Ismét köszönöm válaszaitokat. A benzinfogyasztást és a teljesítmény-kifejtéssel kapcsolatban annyiban megnyugodtam, hogy a kocsim nem különcösködik, hanem ügy látom, hogy befér az általotok leírt normális keretek közé.
Sajnos, számos más gondom is van a kocsival, melyet össze írtam abból a célból, hogy benyújtsam a szerelőnek az éves ellenőrzés alkalmából. Az alábbiakban ezt a listát másolom be. Kérlek, írjátok meg a véleményeteket arrol, hogy a többi általam hibának észlelt jelenség is normálisnak tekinthető-e. Az tény, hogy az előző kocsiknál az egyiket sem tapasztaltam.
Az alábbi hibák a kocsi vásárlása óta állnak fenn, a 2.1.4. hiba kivételével.
2.1. BIZTONSÁGOT VESZÉLYEZTETŐ HIBÁK
2.1.1. A vezetői ülés minden nap, vezetés közben, egyre nagyobb szintkülönbségre leereszkedik a reggelenként beállított legmagasabb állásból. BALESETVESZÉLYT OKOZHAT, AMENNYIBEN EZ A HELYZET TOVÁBB SÚLYOSBODIK! A korábbi, Toyota szervizben elvégzett javítási kísérlet sikertelen volt.
2.1.2. Nagy (≈10°) a hátsó fékpofák szögjátéka (behúzott kézifékkel is). Problémát okoz emelkedőkön történő forgalmi dugókban való közlekedésben. Könnyen észlelhető, ha a kocsi emelőn áll: a felemelt hátsó kereket könnyen kehet kézzel forgatni ezen a játékon belül, behúzott kézifékkel.
2.1.3. A kocsi nehezen kapaszkodik és gyorsul. Többször is BALESETVESZÉLYES HELYZETEKET OKOZOTT a 2. sebesség fokozatban az alapjáratról való alig érzékelhető gyorsulás gázadás hatására, a sofőr által elvárt erőteljes gyorsulással szemben (Rossz beállítások? A számítógép túlságosan leszabályozza a teljesítményt?). Az biztos, hogy a kocsi eléri a maximális gyorsulást a gázpedál 1/3-os lenyomásáig, ezen tovább nem észlelhető semmi teljesítmény növekedés. Ez normális?
2.1.4. A korábbi, Toyota szervizben elvégzett kézifék-beállítást követő egy héten belül háromszor előfordult a kocsi (helyenként kereszteződések előtt alkalmazott úthullámok benyomását keltő) erős remegése SIMA belföldi és ausztriai országutakon 90 km/h sebesség környékén, amely mindegyik esetben következetesen lassulás közben a 60km/h sebesség elérésekor szűnt meg és ezt követően sok ideig nem jelentkezett sem alacsony, sem magas sebességeknél. Azt a benyomást keltette, hogy, a kézifék karjának teljesen lenyomott helyzetének ellenére, a nagyon alacsony holtjátékra (2 kattanásra) beállított kézifék rendszer bizonyos körülmények között lengésbe került és szakaszosan enyhén lefékezte a hátsó kerekeket. Ha nem ez volt a hibajelenség oka, lehetségesnek tartom valamelyik féltengely vagy egyéb forgó alkatrész időszakos kimozdulását a centrális pozíciójából, laza (és esetleg rugalmas) rögzítése miatt. Mindenesetre, a jelenséget BALASETVESZÉLYESNEK tekintem. Kérem a kéziféknek, a féltengelyek rögzítésének, a lengéscsillapítóknak ÉS BÁRMILYEN MÁS EGYSÉG ELLENŐRZÉSÉT, ami okozhatta a hibajelenséget, annak érdekében, hogy A HIBA NE JELENTKEZHESSEN ISMÉT!!!
2.2. EGYÉB HIBÁK
2.2.1. A motor indulási ideje hosszú és változó (1-5 másodperc folyamatos önindítózás mellett!!!), veszélyeztetve a lambda szondát és gyorsítja az indítómotor és az akkumulátor kopását.
2.2.2. A kocsi enyhén remeg gyorsulás közben 3. sebességfokozatban 40 km/h sebességtartományban (úgy tűnik, hogy a 4 henger nem húz egyformán).
2.2.3. Az alapjárat néha ingadozik a motor meleg állapotában, olykor (csendes környezetben, nyitott ablak mellett) lehet hallani az alapjárat lassulásához társuló periodikus magasfeszültségű kisülésre (szikrára) emlékeztető kattanásokat, sziszegéseket.
2.2.4. A motor erősen felpörög sebességváltás közben, ezért csak feszített odafigyeléssel (ami elvonja a figyelmet a közlekedési körülményektől) vagy nagy idő ráfordítással lehet a sebességeket finoman, zökkenésmentesen váltani.
2.2.5. Nagy az átlagfogyasztás (7,2l/100km).
2.2.6. A sebességváltó néha nehezen (zökkenéssel, reccsenéssel) helyezhető az 1. és a tolató sebesség-fokozatokba, főleg amikor az alapjárat fordulatszáma magasabb (például az automata szivató működése miatt). Néha nem is megy be az első próbálkozásból tolató fokozatba, csak többszörös próbálkozás után (A kuplung nem választ szét teljesen? Alacsony az olajszint a sebességváltóban?).
2.2.7. A szélvédőt a befújt levegő bepárásítja tartós esőzés idején, függetlenül a levegő hőmérsékletétől és a fűtésszabályzó állásától. Ez esetben csak a légkondicionáló folytonos működtetése tartja párásmentesen a szélvédőt, télen-nyáron.
2.2.8. A csomagtér ajtaja felnyitáskor nyikorog.
2.2.9. Hideg állapotban történő motorindítás után az utastéri fűtés csak nagyon későn érezhető (kb. 15 perc) folyamatos közlekedés közben.
2.2.10. A hátsó ablak páramentesítése nagyon lassan történik (5-10 perc).
2.2.11. A kocsitól 5m-es távolságon belül bizonyos körülmények között (nem sikerült egyértelműen azonosítanom e körülményeket) csak többszörös próbálkozás után sikeres az ajtók távirányított nyitása, illetve bezárása.