Lenne egy elég komolynak tûnõ technikai kérdésem/kérésem azokhoz, akik 90-92-es corit nyüstölnek.
Nem rég volt szerencsém kicsit felújítani egy cori 2E jelû motorját, mert szerencsétlen eszméletlen mértékben ette az olajat.
Eddigi tapasztalatok még nem túl tartalmasak, a kocsi megy, úgy fest olaj is több marad benne, mint ami elég, de még a bejáratási periódusban van, úgyhogy egyelõre még nem nyilatkoznék hosszasabban.
Lenne viszont egy gondom, amit mivel nem én használtam a kocsit viszonyítási alap híján nem tudok eldönteni, hogy jó-e.
Ez az érzésem már a javítás elõtt is meg volt, tehát abszolut nem azzal függ össze, hogy majdnem mindent kicseréltem a mociban a nagyobb vasdarabokat kivéve.
A probléma az, hogy nincs igazán emelt alapjárat. Ha a mostani enyhébb reggeleken is beindul egybõl a normális 850-es alapjáratot célozza meg. Persze nem igazán teteszik neki, hallani, hogy oda azért kellene egy 1000-es fordulat mondjuk a bemelegedési fázisban legalábbis. Illetve valamivel hosszabban kell indítózni ez egykori pöc-höz képest.
Eddig megszerzett doksik szerint el kezdtem elemezgetni a karburátort, annak mûködését, szabályozási rendszereit.
Mint tudjátok gyakorlatilag mindent vákuummal szabályoznak. CSak kívül rengeteg vákuumcsõ van a rajtuk lévõ szelepekrõl, BVSV szeleprõl, VTV szeleprõl, vákuumdobokról nem is beszélve. És a karbin belül is vanak vakuum jártok, csavarok!!!
Értékek sajnos nincsenek viszont funkciójában ellenõrizhetõek ezek, legalább annyira, hogy egyáltalán mûködnek-e.
(hû, de hosszú lesz ezt így leírni...)
Szal elkezdtem ezeket a cuccokat egyenként átnézni és arra lettem figyelmes, hogy az egyik VTV (Vacuum Transmitting Valve)valószínöleg nem mûkszik rendesen.
Elméletileg és a doksi szerint is akkor lenne jó, ha egyik rányba belefújva szabad áramlást, másik irányba megfújva lassan engedné ki a levegõt. Ezek ugye értelem szerûen vakuumdobok mûködtetésére szolgálnak ez esetben éppen azé, amelyik az emelt alapjárati fordulat lépcsõs tárcsáját mozgatja.
Dobot megszív aztán lassan visszaenged, ha csökken a vákuum. Remélem ez eddig OK.
Azt kellene megnézni nekem, hogy elõször is a manapság szokásos 10-13 fokos reggeleken egy jó állapotú rendszer hogyan indul, milyen fordulattal, milyen vízhõfoknál adja vissza a normál alapjáratot?
Másik kérésem az lenne, hogy a karbi jobb oldalán a kiemelõ fül környékén lévõ kék-vörös-fekete VTV-t le kellene venni és ellenõrizni, hogy tényleg így mûködik-e?
Ugyanis nekem egyik irányba enged, a másikban meg nem. Sajnos más ötletem nincs, hogy hogyan lehetne kitalálni, hogy akkor ez most ilyen vagy esetleg megtaláltam a hibát.
Szal nagyon megköszönném, ha ezt valaki meg tudná nézni nekem.
egy kis adalék a segítséghez.
A mûanyag "bumszlikat" nem érdemes feszegetni, nehogy kára legyen valakinek. Érdemesebb a gumicsõvel egyött a fém-gumi csatlakozásokat széthúzni. Azt is úgy, hogy elõször forgatni kell a gumicsövet ide-oda a fémcsövön. ezután könnyen lejön. Visszatételnél is nagyon könnyen megy (elnézést érte), de én a praktikum jegyében meg szoktam nyálazni kicsit.
Elõreis kössz a segítséget.