Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2934164 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Üzemanyagfogyasztás
« Válasz #240 Dátum: 2005.11.19 12:02:56 »
Idézetet írta: "araoic"
Egy 1400 cm3, 93 LE-s VVT motoros Corolla Hatchback-em van.

Nem piszkálódásból mondom, de minden bizonnyal VVTi motoros - a VVT jelzés a Suzukinál használatos, a technika ugyanaz, csak minden márka levédeti a saját betűkombinációját - és 97 lóerős.
A 7,2 egyébként önmagában nem sok. Kérdés, hogy milyen nehéz a lábad, és milyen körülmények között jön ki a fogyi ennyire: mennyi a város aránya, és a város inkább rövid (max. 5 km), vagy inkább hosszabb utakból jön össze, dugó van-e benne, stb...
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #241 Dátum: 2005.11.20 21:00:41 »
Idézetet írta: "afekete"
Mi lehetett ez? Valahonnan elfolyt a benzin? (A tank még negyedig van.)

Palaczknak szoktak hasonló élményei lenni a Camryvel Pécsen. Az AC lehet, hogy nem kapta el a benzint, mert pont az ellenkező irányba folyt az összes.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

gizmo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #242 Dátum: 2005.11.21 08:42:46 »
Megtörtént a fék javitás a corollán. Leirom, hogy milyen alkatrészeket szereltem be és mik az elsö tapasztalatok, hátha más is akar otthon szerelgetni.  :wink:
Első fékbetét Textar, hátsó fékbetét Ferodo, első tárcsa QH, hátsó tárcsa szabályozva lett. Fékbetétekröl annyit, hogy igy elsőre tényleg nagyon jó minőségűnek néznek ki, jó alternativa a gyári (Pagid) helyett és sokkal olcsóbban. QH tárcsa ára felannyiba kerül, mint a gyári, de a megmunkálási minősége közel sincs olyan mint a gyári. Szélessége 2,5 mm-el több a gyárinál, de ez gond nélkül elfér. Esztergált és nem köszörült a felülete, ami nem feltétlenül hátrány.
A hátsó tárcsa a szabályozásánál azt tudtuk megállapitani a forgácsból, hogy nem egy finomszemcsézetü öntvényröl van szó és nem is keményebb az átlagosnál.
Most bekoptatás alatt vannak a fékek, kiváncsi leszek, hogy milyen lesz a fékhatás és , hogy az első tárcsa fogja e birni a hőterhelést. Ha nem akkor buktam 14 eFt-ot de legalább megprobáltam.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #243 Dátum: 2005.11.21 13:29:12 »
Idézetet írta: "gizmo"
Megtörtént a fék javitás a corollán. Leirom, hogy milyen alkatrészeket szereltem be és mik az elsö tapasztalatok, hátha más is akar otthon szerelgetni.  :wink:
Első fékbetét Textar, hátsó fékbetét Ferodo, első tárcsa QH, hátsó tárcsa szabályozva lett. Fékbetétekröl annyit, hogy igy elsőre tényleg nagyon jó minőségűnek néznek ki, jó alternativa a gyári (Pagid) helyett és sokkal olcsóbban. QH tárcsa ára felannyiba kerül, mint a gyári, de a megmunkálási minősége közel sincs olyan mint a gyári. Szélessége 2,5 mm-el több a gyárinál, de ez gond nélkül elfér. Esztergált és nem köszörült a felülete, ami nem feltétlenül hátrány.
A hátsó tárcsa a szabályozásánál azt tudtuk megállapitani a forgácsból, hogy nem egy finomszemcsézetü öntvényröl van szó és nem is keményebb az átlagosnál.
Most bekoptatás alatt vannak a fékek, kiváncsi leszek, hogy milyen lesz a fékhatás és , hogy az első tárcsa fogja e birni a hőterhelést. Ha nem akkor buktam 14 eFt-ot de legalább megprobáltam.

