Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2933667 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1995 Dátum: 2008.05.27 22:05:11 »
Idézetet írta: "Benedek"
Hali!
Van még egy az izzókkal kapcsolatos kérdésem.
Ha ledet szereltek be a helyzetjelzõ foglalatba akkor feszültségszabályzót javasoljátok vagy nem? (a hosszabb élettartam elérése érdekében)
Nos nekem meg van a szabályzó,csak a szerelést úgy lehet megoldani,hogy a + - kábelt párhuzamba kötjük az ellenállással.Ez idáig tiszta sor.Csakhát a szerelést ilyen csiptetõs...elnyírós módszerrel lehet megoldani és attól félek elnyírja a vezetéket. Vagy ha sikerül is csatlakoztatni akkor évek mulva elkorrodál a szerelés helyén a vezeték amit nem nagyon akarok.
Akinek van ilyen beszerelve az írjon légyszi,hogy mennyit bír,szabályzóval vagy nélküle!

Köszi az infót elõre is!

Lehet kapni olyan LED-et, amibe integrálták a fesz. szabályzót. Azzal szerintem néhány évig nem lehet gond és a kábelekkel sem kell bajlódni. (Most hirtelen itt találtam, de biztos van máshol is. Mondjuk errõl a boltról valamelyik klubtag jókat írt.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1996 Dátum: 2008.05.28 18:19:45 »
Köszi az infót!
Pont ezt az oldalt ajánlották ,hogy itt nézzem meg a xenont.
Mégegyszer köszi!
5' - Corolla HB.  1.4 sol

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1997 Dátum: 2008.05.28 19:41:49 »
Idézetet írta: "Benedek"

Pont ezt az oldalt ajánlották ,hogy itt nézzem meg a xenont.


Én is náluk vettem a szettem, meg a LED-es izzókat is, végtelenül rendes, korrekt társaság.

Mikor vettem -kijött a srác- elmutogatta õ hová javasolná a trafókat, adott gyorskötözõt, +2oldalas matricát, kifúrta a porzáró-kupakot, kb. 1,5év múlva behalt az egyik trafóm (2év gari volt rá) egy rossz szó nélkül kicserélte, adott újra kötözõt, ragasztót, apró dolgok ezek, de jólesik az embernek, pláne a mai világban... :roll:

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1998 Dátum: 2008.05.28 19:56:43 »
Szia Peti!
Milyen xenonod van?Milyet javasolsz?Mekkora színhõmérsékletût érdemes venni?Mennyibe került?Nem vakítod a szembõl érkezõt?
Pont most tervezem egy szett megvételét.
Köszi a választ.
5' - Corolla HB.  1.4 sol

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1999 Dátum: 2008.05.28 21:09:05 »
Idézetet írta: "Benedek"
Szia Peti!
Milyen xenonod van?Milyet javasolsz?Mekkora színhõmérsékletût érdemes venni?Mennyibe került?Nem vakítod a szembõl érkezõt?
Pont most tervezem egy szett megvételét.
Köszi a választ.


Szia!

Nem vagyok Peti, de válaszolok a kérdésedre, ha nem haragszol. :D

Én a xenonbolt.hu-nál vettem a H7-es xenon szettet a fater kocsijába (2003-as Corolla). Eddig szerencsére nem volt semmi bajunk sem a szettel, tökéletesen üzemel. Nem drágák szerintem, vállalnak kipostázást is. Neten lehet rendelni anélkül, hogy mást kellene tenned.

Én a 4300K színhõmérsékletût választottam, ez enyhén lilás-kékes, de alapvetõen fehér. Ezzel látni a legjobban és ez piszkálja a zsarukat is a legkevésbé.
A 6000K-es a következõ lépcsõ, a haverom olyat vett a Hondájába. Ez má érezhetõen kékesebb, szerintem nem annyira praktikus. Az utról nem olyan sok fény verõdik ennél vissza, mint a 4300K-esnél, a táblák viszont nagyon durván világítanak. A saját fényeddel vakítod majdhogynem el magad. Az ennél nagyobb Kelvinszámú izzókat kerüld, mert azok már nagyon durván kékesek/lilák.

Hogy mennyibe került azt nem tudom pontosan, de a H7-es szett olyan 20-21.000,- most. Ez HID márkájú, 3 autóba raktuk eddig be, mindegyikben tökéletesen üzemel eddig. A másik márka, amit forgalmaznak az a SiemensHID. Ennek nincs köze a Siemens-hez, csak marketighúzásként hasonló nevet adnak neki. Ez is kínai cucc, mint az összes többi, de nem rossz minõségû. A HID-re 1 év, a SiemensHID-re 3 év garit adnak.

