Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940748 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1725 Dátum: 2008.01.28 17:15:47 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Érdekelne ez a kicserélik a motort. Mennyire biztos forrásból tudod ezt, hogy kicserélik?...

Az elég biztos forrás, hogy az enyémben most cserélik. 1.4 Corolla és 1.6 Avensis motorokról tudom, hogy cserélgetik, persze biztos vannak feltételek amiknek meg kell felelni. Azt, hogy felújított, vagy új nem tudom, pedig láttam is ami az enyémbe kerül, bár nem is olyan lényeges. Nekem elég volt az a tény, hogy eszi az olajat. (ha nyomtam neki, akkor egy 600 km-es úton 1l. elfogyott. Elméletileg 7 éves korig áll a dolog. Többet nem tudok hozzátenni.

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1726 Dátum: 2008.01.28 18:04:16 »
Idézetet írta: "VG"
Idézetet írta: "barna.czukor"
Érdekelne ez a kicserélik a motort. Mennyire biztos forrásból tudod ezt, hogy kicserélik?...

Az elég biztos forrás, hogy az enyémben most cserélik. 1.4 Corolla és 1.6 Avensis motorokról tudom, hogy cserélgetik, persze biztos vannak feltételek amiknek meg kell felelni. Azt, hogy felújított, vagy új nem tudom, pedig láttam is ami az enyémbe kerül, bár nem is olyan lényeges. Nekem elég volt az a tény, hogy eszi az olajat. (ha nyomtam neki, akkor egy 600 km-es úton 1l. elfogyott. Elméletileg 7 éves korig áll a dolog. Többet nem tudok hozzátenni.


Félre ne érts, kérlek! Nem megkérdõjelezni szeretném a szavadat, csak egyszerûen nekem nem összeegyeztethetõ a csere motor a mai profitorientáltsággal.

Nekem eddig eléggé rossz tapasztalataim voltak az autós hálózatokkal, beleértve a Toyotát is. Nem igazán szeretik például a saját kárukra megcsináltatni a dolgokat akkor sem, mikor indokolt lenne. Nem jellemzõ az ma Magyarországon, hogy ekkora tételû cserét ingyért bevállalnak, csak a saját hírnevük fenntartásáért.

Tudok példát is mondani: Mikor tönkrement a diffimûben a fogaskerék a fater 2003-as Corollájában egyértelmûen anyaghiba miatt, amit el is ismertek, akkor sem akarták kicserélni az alkatrészt. Ugyanis 5 éven belül, ha bizonyítottan az õ hibájukból adódik a probléma, ami gyárilag benne volt az autóban, akkor szavatosság címszó alatt kötelesek kicserélni. Ezt tudták õk is, csak mégsem voltak hajlandóak... Anyám jogot végzett, onnan tudom a dolgokat. Aztán csak-csak költségmegosztás lett belõle, hogy ne legyen pereskedés, meg használhatatlan autó hónapokig...

Amúgy ezért érdeklõdök ennyire, mert az én kocsim számomra nagyon új, két hete vettem és marhára idegesítene, ha enné az olajat. Amit írtál, hogy 600 km/1l, az tényleg brutálisan sok. Nekem ennyi nem lehet, mert már mentem több, mint 1000km-t vele és néztem, nem csökkent az olajszint...

Csak nem szeretnék ráfaragni. Kíváncsi vagyok arra, hogy ha eszi mégis az olajat, akkor mit kellene tennem, illetve milyen lehetõségeim vannak.
Személy szerint én nem örülnék, ha egy használt, ismeretlen futásteljesítményû motort tennének a kocsimba, ami akár 3-400.000 is futhatott. Persze még ez is jobb lehet, mint az "olajzabálós" kis futású motor.

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1727 Dátum: 2008.01.28 18:19:30 »
Idézetet írta: "Peti"
Idézetet írta: "Xanyi"

De hogyan tudja megcsináltatni? Szívócsonk szerintem nem létezik utángyártottba...


Ha nincs(?) utángyártott akkor bontó, ha ódzkodunk a bontottól akkor gyári megvesz és máshol beszereltet, persze meglehet csináltatni mszervizbe is, az a legkényelmesebb :roll:


Az alkatrész maga a sok, kb 113.000, a beszerelés 4.000 Ft, ennél olcsóbban senki sem szereltetné bele a kocsijába másutt sem...

A project-el kész vagyok, kicseréltettem már. Azóta ég és föld a különbség. Fele annyi zaj sem szûrõdik be azóta. Az érezhetõ rezonancia is sokkal kisebb...

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1728 Dátum: 2008.01.28 18:30:13 »
VG, afekete és a többi facelift-es Corollás!

A fater Corolláját vezettem régebben sokáig (lsd. alul milyen), meg is szoktam annak a szervókormányát rendesen. (Nagyon ott van...)
Most a sajátom másképp viselkedik és nem tudom, hogy ez problémás dolog-e vagy sem.

Mikor eltekerem a kormányt vagy csak álló helyben oldalra fordítom és tartom úgy, hogy egy pici ellenállása van, akkor kicsit olyan reszelõs vagy surlódós vagy a fene tudja milyen :D hangot hallok. Ez mindenféle képpen a szervóval függ össze, csak azt nem tudom, hogy ez normális-e vagy sem. Az ékszíj nem laza, arra gondoltam, hogy a szervó görgõjén csúszik a szíj, de nem hiszem. Vagy a szervómotorral lehet vmi? Vagy csak ilyen a hidraulikus szervó? Érdekes.

Ha ütközésig eltekerem, akkor a hang felerõsödik, de tudom, hogy ez az összes hidraulikus szervós kocsival így volt/van.

A kormányszervó olaját amúgy milyen gyakran kell cserélni? Illetve milyen olajat rakattok bele? Lehet, hogy az elõzõ tulaj nem cseréltette ki, aztán amiatt zúg egy kicsit, mikor terhelés alá vonom...

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1729 Dátum: 2008.01.28 18:55:21 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Kíváncsi vagyok arra, hogy ha eszi mégis az olajat, akkor mit kellene tennem, illetve milyen lehetõségeim vannak.
Szerintem kezdd el figyelni az olaj szintjét, meg néha hajtsd meg egy kicsit. Arra figyelj, hogy ha netán enné akkor gyorsan menj be egy Toyota szervizbe és számolj be a dologról. Mondjuk szerintem vezetett szervizkönyv nem árt ha van. A forgalombahelyezéstõl számított 7 éven ne csússz túl. Ahogy nézem mindjárt itt van.
 A motorra visszatérve, láttam dobozban az újat (nagyon újnak tûnt...), Brüsszelbõl küldték, nem hiszem, hogy gond lehet vele.

Nekem ezek a tapasztalataim, ez már a harmadik Toyotánk, volt már garanciális problémánk is.
Eddig az M+F-hez jártunk, mindig pozitív volt a hozzáállás.

Ja a szervo nekem is ilyesmi, majd rákérdezek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1730 Dátum: 2008.01.28 23:14:50 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
...csak egyszerûen nekem nem összeegyeztethetõ a csere motor a mai profitorientáltsággal.
Nekem eddig eléggé rossz tapasztalataim voltak az autós hálózatokkal, beleértve a Toyotát is. Nem igazán szeretik például a saját kárukra megcsináltatni a dolgokat akkor sem, mikor indokolt lenne. Nem jellemzõ az ma Magyarországon, hogy ekkora tételû cserét ingyért bevállalnak, csak a saját hírnevük fenntartásáért.
Sosem értettem ezt a "mai profitorientáltság" dolgot, egy autógyártó sosem volt jótékonysági szervezet, régen sem ;) ... Viszont azzal nagyjából mindegyikük tisztában van, hogy a vevõelégedettség milyen fontos faktor, a Toyota pedig erre szerencsére különösen nagy figyelmet fordít. Hosszú távon pont ez fizetõdik ki nagyon is.

Nyilván nem mindegy, hogy melyik szervízt keresed fel a problémáddal. Elég nagy különbségek lehetnek hozzáállás terén. Bár ha van egy központi utasítás, hogy ilyen és ilyen feltételek esetén ezt és ezt cserélni kell, azt nyilván egységesen végre is fogják hajtani.

Ezt a dolgot a 3-400 ezer km-t futott cseremotorral ugye nem gondoltad komolyan :kacsint: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1731 Dátum: 2008.01.28 23:27:34 »
A 3-400.000 km-t nem gondoltam komolyan, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem mindegy, hogy mennyit futott a motor, ha használtat építenek bele. Bár gondolom ezek után nem mernek használtat belerakni.

A vevõelégedettség fontos dolog, de ezzel nem minden egyes szervíz ért egyet és akkor nagyon enyhén fogalmaztam. (Sajnos néha a Toyota Motor Hungary sem...)

