Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940717 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1710 Dátum: 2008.01.24 00:25:40 »
Idézetet írta: "Xanyi"

De hogyan tudja megcsináltatni? Szívócsonk szerintem nem létezik utángyártottba...


Ha nincs(?) utángyártott akkor bontó, ha ódzkodunk a bontottól akkor gyári megvesz és máshol beszereltet, persze meglehet csináltatni mszervizbe is, az a legkényelmesebb :roll:

Peti

  • Vendég
Re: Szervíz
« Válasz #1711 Dátum: 2008.01.24 00:32:43 »
Idézetet írta: "Clemi"


Szóval a kérdés, hogy mi az a szelepjáték ellenõrzõ üzemmód?

Köszi a válaszokat elõre is!

Üdv mindenkinek.


Nekem sincs leírásom, de úgy rémlik valóban van 90ezernél valami szelepellenõrzés féleség :hmm:  az már más kérdés hogy sztem nem nagyon szoktak/kell hozzányúlni, nem az injektor kattogását hallod alapjáraton, az könnyen keverhetõ :nana:

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1712 Dátum: 2008.01.24 07:38:02 »
1.4 VVT-i motoroknál jellemzõ hiba az olajfogyasztás.  A dugattyúgyûrûk letapadnak a hornyokba, késõbb módosítottak a dugattyún és a gyûrûkön is.Én is most cserélek motort.  :robbanfej:

faka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1713 Dátum: 2008.01.24 08:04:11 »
Hûha ez nem semmi. Azt olvastam az olajfogyasztásról, hogy azokra a motorokra jellemzõ ammiket sokat pörgettek magas fordulatszámon. Az 1.4 VVTi-n már nincs olajhûtõ, az olaj fel, majd túlmelegszik, s elég. :hmm:

Mennyibe fáj a csere?

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1714 Dátum: 2008.01.24 08:39:36 »
Á, nincs ennek köze a fordulatszámhoz, (nemrég cseréltem le a békalámpásomat, az elõzõ tulaj meg sose ment 100-nál többet vele, lehet ez a baj) amúgy is ez egy pörgõs motor. Konstrukciós probléma, amit a gyár el is ismer, de nem veri nagydobra.( különben 7 éves korig a ygártó állja a fûzött blokkot...)

leszilaci

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1715 Dátum: 2008.01.24 11:12:24 »
Idézetet írta: "4umos"
sziasztok!

tud valaki budapesten jó futómûvest ajánlani?

http://www.futomuallitas.hu/
innen a fórumról ajánlották, és már magam is voltam állítatni.

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1716 Dátum: 2008.01.24 19:15:45 »
Idézetet írta: "faka"
Hûha ez nem semmi. Azt olvastam az olajfogyasztásról, hogy azokra a motorokra jellemzõ ammiket sokat pörgettek magas fordulatszámon. Az 1.4 VVTi-n már nincs olajhûtõ, az olaj fel, majd túlmelegszik, s elég. :hmm:


Ez így ebben a formátumban helytelen :nana:  semmi köze a pörgetésnek az olajfogyasztáshoz, itt egy konstrukciós hibáról beszélünk, az okozta a túlzott olajfogyasztást, a vvti szeret pörögni, tulajdonképpen 3500 felett, a vezérlésváltás után érzi elemében magát...

faka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1717 Dátum: 2008.01.24 21:18:55 »
Biztos igazad van, csak rémlett nekem, hogy az Avensis fórumban ezt olvastam az olajfogyasztásról:

Elküldve: 2005.07.26 09:19:20    Hozzászólás témája:    
 
Hello,

Megtudtam valamit a vvt-i-s motorok olajfogyasztásának okáról.
Az olajhûtõ elhagyása megbosszulja magát. A túlmelegedett (forrósodott) olaj beragasztja az olajlehúzó gyûrût, ami mellett az olaj szépen az égéstérbe szivárog. A szerelõm már sok ilyen problémával találkozott.
Nem tudom mi lehet ezen problémára a megoldás...
Üdv.:
_________________
BÉGÉ 156

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1718 Dátum: 2008.01.24 23:27:26 »
Én ilyen problémáról még nem hallottam, mégegyszer :arrow:  nem volt köze az olajmelegedésnek és a pörgetésnek az olajfogyasztáshoz, azok a motorok alapból jobban szerették a kenõanyagot, "egyszerû" gyári hiba...

VG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1719 Dátum: 2008.01.25 08:35:53 »
A megoldás módosított dugattyúk és gyûrûk beépítése, de ezt egyszerûen úgy oldják meg, hogy egy fûzött blokkot küld a gyártó, a régit meg elviszik felújítják.
Tényleg nincs köze a hõmérsékletnek hozzá.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1720 Dátum: 2008.01.25 13:05:51 »
Idézetet írta: "barna.czukor"
Köszi szépen! A Tuning topicba is beírtam, remélem tudnak segíteni. Közben olvastam, hogy "afekete" topictárs is hasonló gondokkal küszködött és neki a HB4 helyett a sima H4-es is bevált... Lehet, hogy ez lesz a megoldás?! :D

Nekem még nincs Xenonom, csak a leírásban H4-et írtak. Nem az kell bele, hanem HB4. Szóval érdeklõdve figyelem te mire jutsz. ;-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1721 Dátum: 2008.01.25 20:37:30 »
Idézetet írta: "faka"
Biztos igazad van, csak rémlett nekem, hogy az Avensis fórumban ezt olvastam az olajfogyasztásról:

Elküldve: 2005.07.26 09:19:20    Hozzászólás témája:    
 
Hello,

Megtudtam valamit a vvt-i-s motorok olajfogyasztásának okáról.
Az olajhûtõ elhagyása megbosszulja magát. A túlmelegedett (forrósodott) olaj beragasztja az olajlehúzó gyûrût, ami mellett az olaj szépen az égéstérbe szivárog. A szerelõm már sok ilyen problémával találkozott.
Nem tudom mi lehet ezen problémára a megoldás...


Számtalan példát lehet mondani olajhûtõ nélküli autókra, amelyek nem kezdik ilyen korán fogyasztani az olajat. Ez, ahogy a többiek is írják, ennél a típusnál konstrukciós hiba, nem az olajhûtõ hiánya okozza.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1722 Dátum: 2008.01.28 15:54:43 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "barna.czukor"
Köszi szépen! A Tuning topicba is beírtam, remélem tudnak segíteni. Közben olvastam, hogy "afekete" topictárs is hasonló gondokkal küszködött és neki a HB4 helyett a sima H4-es is bevált... Lehet, hogy ez lesz a megoldás?! :D

Nekem még nincs Xenonom, csak a leírásban H4-et írtak. Nem az kell bele, hanem HB4. Szóval érdeklõdve figyelem te mire jutsz. ;-)


Erre a megoldásra jutottam:
http://portal.martincaraudio.hu/hd_basic_xenon_digitalis_can_bus_lampa_szett_12h_35w_9006_hb4.html

;-)

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1723 Dátum: 2008.01.28 16:16:06 »
Idézetet írta: "VG"
Á, nincs ennek köze a fordulatszámhoz, (nemrég cseréltem le a békalámpásomat, az elõzõ tulaj meg sose ment 100-nál többet vele, lehet ez a baj) amúgy is ez egy pörgõs motor. Konstrukciós probléma, amit a gyár el is ismer, de nem veri nagydobra.( különben 7 éves korig a ygártó állja a fûzött blokkot...)


Érdekelne ez a kicserélik a motort. Mennyire biztos forrásból tudod ezt, hogy kicserélik? Melyik típusokon cserélik ki folyamatosan? Milyenre cserélik ki? (Felújított régi motor vagy újra) Hogyan kell ezt mondjuk tálalni a Toyotának? Hány évig cserélik ki? Stb...


Amúgy ez az olajfogyasztás érdekes dolog. Szerintem a motorolaj minõsége és viszkozitása is sok mindenben befolyásolja az olajfogyasztást. Tapasztalatom szerint a régebbi motorokba ha hígabb olajat teszek, megugrik az olajfogyasztás. De ha például ugyan abba a kocsiba sûrübbet teszek, akkor nem is fogyaszt.
Érdekes, de ha a faterom Corollájába 0W-40-es Castrolt teszek, sokkal sötétebb az olaj a 15.000 km-es csereperiódura. És egy picit fogyaszt is belöle. De ha 5W-40-es Castrolt teszek bele, akkor szép sárgás marad és nem fogyaszt semmit sem belõle...

Persze ezzel nem akarom azt mondani, hogy a konstrukciós hibák nem lehetnek, de azért engem érdekelnének azok a dolgok is, hogy ki melyik motorba milyen olajat tett...

Szendi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1724 Dátum: 2008.01.28 16:19:30 »
Sziasztok!

Szomszédom lazán kiemelte az akksit a 2001-es 1,4-es Corollájából. Miután visszatette, a vészvillogója gyors ütemben és állandóan villog...

Valaha régen (talán) olvastam arról, hogy ilyenkor egy mozdulatsorral az elektronikát alaphelyzetbe lehet állítani (pl. kinyitom az ajtót, meghajlok, "oss" és balra tekerem a kormányt miközben a jobb oldali tükröt mozgatom, stb... na ez nem vált be).

Tudja valaki ezt a mozdulatsort?

Üdv:Dió