A HD Xenon márkájú szettekrõl is jót hallottam, de én nem kísérleteznék a pozitív tapasztalataim után mással. Hogy azt hol lehet beszerezni, azt pontosan nem tudom, de a Google nagyon sok találatod ad ki erre.

A szembejövõt vakítani fogod minden féle képpen egy kicsit, mert a lámpád nem tökéletes. A kérdés csak az, hogy mennyire.
Ha jó a szett, akkor kevesebb a szórt fény, így kevésbe vakít. A másik fontos dolog a helyes lámpamagasság-beállítás. Mindenféle képpen újra kell állítani egy szett beszerelése után a lámpákat.
Amit elõször mondtam, hogy vakít az azért van, mert egy normál, nem vetítõlencsés halogén izzóra tervezett lámpának általában nagy a szórt fénye. Amíg egy normál halogén izzó vetíti ezt a szükségesen rossz szórt fényt, addig nincs akkora baj. Amikor egy 3-4x nagyobb fényerejû xenon fej adja a fényt, akkor a lámpa hibájából adódó szórt fény erõssége is megnövekszik a "hasznos" fénnyel együtt, ekkor ez okozza a vakítást.

De összességében egy jó minõségû és jól beállított szett nem vakít annyira vészesen. Láttam már több gyári xenon-os kocsit borzasztóan vakítani...
A lényeg, hogy ha be van már szerelve, akkor helyesen legyen beállítva és ha ülnek hátul, akkor ne legyél rest letekerni a magasságát.

Fontos még, hogy szakszerûen legyen beszerelve, ne lötyögjön a trafó, ne érje sok víz, stb... Én magam szereltem be mindent, de aki nem biztos magában, az feltétlenül forduljon szakemberhez, ne kisérletezzen, mert csak csalódás lesz belõle.

A xenon használatát is meg kell tanulni. Ami nagyon rövidíti az élettartamot a xenon fejeknél az az, ha gyakran ki-be kapcsolgatod õket. Ha egyszer bekapcsoltad, akkor várjál min 1 percet a kikapcsolással.
És ha nem ég a topított fényed, akkor ne "villogtass" (azért mert mérnek a zsaruk), mert a Corolla fénykûrtje olyan, mint a reflektor: egyszerre ég a tompított is, meg a reflektor is. Tehát ha ilyenkor villogtatsz, akkor a reflektorral egyidõben a xenon fej is villog, ami kinyírja az fejet rövid úton.

És meg kell említenem még a törvényi szabályozásokat is. Az utólagos xenon szett tilos, de megtûrt dolog. (eddig) Ugyanis csak olyan lámpatestben lehet gázkisüléses fej, amit erre terveztek. Továbbá kell lámpamosó és autómatikus magasságállítás. (Ami a tengelyek terhelésének függvényében szabályozza a lámpák magasságát.)
Tehát ha van egy xenon szetted, akkor egy utólag mosó beépítés sem lehet hülyeség, mert akkor a zsarukat be lehet etetni azzal, hogy ez gyári... Bár eddig nem hallottam arról, hogy ezen problémáztak volna.

Amire figyelni kell, hogy a mûszaki vizsgán megbuktathatnak miatta, tehát elõtte vissza kell alakítani a rendszert majd.

Röviden ennyi. :D

Ha van kérdésed még, akkor írj!

Üdvözlettel,

Barna

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2000 Dátum: 2008.05.28 22:42:26 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
...mert a Corolla fénykûrtje olyan, mint a reflektor: egyszerre ég a tompított is, meg a reflektor is. Tehát ha ilyenkor villogtatsz, akkor a reflektorral egyidõben a xenon fej is villog, ami kinyírja az fejet rövid úton.


Ez amúgy érdekes, mert sima halogénnel csak a távolsági világít refizésnél, xenon szettel pedig beindul a tompított is, mármint a xenon... :hmm:

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2001 Dátum: 2008.05.28 22:56:56 »
Idézetet írta: "Benedek"
Szia Peti!
Milyen xenonod van?Milyet javasolsz?Mekkora színhõmérsékletût érdemes venni?Mennyibe került?Nem vakítod a szembõl érkezõt?
Pont most tervezem egy szett megvételét.
Köszi a választ.


