Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2940736 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

TTamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1665 Dátum: 2007.12.21 20:41:59 »
Idézetet írta: "Misi"
A mûanyag fedél alatt látnod kell a 4db gyújtókábelt, ami a motor tetején csatlakozik ahhoz.
De ha a felismerés sem ment elsõre, akkor szerintem inkább bízd olyanra aki garantáltan ért hozzá.
 :kacsint:

Ebben az autóban még sosem cseréltem gyertyát, de olyan nagy ördöngösség nem lehet. Gyertyasakpát kerestem a takarólemez alatt, de nem azt találtam, vagy legalábbis nem a megszokottat, és a motor oldalán is láttam olyan helyet, ahova 4 kábel tart, ez hozott  zavarba. De köszi a segítséget, akkor a felsõ részen próbálkozok tovább.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1666 Dátum: 2007.12.21 21:33:29 »
A mûanyag fedél alatt nem klasszikus gyújtókábeleket kell keresni, hanem a motor tetején 4 pici dobozkát, mindegyikre megy egy csati több vezetékkel. Ezeket 10-es fejü csavarok tartják a helyükön, azokat kiveszed, és felfelé húzod a kis dobozkákat (hengerengénti gyújtótrafó). Azok alatt találod mélyen bent a gyertyákat, a kisebb fajta gyertyakulcs kell rá, nem a 21-es...
Xanyi

Peti

  • Vendég
Re: Gyertyacsere
« Válasz #1667 Dátum: 2007.12.22 12:59:22 »
Pedig ott vannak azok, nem tûntek el :wink:  Xanyi tökéletesen leírta hol találod, itt egy robbantott, ha vizuális típus vagy...



Ui.: milyen gyertyát vettél, csak kíváncsiságból kérdem...

Peti

  • Vendég
Re: Gyertyacsere
« Válasz #1668 Dátum: 2007.12.26 22:10:15 »
Inkább úgy mondanám típusjelenség, néha "duplakuplungolni" kell hogy bevegye,
az E12 váltója amúgy se az autó fénypontja, az olajnak ehhez nincs köze, ellenben magát
a váltóolajt 60ezrenként (vagy 4évente) biza cserélni kellett volna. :nana:

leszilaci

  • Vendég
Re: Gyertyacsere
« Válasz #1669 Dátum: 2007.12.27 11:35:40 »
1. teljesen álljon meg az autó...ne guruljon. majd duplakuplung, vagy:
2. álló helyzetben rakd elöször 3-ba, majd onnan R-be (kuplungot persze ne engedd fel a két sebességváltás között)
3. én nem szoktam a féken állni amikor hátramenetbe kapcsolok, de ha lejtõn van és a kézifék behúzva, akkor:
4. mozdítsd meg a kocsit (elég ha 1be rakod, és icipicit megmozdul, vagy picit elgurul a kocsi..5-10cm)

joco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1670 Dátum: 2007.12.27 17:46:43 »
Sziasztok!

megprobálom, hátha itt valaki tud segiteni. 89-es 2E motoros autómnak komoly gondjai vannak.
a lényeg. hogy szelepdekli tetején, a két kartergázkivezetõ csövön jön az olaj, nem kis mennyiségben.
estleg valaki nem tud tanácsot adni mi is okozhatja ezt a rendellenességet,

köszi, Jocó

Peti

  • Vendég
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1671 Dátum: 2007.12.27 23:01:30 »
Idézetet írta: "tutinet"

Viszont megmutatta nekem a vízpumpát, ahol zöldes elszínezõdõtt foltok látszottak. Szerinte kicsit ereszthet valahol a vízpumpa és elõbb-utóbb majd cserélni kell de most nem életbevágó, jól mûködik. Mások szerint 0-gyûrût, tömítést kellene cserélni.


A vízpumpánál én is észrevettem már szivárgást, de annyira minimális hogy tényleg nem érdemes foglalkozni (még) vele.

Ezek szerint ez is típusjelenség. :hmm:


Idézet

Lényeg, hogy sebbeségváltóolajat nem kaptam újat, de fogalmam sincs milyen kell bele és hol kell leengedni feltölteni ezt.

Most emiatt vigyen vissza nekik ?


Én Castrol TAF-X 75w-90-et vettem, gyakorlatilag a hétköznapi autók/váltók nagytöbbségének megfelel.

Nézd, a szervizkönyvben feketén-fehéren benne van hogy 60ezrenként kell cserélni, ellehet sumákolni a következõ szervizig, de elõnyére nem lesz a váltódnak.

Amúgy két csavar van a váltón, egy leenged, egy felönt, otthon nemigazán szerencsés elvégezni.

Idézet
Egyébként 2008 szeptember lejár a mûszakim, zöldkártyám de addig még fóliáztatni is akarom az üvegeket.
Arról állitólag kártyát is adnak tehát legális és elfogadott lesz nem köthetbele senki.
 

Dettó.
Én is szerettem volna fóliát, de ami tetszett az nincs engedélyezve :?  ahhoz meg nincs kedvem hogy para legyen meg -10fokba ablakleengedés ha rendõrt látok.

Tényleg van olyan amihez plasztikkártyát adnak, tehát még a vizsgán se köthetnek bele, viszont az nekem nem tetszett, gyakorlatilag minimális a sötétítési árnyalat.

4umos

  • Vendég
levegõ áramlási problémák
« Válasz #1672 Dátum: 2008.01.07 08:24:36 »
Sziasztok!

Most, hogy ilyen zord hidegek vannak és fagy minden, a következõre lettem (sajnos) figyelmes. Ha csak az ablakra irányítom a levegõt, hogy olvassza le a jeget, sajnos elég kevés sikerrel jár. De az sem érzõdik, ha csak a lábra irányítom a levegõt. Egyedül az utastérbe irányításkor jön rendesen. Pedig légbeáramlás erõsségével nincs gond, a hangján is érezni, hogy van benne erõ, INKÁBB AZ A GYANÚM, HOGY LÉGELVEZETÉS CSÕRENDSZERE(?) VALAHOL NEM ZÁRT (TALÁN SZÉTCSÚSZHATOTT? VAGY KILYUKADT?), EZÉRT ELVÉSZ A BEÁRAMLOTT LEVEGÕ ENERGIÁJA, ÉS BIZONYOS HELYEKRE (SZÉLVÉDÕRE, LÁBRA) ESÉLYTELEN, HOGY ELJUSSON.

Más is tapasztalt hasonlót? Ill. mit lehet ilyenkor tenni? Azonnal szerviz???

strfifi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
    • http://kep.tar.hu/zastava750
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1673 Dátum: 2008.01.07 09:43:47 »
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy Corolla G6-ról (E11) tudna-e valaki nekem seb-ford szám adatokat mondani 6.-ban akár tapasztalat alapján is. Illetve van-e valakinek az áttételi arányokról pontos adata? Corolla G6 (E11) Vs. Corolla 1.6 (E12)
Elõre is köszönöm!

ui:
Azon gondolkodom, hogy össze kéne házasítani az E11 G6 váltóját az E11 1.6-ossal...
Szeretnék-e talán egymást.....?

üdv:
Balu

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: levegõ áramlási problémák
« Válasz #1674 Dátum: 2008.01.07 10:06:37 »
Idézetet írta: "4umos"
Most, hogy ilyen zord hidegek vannak és fagy minden, a következõre lettem (sajnos) figyelmes.
Nejem Corollája csinált így, ki kellett cserélni a pollenszûrõt!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

4umos

  • Vendég
Re: levegõ áramlási problémák
« Válasz #1675 Dátum: 2008.01.07 10:27:10 »
Elõször is nagyon köszi a gyors választ, másodszor pedig pollen szûrõ tényleg nem tudom mikor volt legutóbb cserélve.
(1,5 éve vettem a kocsit, én még nem cseréltem, az elõzõ tulaj meg ki tudja mikor?)
Eddig csak levegõ, meg olajszûrõt cseréltem rajta.
KÖSZI mégegyszer!!!!

mykos

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1676 Dátum: 2008.01.08 00:12:25 »
Idézetet írta: "strfifi"
Az lenne a kérdésem, hogy Corolla G6-ról (E11) tudna-e valaki nekem seb-ford szám adatokat mondani 6.-ban akár tapasztalat alapján is. Illetve van-e valakinek az áttételi arányokról pontos adata? Corolla G6 (E11) Vs. Corolla 1.6 (E12)
Hali!

E11-ben is két féle 1.6-os volt/van. A klasszik 4A-FE, meg a VVT-i 3ZZ-FE?
G6-os corollába meg létezik gyári 1.6-os, 6 gangos váltó, mindkét motorral.
Viszont az 1.3-as vagy 1.4es G6-os váltója felcsúszik e az 1.6-osokra arról valamelyik szervizt kéne megkérdezni, elképzelhetõ, hogy  a diffi osztása és a kuplung átmérõje más, a felfogatási pontok toyotáéknál elég egyformák. :roll
AE111 Station Wagon 1,6 16i

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1677 Dátum: 2008.01.08 00:54:06 »
Az 1,4 és 1,6 VVTi motorok váltoja, difije... egyforma volt!  - a régebbieké is szerintem, de ez nem 100%
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

strfifi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
    • http://kep.tar.hu/zastava750
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #1678 Dátum: 2008.01.08 01:23:08 »
BOCSÁNAT! Elírtam!!! Az E11-es G6 váltót (4A-FE vagy 3ZZ-FE) felrakni az E12-re ami 1.6 3ZZ-FE
Ma voltam Monoron mondták, hogy utánanéznek mert nagyon gyanús nekik is.

Köszönöm a segítséget!!!!

Amit megtudtam kinti oldalakról, hogy az E12-es TS-ben is az a váltó van mint a régebbi G6-osban, csak a végáttételt vették rövidebbre. Tehát elviekben még az is talán fölmenne, de az áttételek ott sem változtak mert így a TS hatodikja szinte ugyanaz, mint az 1.6-os 5. fokozata.
Sajnos még a féltengely kihajtásoknál lehet a bibi, ha ne adj isten tényleg passzentos máshol... :(  de majd kiderül...

4umos

  • Vendég
Centrálzár
« Válasz #1679 Dátum: 2008.01.09 16:12:22 »
Sziasztok!

A zord idõ valószínüleg tönkretette a centrálzárat a kocsimban, ugyanis ha lenyomom a vezetõi oldalon a gombot, a jobb oldali elsõ ajtótól olyan eszméletlen erõlködõ morgó hang jön (nem a megszokott kattanás), mint amikor valaki fúróval betonba akar lyukat vájni. Persze az az érdekes, hogy ettõl még szerencsére lezáródnak az ajtók. Mi lehet a probléma? Illetve orvosolható-e, ha mondjuk a zárba WD-40-et befújnék? /vagy azt jobb ha inkább nem teszem?!/

Aki tud ebben segíteni, vagy tapasztalt már hasonlót, annak elõre is köszönöm a választ/segítséget!