Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2933668 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

cokk01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1890 Dátum: 2008.05.05 00:29:20 »
Sziasztok!Ma regisztráltam,ez lesz az 1.hozzászólásom,remélem tud valaki segíteni.Az egyik izzító gyertya bele van törve a hengerfejbe,kb.2 éve,azóta nem is próbáltuk meg kiszedni,de mostanában egyre nehezebben indul hidegen,csak hidegindítóval lehet reggelente elindítani.Hosszútávon nem káros a hidegindító használata?Na és valami ötlet arra,hogyan szedjük ki a beletört gyertyát?Gondoltam pl.:balos menetfúró vagy végsõ esetben hengerfej csere.De azt nem igazán szokták ajánlani,kíváncsi lennék miért nem.De akármit is akarok csinálni,gondolom csak leszedett hengerfejjel dolgozzak,mert különben forgács kerülhetne a motorba,igazam van?Várom a hozzászólásokat!Sziasztok. :bye:

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1891 Dátum: 2008.05.05 10:21:11 »
Idézetet írta: "cokk01"
Sziasztok!Ma regisztráltam,ez lesz az 1.hozzászólásom,remélem tud valaki segíteni.Az egyik izzító gyertya bele van törve a hengerfejbe,kb.2 éve,azóta nem is próbáltuk meg kiszedni,de mostanában egyre nehezebben indul hidegen,csak hidegindítóval lehet reggelente elindítani.Hosszútávon nem káros a hidegindító használata?Na és valami ötlet arra,hogyan szedjük ki a beletört gyertyát?Gondoltam pl.:balos menetfúró vagy végsõ esetben hengerfej csere.De azt nem igazán szokták ajánlani,kíváncsi lennék miért nem.De akármit is akarok csinálni,gondolom csak leszedett hengerfejjel dolgozzak,mert különben forgács kerülhetne a motorba,igazam van?Várom a hozzászólásokat!Sziasztok. :bye:


Hiace-oknál fordult elõ hogy elõszeretettel beletört egy-két i.gyertya a hengerfejbe, :arrow: hengerfej le, elviszik és kiszedik, új menetet vágnak bele, magát a hengerfejet kicserélni sztem nem kell...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #1892 Dátum: 2008.05.06 20:10:58 »
Lenne egy elég komolynak tûnõ technikai kérdésem/kérésem  azokhoz, akik 90-92-es corit nyüstölnek.
Nem rég volt szerencsém kicsit felújítani egy cori 2E jelû motorját, mert szerencsétlen eszméletlen mértékben ette az olajat.
Eddigi tapasztalatok még nem túl tartalmasak, a kocsi megy, úgy fest olaj is több marad benne, mint  ami elég, de még a bejáratási periódusban van, úgyhogy egyelõre még nem nyilatkoznék hosszasabban.

Lenne viszont egy gondom, amit mivel nem én használtam a kocsit viszonyítási alap híján nem tudok eldönteni, hogy jó-e.

Ez az érzésem már a javítás elõtt is meg volt, tehát abszolut nem azzal függ össze, hogy majdnem mindent kicseréltem a mociban a nagyobb vasdarabokat kivéve.

A probléma az, hogy nincs igazán emelt alapjárat. Ha a mostani enyhébb reggeleken is beindul egybõl a normális 850-es alapjáratot célozza meg. Persze nem igazán teteszik neki, hallani, hogy oda azért kellene egy 1000-es fordulat mondjuk a bemelegedési fázisban legalábbis. Illetve valamivel hosszabban kell indítózni ez egykori  pöc-höz képest.