Nekem Maxlux van, drágább volt anno mint a többi szett, de akkortájt egyedül erre vállaltak 2év garit, (aztán késõbb be is hozta az árát :wink: ), én 60K-ért vettem kb. 2,5éve, most ahogy nézem 50körül van, szigorúan 4300asat vegyél, azzal fogsz a legjobban látni és tényleg a rendõrök is kisebb eséllyel kötnek beléd...

Sok szórt fény lesz a H7 miatt, de nekem a 2év alatt tán 2x-3x villogtak hogy zavar, egy rosszul beállított halogén (amibõl aztán van bõven) sokkal jobban zavarja szemet, de tényleg be kell rendesen állítani :nana:

Kategóriákkal jobban fogsz látni, és Téged is jobban látnak, +optikailag is sokat dob az autó megjelenésén...

A már említett Siemens szett szerintem elég jó vételnek tûnik, a legolcsóbbat én amúgy se venném, az meg hogy 3év garit adnak rá :10:

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2002 Dátum: 2008.05.29 09:32:08 »
Idézetet írta: "Peti"
Idézetet írta: "barna.czukor"
...mert a Corolla fénykûrtje olyan, mint a reflektor: egyszerre ég a tompított is, meg a reflektor is. Tehát ha ilyenkor villogtatsz, akkor a reflektorral egyidõben a xenon fej is villog, ami kinyírja az fejet rövid úton.


Ez amúgy érdekes, mert sima halogénnel csak a távolsági világít refizésnél, xenon szettel pedig beindul a tompított is, mármint a xenon... :hmm:


Lehet, hogy ez autófüggõ, de nálunk mind a kettõ Corolla olyan, hogy vagy csak a tompított ég vagy a tompított+ a reflektor. A Yaris más, mert ott H4 van, ha jól tudom. Ott tényleg csak a fénykürtnél ég a kettõ egyszerre, ha elõtte felkapcsoltad a tompítottat. Ha meg refire rakod, akkor a tompított kialszik.

De sok olyan kocsin, ahol 2 külön izzó van oldalanként, ott úgy oldják meg, hogy a refinél mindegyik ég, nem csak a tompított. Ez különöseg az olyan kocsiknál megfigyelehetõ, ahol H7 a tompított. Pl.: volt céges G Astránk is ilyen volt. Meg most mindegyik Corollánk.

Nyilván ha gyárilag nem így van bekötve, akkor a xenonnál sem lesz másképp...  :nana:  :figyellek:

Regards,

Barna

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2003 Dátum: 2008.05.29 14:56:08 »
Coriról beszélek :wink:  ne zavarjon be hogy most Yarisszal járok, xenon nélkül fénykürtnél csak a távolsági villan, ha bent van a szett, beizzik a tompított is, anno erre már az elején felfigyeltem, de senki se tudott magyarázatot adni :roll:

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2004 Dátum: 2008.05.29 15:12:03 »
Érdekes, amit írsz, ezekbõl a dolgokból látszik, hogy van a kocsinak lelke... :D

A faterom 2003-as Corolláját xenonizáltam, de az elõtte is, meg utána is olyan volt, hogy a refivel mindig együtt égett a tompított is.

Amúgy érdekes, hogy miért gyullad be a tompított, ha halogénnel nem csinálja ugyan ezt. Ugyanis a xenonnak a ballasztjába dugod az izzó csatiját, onnan meg megy egy másik az izzóba. Tehát nincs összekötve a refi és a tompított...  :hmm:
De gondolkodom majd még akkor ezen egy kicsit.  :crazy:

Minden esetre erre nagyon oda kell figyelni, mert hamar kinyírom a xenon-t, ha gyakran ki-be kapcsolom. Mondjuk nálam a tompított kapcsolása teljesen be van idegzõdve, mint az öv becsatolása... Idegesít, ha nem ég mindig.

Az is lehet, hogy mikor adunk egy áramimpulzust a refinek, akkor vmennyi kis áramot kap a tompított is. Normál esetben ez nem elég a halogén izzításához, de lehet, hogy a xenon már begyújt erre is... Mondjuk ideiglenesen ki kell kötni a xenon-t, aztán vki húzza a kart, én meg kimérem a tompított csatlakozójánál, hogy van-e vmennyi kis feszültség. Max ennyit lehet tenni. Ezzel lehet igazolni vagy cáfolni a feltételezésemet.