Milyen autón történt a műtét?
(esetleg a profilodba írd be az autód adatait)

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Re: Üzemanyagfogyasztás
« Válasz #244 Dátum: 2005.11.21 15:00:39 »
Idézetet írta: "araoic"
Egy 1400 cm3, 93 LE-s VVT motoros Corolla Hatchback-em van, a fedélzeti számítógép már körülbelül 10.000 kilométer mentén számítgatja az adatokat. Az átlagos vegyes fogyasztás már rég nem mozdult el a 7,2-es értékről. Ez nekem magasnak tűnik  :( , másik általam jól ismert azonos köbcentis, 75 LE-s kocsival szemben (6l/100 km). Nem tudom kiszámítani az arányt városi és országuti megtett távok között, de erre utal az átlagsebesség, mely 40km/h, és az alkalmazott sebességek, elyek településben 50km/h körüliek, országutakon meg autópályákon 90-140 km/h.

Kérném azonos típusú kocsik tulajdonosait, akik hasonló vezetési szokásokkal rendelkeznek, hogy jelezzenek vissza, az ő kocsijuk is hasonló fogyasztási értékeket mutatnak-e.  :P

Átlagban nekem is hasonló adatok jönnek ki. Minden tankolás után lenullázom a computert, így észrevehető a különbség hosszabb utazás és környékbeli futkosás között.
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #245 Dátum: 2005.11.21 16:22:16 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "afekete"
Mi lehetett ez? Valahonnan elfolyt a benzin? (A tank még negyedig van.)

Palaczknak szoktak hasonló élményei lenni a Camryvel Pécsen. Az AC lehet, hogy nem kapta el a benzint, mert pont az ellenkező irányba folyt az összes.

Megnyugtattál, köszi. Már azt hittem a bendix nem húz be, vagy mittudomén. Majd ezentúl ha lejtőn kell parkolni, inkább a másik irányba.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

gizmo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #246 Dátum: 2005.11.22 07:48:24 »
Idézet

Milyen autón történt a műtét?
(esetleg a profilodba írd be az autód adatait)


1.4 es HB 2003-as sok kilométerrel. :(  De van már egy kis tapasztalat: 600 km után teljesen visszatért a fékhatás és pár komolyabb fékezést is megejtettem. No problemo eddig.

araoic

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #247 Dátum: 2005.11.22 08:32:19 »
Idézetet írta: "Satriani"
Az én hasonló Corollám városban nyáron 8, télen 9, sztrádán 130-nál 7-7,5, 160-nál 9, országúton 100-110 környékén 6-6,5 körül fogyaszt. (90-nél biztos 5,5-et enne, február óta nem próbáltam. :lol: ) Szóval reális a 7,2.

Mondjuk 10e km után az átlag nem nagyon fog elmozdulni, csak akkor, ha elkezdesz állat módjára közlekedni: 2-3 tank felviszi majd az átlagot 7,3-ra. 7,1-re csak akkor fog lemenni, ha elfelejted a várost, és országúton pár évig 90-nel közlekedsz az autóval. A mostani értékedben benne van a vásárlás utáni, bejáratós fogyasztás is, meg egyáltalán: 10.000 km távlatában nem lehet a mostani fogyasztást megtudni. Én inkább tankonként lenulláznám a számlálót, valamivel értékelhetőbb fogyasztási adatok jönnének ki.

Egyet azért kérdezek.

Idézetet írta: "araoic"
...de erre utal az átlagsebesség...

Mire?

Ja, az autód minden bizonnyal 97 pacis :wink:


Kedves fórumtársak!

Köszönöm szíves válaszotokat e témában :) . Ezek szerint, a kocsim fogyasztása nem kiugróan magas :? . Engem csak az idegesít, hogy, mielőtt tavaly decemberben megvettem az üj, jó hírnevű és aránylag drága kocsimat, évekig két rosszabb hírnevű és lényegesen olcsóbb (nem írom típusukat, mert nem akarok reklámozni) 1400 cm3-is, 75LE-s kocsit vezettem. Hasonló vezetési szokások mellett az átlagfogyasztás 6l/100km körül forgott, és érezhetően jobban gyorsultak és kapaszkodtak, mint a Corollám, bár a Corolla 20%-kkal nagyobb karosszéria súlyát bőven kellene kompenzálja a lóerő többlet, ugyanolyan jó gyorsulást eredményezve, ami sajnos nem történik meg :( . Ezért nekem az az érzésem, hogy a Corollám nem egy modern és jó hírnévvel bíró kocsihoz illő hatékonysággal égeti a benzint :x . Nektek nincs hasonló tapasztalototok?