Azért összességében nincs rossz véleményem a szervízekrõl és a hálózatról, csak van egy-két dolog, ami tüskeként bennem maradt.
Ami még nekem nem tetszik, az az, hogy több kereskedésben is udvariatlanok az értékesítók, sokszor azt érzem, hogy el vannak szállva, hogy õk a Toyota szalonban dolgoznak... De ez más márkákra is igaz. Vannak helyek pl, ahol 30 perc után megkérdezed, hogy hol lehet ezt vagy azt, illetve kinél, majd egy ilyen válasszal elintézik, hogy "Nem az én feladatom, bocsánat!".


Még a motorolaj-fogyasztással kapcsolatosan annyit kérdeznék az érintettektõl, hogy mennyire jelentkezett ez hirtelen?
Mindig is sokat fogyasztott vagy csak egyszer elkezdte enni az olajat?

Megmondom õszintén, hogy kicsit félk ettõl az olajfogyasztástól, nehogy nálam is ilyen jelentkezzen.
Az én kocsim nem rég múlott 6, de csak az elsõ 3 évben látott márkaszervízt, legalábbis nincs pecsételve a szervízkönyve.
Gondolom ezek után még ha átmenne dieselbe is, akkor sem cserélnék ki... :?

Az enyémben amúgy 54.000 km van, ezért is kérdezem, hogy mennyire aktuális ez a problem.

A szervóból jövõ zörgést, amit említettem, ha valaki meg tudja magyarázni, akkor ne habozzon! Ugyanis eléggé izgat a dolog... :kormom:

faka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1732 Dátum: 2008.01.29 07:38:05 »
Engem is aggaszt az olajfogyasztás mizéria. A mi autónk most múlt 7 éves, vezetett szervizkönyves, mióta nálunk van 2400 km alatt nem fogyasztott semmi olajat. A népitéletekben még egyszer sem olvastam, hogy valakinek kicserélték volna a motort (kb 130 ítélet, igaz abból a fele még nem VVT-i).

A leírásban 1L/1000km olajfogyasztás még "normális". Gondolom e fogyasztás fölött cserélnék ki..

Az olajfogyasztós lecserélt motor milyen üzemanyag fogyasztást produkált? (nõt valamit a fogyasztása új korához képest?)

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1733 Dátum: 2008.01.29 08:00:52 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nyilván nem mindegy, hogy melyik szervízt keresed fel a problémáddal. Elég nagy különbségek lehetnek hozzáállás terén. Bár ha van egy központi utasítás, hogy ilyen és ilyen feltételek esetén ezt és ezt cserélni kell, azt nyilván egységesen végre is fogják hajtani.

Hát ez az! Tökéletesen mindegynek kéne, hogy legyen a minõségügyi elõírások alapján, hogy hova megy az ember. Hozzáállás terén meg kéne csinálni egy olyan auditot annál a kereskedõnél, hogy bele szakad!
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1734 Dátum: 2008.01.29 13:56:57 »
Idézetet írta: "faka"
Engem is aggaszt az olajfogyasztás mizéria. A mi autónk most múlt 7 éves, vezetett szervizkönyves, mióta nálunk van 2400 km alatt nem fogyasztott semmi olajat. A népitéletekben még egyszer sem olvastam, hogy valakinek kicserélték volna a motort (kb 130 ítélet, igaz abból a fele még nem VVT-i).

A leírásban 1L/1000km olajfogyasztás még "normális". Gondolom e fogyasztás fölött cserélnék ki..

Az olajfogyasztós lecserélt motor milyen üzemanyag fogyasztást produkált? (nõt valamit a fogyasztása új korához képest?)


Ha semmi olajat nem eszik a motorod, akkor miért aggódsz :?:  :wink: ... Komolyan nem értem. Volt egy típushiba a korai évjáratokban, ami az adott szériából származó motorok egy kis hányadánál jött elõ. Ha a tiéd nem eszi, akkor nálad nem jelentkezik a hiba, örülj neki és ne parázz :)

(Másik dolog meg, hogy ha eszi is netán az olajat a motor, attól még nem esik szét az autó, nem áll meg, lehet vele menni mindenfajta korlátozás nélkül. Ha az olajfogyasztás mértéke nagyon megnõ, akkor meg az ember majd kitalálja, hogy megcsináltatja, vagy eladja az autót és vesz helyette másikat. De az ilyesmi nem egyik napról a másikra, hanem lassan, fokozatosan jön elõ, és utána lassan, fokozatosan rosszabbodik.)