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2005 Dátum: 2008.05.29 18:58:53 »
Urak köszönöm szépen a segítséget!
Mostmár tiszta sor minden, remek magyarázatokat kaptam....köszi mindenkinek.   :D
5' - Corolla HB.  1.4 sol

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2006 Dátum: 2008.05.29 19:38:28 »
Az öregem ismét megpadkázta a felnit, de ezúttal nagyobb nyomot hagyott. Fel tudnék robbanni. Hogy lehet valaki ennyire bal @?? 2 hónapig makulátlan, (ezek után ezen is csodálkozom) majd megpadkázza, rá 2 napra ismét. Teljesen kivagyok. Vett volna peremvédõs gumit, vagy acélfelnit és akkor nem érdekel.
                                                                                                                                                   

nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
cori check engine lampa
« Válasz #2007 Dátum: 2008.05.29 21:33:31 »
Sziasztok!

segítségeteket kérném.
Kicsit több mint egy hete vettem a Corollamat (1.4-es 2000-es evjarat 3 ajtos)....nagyon régi álmom volt ez az autó.
Ma kicsit megállt bennem az ütõ mikor elvittem kicsit hosszabb távra (bp-balaton-bp a regi hetesen) a kis corit.
Lefele balcsira még csak az tûnt fel hogy ha pl emelkedõn "erõlködik" az auto vagy kis fordulaton padlógázt adok valami "csörög" vagy kattog a motortérbõl (nem tudtam eldönteni hogy milyen hang is lehet ez...szelep vagy csapágy vagy nemtommi)...kicsit aggasztott a dolog igy hat visszafogtam magam teljesen a szo legszorosabb ertelmeben...hazafele jövet nem is hallottam ezt a hangot de egy emelkedõ után azt vettem eszre hogy kigyulladt a check engine lampa.... félreálltam motorháztetõ kinyit és kerestem valami szokatlant hátha rájövök mi lehet a baj...(persze majd ÉN rájövök...) semmi szokatlan...számomra szinte tiszta motorhang könnyen felpörög, erö is van benne nem is fogyasztott sokat (fed.comp szerint 5.6liter lett az átlag)...ugyhogy most ahogy hazaértem vele nézegetem hogy hova is vihetném szerelõhöz...aztán itt a fórumon talaltam ezt:
http://www.charlieauto.xls.hu/main.php?menu=fooldal
Pesterzsebeten lakok nincs is messze es ugy tunt a markatarsak meg vannak vele elegedve ugyhogy valoszinu hozza fogom vinni az autot.
Egyebkent felhivtam a tulajt kerdeztem milyen olaj is van az autoba merthogy friss olajcseres volt mikor megvettem.? (gondoltam lehet nem tetszik a motornak)
Azt a választ kaptam hogy Shell 10W40 (API SL/CF) ....
Aztan ennek is utanaolvastam itt a forumon ahogy lattam mindenki 5W30,5W40 meg 0W30 rol beszel hogy ez van a kocsijaban.... ebbol azt a következtetest vontam le hogy szinte azonnal olajat kell csereljek....pl erre:
http://abaqua.hu/castrol/edge_5w_30/

Lehet hogy azert csorgott kattogott a motor mert szar olaj van benne es ezert gyulladt ki a check engine lampa...vagy ket kulonbozo dolog lesz szerintetek?

remelem megnyugtattok hogy holnap nem fogja ramhozni a szivrohamot a Toyota szaki hogy valami oltari nagy bibi van a motorral vagy akarmi massal....

Üdv

Istvan

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2008 Dátum: 2008.05.29 21:38:31 »
Az olajnak ehhez semmi köze, valószínûleg a VVT-i vezérlõ okozza a hibát, de persze lehet más is.
Hibakód olvasás után pontosan megmondják majd.
Amikor vetted a kocsit, átnézetted szervízben? Ott mondtak valamit?

nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2009 Dátum: 2008.05.29 22:05:21 »
Idézetet írta: "Misi"
Az olajnak ehhez semmi köze, valószínûleg a VVT-i vezérlõ okozza a hibát, de persze lehet más is.
Hibakód olvasás után pontosan megmondják majd.
Amikor vetted a kocsit, átnézetted szervízben? Ott mondtak valamit?


elmentunk oda ahova hordta szervizbe a kocsit elmondtak mindent (legalabb is ugy tunt mindent amit kell)... a fazonnak meg voltak a szamlai is hogy mikor miket csinaltak a szervizben...jah az elso ket kotelezo szerviz volt toyota szakszervizben a tobbi mashol de nagyon korrektnek tuntek es en hittem nekik es hiszek is hogy karba volt tartva...lehet en vagyok ekkora pehhes hogy pont nalam jott ki valamilyen hibaja...de holnap tobb mint valoszinu kiderul mi lehet a baj...de biztos ma este meg forgolodni fogok az agyban mert nem vagyok tul nyugodt...