Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2937453 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1845 Dátum: 2008.04.14 22:28:34 »
Idézetet írta: "lock"
Úgy tudom, mióta EU tagok vagyunk nem szabad olyan riasztót forgalmazni, ami csipog nyitáskor-záráskor.


Ez nekem új :o  és miért nem???

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1846 Dátum: 2008.04.14 22:31:03 »
Idézetet írta: "hazard"
Más kérdés, hogy sokan úgy érzik "ciki" a csippanás és ezért kikapcsolják a hangjelzést...


Nekem se csipog, de nem is bánom, no nem azért mert ciki lenne, de nekem ne csipogjon a kocsi, utálom az ilyen csipogó, pityegõ figyelmeztetõ agytépõket a kocsiban.

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1847 Dátum: 2008.04.14 22:33:04 »
Idézetet írta: "kleingy"
Apu már többször hagyta nyitva a Corsát utcán, mert véletlen megnyomta a riasztó gombját és kikapcsolta a csippanást... Szted hányszor kapott szívrohamot azóta...? Inkább csippanjon!
Nekem jó ilyen szempontból a riasztóm, amivel vettem a Corit, mert egy gombnyomással csöndben marad, ha akarom.


Erre van egy megoldás :sunyi:  én pl. mindig ráhúzok a kilincsre mielõtt elmegyek :wink:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1848 Dátum: 2008.04.14 22:35:38 »
Nem, nem. Apu bezárta, ellenõrzi is, majd miután a Corsa riasztója úgy 30 méterrõl is mûködik, simán kinyitotta - kussban! - ahogy pl a zsebébe/táskába, stb. tette a kulcsot. Na ezért csippanjon a kocsi.
         

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1849 Dátum: 2008.04.14 22:40:15 »
Idézetet írta: "kleingy"
Nem, nem. Apu bezárta, ellenõrzi is, majd miután a Corsa riasztója úgy 30 méterrõl is mûködik, simán kinyitotta - kussban! - ahogy pl a zsebébe/táskába, stb. tette a kulcsot. Na ezért csippanjon a kocsi.


Na, erre találták ki a (véletlen deaktiválás elleni) 20-40 mp-s reaktiválást, vagyis kinyitsz táv-val, majd 20-40 mp múlva - ha nem nyitsz ajtót - visszazár a riasztó.  Pl. a riasztó nélküli Auris táv-os zárja is így mûködik.
hazard

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1850 Dátum: 2008.04.14 22:40:58 »
Idézetet írta: "kleingy"
Nem, nem. Apu bezárta, ellenõrzi is, majd miután a Corsa riasztója úgy 30 méterrõl is mûködik, simán kinyitotta - kussban! - ahogy pl a zsebébe/táskába, stb. tette a kulcsot. Na ezért csippanjon a kocsi.


Na ilyen se volt még :hmm:  de emiatt örülök hogy csak -viszonylag- közelrõl mûködik a riasztó, mert múltkor pont megkaptam az oltást hogy milyen gáz hogy nem lehet 20méterrõl kiriasztani :szemforgat:

Amúgy Apukád problémájára még megoldás lehet az olyan -picit intelligensebb- riasztó, amely ha nincs ajtónyitás akkor x-mp múlva visszazár...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1851 Dátum: 2008.04.14 23:01:14 »
Erre volt pénze akkor. Úgyhogy most csippan.
De akkorát, hogy múltkor a nyitott ablakom elõtt kiriasztotta a Corsát, majdnem kiestem az ágyból hajnali ötkor, úgy megijedtem.  :rohog:
         

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1852 Dátum: 2008.04.14 23:08:07 »
Idézetet írta: "kleingy"
Erre volt pénze akkor. Úgyhogy most csippan.
De akkorát, hogy múltkor a nyitott ablakom elõtt kiriasztotta a Corsát, majdnem kiestem az ágyból hajnali ötkor, úgy megijedtem.  :rohog:

 :nagymosoly:  Többek között ezért kapcsoltam ki a hangjelzést. Nem úgy, mint egy pali itt a szomszédban: 2 hetente vasárnaponként 8-kor autót mos az utcán... gyökér... na, de hogy 5 percenként berohangál a lakásba vmiért...  :happy:  ...és mndig bezár, majd kinyit - brutál-csippantással :tepemhajam:
hazard

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1853 Dátum: 2008.04.15 00:41:56 »
Idézetet írta: "kleingy"
Apu már többször hagyta nyitva a Corsát utcán, mert véletlen megnyomta a riasztó gombját és kikapcsolta a csippanást... Szted hányszor kapott szívrohamot azóta...? Inkább csippanjon!
Nekem jó ilyen szempontból a riasztóm, amivel vettem a Corit, mert egy gombnyomással csöndben marad, ha akarom.


