Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2864343 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #165 Dátum: 2005.10.10 19:55:32 »
Idézetet írta: "Kacsabi"
Idézetet írta: "PLacc"
Hello!

Nem tudja vki, hogy E12-es HB hátsó lökhárítóját hogy lehet leoperálni :?:
Köszi előre is!


A csomitartó pereménél fekete műanyag leszed, az alatta lévő csavarokat kiszed, ha van hátul sárfogó gumi akkor azt is levesz, majd kb. 1 tucat helyen nagyon óvatosan kipattint. Ennyi maradt meg bennem, amikor kb. 2 éve a riasztós  levette, szépen visszament a helyére és nem tört el semmi, persze lehet, hogy csak szerencsém volt.


Pontosan. Kicsit megelőzőtt Kacsabi. Mikor szervízben volt a kocsim, akkor néztem.
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #166 Dátum: 2005.10.11 07:42:14 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "music"
az 1.4 VVTi motorok korai darabjainál (2000-végi, 2001 eleji évjárat) elofordult egy csorgészeru hang

Ezt ugyan az általános Adok-veszek-be írtad egy válaszba, de talán nekem már inkább ide kéne info. Szóval mi ez a hiba? Kell vele foglalkozni, vagy ez ilyen és pont.

Na, most megfogtál. Fejbol nem tudom, de volt róla szó jóval korábban itt is, meg az Indexen is. Azt hiszem, nem igazán tudták orvosolni a szervizekben, de a zavaráson kívul tényleges bajt nem csinált. De erre nem eskuszom meg, próbálj rákeresni. :roll:
music     

PLacc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #167 Dátum: 2005.10.11 09:47:46 »
Idézetet írta: "Kacsabi"
Idézetet írta: "PLacc"
Hello!

Nem tudja vki, hogy E12-es HB hátsó lökhárítóját hogy lehet leoperálni :?:
Köszi előre is!


A csomitartó pereménél fekete műanyag leszed, az alatta lévő csavarokat kiszed, ha van hátul sárfogó gumi akkor azt is levesz, majd kb. 1 tucat helyen nagyon óvatosan kipattint. Ennyi maradt meg bennem, amikor kb. 2 éve a riasztós  levette, szépen visszament a helyére és nem tört el semmi, persze lehet, hogy csak szerencsém volt.


Köszi szépen!
002/12 Corolla HB 1.4 L 3D Chili Red...
134.

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #168 Dátum: 2005.10.17 15:10:06 »
Hello,
valaki cserelt mar izzot a fenyszoromagasagallitoban? Vagy barmelyik kapcsoloban? Nagy melo ez? Meg lehet csinalni?
koszi

Kope77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Műszerfal lámpa
« Válasz #169 Dátum: 2005.10.22 12:17:11 »
Sziasztok,

Idő híján sajnos nem sikerült még az az összes hozzászólást átböngésznem, ha már lett volna erről szó elnézést kérek.

Szóval van egy '88-as, 1.3 12V Corollám. Fékezésor kigyullad a műszerfalon ugyanaz a lámpa ami a kézifék behúzott állapotát is jelzi. Eleinte ez csak erős fékezéseknél történt, de mostanában már a gyengéknél is bevillan. Először az olajnyomásra gondoltam -hogy előrelódul az olaj fékezéskor-, de mennyiségre elég van benne, meg arra külön lámpa is van, a kis olajos kanna.

Tudnátok segíteni mi lehet a jelenség oka?
Előre is köszi!

Hpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #170 Dátum: 2005.10.22 14:03:33 »
Sziasztok!

szeretnék segítséget kérni, hogy a 93as 1,3as 16v-s corollaba 200000km körül milyen olajat rakjak?
most vettem az autót és nem tudom milyen kell bele, a papírjai között találtam számlát 5W50ről 5W40ről és 10W40ről...

PLacc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #171 Dátum: 2005.10.22 14:15:40 »
Idézetet írta: "Hpeti"
Sziasztok!

szeretnék segítséget kérni, hogy a 93as 1,3as 16v-s corollaba 200000km körül milyen olajat rakjak?
most vettem az autót és nem tudom milyen kell bele, a papírjai között találtam számlát 5W50ről 5W40ről és 10W40ről...

Szia!
Grat a géphez! Szerintem jobban jársz, ha olajok-adalékok topicban nézed meg, de a többiek szerintem vmi Castrol, vagy Mobil félszintetikusat ajánlanának (elvileg a számok alapján ez volt benne), inkább 10W-40et, de ez függ attól, hogy ette-e eddig az 5W-st...?!
002/12 Corolla HB 1.4 L 3D Chili Red...
134.

Hpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #172 Dátum: 2005.10.22 14:27:02 »
a körülményekből adódóan nem tudom mennyire ette az olajat, de most kb 7000km alatt evett, meg annyit, hogy lement minimum alá az olajszint (csak most vettem észre - nem volt érkezésem olajszintet ellenőrizni, csak a fel-fel villanó olajnyomás lámpa kezdett gyanússá válni...)

PLacc

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #173 Dátum: 2005.10.22 14:34:33 »
Idézetet írta: "Hpeti"
a körülményekből adódóan nem tudom mennyire ette az olajat, de most kb 7000km alatt evett, meg annyit, hogy lement minimum alá az olajszint (csak most vettem észre - nem volt érkezésem olajszintet ellenőrizni, csak a fel-fel villanó olajnyomás lámpa kezdett gyanússá válni...)

Uff, akkor azért hetente érdemes megnézni a szintet! Ebben az esetben 5W-st semmiképp ne tegyél bele (hígabb, többet eszik belőle), még a 10-est is esetleg érdemes 15W-re cserélni főleg hogy gondolom egy jó 100-150e km van a gépben.
002/12 Corolla HB 1.4 L 3D Chili Red...
134.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #174 Dátum: 2005.10.22 16:36:10 »
Idézetet írta: "Hpeti"
Sziasztok!

szeretnék segítséget kérni, hogy a 93as 1,3as 16v-s corollaba 200000km körül milyen olajat rakjak?
most vettem az autót és nem tudom milyen kell bele, a papírjai között találtam számlát 5W50ről 5W40ről és 10W40ről...

A W előtti tag az a HIDEG viszkozitást jelenti - célszerű minél kisseb legyen. Tehát maradj az 5W-nél, ha az már volt benne. A W utáni szám a meleg viszkozitást jelenti - ha eszi az olajat akkor ezt a számot kell emelni. Tehát 5W-40 - 5W-50-el próbálkozz.
Az olajak és adalékok topikban részletes infó.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Műszerfal lámpa
« Válasz #175 Dátum: 2005.10.22 19:15:49 »
Idézetet írta: "Kope77"
Szóval van egy '88-as, 1.3 12V Corollám. Fékezésor kigyullad a műszerfalon ugyanaz a lámpa ami a kézifék behúzott állapotát is jelzi. Eleinte ez csak erős fékezéseknél történt, de mostanában már a gyengéknél is bevillan. Először az olajnyomásra gondoltam -hogy előrelódul az olaj fékezéskor-, de mennyiségre elég van benne, meg arra külön lámpa is van, a kis olajos kanna.

A leggyakoribb az, - és nálad is errol lehet szó, - hogy kevés a fékfolyadék a rendszerben, tehát meg kéne nézni a tartályt, meddig van, és szukség szerint beletolteni. Olyat kellene, amilyen benne van, de legalább a fokozata legyen ugyanaz.
Az olajoskanna nem a fékre vonatkozik, az a motorolajról szolgáltat némi infót, de ha az felgyullad, akkor már elég nagy a baj.
music     

Hpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #176 Dátum: 2005.10.23 14:12:17 »
Lehet kicsit offtopic lesz:
Naszóval mivel nem volt már időm elolvasni a tanácsokat, hozattam az Autókámba shell helix 10W40es olajat.

DE!

Elkezdtem olajat cserélni és a következő bonyodalmak adódtak:
1. lejött kb. 1l !!!! olaj és több egy csepp sem.....
2. a hűtővízet megnéztem hirtelenjében és olajos volt, azt is leengedtem és lejött 2l.......

