Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2917252 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1950 Dátum: 2008.05.24 14:59:40 »
Sziasztok!

BAJBAN VAGYOK! :(

Kijött a kocsimon a "korai" VVT-i motor 2 tipikus betegsége:
1, Szívócsonk csere: 117.000,- (Tavaly lett cserélve)
2, Olajfogyasztás  :sir:  :banging:

A másodikkal kapcsolatban lennének kérdéseim. 60.000-et futott a motor és most néztem, hogy elkezdte enni az olajat. 5.000 km alatt kb 8 deci-t fogyaszt. MOST.

Megnéztem, sehol sem szivárog, úgyhogy tuti, hogy a tipikus betegség jött elõ nála sajnos. :(

Szerintetek még hány km-t lehet elmenni a kocsival addig, amíg elérem az 1.000km/1l olaj értéket? (Nem mintha lenne garim vagy vezetett szervíz könyvem, csak addig hajtanám még. Ugyanis most nincs rá cash, hogy megcsináltassam azonnal.)

Illetve pontosan mi okozza a hibát? Hallottam arról, hogy a dugattyún levõ gyûrûk kopnak el anyaghiba miatt, ezek az infók mennyire helytállóak? Mit kell még cserélni rajta? Csak a gyûrûk kopottak vagy a hengerfal is puha anyagból készült? Ezekre várnék pontos választ. A szerelõmnek is pontosan kell tudnia, hogy mi okozta a korai hibát, illetve mi volt a bûnös, miket kell javítani.

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!
A tapasztalattal rendelkezõ autós társak kérem válaszoljanak!

U.I.: Van még vmi típushibája a kocsimnak?  Vagy már gond nélkül használhatóm végre.  :vezetes:

Köszönettel:
Barna

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1951 Dátum: 2008.05.24 15:58:27 »
Azért annyit írjatok még nekem, hogy érdemes-e egy kört futni a Toyotanál?
3 éves koráig vezetett az autó szervíz-könyve, utána nem volt. Így vettem az autót.
Még nem múlt el 7 éves.
Szerintetek van valami esély arra, hogy a Toyota nekem is kicseréli a motort vagy ad vmi féle kedvezményt a javítás tekintetében?

Illetve hogyan lehet szakszerûen megjavítani ezeket a motorokat?
Olvastam olyat is, hogy az újabb motoroknak a dugattyúja és a lehúzógyûrûje más konstrukiójú. Illetve pontosan mi az a lehúzó-gyûrû? A dugattyún lévõ gyûrû?

Bocs, a sok kérdésért, de eléggé ideges és izgatott vagyok a kocsi miatt...  :kormom:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1952 Dátum: 2008.05.24 16:11:53 »
Méltányosságbeli javításra akkor számíthat az ember, ha végig vezetett a szervízkönyve a kocsinak. És még az sem jelenti azt, hogy sínen van a dolog...
Mostanában fõleg, mert a méltányosságbeli javításokat is szigorúbban veszi a Toyota.
Egy kérdést megér, de nagy reményeket ne fûzz hozzá. Ha már azt el tudod érni, hogy csak a munkadíjjat kelljen kifizetned, már akkor nyerõ vagy...

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1953 Dátum: 2008.05.24 16:21:28 »
Megpróbálom. De szerintem elhajtanak majd melegebb éghajlatra.
Amúgy mire gondolsz, hogy a munkadíjat kell csak fizetnem? Arra, hogy kicserélik a motort?! Ááá, nem hiszem én azt. De azért jó lenne... :hmm:

De hogyan lehet szakszerûen javítani és mi a pontos baja? Mert ha csak egy dugattyûgyûrût kell cserélni, azt 100.000-ren belül megcsinálják nekem.
Ha egy 100-asból kijön a szakszerû javítás, akkor még nem szólok egy rossz szót sem. De hát egy motorcserét vagy egy hasonló beavatkozást ki tudná kifizetni. Lenne min fél milla. :(

Várom az ötleteket és javaslatokat!

U.I.: Én miért ***ok rá ennyire ezzel a kocsival?! Fateré hiba mentes. Nekem meg a szívócsonk, most ez...  :robbanfej:

Valami megoldás kell, amivel teljes értékû lesz a kocsim! És nem fél milláért!  :sir:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1954 Dátum: 2008.05.24 17:23:50 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
...
U.I.: Én miért *** rá ennyire ezzel a kocsival?! Fateré hiba mentes. Nekem meg a szívócsonk, most ez...  :robbanfej:
...

a.,
 Nem voltál elégkörültekintõ vásárláskor (szervízkönyv hiánya, állapotfelmérés, stb.).
b.,
 Peches vagy.
 :szemez:

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1955 Dátum: 2008.05.24 17:28:42 »
Kedves, mondhatom!

Mikor megveszel egy kocsit, akkor eléggé nehéz megállapítani, hogy eszi-e az olajat vagy sem. Nem mondhatom, hogy had menjek vele 2.000 km-t vásárlás elõtt.

3 éves koráig (28.000km) volt vezetve a könyv, utána nem. 52.000km-rel vettem meg. Nem gondoltam volna, hogy 6 éves korában még kelleni fog a szervíz könyv, de azt sem, hogy egy VVT-i motoros, 60.000km-t futott Toyota eszi az olajat. Eléggé gáz ez is szerintem.

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1956 Dátum: 2008.05.24 17:31:17 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
De hogyan lehet szakszerûen javítani és mi a pontos baja? Mert ha csak egy dugattyûgyûrût kell cserélni, azt 100.000-ren belül megcsinálják nekem.


""Csak"" azt kell cserélni, nem kell komplett, fûzött motorblokkot venned :wink:  a 100alatt nem hangzik rosszul :hmm:  ismerõsömnek durva 1,5 éve csinálták meg kerek 100asért, persze helyfüggõ -is- a dolog.

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1957 Dátum: 2008.05.24 17:37:14 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Kedves, mondhatom!
Mikor megveszel egy kocsit, akkor eléggé nehéz megállapítani, hogy eszi-e az olajat vagy sem. Nem mondhatom, hogy had menjek vele 2.000 km-t vásárlás elõtt.


Nem hinném hogy Te lennél ludas a dologban, mindkét hibát elég nehéz kiszúrni, a repedt szívócsonkot egy átlag felhasználó sztem észre se veszi, azt a "kezdõdõ" olajfogyasztást meg max az átlagnál kormosabb kipufogóból lehet kikövetkeztetni, meg tényleg nem úgy áll hozzá az ember hogy egy néhány 10ezret futott Toyota motort majd gyûrûzni kell :roll:  de ez sajnos típushiba, fel kell rá készülni... (hogy elõjöhet)

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1958 Dátum: 2008.05.24 17:50:10 »
Idézetet írta: "Peti"
""Csak"" azt kell cserélni, nem kell komplett, fûzött motorblokkot venned :wink:  a 100alatt nem hangzik rosszul :hmm:  ismerõsömnek durva 1,5 éve csinálták meg kerek 100asért, persze helyfüggõ -is- a dolog.


Tuti, hogy csak a gyûrûket kell cserélni és mást nem?
Attól félek, hogy ha kicseréltetem a dugón a gyûrût, akkor 60.000km múlva megint elõjön az olajfogyasztás.

Állítólag az "újabb" VVT-i motorokon már más alakú a dugó is, meg a gyûrû is más konstrukciójú.

Ha meg lehetne olyan 100 rudiból úszni ezzel a "szimpla" gyûrûcserével a dolgot és utána nem szívnék vele, akkor én lennék a legboldogabb.

El sem hiszitek milyen szar érzés, mikor a 60.000-et futott, megkímélt, szeretett Toycid nekiáll enni az olajat. Olyan, mintha a csajomról kiderülne, hogy ***i valójában... :)

Köszönöm a válaszokat!
Kicsit megnyugodtam, hogy nem kell egy full új blokkot vennem, mert azt nem tudnám kicsengetni...