Nem azt mondtam, hogy jó, ha nem csippan ;) ... Az enyém is csippan (made in 1994, ki sem lehet kapcsolni a csippanást), és jó hogy csippan, pont azért amit te is írsz (30-40 méterrõl is mûködik, és buta ahhoz, hogy kikapcsolás után visszazárjon, ha nincs ajtónyitás). Csak azt mondtam, hogy manapság a legtöbb riasztó NEM csippan (nyilván mert így vannak beállítva, ahogy a többiek is említették).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lock

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1854 Dátum: 2008.04.15 07:18:26 »
Idézetet írta: "Peti"
Idézetet írta: "lock"
Úgy tudom, mióta EU tagok vagyunk nem szabad olyan riasztót forgalmazni, ami csipog nyitáskor-záráskor.
Ez nekem új :o  és miért nem???
Gondolom a zajártalom miatt. Ez is csak feleslegesen terheli a környeztet.. Oda kell figyelni és kész.

Régen sok ember mobilján a billenytûzet is csipogott minden gombnyomásra, na az volt a legszebb mikor 160 karakteres sms-t írt :nagymosoly:

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1855 Dátum: 2008.04.15 11:57:18 »
Szerintem csak azért nem csippannak, mert a riasztó alapbeállításánal ez kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható.

Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kleingy"
Ez egy elég balga ötlet lenne, hogy ne csippanjon...


A legtöbb, utóbbi években beszerelt riasztó valóban nem csippan :nana: ... Csak a régiek, jellemzõen azok, amik még a 90-es évekbõl származnak.

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1856 Dátum: 2008.04.23 14:34:09 »
Az én kocsimba nem túl régen építettek be egy Meta márkájú riasztót. Alaphelyzetben nem csippan, de van egy táblázat, amiben a programkódok vannak, ott van olyan is, hogy csippanás bekapcsolása.
Persze a táblázatot nem adják sosem ki, amiben a kódok vannak.

Segítség! A 2001-es évjáratú VVT-i motoros Corollámba hûtõvizet akarok cserélni.
Hogyan lehet leengedni a teljes mennyiséget? Meleg motornál a leeresztõcsavart kell kicsavarni alul??? Ugyanis, ha meg nem meleg a motor, akkor a termosztát zárva van és akkor a motorban rekedt víz nem jön ki.
A másik része is érdekelne, a feltöltés. Hogyan célszerû teljesen feltölteni a rendszert?
Én arra gondoltam, hogy a radiátort feltöltöm amennyire lehet, meg a külsõ terjeszkedõ tartályt is, aztán beindítom. És rájön, hogy kevés benne a cucc és a tartályból felszívja a hiányzó mennyiségû löttyöt. Ha nem lenne ez a termosztát akkor sokkal egyszerûbb lenne az élet...  :nagymosoly:

Köszönöm a segítséget!

Ja és az 1.4-es VVT-i-s Corollákat is jellemezte ez az olajfogyásos mizésria vagy csak az 1.6-osokat?
És ha kiderül, hogy gond van, akkor mit lehet tenni és az mennyi zsé kb? És pontosan mi is okozza? A dugón a gyûrû puha anyaga a bûnös, ugye?

Thank you very much.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1857 Dátum: 2008.04.23 17:12:10 »
Jól írod, üzemmeleg motornál kell kicsavarni a hûtõ alján lévõ leeresztõcsavart. Megvárod amíg kifolyik, majd kb 1 percre beindítod a kocsit. Ettõl semmi baja nem lesz, viszont a vízpumpa kitermel még egy kis folyadékot.
A feltöltésnél is jó amit írsz, meg kell várni amíg a ventillátor is elindul. Közben a belül a hõfokszabályzó fûtésre legyen kapcsolva. Pár nap mulva nézz rá, mert teljesen csak arra légtelenedik le, és valószínüleg egy keveset utána kell tölteni.

Az 1,4-es VVT-iknél is elõfordult olajfogyasztás. A tiéd eszi?
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1858 Dátum: 2008.04.23 18:30:16 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Az 1,4-es VVT-iknél is elõfordult olajfogyasztás. A tiéd eszi?

Nem tudom, hogy mennyire eszi és mi a normális.
Volt olajcsere. Maxig volt töltve. Azóta mentem 3500km-t és 3/4-ig van. Remélem itt megáll nem megy lejjebb.

Ötlet?

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1859 Dátum: 2008.04.23 19:33:18 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Nem tudom, hogy mennyire eszi és mi a normális.
Volt olajcsere. Maxig volt töltve. Azóta mentem 3500km-t és 3/4-ig van. Remélem itt megáll nem megy lejjebb.
Ötlet?


Nekem nem látható az olajfogyasztás a nívón, tehát ugyanannyi 15ezer után mint amikor frissen bele lett öntve, mondjuk én csak városba megyek, valamennyire talán vizesedik is az olaj... :hmm: