holt gyenge,szinte fehér,és alig világít. Valószínűleg beadják a kulcsot hamarosan. A középkonzol,ahol a fűtés stb. van,az koromfekete,mikor megvettem szídtam is a gyárat,hogy oda nem épített égőt,micsoda dolog ez? Mikor nagynehezen rájöttem,hogy valszeg ott is égett valamikor. (Ebben nem vagyok biztos,de gondolom nem vaksötétben kell kutatni éjszaka)

Na lényeg,hogy ezt ki kéne cserélnem,de 1, nem tudom milyen égő kell bene pontosan. 2, hány db az órához és hány középre 3, nem tudom,szét tudom-e szedni én magam,vagy szerelőhöz kell vinni. Azt tudom,hogy van fent két csavar,azzal leszedem a műanyag keretet,meg talán a plexit,de nem tudom,ki tudom-e szedni az egész műszerfalat,illetve tudom-e cserélni az égőket (meg vissza tudom-e tekerni a km órát - ez csak vicc volt :) )
Szerintem középen tuti nem fogom tudni megcsinálni,sztem le kell bontani az egész kocsit kerékig.

Szal ha ebben tudnátok még segíteni,mi kell mennyi,stb. (illetve ha bonyi,ajánlani is valakit ocsóér :) )

u.i: most gondolkozom milyen színt tegyek bele :) Narancssárga vagy Jégkék lesz a befutó :) Már ha lehet kapni őket a karácsonyfa mindenféle árnyalatában.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #404 Dátum: 2006.01.06 16:49:35 »
Idézetet írta: "cyberslider"
Na lényeg,hogy ezt ki kéne cserélnem,de 1, nem tudom milyen égő kell bene pontosan. 2, hány db az órához és hány középre 3, nem tudom,szét tudom-e szedni én magam,vagy szerelőhöz kell vinni. Azt tudom,hogy van fent két csavar,azzal leszedem a műanyag keretet,meg talán a plexit,de nem tudom,ki tudom-e szedni az egész műszerfalat,illetve tudom-e cserélni az égőket (meg vissza tudom-e tekerni a km órát - ez csak vicc volt :) )
Szerintem középen tuti nem fogom tudni megcsinálni,sztem le kell bontani az egész kocsit kerékig.

Ezt én is eljátszottam, mármint a műszerfal izzók cseréjét.
A műanyag keretet a két említett csavar kiszedése után pattinthatod ki. Látni fogsz 4 csavart, ami a műszerfalat rögzíti le, azokat is ki kell szedned (nem árt ha mágneses csavarhúzóval dolgozol, elég nehéz a szűk helyről kihalászni őket egyébként).
Utána az egész műszerfal kiemelhető:


Csomó kábel, csatlakozóval van bekötve. Ezeket le kell pattintanod, és az egész műszerfal a kezedbe marad:


Az izzókat bajonett foglalatban cseréled.
Tungsram W5W jó a háttérvilágításhoz, 3 darab kell:

A gyáriak kék műanyag sapkával vannak behúzva, én direkt nem olyat tettem, mert rühellem ezt a giccses mai kékes divatot.

Az egyéb jelzésekhez W2W jó:


A fűtéskapcsolók, meg egyéb gombokban is van világítás, ezek nálad vaészeg ki vannak égve. Nálam még világítanak, de én is tervezem a cseréjüket mert némelyikük már csak pislákol, annyira bekormosodhattak már. Ezt a cserét viszont tavaszra tervezem, ebbe a hidegben nemigen van kedvem a kocsi körül tenni-venni.