Satriani kérdésére válaszolva: a kérdéses idézettel azt alkartam kifejezni, hogy nem vezetek egy nyilvántartást a településekben és ezeken kívül megtett kilométerekről és átlagsebességekről, de erről közvetve valamennyi infót nyújtanak az általam közölt, a fedélzeti számítógép által kijelzett adatok, melyek más autók hasonló kiszámított értékek szerintem hasonló benzinfogyasztással kellene párosuljanak, ha minden OK.
dv.  araoic

Satriani

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #248 Dátum: 2005.11.22 09:58:05 »
Idézetet írta: "araoic"
...Hasonló vezetési szokások mellett az átlagfogyasztás 6l/100km körül forgott, és érezhetően jobban gyorsultak és kapaszkodtak, mint a Corollám, bár a Corolla 20%-kkal nagyobb karosszéria súlyát bőven kellene kompenzálja a lóerő többlet, ugyanolyan jó gyorsulást eredményezve, ami sajnos nem történik meg :( .

1. Lenullázhatnád végre a fedcompot, könnyen lehet, hogy a fogyasztásod már rég nem 7,2... Ha belegondolsz az átlagszámítás menetébe, könnyen kiszámíthatod, hogy egy pontosan 7,2 átlaggal teljesített, 10.000 km hosszú útszakasz után hány km-t kell 6 literes átlaggal teljesíteni, hogy az átlagfogyasztásod lemenjen mondjuk 7 literre. Mivel újonnan mindegyik autó picit többet fogyaszt, mint bejáratva, ezért a 7,2 csak a 10.000 km-re vonatkozó átlag.

2. A Corollád biztosan jobban megy, mint az előző 1,4-es autóid (Polo, Golf, 206, 306, Focus?). Viszont seggre nem lehet gyorsulást mérni! Ha van lehetőséged, kérd meg az előző autóid új tulajdonosait, hogy versenyezzetek egyet; te fogsz nyerni. Másrészt a Corolla nagyon csendes, nem érezni benne úgy a sebességet és a gyorsulást, mint egy Poloban.

Különben a mostani kocsid egy 16 szelepes, alul gyengébb, felül viszont sokkal erősebb autó, amit pörgetni kell ahhoz, hogy menjen. Ráadásul ha valóban 2 mázsával nehezebb, mint az előző kocsijaid (hopp, akkor a Fóka és a Golf ki is esik), akkor megmozdítani több erőt igényel, mint az előzőeket. Ezért nem érzed fürgének a kocsit. Ez az összes friss alsóközép kocsinál így van, nem csak a Corolla ilyen.

Idézetet írta: "araoic"
...nem vezetek egy nyilvántartást a településekben és ezeken kívül megtett kilométerekről és átlagsebességekről, de erről közvetve valamennyi infót nyújtanak az általam közölt, a fedélzeti számítógép által kijelzett adatok, melyek más autók hasonló kiszámított értékek szerintem hasonló benzinfogyasztással kellene párosuljanak, ha minden OK.

Ez helytelen logika. Egy 400 km-es szakaszra 70-es átlagsebesség kijöhet ezernyi módon: például 300 km városi tököléssel és 100 km autópályás ámokfutással, meg mondjuk úgy, hogy végigslattyogsz az országon 90-100 körül, lakott településeken 50-re lassítva. Az egyik esetben 10-et eszik a Corolla, a másikban 5,5-et...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #249 Dátum: 2005.11.22 12:41:59 »
Idézetet írta: "Satriani"
Különben a mostani kocsid egy 16 szelepes, alul gyengébb, felül viszont sokkal erősebb autó, amit pörgetni kell ahhoz, hogy menjen.

Állítólag a VVTi-nek pont az a sajátja, hogy nem gyengébb alul (sem), legalábbis nem olyan látbányosan, mint a "mezei" 16V.
music     

Satriani

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #250 Dátum: 2005.11.22 13:48:34 »
Idézetet írta: "music"
Állítólag a VVTi-nek pont az a sajátja, hogy nem gyengébb alul (sem), legalábbis nem olyan látbányosan, mint a "mezei" 16V.

Egy mezei 16V még gyengébb alul :wink: Ez sem egy nyomatékbajnok, meg a kasztni is nehéz hozzá, be kell látni, hogy pörgetni kell.