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1959 Dátum: 2008.05.24 18:04:38 »
Jah, és szerintetek érdemes még játszanom egy kört egy LM MoS2-es olajjal? Most 5W-30-as Castrol Softec TXT van benne.

Amúgy a gyûrû mi miatt kopik el? Anyaghiba?

Más téma: Hûtõvizet hogyan lehet leengedni a motorból? Hol a francban van a motoron a leeresztõcsavar?

Köszönöm a válaszokat!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1960 Dátum: 2008.05.24 18:55:51 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Mikor megveszel egy kocsit, akkor eléggé nehéz megállapítani, hogy eszi-e az olajat vagy sem. Nem mondhatom, hogy had menjek vele 2.000 km-t vásárlás elõtt.

3 éves koráig (28.000km) volt vezetve a könyv, utána nem. 52.000km-rel vettem meg. Nem gondoltam volna, hogy 6 éves korában még kelleni fog a szervíz könyv, de azt sem, hogy egy VVT-i motoros, 60.000km-t futott Toyota eszi az olajat. Eléggé gáz ez is szerintem.


Nyilván nem lehet elmenni 2000 km-t, de egy állapotfelmérésre el lehet menni. Persze ez sem derít ki mindent, de ártani sem árt.
És bizony itt látszik, hogy egy vezetett szervízkönyv jól is jöhet. Másnem arra, hogy a futott km valósságát igazolja.
Én is nemrég vettünk használtautót. Sajnos állapotfelmérésre nem volt lehetõség, de azért próbáltam körültekintõ lenni (9 éves, de megvan minden papírja, ellenõrizhetõ, stb.). Ennek ellenére itt sincs garancia arra, hogy holnap nem esik ki a motorja.
(Persze miután hazahoztam, az elsõ dolgom volt, hogy átnézettem. Eddig úgy néz ki, nem nyúltam mellé.)
Summa summarum, a vezetett szervízkönyv, vagy vásárlás elõtti állapotfelmérés sem jelent semmi garanciát, de ártani nem árt...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1961 Dátum: 2008.05.24 18:57:34 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Jah, és szerintetek érdemes még játszanom egy kört egy LM MoS2-es olajjal?
Most 5W-30-as Castrol Softec TXT van benne.

Szerintem olyan olajat tegyél bele, amit a könyv elõír.
 :kacsint:

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1962 Dátum: 2008.05.24 19:02:11 »
Olyan olajat szoktam belerakni.
A könyv szerint a 15W-40 tõl a 0W-40-ig minden jó.
Kimondottan az 5W-30/40-es olajat ajánlja. Én most is olyat raktam bele.  :figyellek:

(A szervízbe (fateréba, de az ugyan ez) 5W-40-es Magnatec-et raknak... Én is ezt viszem oda, a szerelõ azt sem tudja, hogy melyik az övék, meg a mienk, mert õk is full-ra ugyan azt a cuccot nyomják bele.)

dezsox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1963 Dátum: 2008.05.24 19:38:29 »
Üdv!

2000-es COROLLA-ban megadta magát a gyári magnó. Elment az FM sáv, állítólag típushiba, és nem javítható
(Kossuth rádiótól még a csend is jobb! :rolleyes: )
Gyári fejegységet keresek, de bontókban nagyon ritkán fordul elõ.

Ha van valakinek egy mûködõ, és meg kíván szabadulni tõle, esetleg vevõ lennék rá!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1964 Dátum: 2008.05.24 20:24:18 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Olyan olajat szoktam belerakni.
A könyv szerint a 15W-40 tõl a 0W-40-ig minden jó.
Kimondottan az 5W-30/40-es olajat ajánlja. Én most is olyat raktam bele.  :figyellek:


Akkor nagyot nem hibázol, ha továbbra is olyat raksz bele.
 :kacsint: