Á, nincs ennek köze a fordulatszámhoz, (nemrég cseréltem le a békalámpásomat, az elõzõ tulaj meg sose ment 100-nál többet vele, lehet ez a baj) amúgy is ez egy pörgõs motor. Konstrukciós probléma, amit a gyár el is ismer, de nem veri nagydobra.( különben 7 éves korig a ygártó állja a fûzött blokkot...)
Érdekelne ez a kicserélik a motort. Mennyire biztos forrásból tudod ezt, hogy kicserélik? Melyik típusokon cserélik ki folyamatosan? Milyenre cserélik ki? (Felújított régi motor vagy újra) Hogyan kell ezt mondjuk tálalni a Toyotának? Hány évig cserélik ki? Stb...
Amúgy ez az olajfogyasztás érdekes dolog. Szerintem a motorolaj minõsége és viszkozitása is sok mindenben befolyásolja az olajfogyasztást. Tapasztalatom szerint a régebbi motorokba ha hígabb olajat teszek, megugrik az olajfogyasztás. De ha például ugyan abba a kocsiba sûrübbet teszek, akkor nem is fogyaszt.
Érdekes, de ha a faterom Corollájába 0W-40-es Castrolt teszek, sokkal sötétebb az olaj a 15.000 km-es csereperiódura. És egy picit fogyaszt is belöle. De ha 5W-40-es Castrolt teszek bele, akkor szép sárgás marad és nem fogyaszt semmit sem belõle...
Persze ezzel nem akarom azt mondani, hogy a konstrukciós hibák nem lehetnek, de azért engem érdekelnének azok a dolgok is, hogy ki melyik motorba milyen olajat tett...