Eddig megszerzett doksik szerint el kezdtem elemezgetni a karburátort, annak mûködését, szabályozási rendszereit.
Mint tudjátok gyakorlatilag mindent vákuummal szabályoznak. CSak kívül rengeteg vákuumcsõ van a rajtuk lévõ szelepekrõl, BVSV szeleprõl, VTV szeleprõl, vákuumdobokról nem is beszélve. És a karbin belül is vanak vakuum jártok, csavarok!!!
Értékek sajnos nincsenek viszont funkciójában ellenõrizhetõek ezek, legalább annyira, hogy egyáltalán mûködnek-e.
(hû, de hosszú lesz ezt így leírni...)
Szal elkezdtem ezeket a cuccokat egyenként átnézni és arra lettem figyelmes, hogy az egyik VTV (Vacuum Transmitting Valve)valószínöleg nem mûkszik rendesen.
Elméletileg és a doksi szerint is akkor lenne jó, ha egyik rányba belefújva szabad áramlást, másik irányba megfújva lassan engedné ki a levegõt. Ezek ugye értelem szerûen vakuumdobok mûködtetésére szolgálnak ez esetben éppen azé, amelyik az emelt alapjárati fordulat lépcsõs tárcsáját mozgatja.
Dobot megszív aztán lassan visszaenged, ha csökken a vákuum. Remélem ez eddig OK.

Azt kellene megnézni nekem, hogy elõször is a manapság szokásos 10-13 fokos reggeleken egy jó állapotú rendszer hogyan indul, milyen fordulattal, milyen vízhõfoknál adja vissza a normál alapjáratot?

Másik kérésem az lenne, hogy a karbi jobb oldalán a kiemelõ fül környékén lévõ kék-vörös-fekete VTV-t le kellene venni és ellenõrizni, hogy tényleg így mûködik-e?
Ugyanis nekem egyik irányba enged, a másikban meg nem. Sajnos más ötletem nincs, hogy hogyan lehetne kitalálni, hogy akkor ez most ilyen vagy esetleg megtaláltam a hibát.

Szal nagyon megköszönném, ha ezt valaki meg tudná nézni nekem.

egy kis adalék a segítséghez.
A mûanyag "bumszlikat" nem érdemes feszegetni, nehogy kára legyen valakinek. Érdemesebb a gumicsõvel egyött a fém-gumi csatlakozásokat széthúzni. Azt is úgy, hogy elõször forgatni kell a gumicsövet ide-oda a fémcsövön. ezután könnyen lejön. Visszatételnél is nagyon könnyen megy (elnézést érte), de én a praktikum jegyében meg szoktam nyálazni kicsit.

Elõreis kössz a segítséget.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1893 Dátum: 2008.05.06 21:08:50 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Esetleg kérdezz rá Ádámnál a tapasztalatokra. Biztos szívesen megosztja veled.


Nagyon köszi, Kgabe! Elõször nem értettem a dolgot, de azután felfedeztem Ludi aláírásában a linket és világossá vált minden. Pü ment neki.
Köszönöm +1x!
hazard

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1894 Dátum: 2008.05.07 22:43:00 »
Idézetet írta: "hazard"
Idézetet írta: "Kgabe"
Esetleg kérdezz rá Ádámnál a tapasztalatokra. Biztos szívesen megosztja veled.


Nagyon köszi, Kgabe! Elõször nem értettem a dolgot, de azután felfedeztem Ludi aláírásában a linket és világossá vált minden. Pü ment neki.
Köszönöm +1x!

Szívesen! :wink:
Gabe 254.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #1895 Dátum: 2008.05.08 17:58:24 »
Nos, nem mondanám, hogy sikerült felizgatnom a megfelelõ évjáratú corollásokat! :szomoru:

Akkor legalább abban segítsetek, hogy hol találok 90-92-es évjárattal bíró, corollásokat (ha itt nem), ne adj isten egy minimális mûszaki vénával, érdeklõdéssel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: _
« Válasz #1896 Dátum: 2008.05.08 20:13:11 »
Idézetet írta: "b.c."
Nos, nem mondanám, hogy sikerült felizgatnom a megfelelõ évjáratú corollásokat! :szomoru:

Akkor legalább abban segítsetek, hogy hol találok 90-92-es évjárattal bíró, corollásokat (ha itt nem), ne adj isten egy minimális mûszaki vénával, érdeklõdéssel.