A gyárak által megadott 1 liter/1000 km amúgy igen durva túlbiztosítás a részükrõl, csökkentendõ az ezzel kapcsolatos garanciális ill. méltányossági javítások számát :roll: ... Valójában egy mai modern autónál 1 l/1000 km-es olajfogyasztás már meglehetõsen soknak számít, a gyártók részérõl pofátlan dolog ezt az értéket megadni.

Az üzemanyagfogyasztást az olajfogyasztás közvetlenül nem befolyásolja.

Mindez részben válasz barna.czukor aggodalmaira is  :kacsint: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1735 Dátum: 2008.01.29 14:01:06 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
A szervóból jövõ zörgést, amit említettem, ha valaki meg tudja magyarázni, akkor ne habozzon! Ugyanis eléggé izgat a dolog... :kormom:


Nem tudom, pontosan milyen hangot produkál a szervód, de hidraulikus, ékszíjhajtású pumpával mûködtetett kormányszervó esetén normális dolog, hogy az ember vmilyen hangot hall, ha álló helyzetben tekergeti a kormányt, és ezt a végállásban felerõsödik (ahogy te is írtad). Persze itt egy elég diszkrét hangra kell gondolni, nem hangos zúgásra, nyikorgásra, ilyesmire. Ha a hang a kelleténél hangosabb, azt gyakran csak az okozza, hogy elöregedett, cserére szorul a pumpát hajtó ékszíj; de a rendszert üzemeltetõ folyadékot sem árt idõnként lecserélni, bár ezt a gyári elõírások sem mindig tartalmazzák.

Össze kéne vesd az autód által produkált hangokat más autójával, hogy tudd, ilyennek kell-e lennie, vagy a tiéd tényleg hangosabb a kelleténél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1736 Dátum: 2008.01.29 14:04:11 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nyilván nem mindegy, hogy melyik szervízt keresed fel a problémáddal. Elég nagy különbségek lehetnek hozzáállás terén. Bár ha van egy központi utasítás, hogy ilyen és ilyen feltételek esetén ezt és ezt cserélni kell, azt nyilván egységesen végre is fogják hajtani.

Hát ez az! Tökéletesen mindegynek kéne, hogy legyen a minõségügyi elõírások alapján, hogy hova megy az ember. Hozzáállás terén meg kéne csinálni egy olyan auditot annál a kereskedõnél, hogy bele szakad!


Na ja. Mindegynek kéne lennie, de a gyakorlatban nagyon nem mindegy. Ott a személyes példa: a pécsi Toyotának semmi baja azzal, ha nézni akarom, miközben dolgoznak a kocsin, ami nagyon pozitív a részükrõl :) ... miközben pl. a kaposváriak a felvetésre csúnyán húzták a szájukat, és leeresztették az orrom elõtt a mûhely kapuját, amikor be akartam sétálni az autó után :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1737 Dátum: 2008.01.29 16:24:53 »
Valóban a motorok kis százalékánál jelentkezett ez a probléma, tehát, ha valaki használja rendesen és pár ezer km. alatt nem tûnik fel akkor felesleges parázni. Az enyémnél az lehet a helyzet, hogy a volt gazdi soha nem ment vele gyorsan, így ha fogyott is az olaj, nem volt feltûnõ. Én meg autópályázok, ahol azért más az igénybevétel.
Egyébként ma kész is lett a járgány, holnap megyek érte, majd beszámolok az eredményrõl. :vezetes:

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1738 Dátum: 2008.01.29 18:32:45 »
Idézetet írta: "Palaczk"
pl. a kaposváriak a felvetésre csúnyán húzták a szájukat, és leeresztették az orrom elõtt a mûhely kapuját, amikor be akartam sétálni az autó után :x


Na ebben a pillanatban köszöntem volna meg szíves szolgáltatásukat és léptem volna el onnan. :hmm:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1739 Dátum: 2008.01.30 18:24:13 »
Kész lett a járgány, kicserélték még a szelepszárszimmeringeket, átnéztek mindent. A motor nem felújított, hanem új.
40 km után nem tudok sok mindent mondani, jól megy, kicsit csendesebb mint volt. Ja kitakarítva, lemosva kaptam vissza. Mivel nemrég festeni is kellett néhány elemet egy kamion miatt  :robbanfej: , most teljesen újszerû a gép. :D