Különben ötödiket már 60-tól bátran lehet használni, nem fullad meg, csak épp gyorsításhoz vissza kell pakolni 1-2-3 fokozatot.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #251 Dátum: 2005.11.23 02:07:22 »
Idézetet írta: "Satriani"
Egy mezei 16V még gyengébb alul :wink: Ez sem egy nyomatékbajnok, meg a kasztni is nehéz hozzá, be kell látni, hogy pörgetni kell.

Szerintem ugyanazt mondjuk. :wink:
music     

araoic

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #252 Dátum: 2005.11.23 08:12:43 »
Ismét köszönöm válaszaitokat. A benzinfogyasztást és a teljesítmény-kifejtéssel kapcsolatban annyiban megnyugodtam, hogy a kocsim nem különcösködik, hanem ügy látom, hogy befér az általotok leírt normális keretek közé.

Sajnos, számos más gondom is van a kocsival, melyet össze írtam abból a célból, hogy benyújtsam a szerelőnek az éves ellenőrzés alkalmából. Az alábbiakban ezt a listát másolom be. Kérlek, írjátok meg a véleményeteket arrol, hogy a többi általam hibának észlelt jelenség is normálisnak tekinthető-e. Az tény, hogy az előző kocsiknál az egyiket sem tapasztaltam.

Az alábbi hibák a kocsi vásárlása óta állnak fenn, a 2.1.4. hiba kivételével.
2.1.   BIZTONSÁGOT VESZÉLYEZTETŐ HIBÁK
2.1.1.   A vezetői ülés minden nap, vezetés közben, egyre nagyobb szintkülönbségre leereszkedik a reggelenként beállított legmagasabb állásból. BALESETVESZÉLYT OKOZHAT, AMENNYIBEN EZ A HELYZET TOVÁBB SÚLYOSBODIK! A korábbi, Toyota szervizben elvégzett javítási kísérlet sikertelen volt.
2.1.2.   Nagy (≈10°) a hátsó fékpofák szögjátéka (behúzott kézifékkel is). Problémát okoz emelkedőkön történő forgalmi dugókban való közlekedésben. Könnyen észlelhető, ha a kocsi emelőn áll: a felemelt hátsó kereket könnyen kehet kézzel forgatni ezen a játékon belül, behúzott kézifékkel.
2.1.3.   A kocsi nehezen kapaszkodik és gyorsul. Többször is BALESETVESZÉLYES HELYZETEKET OKOZOTT  a 2. sebesség fokozatban az alapjáratról való alig érzékelhető gyorsulás gázadás hatására, a sofőr által elvárt erőteljes gyorsulással szemben (Rossz beállítások? A számítógép túlságosan leszabályozza a teljesítményt?). Az biztos, hogy a kocsi eléri a maximális gyorsulást a gázpedál 1/3-os lenyomásáig, ezen tovább nem észlelhető semmi teljesítmény növekedés. Ez normális?
2.1.4.   A korábbi, Toyota szervizben elvégzett kézifék-beállítást követő egy héten belül háromszor előfordult a kocsi (helyenként kereszteződések előtt alkalmazott úthullámok benyomását keltő) erős remegése SIMA belföldi és ausztriai országutakon 90 km/h sebesség környékén, amely mindegyik esetben következetesen lassulás közben a 60km/h sebesség elérésekor szűnt meg és ezt követően sok ideig nem jelentkezett sem alacsony, sem magas sebességeknél. Azt a benyomást keltette, hogy, a kézifék karjának teljesen lenyomott helyzetének ellenére, a nagyon alacsony holtjátékra (2 kattanásra) beállított kézifék rendszer bizonyos körülmények között lengésbe került és szakaszosan enyhén lefékezte a hátsó kerekeket. Ha nem ez volt a hibajelenség oka, lehetségesnek tartom valamelyik féltengely vagy egyéb forgó alkatrész időszakos kimozdulását a centrális pozíciójából, laza (és esetleg rugalmas) rögzítése miatt. Mindenesetre, a jelenséget BALASETVESZÉLYESNEK tekintem. Kérem a kéziféknek, a féltengelyek rögzítésének, a lengéscsillapítóknak ÉS BÁRMILYEN MÁS EGYSÉG ELLENŐRZÉSÉT, ami okozhatta a hibajelenséget, annak érdekében, hogy A HIBA NE JELENTKEZHESSEN ISMÉT!!!
2.2.   EGYÉB HIBÁK
2.2.1.   A motor indulási ideje hosszú és változó (1-5 másodperc folyamatos önindítózás mellett!!!), veszélyeztetve a lambda szondát és gyorsítja az indítómotor és az akkumulátor kopását.
2.2.2.   A kocsi enyhén remeg gyorsulás közben 3. sebességfokozatban 40 km/h sebességtartományban (úgy tűnik, hogy a 4 henger nem húz egyformán).
2.2.3.   Az alapjárat néha ingadozik a motor meleg állapotában, olykor (csendes környezetben, nyitott ablak mellett) lehet hallani az alapjárat lassulásához társuló periodikus magasfeszültségű kisülésre (szikrára) emlékeztető kattanásokat, sziszegéseket.
2.2.4.   A motor erősen felpörög sebességváltás közben, ezért csak feszített odafigyeléssel (ami elvonja a figyelmet a közlekedési körülményektől) vagy nagy idő ráfordítással lehet a sebességeket finoman, zökkenésmentesen váltani.
2.2.5.   Nagy az átlagfogyasztás (7,2l/100km).
2.2.6.   A sebességváltó néha nehezen (zökkenéssel, reccsenéssel) helyezhető az 1. és a tolató sebesség-fokozatokba, főleg amikor az alapjárat fordulatszáma magasabb (például az automata szivató működése miatt). Néha nem is megy be az első próbálkozásból tolató fokozatba, csak többszörös próbálkozás után (A kuplung nem választ szét teljesen? Alacsony az olajszint a sebességváltóban?).
2.2.7.   A szélvédőt a befújt levegő bepárásítja tartós esőzés idején, függetlenül a levegő hőmérsékletétől és a fűtésszabályzó állásától. Ez esetben csak a légkondicionáló folytonos működtetése tartja párásmentesen a szélvédőt, télen-nyáron.
2.2.8.   A csomagtér ajtaja felnyitáskor nyikorog.
2.2.9.   Hideg állapotban történő motorindítás után az utastéri fűtés csak nagyon későn érezhető (kb. 15 perc) folyamatos közlekedés közben.
2.2.10.   A hátsó ablak páramentesítése nagyon lassan történik (5-10 perc).
2.2.11.   A kocsitól 5m-es távolságon belül bizonyos körülmények között (nem sikerült egyértelműen azonosítanom e körülményeket) csak többszörös próbálkozás után sikeres az ajtók távirányított nyitása, illetve bezárása.
dv.  araoic

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #253 Dátum: 2005.11.23 12:21:19 »
Idézetet írta: "araoic"
Ismét köszönöm válaszaitokat. A benzinfogyasztást és a teljesítmény-kifejtéssel kapcsolatban annyiban megnyugodtam, hogy a kocsim nem különcösködik, hanem ügy látom, hogy befér az általotok leírt normális keretek közé.

Sajnos, számos más gondom is van a kocsival, melyet össze írtam abból a célból, hogy benyújtsam a szerelőnek az éves ellenőrzés alkalmából. Az alábbiakban ezt a listát másolom be. Kérlek, írjátok meg a véleményeteket arrol, hogy a többi általam hibának észlelt jelenség is normálisnak tekinthető-e. Az tény, hogy az előző kocsiknál az egyiket sem tapasztaltam.

Az alábbi hibák a kocsi vásárlása óta állnak fenn, a 2.1.4. hiba kivételével.

Huhh, nem semmi lista! :D

Próbálok mindenre válaszolni, amire tudok.
2.1.1: egyértelműen javítást igényel, nem lehet rá mit mondani

2.1.2: be kell állítani normálisan

2.1.3:  szerintem ez a motor sajátossága, ki kellene próbálni. De szerintem ez nem baj, ehhez hozzá kell szokni.

2.1.4: a 2.1.2-vel együtt normálisan át kelle nézetni a kéziféket, garanciában természetesen

2.2.1: ezt is hallani kéne, de szerintem normális. Az injektoros Toyoták mind hosszabb ideig indítóznak.

2.2.2: ezt próbálni kellene, fogalmam sincs mi lehet

2.2.3: szintén hallani kellene :)

2.2.4: minden vvt-i motor (de szerintem más márkáknál is) a károsanyag-kibocsátás csökkentése, az üzemanyag égésének tökéletesítése miatt kénytelen váltáskor megemelni a fordulatszámot. Szóval ez normális, bár kétségtelenül eleinte kellemetlen és szokatlan lehet.

2.2.5: már megbeszéltétek, gyakrabban kellene nullázni

2.2.6: Toyota jellegzetesség. Orvosolható, ha először egyesbe vagy hármasba teszed és úgy rükvercbe. Könnyű megszokni.

2.2.7: szintén jellegzetesség, nem probléma.

2.2.8: be kell fújni, szervíz

2.2.9: ugyan nincs ilyen Corollám, de ez szintén lehet jellegzetesség

2.2.10: ez ilyen

2.2.11: valami zavarhatja a jelet. Ezt sem tekinteném a kocsi hibájának.

Összességében tényleg van 1-2 hibája a kocsinak, de egyiket sem tekinteném olyannak, ami kifejezetten iszonyú és jelentős. Zavaróak, kétségtelen, de azért nem kellene talán ennyire túlreagálni  :roll:

Sajnos lehet, hogy HIBÁTLANSÁGOT vártál a Toyotától, és "csak" minőséget kaptál :(
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Satriani

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #254 Dátum: 2005.11.23 12:54:39 »
Szeke mester nagyjából válaszolt az észrevételeidre, csak pár dolgot emelek ki.

Idézetet írta: "araoic"
2.2.9.   Hideg állapotban történő motorindítás után az utastéri fűtés csak nagyon későn érezhető (kb. 15 perc) folyamatos közlekedés közben.
2.2.10.   A hátsó ablak páramentesítése nagyon lassan történik (5-10 perc).
2.2.11.   A kocsitól 5m-es távolságon belül bizonyos körülmények között (nem sikerült egyértelműen azonosítanom e körülményeket) csak többszörös próbálkozás után sikeres az ajtók távirányított nyitása, illetve bezárása.

2.2.9 - én 5 perc alatt a munkahelyemre érek, félúton már fűt a kocsi, mint a barom. Pedig nem hajtom hidegen, 3.000 körül el szoktam váltani. Automata klímás verzióm van, de ez a legkevésbé sem befolyásolja a motor bemelegedését. Nem tudom, mit hogyan csinálsz, de az 100%, hogy a kocsi nem negyed óra alatt lesz üzemmeleg :roll:
2.2.10 - ha négyen ültök a kocsiban, akkor sem hiszem, hogy egy percnél tovább tartana. Bekapcsolod egyáltalán az ablakfűtést? :lol: Nekem 10 perc alatt februárban a vastag jég leolvadt az ablakról, a lehellet egy percen belül eltűnik.
2.2.11 - ez is jellegzetesség, általában zsúfolt parkolókban lehet észlelni. Nekem Clióval és Astrával is előfordult, lehet, hogy a korábbi autóid jeladója erősebb volt ezeknél. Nem 20 méterről kell az ajtókat nyitni-zárni, 1-2 méteren belül nem szokott gond lenni.

Különben hajmeresztő dolgokat írsz (pl. "Többször is BALESETVESZÉLYES HELYZETEKET OKOZOTT a 2. sebesség fokozatban az alapjáratról való alig érzékelhető gyorsulás gázadás hatására" - alapjáraton MINDEN motor gyenge, másodikban viszont 1000 rpm környékéről érezhetően gyorsítania kell a kocsinak; "az akkumulátor kopását" - az akksi nem kopik; "nagy idő ráfordítással lehet a sebességeket finoman, zökkenésmentesen váltani" - ez pár kilométer után még Barátnőmnek sem okozott gondot, a kuplungot kell megfelelően csúsztatni, és kész; "Nagy az átlagfogyasztás (7,2l/100km)." - már többször javasoltam, hogy nullázd le a fedélzeti számítógépet, mert 10.000 km távlatából ez nem reális adat!; "az automata szivató" - nincs az autóban szívató; " A szélvédőt a befújt levegő bepárásítja tartós esőzés idején" - hát igen, a levegőből nem választja ki a párát a szellőzőrendszer :D , nyilván az előző autódé igen; különben én még ilyet soha, semmelyik autómmal nem tapasztaltam, csak bekapcsolt belső keringetés mellett - akkor meg ugye nem a kinti levegő párája kerül az ablakra), és az autó egyes jellegzetességeivel van bajod. Talán nem tolakodó a kérdésem: kipróbáltad te az autót vétel előtt?