Nekem most így hirtelen murray és ATIS kartársak ugranak be a többé-kevésbé rendszeres fórumozók közül, akik E9-es Corollát hajtanak. Viszont egyikük sem jön naponta, murray pedig tudtommal nem is nagyon olvassa ezeket az "új Corolla" topikokat. Õ a "90-es évek elõtti Toyoták"-ban szokott írni az autójáról...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FrankF4F

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
alkatrész
« Válasz #1897 Dátum: 2008.05.09 13:35:40 »
Üdv,

A segítségeteket szeretném kérni:
1999-es corolla sedanhoz kersek jobboldali esõelvezetõ ereszt.
Pontosabban annak also, a "C" oszlopon levõ részét, patentokkal együtt.
Az egész alkatrész egy félbevágott bumeránghoz hasonlít.

A gyári árra horror, a bontott meg olyan ritka mint a fehér holló.

Ha tud valaki segíteni,  kérem jelezze!

Elõre is köszönöm!
anzai! :-)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1898 Dátum: 2008.05.09 16:11:19 »
Idézetet írta: "hazard"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nemtom mennyi bogarat "szûr" ki az a két kis henger alakú baz, de biztos, hogy legfeljebb...

Nem biztos. Ezért kértem tapasztalatokat. ...de egyenlõre csak vélemény érkezett, ami nem ugyanaz :nene:
Az, hogy a front rész full bogaras lesz, nem is volt vitatott, azonban az (ellenben az átláthatatlan szélvédõvel) nem is balesetveszélyes.


En is ruhellem a bogarakat, nem csak a szelvedon, hanem az auto egesz orran.
Ezert az egesz autot kezeltem tv shopos VS lakkprotektorral (lehet megkovezni). Beleertve a szelvedot is... (egyszer tavasszal egyszer osszel) A kialakult teflon reteg miatt igy egy vizes rongyal is konnyen lejon a sok bogar. Es tenyleg hasznal.
De a lenyeg, hogy amikor mar ugyerzed mocskos a szelvedo, akkor menetkozben spriccelsz az automosoddal, elkezded torolni, es a teflon miatt konnyebben lehozza (ez tapasztalat).
Nem tudom elkepzelni, hogy az a ket kis henger barmit is "odebbtenne" a bogarmennyisegen.

Amugy ha meg ez sem gyoz meg, akkor par szaz forintert vegyel rovaroldo koncentratumot, amit belekeversz a szelvedo mosoba.
A rovaroldo nagy csodaszer am. :nagymosoly:

A vegso megoldas pedig, hogy a sorja kozott mesz  :vezetes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1899 Dátum: 2008.05.09 16:33:39 »
Idézetet írta: "labiscsakl"
A vegso megoldas pedig, hogy a sorja kozott mesz  :vezetes:


Ez ütõs volt  :nagymosoly:
Fery

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1900 Dátum: 2008.05.09 17:55:28 »
Idézetet írta: "labiscsakl"
Ezert az egesz autot kezeltem tv shopos VS lakkprotektorral (lehet megkovezni). Beleertve a szelvedot is... (egyszer tavasszal egyszer osszel) A kialakult teflon reteg miatt igy egy vizes rongyal is konnyen lejon a sok bogar. Es tenyleg hasznal.
De a lenyeg, hogy amikor mar ugyerzed mocskos a szelvedo, akkor menetkozben spriccelsz az automosoddal, elkezded torolni, es a teflon miatt konnyebben lehozza (ez tapasztalat).


És mi van olyankor, mikor sötétben esõben mész, mondjuk országúton, és jönnek szembe? Nincs vakítási jelenség amiatt, hogy a szélvédõn van ez az izé?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1901 Dátum: 2008.05.09 18:17:02 »
Idézetet írta: "labiscsakl"
Ezert az egesz autot kezeltem tv shopos VS lakkprotektorral (lehet megkovezni). Beleertve a szelvedot is... (egyszer tavasszal egyszer osszel) A kialakult teflon reteg miatt igy egy vizes rongyal is konnyen lejon a sok bogar. Es tenyleg hasznal.
De a lenyeg, hogy amikor mar ugyerzed mocskos a szelvedo, akkor menetkozben spriccelsz az automosoddal, elkezded torolni, es a teflon miatt konnyebben lehozza (ez tapasztalat).
Nem tudom elkepzelni, hogy az a ket kis henger barmit is "odebbtenne" a bogarmennyisegen.