Bár már kb egy-másfél hete időnként kigyulladt az olajnyomás visszajelző rövid időre, de nem volt időm olajat megnézni/cserélni.
Nem füstölt a kocsi se kéket se olajosat azt hiszem, mert többször mentem ismerőssel párban 2 autóval és akkor mondta volna.
Nem vettem észre változást az autó hangjában, se menetteljesítményében, még a fogyasztásában sem éreztem változást, de mivel városban/pályán vegyesen használom, nem is igazán követhető.
a vízhőfok mindig normális szinten volt, mind rövid, mind hosszú távon.
A leeresztett olajban nincs fémforgács vagy reszelék.

Mi a baj? tudom ehhez szét kell szedni a motort jövő héten a szerelőnek, csak valami ötletet adjatok, hogy nagyon szomorú legyek vagy nagyon-nagyon szomorú legyek....

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #177 Dátum: 2005.10.23 14:23:03 »
Idézetet írta: "Hpeti"
Lehet kicsit offtopic lesz:
Naszóval mivel nem volt már időm elolvasni a tanácsokat, hozattam az Autókámba shell helix 10W40es olajat.

DE!

Elkezdtem olajat cserélni és a következő bonyodalmak adódtak:
1. lejött kb. 1l !!!! olaj és több egy csepp sem.....
2. a hűtővízet megnéztem hirtelenjében és olajos volt, azt is leengedtem és lejött 2l.......

Bár már kb egy-másfél hete időnként kigyulladt az olajnyomás visszajelző rövid időre, de nem volt időm olajat megnézni/cserélni.
Nem füstölt a kocsi se kéket se olajosat azt hiszem, mert többször mentem ismerőssel párban 2 autóval és akkor mondta volna.
Nem vettem észre változást az autó hangjában, se menetteljesítményében, még a fogyasztásában sem éreztem változást, de mivel városban/pályán vegyesen használom, nem is igazán követhető.
a vízhőfok mindig normális szinten volt, mind rövid, mind hosszú távon.
A leeresztett olajban nincs fémforgács vagy reszelék.

Mi a baj? tudom ehhez szét kell szedni a motort jövő héten a szerelőnek, csak valami ötletet adjatok, hogy nagyon szomorú legyek vagy nagyon-nagyon szomorú legyek....



Hááát...
A hűtővízed olajos, akkor nagyon-nagyon valószínű, hogy a motorod hengerfejes lett.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #178 Dátum: 2005.10.23 19:23:14 »
Idézetet írta: "Hpeti"
Lehet kicsit offtopic lesz:
Naszóval mivel nem volt már időm elolvasni a tanácsokat, hozattam az Autókámba shell helix 10W40es olajat.

DE!

Elkezdtem olajat cserélni és a következő bonyodalmak adódtak:
1. lejött kb. 1l !!!! olaj és több egy csepp sem.....
2. a hűtővízet megnéztem hirtelenjében és olajos volt, azt is leengedtem és lejött 2l.......

Bár már kb egy-másfél hete időnként kigyulladt az olajnyomás visszajelző rövid időre, de nem volt időm olajat megnézni/cserélni.
Nem füstölt a kocsi se kéket se olajosat azt hiszem, mert többször mentem ismerőssel párban 2 autóval és akkor mondta volna.
Nem vettem észre változást az autó hangjában, se menetteljesítményében, még a fogyasztásában sem éreztem változást, de mivel városban/pályán vegyesen használom, nem is igazán követhető.
a vízhőfok mindig normális szinten volt, mind rövid, mind hosszú távon.
A leeresztett olajban nincs fémforgács vagy reszelék.

Mi a baj? tudom ehhez szét kell szedni a motort jövő héten a szerelőnek, csak valami ötletet adjatok, hogy nagyon szomorú legyek vagy nagyon-nagyon szomorú legyek....

Egy hengerfejes sztori körülbelül itt, hasonló autóval.

Hpeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #179 Dátum: 2005.10.23 21:38:56 »
ööö...

homorú vagyok....
elolvastam azt a sztorit...
 :(