Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940750 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1695 Dátum: 2008.01.21 19:24:12 »
Nagy szaktudás nem szükséges hozzá, úgyhogy gyakorlatilag bárhová viheted,
a Fogarasi úton 2 is van, de van egy olcsóbb (ott 4500 HUF egy állítás) a 15. kerületben az M3-tól nem messze, én oda szoktam évente elvinni...

4umos

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1696 Dátum: 2008.01.22 14:19:17 »
tudsz vmi nevet is hozzá, esetleg telszámot?

mindezt azért kérdezem, mert sajnos sikerült egy padkát kb. 30km/h sebességgel megfognom jobb elsõ kerékkel. mondjuk szerencsére annyira hegyes szögben találkozhatott a kerék a nem is túl mgas padkával, hogy minimális a felnin látszó sérülés. viszont belülrõ hallva az egészet, én elõször majd infarktust kaptam, és azt hittem még a futómû is kiszakadt. igazából saját magam megnyugtatására vinném el megnézetni. EGYBÉBKÉNT EGY ILYEN ÜTÉST MENNYIRE KELL BÍRNIUK A FUTÓMÛVEKNEK? ÚGYMOND, MENNYIRE VANNAK EZEK KALIBRÁLVA? SIMÁN KELL BÍRNIA?

amit már kipróbáltam, hogy nem húz el a kormány egyenes úton elengedéskor, nem is üt, illetve fordulókörön jobbra-balra irányba sincs semmilyen kopogás a kerekektõl.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1697 Dátum: 2008.01.22 16:52:00 »
Nem arra vannak tervezve a fûtõmû alkatrészei, hogy az ilyesmit elviseljék. Persze ahogy a gödröket is birniuk kell, úgy ezt is bírják egy határig. Nagyon helyes gondolat, hogy elviszed mûszeres futómûellenõrzésre, ott egybõl kibukik ha valami engedett... De leírásodból ítélve kicsit állítanak majd rajt, és jó lesz!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1698 Dátum: 2008.01.22 18:58:30 »
Annyit tennék ehhez hozzá, hogy én a továbbiakban nem nagyon merném használni az érintett gumit.
Lehet hogy most látszólag nem sérült meg, de aztán esetleg késõbb jön egy defekt :kormom: ...
Én kicserélném.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1699 Dátum: 2008.01.22 19:20:07 »
Idézetet írta: "4umos"
tudsz vmi nevet is hozzá, esetleg telszámot?
Most sajnos biztos nem, mert nincs itthon az autós bizb*sz noteszom, de a neten rákeresve hamar megtalálod.

Ami a sérülést illeti: nem kell túlreagálni, ha nem húz félre nincs nagy gáz, a gumi már rizikósabb, mert lehet nincs látható sérülés, de csúnyán sérült a szövet :nana:  én egy elég csúnya úthibát kaptam el az alufelnikkel, belülrõl úgy tûnt kiszakadt a futómû, a felni csak súlyt kért, a futómûvet még állítani se kellett :wink:

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1700 Dátum: 2008.01.22 19:21:17 »
Sziasztok!

Képzeljétek el, hogy hogy jártam!

A Toycimnak a motorhangja megváltozott, elkezdett zörögni benne valami. Meg is ilyedtem, elvittem a márkaszervízbe, hogy a gondos kezek vizsgálják át...

Majd kiderült, hogy a szívócsonkban vmi apró darabka elszabadult és az zörög folyamatosan. :(

A rossz rész most jön: Ha a kocsi 5 év vagy 100 km-en belül van, akkor ingyen kicserélték volna. De az enyém 6 éves és 53.000km van benne. Szóval 0-t fizetnek. Azért hosszabította meg a Toyota a garit erre a sz@rra, mert õk is rájöttek, hogy gyári hibás az adott széria.
Adtak egy árajánlatot: 112.000 anyag+4000 javítás=116.000 HUF. Egy nyomorult mûanyag szívócsonkra, mert gyárilag hibás...  :robbanfej:

Szerintetek amúgy mennyire veszélyes a motorra ez a hibatípus?

Barna

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1701 Dátum: 2008.01.22 19:25:56 »
Igen, ez valóban típushiba volt, olyannyira hogy még az E12 elsõ szériáit is érintette, amúgy nem egy elszabadult rész hanem egy repedés miatt változott meg az autód hangja, elméletileg bajt nem csinál, a mszervizes árajánlatnál sztem min. fél de lehet harmadáron is megtudod csináltatni, tehát mindenféleképpen tájékozódj elõtte :nana:

barna.czukor

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1702 Dátum: 2008.01.22 19:42:17 »
Jó és mit lehet ezzel tenni? Ahogy tudom ez a vacak mûanyagból van. Mûanyag-hegeszteni kellene? Vagy mit lehet vele a cserén kívül csinálni?

Amúgy a kocsimnak milyen más típushibái vannak még?

Thx for UR help!

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1703 Dátum: 2008.01.22 19:59:00 »
Amenyire tudom cserélni kell, más típushibáról én nem tudok, olajfogyasztásos problémák lehetnek még a kora 1.4vvti-vel, ez szinétn érintette a 2002es E12-ket is...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1704 Dátum: 2008.01.23 01:07:31 »
Nem akarok hülyeséget mondani, de amennyire tudom, ez inkább csak a korai 1.6-os VVTi motorokat érintette.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1705 Dátum: 2008.01.23 11:04:52 »
Lehet, én úgy tudom a szívócsõrepedés csak az 1.4-eket, olajfogyasztás az utolsó 1.4vvti E11 és az E12 elsõ szériáit érintette :nemtom:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1706 Dátum: 2008.01.23 15:10:29 »
Szívócsõrepedés OK, az tényleg csak az 1.4-eseknél volt. Olajmizériát viszont inkább az 1.6-osról hallottam eddig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1707 Dátum: 2008.01.23 19:59:38 »
Idézet
mszervizes árajánlatnál sztem min. fél de lehet harmadáron is megtudod csináltatni, tehát mindenféleképpen tájékozódj elõtte


De hogyan tudja megcsináltatni? Szívócsonk szerintem nem létezik utángyártottba...
Xanyi

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1708 Dátum: 2008.01.23 20:45:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szívócsõrepedés OK, az tényleg csak az 1.4-eseknél volt. Olajmizériát viszont inkább az 1.6-osról hallottam eddig.

Nekem az 1.4-esem elég szépen csipegetett...
Gabe 254.

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Szervíz
« Válasz #1709 Dátum: 2008.01.23 22:04:57 »
Sziasztok!

Egy fura kérdésem lenne, és remélem tud valaki segíteni. A 2004-es 1,6-os VVTi motoros Corollám lassan eléri a 90e km-t. Kezelési utasításom nincs, úgyhogy az Autodata-ból kukkoltam ki a járgány szervíz elõírását. Találtam benne egy olyan pontot amit nem értek, ez pedig 90e km-nél szelepjáték ellenõrzõ üzemmód. Lehet ez a szelephézag állítás esetleg? Sajna fogalmam nincs, hogy milyen szelephézag állítása van a motornak, vagy egyáltalán kell-e állítani. Az az egy biztos, hogy van egy kis szelephangja alapjáraton. Nem gáz, de ez én fülem észreveszi.

Szóval a kérdés, hogy mi az a szelepjáték ellenõrzõ üzemmód?

Köszi a válaszokat elõre is!

Üdv mindenkinek.