Nekem is van vmi TV-Shop-os kence   :arrow:  az amit ha felkensz, lövöldözheted a geppát légpuskával. :rohog: Ha majd vmi bogároldóval legyalultam a kocsi orrát, utána lehet, hogy felkenem, bár a szélvédõ-kezeléstõl ódzkodom.... A többit jó ötletnek tartom.
Megosztotta velem a tapasztalatait nemrég egy auriszos srác, akinek fel van téve a motortér-bõr. A tapasztalata szerint a két hurka nem sokat szûr (bár elvileg ez lenne a feladata). Egyéb tekintetben jó véleménnyel van a cuccról, így rövidesen megrendelem.
hazard

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1902 Dátum: 2008.05.09 18:53:25 »
Idézetet írta: "hazard"
Idézetet írta: "labiscsakl"
Ezert az egesz autot kezeltem tv shopos VS lakkprotektorral (lehet megkovezni). Beleertve a szelvedot is... (egyszer tavasszal egyszer osszel) A kialakult teflon reteg miatt igy egy vizes rongyal is konnyen lejon a sok bogar. Es tenyleg hasznal.
De a lenyeg, hogy amikor mar ugyerzed mocskos a szelvedo, akkor menetkozben spriccelsz az automosoddal, elkezded torolni, es a teflon miatt konnyebben lehozza (ez tapasztalat).
Nem tudom elkepzelni, hogy az a ket kis henger barmit is "odebbtenne" a bogarmennyisegen.


Nekem is van vmi TV-Shop-os kence   :arrow:  az amit ha felkensz, lövöldözheted a geppát légpuskával. :rohog: Ha majd vmi bogároldóval legyalultam a kocsi orrát, utána lehet, hogy felkenem, bár a szélvédõ-kezeléstõl ódzkodom.... A többit jó ötletnek tartom.
Megosztotta velem a tapasztalatait nemrég egy auriszos srác, akinek fel van téve a motortér-bõr. A tapasztalata szerint a két hurka nem sokat szûr (bár elvileg ez lenne a feladata). Egyéb tekintetben jó véleménnyel van a cuccról, így rövidesen megrendelem.


A szélvédõre én nem kennék semmit. A TV-shopos cuccnak amúgy ugyanannyi hatása van, mint bármelyik másik, olcsóbban megvehetõ waxnak/polírpasztának.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1903 Dátum: 2008.05.09 20:06:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A szélvédõre én nem kennék semmit. A TV-shopos cuccnak amúgy ugyanannyi hatása van, mint bármelyik másik, olcsóbban megvehetõ waxnak/polírpasztának.


Mast meg nem probaltam, ezt meg ajandekba kaptam. Rakentem, a szelvedore is... Azota tenyleg konnyebben lejonnek a bogarak. Este nem vettem eszre, hogy barmi mas lenne, ha jonnek szembe.

Azt a bor orrt csak az esetleges kavicsfelverodesre gondolnam jonak. Meg persze dizajn elemnek. Mondjuk nekem nem tetszik. De ez teljesen szubjektiv. :pofa:

Kerdes: milyen muszerfal apolot ajanlottok. Vmi ami nem zsiros, nem csillog, taszitja a port es nem kell vagyonokat fizetni erte.
Elore is koszonom.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
corolla kerdes
« Válasz #1904 Dátum: 2008.05.11 13:54:20 »
Sziasztok

hamarosan ha minden jol megy boldog corolla tulaj leszek.
kineztem egy 2000.8 havi, 3 ajtos, 1.4es-t, amiben gyari magno van....
Annyi lenne a lenyeg hogy ki szeretnem cserelni majd a gyari magnot a sajatomra....mennyire bonyolult lenne ez? az egesz muszerfalat le kell szedni vagy csak a gyari magno kijön tokkal vonoval kozeprol es vehetek bele egy masik "tartot" (bocs nem tudom mi a hivatalos neve) amibe belemegy a sima mp3-as cd radiom? ha igen ez a "keret vagy tarto" mennyibe kerülne kb?

Es meg egy kerdes:
az auto külföldröl származik....van valami tippetek mire figyeljek oda nagyon???

Elore is köszi a segitseget..

Pityu